Wat leuk, Marion! Wij krijgen op stal allemaal een lekkere roomboter/amandelkrans en een mooie kaart. Dit jaar krijg ik geloof ik ook weer een kerstpakket op mijn werk, dat was de laatste jaren wel anders....Ben benieuwd!
De eersten zullen de laatsten zijn en de laatsten zullen de eersten zijn.......zei mijn ma altijd.
Goeie smorgens deze morgen!
12 graden....het lijkt wel lente! Bewolkt en nevelig, vanavond vanuit het westen enkele uren flinke regenbuien. Leuk hè?
AnitaJoeri
Geplaatst: 23-12-11 09:45
Guten morgen Hier 8 graden Jet en nu nog droog en hou die regenbuien die jij zo leuk vind maar daar. Maar ik ben erg blij als de winter zo doorgaat hihi geen sneeuw, ijzel en andere rotzooi. Dan maar regen.
Vanmorgen nog wat gewerkt om de roosters van januari in ieder geval af te hebben...en dan... Een schattig Kerstspel van de kleine kindjes! Wat waren ze zenuwachtig met alle papa's en mama's in hun klasje! Een huilende engel, die plotsklaps stopte met huilen als haar stukje kwam, dat heel goed meedeed met de grote engel en darna weer in huilen uitbarstte...zo schattig!
Daarna opgeruimd en mijn leuke kerstpakketje in ontvangst genomen met dingetjes die ik echt wel gebruik! Dan even snel over de markt voor kaas en groene asperges en zo nog wat dingetjes voor mijn Kerstbrood (altijd zelf gebakken) en dan nu lekker op de bank, voorgenieten voor de Kerst! Zaar is lekker naar Stormpie om hem hard aan het werk te zetten!
AnitaJoeri
Geplaatst: 23-12-11 16:39
Jetje je weet er ook altijd wat leuks van te maken. Wij bakken voor kerstbuffet ook ons eigen brood, 2 soorten.
Arme Storm of is het arme Zaar hihi
Zit nu heerlijk met glaasje gluhwein, hoeft het voor mij niet koud voor te wezen. Ook vast bietje voorpret voor de kerst, waar ik me trouwens op verheug. Al die lekkere dingetjes mmmmmmmmmmmmmmmm
Heb mijn kerstpakket weggegooit geloof ik hahaha, alles wat in een grote enveloppe of brief/plastic zit van mijn werk gaat zo linea rectra de prullebak in. Ach het is toch maar goedkope rotzooi. Vorig jaar een mooie weegschaal (tenminste dat dacht ik) heb er 3x op gestaan en toen .......... kapot.........
Nog even doorwerken (lees internetten en nog een beetje door een leeg pand lopen) en dan is het voor mij ook kerstweekend....................
AnitaJoeri
Geplaatst: 23-12-11 20:05
nou nou Kaar doet me denken aan Aman die ooit een verjaardagsenvelop met geld erin weggegooid had toen ze klein was hihi
Maar in iedergeval ben je lekker vrij met die dagen. Geniet er maar lekker van.
zo eindelyk weekend, college gehad daarna lekkr gewerkt en nu naar verjaardag ar zyn broer in baarle. wat leuk zeg dat je van stal een kerstpakket heb gehad ik kreeg een vorïg jaar een kalender. me kerstpakket was ook leuk soms zitten er heel veel dingen by heb het al byna allemaal op behalve de rieten mand haha
Ha, ik had ook een leuk mandje, maar wel leike kerstversiering erin en lekkere dingetjes. Allemaal fairtrade, dus dat waardeer ik dan wel.
Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.
Geplaatst: 23-12-11 22:47
hallo alemaal, weer even bijgelezen liep weer een paar dagen achter. mooie hengst kaleigh, vind het altijd zo,n gezeur mag alleen maar dit of dat dekken. snap dat nooit zo goed zeker als het zelf ook een kruising is. maar goed nog even verder dromen kay. weet ook nog een mooie quarterhengst als je dat wil. iedereen gezellig met de voorbereidingen voor kerst ed bezig lees ik, leuk hoor zelf ga ik eerste en tweedekerstdag naar mijn ouders toe zo ochtend eerst de paarden doen en darna gaan we richting zeeland. dinsdag ga ik shoppen bij arthurs westernstore bij de jaarlijkse sail en wordt de nieuwe koelkast bezorgd, dan nog een verjaardagje en dan jaarwisseling in zeeland druk program maar wel gezellig. jeroen gaat gelukkig goed op school, komt met mooie cijfers thuis is wel goed voor zn zelfvertrouwen, ben er ook blij om is toch altijd maar weer afwachten op een nieuwe school en voor de rest gaan we het wel weer beleven, never a dull day....
ps wij hebben van het werk tintelingen gekregen dan kan je via internet een kado uitkiezen voor een x bedrag. vorig jaar had ik twee wellness bonnen gekozen, neem ik dit jaar weer nu zit er ook een lunch bij. ben benieuwd....
