Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:00

Leuke avatar heb je Amarie.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:01

Amarie schreef:
He bah Joyce wat ongezellig, maar ja werk gaat voor.
Misschien ben je er met springen wel bij dat is ook een druk weekend. Spreek je weer.
En inderdaad kom snel eens kijken.

welk weekend is het springen ? Lachen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:37

Inderdaad leuke avatar Amarie, ben nu alleen wel heel nieuwschierig naar de grotere versie Schijnheilig

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:31

Ja vinden jullie dit nu niet knap van mij, het heeft maar een dik uur geduurd hoor voor ik wist hoe ik een foto kleiner moest maken.
Voor de normale versie; kom eens kijken zou ik zeggen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:45

Ik moet 17-18 werken en t laatste weekend van januari..
dus weet niet wanneer t springen is.. Ja amarie niks aan te doen, vind dit toch al heel belangrijk..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:33

Zo wederom zaterdagavond, dus tijd voor een verslag van de dag.
Vanmorgen lekker in de sneeuw naar de bushalte toe en in de kou op de bus gewacht. In de bus was het redelijk warm, dus konden we weer een beetje warm worden.
Eenmaal op de manege aangekomen eerst naar de lijst gelopen. Daar viel ik zowat om. Nagelbijten / Gniffelen Achter mijn naam stond dit keer geen New Legend, maar Kando. Ik dacht eerst huh dat is vast een fout. Dus naar boven op de geschreven lijst gekeken en daar stond ik eerst op Raffinee, maar dat was weer doorgekrast en daar stond Kando bijgeschreven met inderdaad mijn naam. Was echt vol verbazing en vond het ergens wel grappig. Ja New Legend bleek kreupel te zijn. Eerst de les van 10 uur gekeken en een beetje bezig geweest met de kleine van M. Toen om 11:10 naar beneden gegaan om Kando maar eens te gaan poetsen. Dat is wel een makkelijke zeg, je zet hem neer en hij laat alles over zich heen komen. Dus flink gepoetst aangezien hij dik in het haar zit en de haren flink aan elkaar koekte. Je zag er ook niet enorm veel van, maar het ging om het idee. Dus opgezadeld en toen naar de bak. Had mijn oude rijbroek weer eens aan met leren zitvlak, maar dat zitvlak is wat stug, dus kwam niet bij de beugel. Gestoord Dus toen maar met een krukje opgestapt. Nou eenmaal erop vroeg ik me echt af waar ik op zat. Wat een massaal paard is dat, jeetje. Lips are sealed Dus beetje spelenderwijs wat gaan proberen wat eigenlijk niet eens zo slecht ging. Tot de galop...de volgende keer trek ik eerst een zak over mijn hoofd, zodat niemand ziet dat ik het ben. ROFL Huilen van het lachen No Cheer Zonder enige stelling of lengtebuiging gingen we in galop over de hoefslag, met als gevolg dat ik in een lachstuip kwam. Werd ook nog even door de rest min of meer uitgelachen/ toegelachen. Haha! Bloos Dus toen maar wat serieuzer gaan rijden. En toen hij eenmaal op gang was, was hij nog best leuk om te rijden. Lachen Daarna ook linksom en rechtsom nog een galopje meegenomen welke wat subtieler gingen. Alleen heeft hij de neiging om eruit te kruipen en vooral linksom een aantal changementen gehad. Maar goed het ging veel beter als de eerste keer aangalloperen. Viel me niks tegen. Hij was wel flink nat, maar ja wat wil je met dat dikke pak haar. Na de les paard verzorgd op stal en gaan eten. Daarna Kando nog een keer gepoetst, om vervolgens Legend even te poetsen en aan de hand te stappen. En toen was onze taxi er alweer.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:11

Wat leuk, Angelique op Kando. Hij staat vaak op stal om aandacht te vragen. Ik heb zijn eigenaresse al een tijdje niet gezien en begreep dat B. hem meestal doet.
Was dit eenmalig of is de kans er dat je er vaker op mag?
De galop zal inderdaad wel even wennen zijn maar ja alles went moet je maar denken, en de volhouder wint ..... toch?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:17

Nou volgens zeggen loopt Kando nu regelmatig mee in de manegelessen omdat hij er dus zo weinig uitkomt. Dus wie weet dat er nog een keer in zit.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:32

O dat is in elk geval fijn voor hem. Nou dan ben ik benieuwd naar de volgende keer (met of zonder zak over je hoofd).

