Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:32

nou de caprille-wedstrijd zit er ook op, zeer geslaags en leuk een x wat anders.. De kinderen vonden het ook allemaal heel leuk

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:33

Kijk aan, nog een stem over Joyce? En waren de pony's een beetje lief voor de kindjes?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:25

Ik vond het ook erg leuk om te zien.. helaas deed ik of jill niet mee aangezien fab kreupel is. Vandaag ook Hidalgo gereden.. ging opzich wel lekker maar hij snapt nog niet echt als ik binnenbeen geef dat die opzei moet... maja komt vanzelf.. dinsdag mooi in de les ermee.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:41

Dustinlover schreef:
Ik vond het ook erg leuk om te zien.. helaas deed ik of jill niet mee aangezien fab kreupel is. Vandaag ook Hidalgo gereden.. ging opzich wel lekker maar hij snapt nog niet echt als ik binnenbeen geef dat die opzei moet... maja komt vanzelf.. dinsdag mooi in de les ermee.

Heb je zo vroeg al gereden? Dromen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:40

Nou ook maar eens mijn zaterdagverslagje typen. Zaterdag eerst lekker opgewarmd in de kantine. Daarna de mensen van 10 uur te paard geholpen en daarna eerst maar eens onze cake gaan uitdelen als soort van "welkom terug op de zaterdag" van M. Daarna nog even zandpizza's gebakken met M maar die had er al snel genoeg van. Daarna de les gekeken en om 11 uur Odaymie gaan poetsen. De vlekken gingen niet geheel weg dus had ik een paard met gele en roze Verward vlekken. Maar goed gezadeld en op naar de bak. Daar even erop geholpen en toen gaan losrijden. Moest haar al vrij vroeg in het losrijden oppakken. Ik rij zelf namelijk ongeveer 30 minuten zo laag en rond mogelijk los, omdat ze altijd een stuk in haar rug vasthoudt. Maar zaterdag dus de methode van M geprobeert en die werkte ook. Odaymie werd er lekker fanatiek van, tikje heet maar dat was alleen maar fijn toen ze eenmaal helemaal losliet in haar rug. Niet meer gesprongen want ik ben daar ten eerste niet zo'n fan van en ten tweede ging het net zo lekker, dan rij ik liever alleen dressuurmatig door.
Daarna haar benen even afgespoten want ze hoefde maar 1 uurtje te lopen en daarna Legend gedaan en zelf gaan eten. Na dit alles het opgedroogde zweet van Odaymie verwijdert en die daarna lekker met rust gelaten en nog even met Legend geholpen. Op het laatst nog even naar S met H gekeken want die mocht weer even onder het zadel en blijven kijken naar de rest die daar aan het rijden was. En toen Liek klaar was met Spetter uitstappen was de taxi gearriveerd en konden we weer naar huis.
De dag ging veel te snel, dus de week mag wel weer opschieten Knipoog

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:27

Tis goed dood hier..
Ik heb gisteren op de manege zitten puzzelen, zon cryptogram
Was best wel moeilijk, maar met wat hulp van H en de moeder van J kwamen we nog wel een eindje, al weten we nog steeds niet wat ''zuigbuisje'' was Clown

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:06

volgens mij is een zuigbuisje een pipet (ik puzzel soms ook).

Van het weekend weer wedstrijd, helaas kan ik niet meedoen omdat de M op zaterdag is. Zondag zit ik op het secretariaat, ik zie je daar vast weer Joyce.
Voor iedereen die vandaag of morgen les heeft, veel plezier met rijden en voor iedereen die meedoet. Veel succes.

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:13

Misschien is een zuigbuisje een rietje? Maar daar had je denk ik zelf ook wel aan gedacht Tong uitsteken Dus lijkt pipet me wel logischer ja
Ik kan ook niet meedoen, heb het erg druk dit weekend.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 08:03

Amarie schreef:
volgens mij is een zuigbuisje een pipet (ik puzzel soms ook).

Van het weekend weer wedstrijd, helaas kan ik niet meedoen omdat de M op zaterdag is. Zondag zit ik op het secretariaat, ik zie je daar vast weer Joyce.
Voor iedereen die vandaag of morgen les heeft, veel plezier met rijden en voor iedereen die meedoet. Veel succes.

Ja daar waren we ook bijgekomen maar dan klopte de rest ofzo weer niet Tong uitsteken

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:41

Vreemd maar misschien komen jullie er nog achter!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:02

Zo het is weer zaterdagavond, dus weer tijd voor een verslag.

