Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:09

Van Spetter is echt vervelend (zal maar netjes blijven anders komt er weer poedersuiker of zo te staan).
Rowan hebben ze alleen foto's gemaakt of ook een scan?

Ik herken het Joyce alleen was bij ons op de foto's heb probleem gelukkig wel meteen zichtbaar.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:21

Wat een afschuwelijk nieuws van Spetter. Zo wordt je maar weer met je neus op de feiten gedrukt dat het zomaar afgelopen kan zijn. Wat verschikkelijk voor P. dat ze haar paard zo plotseling kwijt is geraakt door zo'n stom ongeval.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:28

Vreselijk van Spetter, erg vervelend!!

Ik denk dat Rowan zich mentaal an het voorbereiden is...
Ik wens je veel succes dadelijk!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:49

Amarie schreef:
Van Spetter is echt vervelend (zal maar netjes blijven anders komt er weer poedersuiker of zo te staan).
Rowan hebben ze alleen foto's gemaakt of ook een scan?

Ik herken het Joyce alleen was bij ons op de foto's heb probleem gelukkig wel meteen zichtbaar.

Ze hebben foto's van beide voorbenen gemaakt..

Ik ben me inderdaad mentaal aan het voorbereiden.. Moet om 2 uur weer op voor men rijbewijs en ben nu al best zenuwachtig aan het worden...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:17

Nou heel veel succes voor straks en lukt het vandaag niet dan wellicht de volgende keer.
Je rijbewijs halen is net een dressuuproef rijden, ze kunnen je maken en breken.
Succes.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:44

Amarie schreef:
Je rijbewijs halen is net een dressuuproef rijden, ze kunnen je maken en breken.
Succes.

Die klopt helemaal! OK dan!

Zijn er al mensen die zich 13(?) december hebben opgegeven voor de wedstrijd of Nieuwjaars pas de deux ( djoontje, sjaslique ??)
Ik denk dat ik het er ook maar weer een keertje op waag Knipoog

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:22

Ja wij doen de pas de deux wel mee, is alleen even afwachten of Odaymie dan weer helemaal goed is. Anders moeten we wellicht naar een kleiner formaat overstappen Knipoog

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:44

Jeetje wat een pech voor Peggy zeg....

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:48

ben gister nog afscheid wezen nemen van spetter was toch mijn verzorgpaardje als p niet kon. Zal der missen :'(

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:13

oow, wat erg van Spetter.... Vriendjes zijn?

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:42

ja ik doe ook mee op 13 dec.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:47

Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe is het afgelopen met het rijexamen?

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:52

Echt heel erg van spetter Boos! heel erg zielig...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 00:10

Ben ook wel benieuwd R.?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:43

En iedereen druk aan het uitpakken?

Ik heb morgenavond pas sinterklaas dus moet nog even wachten. Ben wel druk aan het inpakken.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:44

Nee helaas, mag nog een dagje wachten. Mag morgenavond uit gaan pakken.
Morgen eerst lekker hobbelen, alleen nog niet op NL. Dus ben benieuwd wie het wordt.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:02

Ooh da was weer gezakt.. nu heel erg banketstaaf.. had een ingreep...

Ik stond for gesorteerd om links af te gaan voor rood.. dus het word groen en ik wil optrekken.. komt er een andere auto van de baan rechtdoor voor mij langs.. ik wil om men rem trappen maar toen ik er op stond, stond ik al stil Tong uitsteken
Was mijn woord tegen die van haar of dat ik er nu wel of wilde gaan staan of niet.. dus ja Tong uitsteken

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:01

O dat is balen maar de volhouder wint.
Volgende keer meer succes en dat is dan toch ook drie keer scheepsrecht.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:03

