Halthouden, haal ik meestal een 6, of een 7. Maar hoger ook echt niet. Het recht rijden heb ik soms nog wel is moeite mee..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Laura_ schreef:hoe kan je goede punten krijgen dan voor vrije stap rijbaan verlaten, doe me teugels altijd iets langer laten worden ongeveer 5 a 10 cm
Laura_ schreef:hoe kan je goede punten krijgen dan voor vrije stap rijbaan verlaten, doe me teugels altijd iets langer laten worden ongeveer 5 a 10 cm
Ilja000 schreef:Laura_ schreef:hoe kan je goede punten krijgen dan voor vrije stap rijbaan verlaten, doe me teugels altijd iets langer laten worden ongeveer 5 a 10 cm
Pluspunt 1 is dat het paard pas weg stapt als jij een hulp geeft. Veel paarden wandelen uit zichzelf al weg. Pluspunt 2 is recht naar C rijden. Pluspunt 3 is TOT C rijden. Pluspunt 4 is in de hogere proeven best belangrijk en dat is dat de neus van het paard tot de boeg mag zakken en dus naar de echte vrije stap gaat (tussen arbeidsstap en lange teugel in).
kooslover schreef:Is ook wel raar natuurlijk, je bent immers nog niet klaar met je proefje.
Bij ons is de in/uitgang ook bij C, maar er wordt pas een nieuw paard de bak in gebracht, als de andere ruiter voorbij de M is! Dan rijdt je naar het hek en wacht je totdat de volgende ruiter binnen is. Vervolgens kun je de bak uit!