Lekker druk, Regina! Ach ja, dat heb je met een gezin en een paard en ouders enzo..... Wel leuk, Kerstsale bij Arthurs'!
AnitaJoeri
Geplaatst: 24-12-11 14:26
Er is een kinneke geboren, in Poeldijk en hij heet Daan! Van Lucette Aman, wij wisten ook pas 2 weken geleden dat ze zwanger was hihi, echt weer een Hans aktie om ons niks te zeggen.
Laatst bijgewerkt door AnitaJoeri op 24-12-11 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Jaaa kerstweekend is begonnen! Heeeerlijk gereden met mn ezEltje god, god, god wat gaat het lekker. Was ook wel weer even nodig. Nu lekker noeuwe inzichyen, frisse wind, frisse moed en vooral heeuuuul veeeeeeull trainwerk! Hihi heb er zin in! Nu laatste boodschappies halen en dan genieten! Fijne dagen allemaal!dikke kus van ons!
AnitaJoeri
Geplaatst: 24-12-11 14:56
Wilma jullie ook fijne dagen, is alles oke bij jullie? Jij ook fijne dagen hoor Pres, leuk de eerste kerst met Fleur.
weer 2 receptjes gemaak, daarna peerden uitgemest, gelongeerd en kuil tot en met morgenochtend klaar gezet. Katten en honden verzorgt.
Ruubje staat nu in de keuken en ik een half bekertje gluhwein en dan ga ik ook de keuken weer in. helemaal gezellie, we lopen goed op schema.
doppie45
Geplaatst: 24-12-11 19:33
Allemaal fijne dagen
En op naar een leuk nieuw jaar....Karin en Blando verder zonder Mirjam Jetje lekker opbouwen met Storm Anita genieten van de dag.....van Ruben en je paardjes Press genieten van je lieve Fleur en je lieve mannetjes Wilma...er komen betere tijden..je doet het al zo goed ...
AnitaJoeri
Geplaatst: 25-12-11 10:06
guten morgen 6 graden en zwaar bewolkt.
Lekker laat vandaag. Lekker aan het krentebrood met spijs , koffie en een ei.
Vandaag de laatste receptjes maken en de beestenboel verzorgen natuurlijk. Vanavond biefstuk met gebakken aardappels.
Iedereen een fijne dag
Jetta
Geplaatst: 25-12-11 17:11
Allemaal een fijne Kerst gewenst! En straks een goede aanloop naar het nieuwe jaar.
Heerlijk dagje, lekker met Zaar naar Storm geweest en er stak een lekker windje op....ook in Storm zijn bolletje. Hij moest het even kwijt en toen goed vrij gesprongen, heel beheerst. Zaar is nu naar haar schoonfamilie, de hele bubs eet morgen hier. Straks met Kees aan de bouillabaise. Dat is ons favoriete maal als we saampjes zijn met één van de Kerstdagen.
Mijn Kerstbrood is erg lekker geworden.....het was nogal een joekel, maar we zijn al over de helft!!! Morgen duik ik met Ozzie de keuken in.
AnitaJoeri
Geplaatst: 25-12-11 19:09
Nou gaat hier ook lekker hoor JET. WAT IS BOUILLABAISE??????
Bijna alle receptjes klaar. Heb geloof ik 6 verschillende soorten gluhwein
Morgen nog een paar laatste dingen, die kunnen echt niet van te voren.
Ga nog ff wat schalen klaarzetten, de vaat opruimen en douchen en dan heerlijk benkhengen.
Bouillabaise is een vissoep uit de Provence, maar dan een hele lekkere en goed gevuld. Dat eet je met rouille, een pittige ' saus' van tomaat, paprika, pepertjes en veeeeeeel knoflook en olijfolie en dat allemaal in de blender met een stuk oud witbrood. Wordt lekker smeuïg. En goed korstig brood erbij en zelfgemaakte aïoli. En een stevig glas wijn, natuurlijk!