doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:03

Haha oke! Vork

Halthouden, haal ik meestal een 6, of een 7. Maar hoger ook echt niet. Het recht rijden heb ik soms nog wel is moeite mee.. Tong uitsteken!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:25

Na het groeten, zowel aan het begin als aan het eind recht door en tot aan de C rijden doen niet veel mensen. Bij mij kun je daar dus hoog mee scoren! Of onvoldoende Boos! Zie teveel mensen de teugels na het groeten helemaal los gooien, terwijl vrije stap een onderdeel is dat gewoon beoordeeldwordt.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:27

Dat doe ik wel. Ik rijd netjes door naar C, en gooi niet m'n teugels los. Daar haal ik altijd wel een 7 bij Lachen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:32

Ik rijd wel altijd door na C, daarna geef ik lange teugel. Maar ik slinger gewoon altijd! Nagelbijten / Gniffelen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:33

Ik geef geen lange teugel. Ik geef wel wat meer ruimte, maar niet lang. Ik rijd tot H / E door met die teugel een daarna beloon ik me paard pas, en worden de teugels wat langer.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:35

hoe kan je goede punten krijgen dan voor vrije stap rijbaan verlaten, doe me teugels altijd iets langer laten worden ongeveer 5 a 10 cm Schijnheilig

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:06

Ik ben ZO slecht in gebroken lijnen 5 meter! Clown

En ik heb in 6 wedstrijden ook een paar 8-en gehad, eigenlijk altijd voor verzorging van ruiter en de pony Haha! en verder nog voor mn houding en mn zit, middendraf, hals strekken en 2 keer voor een volte in galop.
Het aantal 5-en is trouwens wel groter Clown (21) en 3 keer een 4 Clown (haha onder andere voor door een S van hand veranderen, deed volgens mij toen alles fout want er staat achter: bogen ongelijk, geen stelling, tempoverlies Tong uitsteken )

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:09

Haha daar krijg je inderdaad vaak wel een 8 voor, vorige keer had ik een 6, omdat de manen niet helemaal waren ingevlochten Nagelbijten / Gniffelen Had ik niet eens zelf gedaan!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:13

Laura_ schreef:
hoe kan je goede punten krijgen dan voor vrije stap rijbaan verlaten, doe me teugels altijd iets langer laten worden ongeveer 5 a 10 cm Schijnheilig

door te doen wat Ilja hier al zegt
keurig in een rechte lijn naar de C rijden en dan naar rechts of links (over de hoefslag en hoek goed door) zodra je de eerste hoekletter gepasseeerd bent is de oeffening klaar en nog een tip laat je pony wel gewoon doorstappen en niet zwaar slenteren en natturlijk laat je de teugels wel iets vieren maar hou wel verbinding met zijn mond dus niet losgooien die teugels

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:28

Met vrije stap rijbaan verlaten doe ik m'n teugels zo lang dat m'n pony z'n neus op borsthoogte heeft, zo heb ik 't geleert, nog nooit lager dan 'n 7 voor gehad Lachen
M'n hoogste punt was 'n 9, voor afwenden bij e, terwijl ik daar normaal kei slecht in ben ROFL Huilen van het lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:39

Wow een 9! Dat cijfer heb ik bij ons echt nog nooit gezien bij iemand!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:41

Volgens iedereen was die ook echt héél goed, precies naar de b toe, en nog recht ook Haha!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:49

Hmm, moet daar dan toch is wat meer op gaan letten! Heb net gekeken en heb nog altijd een 6 gehaalt voor in vrije stap de rijbaan verlaten. Kan beter dus! Haha!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:44

Laura_ schreef:

Pluspunt 1 is dat het paard pas weg stapt als jij een hulp geeft. Veel paarden wandelen uit zichzelf al weg. Pluspunt 2 is recht naar C rijden. Pluspunt 3 is TOT C rijden. Pluspunt 4 is in de hogere proeven best belangrijk en dat is dat de neus van het paard tot de boeg mag zakken en dus naar de echte vrije stap gaat (tussen arbeidsstap en lange teugel in).

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:53

Ilja000 schreef:
Laura_ schreef:

Pluspunt 1 is dat het paard pas weg stapt als jij een hulp geeft. Veel paarden wandelen uit zichzelf al weg. Pluspunt 2 is recht naar C rijden. Pluspunt 3 is TOT C rijden. Pluspunt 4 is in de hogere proeven best belangrijk en dat is dat de neus van het paard tot de boeg mag zakken en dus naar de echte vrije stap gaat (tussen arbeidsstap en lange teugel in).

ik roep in mijn praatje ook vaak dat vrije stap beoordeeld wordt tot de eerste hoekletter en dan merk je vaak een verbaasde reactie
de meeste mensen kennen de regelementen niet ook de secretariaten niet

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:02

Bij ons weet iedereen het, maar alsnog geeft iedereen zijn paard lange teugel na de C Nagelbijten / Gniffelen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:06

Nee, het staat ook in geen enkel boek beschreven...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:17

Nee idd, ze kunnen dit in het nieuwe boek beter erbij zetten zoals bij de KNHS proeven CMBA/CHEA in vrije stap, dan weet je tot waar je moet rijden en tot war je beoordeeld wordt.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:49

zijn er nog meer tips waar we iets aan hebben?
Het rare is dat je bij c vrije stap moet doen, maar bij c is bij ons de uitgang (en binnenkomend heeft voorrang, dus na groeten moest ik stil blijven staan:))

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:17

Ze moeten die mensen pas binnenlaten als jij de C voorbij bent. Beetje banketstaaf jury die zich strikt aan de regels houdt geeft je dan een onvoldoende omdat je je proef niet netjes afmaakt.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:09

Is ook wel raar natuurlijk, je bent immers nog niet klaar met je proefje.
Bij ons is de in/uitgang ook bij C, maar er wordt pas een nieuw paard de bak in gebracht, als de andere ruiter voorbij de M is! Dan rijdt je naar het hek en wacht je totdat de volgende ruiter binnen is. Vervolgens kun je de bak uit!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:11

kooslover schreef:
Is ook wel raar natuurlijk, je bent immers nog niet klaar met je proefje.
Bij ons is de in/uitgang ook bij C, maar er wordt pas een nieuw paard de bak in gebracht, als de andere ruiter voorbij de M is! Dan rijdt je naar het hek en wacht je totdat de volgende ruiter binnen is. Vervolgens kun je de bak uit!

Das bij ons ook zo. Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:14

Aah, zijn ze bij ons ergens niet apart in! Clown

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:12

Helemaal vergeten, succes iedereen die dit weekend wedstrijden heeft!

Tijd gaat wel snel zeg! Volgende week alweer wedstrijd.. heb er zin in! Haha!
Heb trouwens weer wat nieuwe foto's van de paarden in me prof gezet Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:29

Leuke paarden allemaal! Aparte namen hebben ze ook Ja
Uronco heeft toch wel het lekkerste koppie Clown