Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Amarie schreef:He bah Joyce wat ongezellig, maar ja werk gaat voor.
Misschien ben je er met springen wel bij dat is ook een druk weekend. Spreek je weer.
En inderdaad kom snel eens kijken.
Achter mijn naam stond dit keer geen New Legend, maar Kando. Ik dacht eerst huh dat is vast een fout. Dus naar boven op de geschreven lijst gekeken en daar stond ik eerst op Raffinee, maar dat was weer doorgekrast en daar stond Kando bijgeschreven met inderdaad mijn naam. Was echt vol verbazing en vond het ergens wel grappig.
New Legend bleek kreupel te zijn. Eerst de les van 10 uur gekeken en een beetje bezig geweest met de kleine van M. Toen om 11:10 naar beneden gegaan om Kando maar eens te gaan poetsen. Dat is wel een makkelijke zeg, je zet hem neer en hij laat alles over zich heen komen. Dus flink gepoetst aangezien hij dik in het haar zit en de haren flink aan elkaar koekte. Je zag er ook niet enorm veel van, maar het ging om het idee. Dus opgezadeld en toen naar de bak. Had mijn oude rijbroek weer eens aan met leren zitvlak, maar dat zitvlak is wat stug, dus kwam niet bij de beugel.
Dus toen maar met een krukje opgestapt. Nou eenmaal erop vroeg ik me echt af waar ik op zat. Wat een massaal paard is dat, jeetje.
Dus beetje spelenderwijs wat gaan proberen wat eigenlijk niet eens zo slecht ging. Tot de galop...de volgende keer trek ik eerst een zak over mijn hoofd, zodat niemand ziet dat ik het ben.
Zonder enige stelling of lengtebuiging gingen we in galop over de hoefslag, met als gevolg dat ik in een lachstuip kwam. Werd ook nog even door de rest min of meer uitgelachen/ toegelachen.
Dus toen maar wat serieuzer gaan rijden. En toen hij eenmaal op gang was, was hij nog best leuk om te rijden.
Daarna ook linksom en rechtsom nog een galopje meegenomen welke wat subtieler gingen. Alleen heeft hij de neiging om eruit te kruipen en vooral linksom een aantal changementen gehad. Maar goed het ging veel beter als de eerste keer aangalloperen. Viel me niks tegen. Hij was wel flink nat, maar ja wat wil je met dat dikke pak haar. Na de les paard verzorgd op stal en gaan eten. Daarna Kando nog een keer gepoetst, om vervolgens Legend even te poetsen en aan de hand te stappen. En toen was onze taxi er alweer.
.
)
) en op een tik begon hij vrolijk zijn kont omhoog te gooien. Been-tik-bok-tik-bok-tik en een half bakrondje later zakte hij dan weer terug...been-tik-bok-tik-bok-tik en die kont van hem begon steeds hoger de lucht in te gaan en helpen deed het niet. Veel gestapt maar hielp niet, hij had echt geen zin meer, kon geen zin maken, nou dan houdt het op, ik moest er ook niet te veel van verwachten natuurlijk.
Maar na even eruit rijden en opnieuw proberen ging dat ook goed. Aangezien Unzipped het altijd maar op een lopen zet zodra het moeilijk wordt veel oefeningen in stap gedaan zodat ik hem bij me kon houden en in draf veel schakelingen en ook onder zijn tempo gedraafd door heel langzaam licht te rijden. Was hij het niet zo mee eens, maar uiteindelijk was het toch goed. Tegen het einde had ik de knopjes een beetje door, dus zat hem even aan zijn veter waar hij het niet mee eens was, met als gevolg dat hij even de staak in ging en dreigde omhoog te komen. Maar dat idee was al snel vergaan. Uiteindelijk best lekker gereden, maar toch het idee dat ik niet het optimale uit de les gehaald heb.
Met zijn allen tegelijk stieren, op alle mogelijke manieren proberen om die kindjes eraf te werken, maar gelukkig is het ze niet gelukt en liepen ze na heel veel inspanning weer netjes in een rijtje.

Gerum Odaympje
. Dus toen werd er een ander paard voor mij gezadelt en ondertussen nog even rechtom gedraafd en haar helemaal bij elkaar gereden op advies van M. (was het minder) dan had ze toch even beweging gehad. Nou al snel stond Kacharel voor me in de bak met een blik van "rot op...ik heb net ook al een privéles gelopen...ik ga geen overuren draaien, dat staat niet in mijn contract
" Maar toch erop gestapt en begonnen met die warm te rijden. Ondertussen uitte een lesgenootje op Bontfire haar ergenissen over Koe en toen zei M iets in de trant van dat ie het echt wel kon, en dat het dan vreemd was dat ie onder mij wél liep en dat ze anders maar moest ruilen dan kon ze het zien. Kacharel was nog steeds behoorlijk ontevreden over de extra arbeid die ze moest leveren, dus ik zag mijn kans schoon en zat binnen 2 minuten op Bontje want die zag er tenminste nog wakker uit
. Die was al warm, dus even aan mij laten wennen en hatseflats ..aan het werk gezet. Heerlijk gereden dit keer, hij was recht(er), goed voor het been en heerlijk ontspannen dus dikke lol met die koe gehad en hem naderhand flink beloond.
. Was erg wennen, maar had de vorige ervaring op hem nog vers in mijn geheugen zitten, dus die gedachte maar vastgehouden, want erger als toen kon het haast niet
. Flink aan het werk gezet en hij heeft zijn trucendoos flink open getrokken (hij is zo heerlijk sneaky en stiekem
, je hebt het bijna niet door) Maar uiteindelijk liep hij er toch ook lekker aan. Niet het optimale uit mijn les kunnen halen voor mijn gevoel, maar dat hadden de meeste mensen die niet op hun vaste paard zaten: tegen de tijd dat je de knopjes goed had gevonden was je les bijna voorbij
. Maar dat geeft niet, iedereen had op het einde echt een heel leuk resultaat. Ook wel weer leuk om erachter te komen dat het op een vreemd paard nog niet eens zo slecht gaat. Plus dat het respect voor je mede-les-mensen nog verder omhoog schiet : geen enkel paard is makkelijk en ze zijn allemaal anders. Uiteindelijk Paris goed bezweet (jaja
) naar stal gebracht, even naverzorgd en toen gaan eten. Daarna even meegelopen met NL longeren en toen Odaymie gepoetst, even op het harde gestapt en terug in stal haar hoefjes extra verzorgd. Hopelijk helpen alle kleine beetjes