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:58

Kando wordt idd voortaan mee de lessen ingezet.. super fijn voor t beestje.. B ging zwerver doen heb ik gehoord, maar die had ook pfeiffer dus is het rijden wat minder..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:32

O vandaar, nou ja voor iedereen fijn toch.

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:36

heb trouwens kando geschoren, mijn god wat komt daar veel haar vanaf.
het ging goed maar na 2uur stilstaan had hij geen zin meer en begon heen en weer te lopen.
maar ja verder is hij echt braaf.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:07

Ja dat was ook wel nodig om die te scheren, volgens mij kun je 10 truien breien van de haren die daar af kwamen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:18

jaa idd.. Voortaan moeten ze dat gewoon al eerder doen..
Vind het echt fijn voor hem dat ie er nu gewoon standaard 1 uur per dag uit komt.. want Kando zelf is super braaf

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:55

Nou even een kort verslag van mij. Had me heel de week al verheugd op een uurtje Odaymie in de hoop dat ze weer goed zou zijn (liep niet helemaal lekker vorige week), bleek dat niet zo te zijn en was ik op Bontfire ingedeeld. Heel leuk maar niet als je je op een paard als Odaymie hebt ingesteld. Dus even een dikke teleurstelling maar dat was al gauw weer over toen ik Liek dr reactie zag Clown .
Lekker gaan poetsen en zadelen en vol goede moed opgestapt onder het mom van "we zien wel waar het schip strandt". Nou volgens mij was het eb...want echt ver ben ik niet gekomen. Wat is hij lui op het been zeg! In het begin er een goed basistempo ingestopt en veel gaan rechtrichten 2 benen, 2 teugels want hij pakte om en om vast en viel ook afwisselend door je linker en rechterbeen heen (heb nog nooit zó vaak mijn zweep overgepakt in één uur, puur die aan de goede kant houden hielp al een hoop Clown)
Maar na 30 minuten was hij echt op en wilde hij niks meer, op flink been stak hij zijn hoofd al naar beneden, veel schudden zo van "pas op ik wordt wild" (echt indruk maakte dat joh Knipoog ) en op een tik begon hij vrolijk zijn kont omhoog te gooien. Been-tik-bok-tik-bok-tik en een half bakrondje later zakte hij dan weer terug...been-tik-bok-tik-bok-tik en die kont van hem begon steeds hoger de lucht in te gaan en helpen deed het niet. Veel gestapt maar hielp niet, hij had echt geen zin meer, kon geen zin maken, nou dan houdt het op, ik moest er ook niet te veel van verwachten natuurlijk.
Beetje balen wel, want echt veel is er niet van die les terecht gekomen in mijn ogen terwijl ik zó hard gewerkt had. Maar goed Bonte was goed nat dus die even droog gewreven, gegeten, Odaymie dr hoeven verzorgd en haar helemaal gepoetst en geknuffeld en toen zijn we weer naar huis gegaan.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:34

Wat een rust weer in het topic zeg. Maakt iedereen niks meer mee?
Ik heb woensdag mijn laatste gesprek gehad voor het afstuderen en we hebben een keuze gemaakt. Hebben nu dus een afstudeerproject binnen. Haha!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:33

En wat ga je doen.
Ik heb eigenlijk geen nieuwtjes te melden. Het is grijs buiten maar dat is ook niets nieuws.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:34

Het is binnen mijn oude stageplaats, een woonvorm met visueel beperkten die daarnaast ook psychiatrische problematiek, verstandelijke beperking, auditieve beperking en dergelijke hebben.
Het project gaat over het onderwerp gedragsproblemen en wat dit voor de cliënt zelf betekent, voor medecliënten en medewerkers.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:56

Zo maar even een verslagje voordat ik mijn bed induik.