Vanmorgen weer lekker bijtijds met de bus naar de manege, zeker omdat Djoon vandaag om 10 uur al reed. Op de manege aangekomen kregen we eerst de vraag van H. of we Raffinee en Olivia even wilden poetsen want die gingen in de trailer mee naar de Veluwe voor een weekend buitenrijden. Dus die even snel gepoetst om daarna Djoon te helpen met Odaymie. Toen iedereen er op zat de les gaan kijken en ondertussen bezig gehouden met de kleinste van M. Om 11 uur gaan poetsen, maar ja natuurlijk al weer vroeg klaar. Stond ik te kletsen was ik de tijd vergeten, dus moest ik alsnog wat sneller zijn.
Nou eenmaal erop los gaan stappen. Eerst wat moeite om haar enigszins aan het been te krijgen, maar op een gegeven moment was het redelijk voor elkaar. Ze was alleen iedere keer net tegen het laatste stukje van de nageeflijkheid aan het vechten. Na wat gymnasticeren, liet ze eindelijk de hele bovenlijn los en kon ik lekker gaan rijden. Lachen Op een gegeven moment gingen we lekker bezig met keertwendigen,schouderbinnen, schoudervoor, slangevoltes etc. Dus echt heerlijke oefeningen. Ja Vandaag wederom weer een bok te verduren gehad...en waarom...omdat mevrouw een ander paard ziet bokken Stoom uit je oren en blijkbaar vond NL dat zij dat beter kon. Dus kwam er een megahoge rotbok uit, binnenkort maar inschrijven voor de turnkampioenschappen ofzo. Clown Na die bok was het ook weer goed en liep ze weer heerlijk te sjouwen. Vraag me wel iedere week weer af hoe ik nu weer ben blijven hangen, maar als we maar blijven hangen is het goed. Op dat moment voelde ik ook niet echt veel van de bok, maar dat was wel anders toen ik ernaast stond. Hamer Gelukkig van de week weer naar de manueel therapeut.
Na de les paard lekker verzorgd en gaan eten, om daarna nog wat paarden te poetsen en nog een stukje van de lessen te kijken en zo was de zaterdag weer snel voorbij.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:14

Nog even en je wint de rodeo wedstrijden.
Hoop dat het meevalt met je rug.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:51

Nou de wedstrijden zitten er ook weer op.. gister van 4 tot 11 en vandaag van 9 tot 9 was wel weer lang zat..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:44

ik ook Joyce en dan heb ik alleen van 9 tot 9 gehad.
We hebben wel weer lekker kunnen bijkletsen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:23

jaa idd we zijn weer bijgebept..
Krijg je nieuwe stalgenoten amarie? Of weet je dat nog niet?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:15

ja wel gelukkig voor het paard wel/
Ik geloof per 1 decmber maar misschien wel eerder.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:35

Nou idd.. Opzich niks mis mee (ik heb er nooit niks mee gehad ofzo) En idd ze zijn super goed voor de dieren dus die stond natuurlijk op de 1e plaats

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:32

Gisteren weer heerlijk gereden op de tank.
Ja hebt het wel gezien Sanne, ook ik heb nog een hoop te leren. maar de volhouder wint.

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:05

En ik heb vandaag heerlijk gereden op Salvador. Gisteren naar de les van Amarie wezen kijken. Hij ging hartstikke goed!! Alleen nog wat punten op de ï. En ik kan daar heel veel van leren Amarie (naar jou kijken dus...)
Morgen heb ik weer les. Ben benieuwd, ik krijg nl ook toeschouwers...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:52

zeker weten, zal mijn bril opzetten zodat ik niets mis.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:32

haha
ik moet ook echt een x komen kijken.. ben er nog nooit geweest, schandalig

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:25

Inderdaad Joyce, waar blijf je toch. Kun je zelf oordelen of mijn verhalen kloppen.
Je bent welkom.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:08

Nou dat is afgesproken.. Ik kijk S. wel een x lief aan dat als zij gaat ik dan mee kan rijden Lachen

Slecht nieuws met indoor vught amarie.. Heb zaterdag en zondag 2 avonddiensten.. Dus kan alleen vrijdag avond en zondag ochtend helpen.. Zal M smsen als ze weer in NL is..

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:58

Vandaag lekker les gehad. Ben goed aan het werk gezet door de juf!! Daarna mijn wedstrijdjasje geshowd. Het kan beginnen...

Ik neem je wel een x mee hoor J. als ik ga rijden, of als ik een keer naar Amarie ga kijken. Dan kun je mee oordelen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:21

He bah Joyce wat ongezellig, maar ja werk gaat voor.
Misschien ben je er met springen wel bij dat is ook een druk weekend. Spreek je weer.
En inderdaad kom snel eens kijken.