Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Amarie schreef:Van Spetter is echt vervelend (zal maar netjes blijven anders komt er weer poedersuiker of zo te staan).
Rowan hebben ze alleen foto's gemaakt of ook een scan?
Ik herken het Joyce alleen was bij ons op de foto's heb probleem gelukkig wel meteen zichtbaar.
Amarie schreef:Je rijbewijs halen is net een dressuuproef rijden, ze kunnen je maken en breken.
Succes.
heel erg zielig... 
Dus die flink gepoetst en daarna op gaan zadelen. Dus hup naar de bak en erop. Hij volgt de hand heel goed, eigenlijk net iets te goed. Met als gevolg dat hij er wat achter kruipt, dus continu bezig geweest met hem weg te schuiven en lang en laag te blijven. Dit lukte op een gegeven moment ook best redelijk. Toen riep M. dat we allemaal even gingen stappen, kijk ik op de klok was het al half 1. Had echt het gevoel dat ik nog niks gedaan had. Dus na het stappen hem weer opgepakt en er flink aan gaan rijden. Lekker wat oefeningen meegepakt, zoals schoudervoor, schouderbinnen, wijken, keertwendingen etcetera. Zo kwam ook het stuk van de galop. Dus hup netjes in de hoek aangesprongen, ik weet dat hij enthousiast is in de galop, dus goed mijn kont in het zadel geparkeerd dat die niet kon gaan knetteren. We hadden een vliegende start, want hij stoof ervandoor, maar toen even duidelijk gemaakt dat ik normaal wilde galloperen, en ineens kon meneer onder me galloperen.
In de galop wat opgeschakeld en teruggeschakeld. Bij het opschakelen werd die te enthousiast en gooide die zijn hoofd vertikaal omhoog.
Dus even vriendelijk verzocht die naar beneden te houden. Zelfs wijken in de galop was te doen, dus ging wel lekker.
.
. Maar nadat ik was aangedraaft bleek hij echt ieder rondje wel een keer of 4/5 achter iets raars te doen, waardoor het voelde alsof de achterhand onder mij wegschoof. Flink wat tempowisselingen gaan rijden en hem goed ondersteund om mijn binnenbeen en buitenhand, maar het werd er naar mijn gevoel alleen maar erger op. Dus naar M gegaan en raad gevraagd. Rechtrichten was het advies dat zij mij gaf. Dus huppa, terug naar stap, en dat lange lijf eerst maar in de eerste versnelling tussen mijn spillebeentjes en teugels proberen te freubelen. Nou na een complete bootcamp van mijn kant leek hij wel rechter te worden, maar zodra ik dan weer in draf ging ging het weer mis. Of ik er nou niet genoeg aan reed of dat hij dit gewoon 'normaal' doet wist ik niet, maar M zei dat hij dat nu eenmaal doet. Na zo'n 20 minuten begon hij enkele keren per bakronde echt flink achter te 'struikelen', eerst in de hoeken en op kleine voltes, maar naderhand ook in flauwe bochten. En dat hoorde dan schijnbaar bij hem, ik had iedere keer het gevoel dat we bijna samen onderuit gingen. Daarnaast klikte het op zijn zachtst gezegd niet tussen Kando en mij, heel lief paard, echt een scheetje maar rijtechnisch geen combi met mij blijkbaar want hij raakte haast gefrustreerd op alles wat ik deed. Dus op een gegeven moment had ik het helemaal gehad, elke keer dat hij struikelde bleef ik achter in de beweging, kreeg hij druk op het bit en dan werd hij boos en dat gebeurde echt een keer of 8 per rondje. Figuren rijden draaide standaard uit op nog meer struikelen, en na elke rechte lijn zul je toch een keer moeten afwenden naar de overkant, en hoe flauw ik die wending ook maakte, hoe zeer ik hem ook ondersteunde met mijn benen en teugels, of bijtikte met de zweep het boterde steeds minder tussen mij en Kando. Toen maar een tactiek aangewend die ik normaal nóóit toepas: ik ben gaan stappen en heb de laatste 30 (!)
minuten in stap doorgebracht. Wat tempowisselingen, veel rechtrichten, beetje wijken, en veel verzamelen want dan leek hij minder te struikelen.
maar ik had het dan ook echt even helemaal gehad en had geen idee wat ik met het arme dier aanmoest en had bedacht dat dit dan maar de beste oplossing was. Toch aan het werk, maar in een gang dat ik hem nog redelijk kon ondersteunen.
dus nog even aan de hand uitgestapt en toen naar stal gebracht. Had er flink de balen in dat het me niet gelukt was en dat ik er niet lekker aan had gereden dus van mij mag het morgen weer zaterdag zijn
.
, dus we zullen wel zien wat het wordt als de wedstrijd doorgaat
.
. Nu nog een spetterend kostuum en knallende muziek ( en het liefst nog een uurtje vrijrijden om te kijken of de kandidaat-knollen ook echt zo geschikt zijn
) en dan kunnen we weer knallen de 27e!!!