Gisteravond was ik al op de manege geweest en had ik al gezien dat ik vandaag op Unzipped mocht, dus dat was al geen verrassing meer.
Vanmorgen eerst bezig gehouden met de kleine van M. en ondertussen de les gekeken van 10 uur. De bonte struikelde, met als gevolg dat hij maar ging liggen. Dit liggen beviel hem wel want hij bleef ook nog even liggen ook, uiteindelijk stond hij gewoon op en was er ook niks aan de hand. Koe
Om kwart over 11 maar eens naar beneden gegaan om te poetsen, maar was hier zo mee klaar. Dus op mijn gemak gezadeld en op naar de bak. Benieuwd waar het schip zou stranden, aangezien het weer even geleden was dat ik op Unzipped gereden had. Het oppakken ging wel lekker en hij volgde de hand ook goed. Ben gewoon lekker gaan rijden, veel wijken meegenomen, schouder voor, schouder binnen, keertwending, een poging tot travers etcetera. Op een gegeven moment kleine voltes gereden waarbij ik wilde dat hij de volte met de achterhand groter stapte als met de voorhand, maar daar was hij het niet altijd mee eens. Scheve mond Maar na even eruit rijden en opnieuw proberen ging dat ook goed. Aangezien Unzipped het altijd maar op een lopen zet zodra het moeilijk wordt veel oefeningen in stap gedaan zodat ik hem bij me kon houden en in draf veel schakelingen en ook onder zijn tempo gedraafd door heel langzaam licht te rijden. Was hij het niet zo mee eens, maar uiteindelijk was het toch goed. Tegen het einde had ik de knopjes een beetje door, dus zat hem even aan zijn veter waar hij het niet mee eens was, met als gevolg dat hij even de staak in ging en dreigde omhoog te komen. Maar dat idee was al snel vergaan. Uiteindelijk best lekker gereden, maar toch het idee dat ik niet het optimale uit de les gehaald heb. Rolleyes
Na de les paard verzorgd en op ons gemak gaan eten. Daarna NL even gepoetst en gelongeerd, wat eigenlijk ook gewoon lekker ging. Ze liep weer lekker en als het goed loopt dan volgende week weer in de les op NL. Als afsluiter nog een stukje van de les van 15-16 uur gekeken, maar tjonge jonge wat een schurken zijn die pony's af en toe toch. Whoosh! Met zijn allen tegelijk stieren, op alle mogelijke manieren proberen om die kindjes eraf te werken, maar gelukkig is het ze niet gelukt en liepen ze na heel veel inspanning weer netjes in een rijtje. Afgod

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:48

Ik ben vandaag ook lekker wezen rijden op Sal. Ging errug goed! Heb zelfs een stukkie contragalop meegepakt. Gelukkig hoeft dat in de B nog niet maar ach. Het was wel een koud ritje vandaag. Salvador was ook lekker wakker. Het weer had niet toegelaten dat ie buiten mocht spelen. En dan stonden er nog hindernissen in de bak. Hopelijk kan de baas snel weer met m springen..!!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:33

Nou dan maar weer eens een verslagje van mij (twee-in-een zelfs). Had nogal een rotweek achter de rug, zit momenteel allemaal niet mee en toen dacht de papa van Yoni: waar kan ik Djoon nou blij mee maken: ik stuur haar als verassing lekker een avondje naar de VH kan ze mooi een uur knolhobbelen, dat vrolijkt haar vast een beetje op.
En daar had mijn papa helemaal gelijk in Knipoog

