stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:43

truste ellen!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 05:36

Ja inderdaad wat erg dat er zoeen jong paard ingeslapen wordtAtaxie betekent letterlijk: 'ongeordend'. Mensen/dieren met ataxie kunnen hun bewegingen niet goed coördineren. De ledematen, armen en benen, doen niet wat je van ze wilt. Bijvoorbeeld als je loopt lijkt het alsof je dronken bent.De kleine hersenen, die zich in het achterhoofd bevinden, spelen een belangrijke rol bij de coördinatie van de spieren. Die coördinatie is nodig voor het uitvoeren van zuivere bewegingen.Een aandoening van de kleine hersenen of een aandoening van de zenuwen en het ruggenmerg, die de kleine hersenen van informatie voorzien, kan leiden tot ataxie. Bij ataxie van Friedreich zijn vooral de zenuwen en het ruggenmerg aangedaan, en in mindere mate de kleine hersenen.Ataxie komt als belangrijkste verschijnsel voor bij verschillende aandoeningen en ziekten. Sommige van deze ziekten zijn erfelijk. Van de erfelijke aandoeningen met ataxie is de ataxie van Friedreich één van de meest voorkomende. De eerste verschijnselen zijn meestal onzekerheid bij het lopen, onvoldoende evenwicht, struikelen.soms komt ataxie ook door een vitamine E tekort in de eerste paar jaar na de geboorte.Dit is een beetje de uitleg over Ataxie.als het dat mocht zijn.
Het verloop van deze ziekte is altijd slecht en de verlammingsverschijnselen worden steeds erger.
Heeel veel sterkte.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 07:59

jezsuw wat triest voor haar zeg! Ze was zo dol op het beestje! Echt heel triest dit soort dingen! Maar misschien is het beter zo want je wilt je paardje ook niet verlamt aantreffen in zijn stal!

Staat hij nu weer wel op stal esther of niet? En esther kan jij eventueel haar telnr PM-en want had best goed contact met haar aangezien ze tegenover Orissa staat! We zouden deze week proberen jelle en Orissa samen los te gooien Verdrietig Wat erg zeg!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:56

Goh wat erg zeg, ik heb van de week nog met haar staan praten omdat ze ook van de Kalverhoek afkomt, Jelle is haar eerste eigen paard, ze heeft hem al vanaf veulen af aan, jezus wat sneu zeg! het is voor iedereen erg hoor die zoiets meemaakt maar toch.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:49

Goeiemorgen allemaal Haha!

Ik heb goed nieuws! Maandag a.s. begin ik bij de Nuon in Amsterdam als managementassistente. Ik zit tot en met vrijdag bij de Postbank Tong uitsteken Ik had gisteren mijn sollicatiegesprek en kreeg meteen te horen dat ik maandag kon beginnen Tong uitsteken

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:19

he wat goed anky! gefeliciteerd! Haha!

edit: naadje ook nog gefeliciteerd uiteraard Haha!

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Laatst bijgewerkt door bloempie186 op 29-11-06 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:25

Wat erg Mayo! Ik had het een tijdje terug ook toen ik bij de bios in Purmerend was. Bij de bar in de pauze stortte een vrouw naast mij gewoon neer, zo met haar hoofd tegen de muur:\ Ik schrok me echt dood! Gelukkig kwam ze daarna wel bij.

Gefeliciteerd Naadje Go jij! Go jij! Super joh dat je geslaagd bent!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:33

AnneOmie schreef:
Wat erg Mayo! Ik had het een tijdje terug ook toen ik bij de bios in Purmerend was. Bij de bar in de pauze stortte een vrouw naast mij gewoon neer, zo met haar hoofd tegen de muur:\ Ik schrok me echt dood! Gelukkig kwam ze daarna wel bij.

Gefeliciteerd Naadje Go jij! Go jij! Super joh dat je geslaagd bent!

ja ik was wel blij met t smsje van die vriend van me dat ie weer bij was en daar nu rustig lag.....

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:51

AnneOmie schreef:
Goeiemorgen allemaal Haha!

Ik heb goed nieuws! Maandag a.s. begin ik bij de Nuon in Amsterdam als managementassistente. Ik zit tot en met vrijdag bij de Postbank Tong uitsteken Ik had gisteren mijn sollicatiegesprek en kreeg meteen te horen dat ik maandag kon beginnen Tong uitsteken

gefeliciteerd! Haha! Natascha ook nog gefeliciteerd Cool

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:52

Willie, nee hij staat in Bodegraven en wordt daar ingeslapen heb ik begrepen. Wat erg zeg, dat gun je idd je ergst vijand niet Verdrietig Ik vind het vreselijk voor dat meisje.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:55

idd vreselijk Verdrietig voor haar, ik kan d'r alleen maar sterkte wensen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:10

Gefeliciteerd, Annemiek! Haha! Haha! Super!