Zo maar weer eens tijd voor een verslagje. Had het gisteravond te druk met hapjes klaarmaken en cadeautjes uitpakken. Party!!
Eigenlijk dacht ik deze zaterdag weer op New Legend te zitten, maar werd vrijdag gebeld door F. dat ze nog niet goed liep. Nu weer het rechtervoorbeen. Dus was weer een verrassing op wie ik mocht. Eenmaal op de manege bleek dit No Limit te zijn. Ja
Maar voor het rijden eerst de les van 10 uur gekeken en om kwart voor 11 even gaan helpen met de pony's opzadelen voor de kleine bak. Nou ja...uiteindelijk zelf opgezadeld. Kindje kwam er pas later aanlopen. Dus pony overhandigd en daarna naar No Limit gegaan om die te poetsen. Hij had al wel om 10 uur meegelopen maar het stro zat nog in zijn staart en de stront aan zijn kont. Nagelbijten / Gniffelen Dus die flink gepoetst en daarna op gaan zadelen. Dus hup naar de bak en erop. Hij volgt de hand heel goed, eigenlijk net iets te goed. Met als gevolg dat hij er wat achter kruipt, dus continu bezig geweest met hem weg te schuiven en lang en laag te blijven. Dit lukte op een gegeven moment ook best redelijk. Toen riep M. dat we allemaal even gingen stappen, kijk ik op de klok was het al half 1. Had echt het gevoel dat ik nog niks gedaan had. Dus na het stappen hem weer opgepakt en er flink aan gaan rijden. Lekker wat oefeningen meegepakt, zoals schoudervoor, schouderbinnen, wijken, keertwendingen etcetera. Zo kwam ook het stuk van de galop. Dus hup netjes in de hoek aangesprongen, ik weet dat hij enthousiast is in de galop, dus goed mijn kont in het zadel geparkeerd dat die niet kon gaan knetteren. We hadden een vliegende start, want hij stoof ervandoor, maar toen even duidelijk gemaakt dat ik normaal wilde galloperen, en ineens kon meneer onder me galloperen. Ja In de galop wat opgeschakeld en teruggeschakeld. Bij het opschakelen werd die te enthousiast en gooide die zijn hoofd vertikaal omhoog. Koe Dus even vriendelijk verzocht die naar beneden te houden. Zelfs wijken in de galop was te doen, dus ging wel lekker.
Uiteindelijk aan het einde van de les niet echt een heel voldaan gevoel omdat ik het idee had dat ik teveel had meegelift. Maar goed het was leuk om een keer op No Limit te rijden. Maar hij probeert echt alles om onder het werk uit te komen en om maar enigszins weg te kruipen van een goede aanleuning.

Daarna paard over gegeven aan de volgende, nog even braaf poep geschept in de bak en daarna gaan eten.
Na het eten nog even met de twee dames, Odaymie en New Legend gestapt. New Legend was zeer fris, bij elke aanhanger schoot ze er vandoor en ging ze lopen huppelen, de muts. Rolleyes

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:31

Balen zeg van NL ik hoop dat zij volgende week weer beter is.
Vandaag de tank op de foto gezet, ze al op klein beeld bekeken en die zagen er super uit. Het resultaat zullen we jullie t.z.t. wel laten zien.
Ben gaar van de hele morgen in de zon hangen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:50

