Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:50

eh... reminder please...weet niet meer zo goed wat je bedoelt. Bloos Oja, herinner me nu iets met roze. dat is duidelijk niet in de mode dit jaar want dat was niet te vinden. Of helemaal roze en dat vond ik weer een beetje too much. Haha! Nee, wordt prachtig.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:58

Mijn zus gaat 8 augustus trouwen. Ze heeft ook een mooie jurk uitgekozen. *LOL* (alleen de kleur daar zou ik zelf niet voor gaan, ik hou niet van wittinten)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:31

Heeft de getuige ook een mooie jurk uitgekozen? Tong uitsteken
Iemand hier intresse voor een spaanse gitaar? Ik heb er 1 for sale Knipoog (gaat nog even topic openen bij te koop)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:48

spannase gitaar komt twee jaartje ste vroeg. Heb gezegd tegen Rob dat als ik klaar ben met de studie dat ik gitaarles wil nemen.
@Emy: gefeliciteerd met je zus. trouwt op mijn zus haar verjaardag. Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:50

Jeetje, kan echt niet schrijven. komt omdat Mickey me de hele tijd afleidt. (sloopt kabels en dergelijke.) Bedoel natuurlijk SPAANSE GITAAR!!
Vrijdag ging de les helemaal super. Go jij! Go jij! Paard was er eindelijk doorheen. Heb ik toch niet voor niets meer dan een jaar met hem geknokt.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:22

@ Juut: Nee, moet ik nog gaan shoppen. Maar ik wil eerst een fatsoenlijke strapless beha kopen. Je verkoopt je gitaar overigens ook zowat voor niets... Ik heb de mijne voor 50 euro verkocht (wel inclusief schouderband en gitaarhoes) en dat is oorspronkelijk een zeer goedkope gitaar geweest.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:43

De mijne is zonder hoes, zonder schouderband, oud en met versleten snaren Knipoog
Heb inmiddels al wel een nieuwe gitaar; western in de kleur kobaltblauw, zo gaaf! Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:57

Blauwe gitaar? Wat leuk. Dat zie je niet veel geloof ik he? Ga je nu zingen: "Take me home...countryroads...lalala...west virginia, mountain mamma..." enz. enz.? Muziek! Zou ik doen denk ik. Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:20

Nee, dat leed bespaar ik mijn omgeving Knipoog En eerst nog maar eens hard oefenen om uberhaupt de melodie liefst herkenbaar te spelen Bloos Haha!
Vandaag was er triatlon op de manege; 8 sportievelingen waaronder Vientijntje/ Anke moesten vanochtend eerst dressuurproefje rijden, dan te paard of mountainbike naar de wellse hut waar fiets en paard geruild werden, en weer terug, waarbij met een kruisboog geschoten moest worden, om vervolgens nog eens een parcoursje te springen.
I vond je er nog heel fris uitzien op de fiets, Anke...hoeveel AA en pijnstillers had je toen al weg gewerkt??? Clown Ook Beborah liep er goed bij, Kwam Lonneke met haar tegen...terwijl zij enthousiast draafden moest Ascot galloperen om bij te blijven (wat ie overigens heel netjes licht op de hand deed, verwachtte eigenlijk dat ie het bit op zou vreten om vooraan te komen Tong uitsteken )
En dan nu de grote vragen; is het gelukt om Harry richting Venlo te laten fietsen? En op welke plek ben jij geëindigt???

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:21

Wat een aparte wedstrijd zeg. Vind het ook echt iets voor Lonneke trouwens om aan zoiets mee te doen Ja

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:46

Harry? dacht meteen aan een gesprek wat ik voor mijn tentamen individu en systeem moest houden met een Harry. Overigens gespeeld door lekkere Ralph, je weet wel, die docent waar ik het een tijdje geleden over heb gehad. Ik dacht vegetarier te zijn geworden na mijn zes Boos! maar...zucht....hij is echt lekker... Vingers aflikken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:03

Vegetarier worden kost tenslotte wat moeite Schijnheilig

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:36

ha ha, ja. Ook al heb ik hem niet voldoende, het uitzicht was prima. Haha! Haha! Haha! Ik ga het dinsdag horen en anders mag ik hem over doen. (wordt bijna een goedkope B-film op deze manier.) Hou jullie op de hoogte.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:42