Het is inderdaad echt vreselijk, arme Jannes, arme eigenaresse. Ik weet niet eens hoe ze heet.. terwijl ik haar al zovaak gezien heb! Verdrietig

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:37

jannes? Foutje denk ik ellen het is Jelle die fries! Niet Jannes haha

Natas en anky allebei gefeliciflapstaart Haha! Natas ik ga vanmiddag de manen van je paard doen en haar staart Haha!

@ Sjorsie: Moet ik de deken van Abel af doen als hij het warm heeft? en kan ik hem proberen bij Orissa te zetten of ben je er liever bij? Miss vanavond?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:55

Het is idd Jelle Willie en niet Jannes!

Ellen denkt waarschijnlijk... alle friezen lijken op elkaar *LOL*

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:55

Thanx allemaal voor de felicitaties Clown

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:21

ja, sorry.. Bloos dom van me. Jelle natuurlijk! begint ook met een J.... dom dom dom!
En ja, alle Friezen lijken toch ook op elkaar!? haha

Ik ga me omkleden, en dan naar stal. toedeloe! Doei!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:32

Anky en Naadje gefeliciteerd met examen en nieuwe baan.

Vanmorgen was Tunna op stal en ze vond Ilion niet best! Vooral op t harde was hij echt heel kreupel, op t harde was t echt knudde! Op zachte bodem moet ik meer doorlopen met m en dan stapt hij wel over dus dat gaat beter maar rechts voor vind ze zorgelijk en ook links voor is niet goed. Nu heeft links natuurlijk de kreupelheid v rechts opgevangen en links in natuurlijk zijn slechte voetje. Ook zijn rug vond ze te stug. Nu gaat ze overleggen met Leendert Jan en dan kijken wat hij vind: of nog even aankijken en opbouwen zoals vorig jaar, of nog eens zijn voetjes inspuiten. Dan zal hij zijn linkel kogel achter ook wel doen want daat vond Tunna m ook weer iets gevoeliger op.
Wel vond ze een groot verschil met vorig jaar, nl hij is nu veel beter in zijn spieren en dat help zijn lijf natuurlijk wel.
We zien wel hoe t gaat lopen. Leuk is t niet maar ik denk dat we gewoon weer een paar stappen v vorig jaar moeten herhalen. Hij is er niet slechter aan toe dan toen dus ik ga t wel afwachten.
Paarden......

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:36

Dabo schreef:
ja, sorry.. Bloos dom van me. Jelle natuurlijk! begint ook met een J.... dom dom dom!
En ja, alle Friezen lijken toch ook op elkaar!? haha

Ik ga me omkleden, en dan naar stal. toedeloe! Doei!

EEEEEEEEEEEECHT NIET!!!! Haha!

Ik heb Henriette vandaag gesproken en ze heeft met Bodegraven overlegd. Ze wil Jelle nog een kans geven en zet hem nog een paar weken op het land om te kijken hoe het dan gaat. Heb haar wel gezegd dat ze goed over haar beslissing moet nadenken. Vaak gaat het op het land dan nog minder goed. Je kunt ze geen beweging geven door rijden of longeren en door het koude en natte weer staan ze vaak op een plek. Maar ik snap haar overweging. Je wil toch echt zeker weten dat je alles hebt geprobeerd.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:41

Jelle had geen ataxie, maar fragmenten in zijn hoefbeen. Waarschijnlijk mee geboren. Ik vind het echt heel zielig voor Henriëtte. Dit verdient ze niet. Niemand.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:42

En hoe zou dit met een paar weken op het land dan beter kunnen worden Verward

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:47

Ik weet het niet. Beter zal hij nooit meer worden. Maar ze wil weten of hij zonder pijn gewoon op het land kan lopen. Dus zonder rijden en longeren, gewoon zelf zijn tempo bepalen. Het is door het rijden erger geworden. In de opfok had hij geen last, terwijl die fragmenten er waarschijnlijk al vanaf geboorte zitten.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:49

Jeetje wat erg zeg Verdrietig Weet de kliniek dat ook niet of hij pijnvrij op het land kan staan? Een rijpaard kan het dus nooit meer worden Verward

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:52

Azzaro schreef:

@ Sjorsie: Moet ik de deken van Abel af doen als hij het warm heeft? en kan ik hem proberen bij Orissa te zetten of ben je er liever bij? Miss vanavond?

hoe laat ben je er vanavond? Deken is prima Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:53

AnneOmie schreef:
En hoe zou dit met een paar weken op het land dan beter kunnen worden Verward

die fragmenten zouden in theorie kunnen worden ingekapseld en dan zou het paard misschien heel licht recreatief gebruikt kunnen worden, ze kan het in ieder geval proberen

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:05

hoi sjorsie hoelaat ben jij? Ik ga miss eerst nog even sporten dus ik ben er tussen 8 en 9 meestal! Is dat goed? Ik heb ook geen idee wie je bent hahaha! Zijn deken was al af vandaag!

Naadje: Je paard is weer beeeeeeeeeeeldschoon al zeg ik het zelf Tong uitsteken Ben je er vanavond?