Nou dan ook mijn verslag maar met de domper van het jaar...
Odaymie was nog steeds niet goed en die had een week rust gekregen, dus was benieuwd op wie ik zou zitten. Op de manege aangekomen bleek dit Kando te zijn. Leek me wel grappig en was erg benieuwd na het horen van de ervaringen van Liek en Sanne die er de weken ervoor op hadden gereden. Allereerst om 10:45 El-giza op gaan zadelen en een mindere ervaring gehad met ouders die het allemaal niet eens waren met de communicatie en verdere beleid op de manege en een kindje wat na een poetscursus nog niet goed kon zadelen. Ik dat meisje laten zadelen maar die vond het doodeng in stal. Dus uiteindelijk het haar laten vertellen en zelf een stukje begonnen en het haar buiten stal af laten maken. Maar ik kon in de ogen van de ouders blijkbaar niks goed doen Boos!.
Om 11:15 naar Kando gegaan. Lekker gepoetst en opgezadelt en naar de bak. In stap flink wennen aan zo´n lange schommel, en hij verstapte zich een paar keer...ach dacht ik...die is gewoon nog niet goed wakker Knipoog. Maar nadat ik was aangedraaft bleek hij echt ieder rondje wel een keer of 4/5 achter iets raars te doen, waardoor het voelde alsof de achterhand onder mij wegschoof. Flink wat tempowisselingen gaan rijden en hem goed ondersteund om mijn binnenbeen en buitenhand, maar het werd er naar mijn gevoel alleen maar erger op. Dus naar M gegaan en raad gevraagd. Rechtrichten was het advies dat zij mij gaf. Dus huppa, terug naar stap, en dat lange lijf eerst maar in de eerste versnelling tussen mijn spillebeentjes en teugels proberen te freubelen. Nou na een complete bootcamp van mijn kant leek hij wel rechter te worden, maar zodra ik dan weer in draf ging ging het weer mis. Of ik er nou niet genoeg aan reed of dat hij dit gewoon 'normaal' doet wist ik niet, maar M zei dat hij dat nu eenmaal doet. Na zo'n 20 minuten begon hij enkele keren per bakronde echt flink achter te 'struikelen', eerst in de hoeken en op kleine voltes, maar naderhand ook in flauwe bochten. En dat hoorde dan schijnbaar bij hem, ik had iedere keer het gevoel dat we bijna samen onderuit gingen. Daarnaast klikte het op zijn zachtst gezegd niet tussen Kando en mij, heel lief paard, echt een scheetje maar rijtechnisch geen combi met mij blijkbaar want hij raakte haast gefrustreerd op alles wat ik deed. Dus op een gegeven moment had ik het helemaal gehad, elke keer dat hij struikelde bleef ik achter in de beweging, kreeg hij druk op het bit en dan werd hij boos en dat gebeurde echt een keer of 8 per rondje. Figuren rijden draaide standaard uit op nog meer struikelen, en na elke rechte lijn zul je toch een keer moeten afwenden naar de overkant, en hoe flauw ik die wending ook maakte, hoe zeer ik hem ook ondersteunde met mijn benen en teugels, of bijtikte met de zweep het boterde steeds minder tussen mij en Kando. Toen maar een tactiek aangewend die ik normaal nóóit toepas: ik ben gaan stappen en heb de laatste 30 (!) Boos! minuten in stap doorgebracht. Wat tempowisselingen, veel rechtrichten, beetje wijken, en veel verzamelen want dan leek hij minder te struikelen.
Ik scheen ook niet echt vrolijk te kijken Clown maar ik had het dan ook echt even helemaal gehad en had geen idee wat ik met het arme dier aanmoest en had bedacht dat dit dan maar de beste oplossing was. Toch aan het werk, maar in een gang dat ik hem nog redelijk kon ondersteunen.
Uitstappen onder het zadel heb ik ook maar kort gedaan, dat ging veel beter als ik er niet op zat Clown dus nog even aan de hand uitgestapt en toen naar stal gebracht. Had er flink de balen in dat het me niet gelukt was en dat ik er niet lekker aan had gereden dus van mij mag het morgen weer zaterdag zijn Knipoog.
Daarna gaan eten en toen Odaymie en Legend gaan stappen in de hoop dat het beetje beweging de pijnlijke plekken wat goed doet. En toen was het ongeveer tijd om naar huis te gaan.

Er had zich naast Liek en mij nog maar 1 iemand opgegeven voor de wedstrijd 13 december (aankomende zaterdag) Dus hopelijk melden er zich nog minstens 7 mensen aan, anders gaat de wedstrijd niet door. Ik doe mee op Letta, daar heb ik 1 keer op gereden toen ze er net 3 dagen stond en verder nooit meer. Niet veel ervaring mee dus, alleen dat het destijds hárd ging Koe , dus we zullen wel zien wat het wordt als de wedstrijd doorgaat Clown.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:21

Och jee dat is balen zeg, soms kan het niet klikken maar dit klinkt toch wel heel raar en het kan toch niet normaal zijn dat een paard zoveel mispassen maakt.
Hopelijke is de witte dame volgende week weer beter.

En over ouders, praat me er niet van, laat je niet gek maken. Sommige kinderen hebben nu eenmaal veel meer tijd nodig en die redden het niet in de introductiecursus. Meestal is deze cursus een voordeel maar soms een groot nadeel.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:01

Zo gister samengekomen om de proef voor de pas de deux verder af te maken en klaar is die. Hij zit helemaal in elkaar en als het goed is alle verplichte onderdelen, dus nu de outfit knutselen en de muziek en klaar zijn we.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:21

Het is een ingenieuze proef geworden al zeg ik het zelf Haha!. Nu nog een spetterend kostuum en knallende muziek ( en het liefst nog een uurtje vrijrijden om te kijken of de kandidaat-knollen ook echt zo geschikt zijn Tong uitsteken) en dan kunnen we weer knallen de 27e!!!

Nog mensen die zich al opgegeven hebben voor de onderlinge aankomende zaterdag?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:25

welke verplichte onderdelen moeten erin zitten dan?
Wij hadden vorig jaar een gewone proef, dacht dat er niks verplichts aan was