Daar aangekomen zag ik dat ik op Odaym mocht, dus maar even geinformeerd hoe die het inmiddels deed, en ze leek die middag aan de longe weer goed te zijn. Dus vol goede moed paard gepoetst en gezadeld en op naar de bak. Met stap niks op aan te merken, extra goed losgestapt en toen gaan draven. Vanaf de eerste drafpas was het gelijk mis, het zits owieso linksachter en misschien ook nog rechtsvoor (nog niet helemaal duidelijk) en linksom had ik echt een lekke band en t is dat paarden niet kunnen kermen, maar anders had ze dat vast gedaan. Scheve mond Gerum Odaympje Ach gut . Dus toen werd er een ander paard voor mij gezadelt en ondertussen nog even rechtom gedraafd en haar helemaal bij elkaar gereden op advies van M. (was het minder) dan had ze toch even beweging gehad. Nou al snel stond Kacharel voor me in de bak met een blik van "rot op...ik heb net ook al een privéles gelopen...ik ga geen overuren draaien, dat staat niet in mijn contract Nors opkijken " Maar toch erop gestapt en begonnen met die warm te rijden. Ondertussen uitte een lesgenootje op Bontfire haar ergenissen over Koe en toen zei M iets in de trant van dat ie het echt wel kon, en dat het dan vreemd was dat ie onder mij wél liep en dat ze anders maar moest ruilen dan kon ze het zien. Kacharel was nog steeds behoorlijk ontevreden over de extra arbeid die ze moest leveren, dus ik zag mijn kans schoon en zat binnen 2 minuten op Bontje want die zag er tenminste nog wakker uit Tong uitsteken. Die was al warm, dus even aan mij laten wennen en hatseflats ..aan het werk gezet. Heerlijk gereden dit keer, hij was recht(er), goed voor het been en heerlijk ontspannen dus dikke lol met die koe gehad en hem naderhand flink beloond.

Zaterdag zat ik op Paris. Daar heb ik 4 jaar terug ofzo voor het laatst op gezeten, maar ik wilde er al tijden weer eens één keer op rijden. Dus dit was mijn kans Lachen. Was erg wennen, maar had de vorige ervaring op hem nog vers in mijn geheugen zitten, dus die gedachte maar vastgehouden, want erger als toen kon het haast niet Haha!. Flink aan het werk gezet en hij heeft zijn trucendoos flink open getrokken (hij is zo heerlijk sneaky en stiekem Haha!, je hebt het bijna niet door) Maar uiteindelijk liep hij er toch ook lekker aan. Niet het optimale uit mijn les kunnen halen voor mijn gevoel, maar dat hadden de meeste mensen die niet op hun vaste paard zaten: tegen de tijd dat je de knopjes goed had gevonden was je les bijna voorbij Tong uitsteken. Maar dat geeft niet, iedereen had op het einde echt een heel leuk resultaat. Ook wel weer leuk om erachter te komen dat het op een vreemd paard nog niet eens zo slecht gaat. Plus dat het respect voor je mede-les-mensen nog verder omhoog schiet : geen enkel paard is makkelijk en ze zijn allemaal anders. Uiteindelijk Paris goed bezweet (jaja Pling Go jij! Go jij! ) naar stal gebracht, even naverzorgd en toen gaan eten. Daarna even meegelopen met NL longeren en toen Odaymie gepoetst, even op het harde gestapt en terug in stal haar hoefjes extra verzorgd. Hopelijk helpen alle kleine beetjes Ach gut

En toen was het zo onderhand weer tijd om naar huis te gaan

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:13

Vandaag is helaas Speteer ingeslapen.. Been gebroken met los gooien..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:15

Ja was echt zo sneu Boos!

Ben vandaag met fab naar de veearts geweest omdat ze nog steeds kreupel was.. toen we haar van de trailer afhaalde begon het kei hard te hagelen dus konden we haar ook niet op het harde longeren.. dus eerst foto's gemaakt waar niks op te zien was.. vervolgens was het droog en niet meer glad.. dus op het harde... liet ze ook helemaal niks meer zien!! tante houd ons dus gewoon voor de gek lijkt wel Tong uitsteken

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:02

Jeetje dat is ajelig nieuws van Spetter.

@ Dustinlover: wat is nu het advies dan?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:04

Ja dat is frustrerend he Rowan.
Had olly begin dit jaar ook.. thuis kei kreupel daar niks aan te zien.. Voel je je mooi voorschut