Kijken, kijken...niet kopen he Knipoog Clown
Maicka heeft weer nieuw tuig (van het oude tuig was alleen de broek nog heel, zelfs hoofdstel was kapot), koets is weer gemaakt (gaat alleen nog geverfd worden deze week) en dan gaat ze er binnenkort weer voor. Ben benieuwd!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:46

Is J. ook weer heel of niet? Lijkt me ook wel enigszins van belang. Knipoog
Weet nog niet of ik de toets voldoende heb. Ben wel drie keer naar mijn postvak gelopen. (vierde verdieping!) Boos! Nog niets terug dus. balen. weer een week wachten. ik ga nu beginnen aan mijn portfolio. gigantische klus waarin je moet aantonen aan de hand van competenties of je een beropestaak beheerst. Klinkt ingewikkeld? Troost je, dat is het ook.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:04

competentie gericht onderwijs. Praat me er niet van Schijnheilig

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:33

Zo ingewikkeld is het toch niet? Gewoon alles wat je hebt gedaan verzamelen in een mappie.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:33

Zo, heb de inleiding en de eisen waaraan mijn bewijsmateriaal moet voldoen al geschreven. Haha! Kan nog niet zo veel doen verer omdat ik niet alles terug heb van afgelopen blok. (Is een xcuus wat ik mezelf voor houd want ik kan met mijn andere tentames al wat doen maar ik heb er gewoon gen zin meer in. Bloos )

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:56

marie33 schreef:
Is J. ook weer heel of niet? Lijkt me ook wel enigszins van belang. Knipoog

J is 3 weken geleden al weer heel verklaart (echt waar, zelfs de lelijk gebroken vinger was genezen verklaart!) en heeft al weer een paar keer op andere koetsen gezeten Knipoog
Ascot had gister zomaar een Salinero-moment Clown Meneer liep beetje te klieren; we reden in de wei naast Bauke (vriendje) en er liepen schapen in de wei van Maicka, en het waaide, en, en , en....hij had er dus zin in. Bij links aangalloperen sprong hij een paar keer achter elkaar aan in de verkeerde galop, bij de zoveelste keer liet ik hem doorgalloperen en dan van hand veranderen. Bedoeling was simpele wissel maken (paar passen draf en weer aanspringen)...Ascot vond dat ie er best een vliegende wissel van kon maken. Ikkes denken dat het vast een foutje was, dus door galloperen en nu ook een vliegende wissel vragen...en zowaar, mooi op commando ook weer omspringen! Ik heb dit zes keer gedaan voordat ik werkelijk geloofde dat het geen foutje was Clown Stomverbaasd, heb zelfs nog nooit eerder een simpele wissel van hem gevraagd Cool

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:35

zo kom je weer voor een aantal verrassingen te staan met je paardje. Bruin kna het ook maar heeft er niet altijd zin in. Ik ben dan weer net niet goe dgenoeg om hem ertoe te 'dwingen'. Kan wel (soms Bloos ) pirouette springen in galop. Alleen rechtergalop maar dat is echt leuk. Haha!
Vanavond les.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:41

Succes met lessen Haha! Ik doe niet meer aan dressuur dus kan niet meepraten. Ben een volleerd boshobbelaar geworden. Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:54

Volgende week (za en zo) is hier de paardentweedaagse, iets voor jou dan? Je krijgt een route mee, verdwalen is moeilijk en het is ong 25 klm per dag Knipoog

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:02

De les gister ging echt super Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Een regen aan complimenten. Haha! Dat heb ik echt nog nooit gehad sinds ik hier les.
JOEHOE!!! Springen ging ook super. Heb zomaar vijf hindernissen achter elkaar gesprongen en ook nog goed rondgestuurd wat op zich al knap is met Bruin. NU weer drie weken wachten tot ik weer les heb. Huilen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:04

Is jaloers; ikkes wil ook springen...Anne, geef jij ook springles???? (en hoest met Vies?)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:07

Als je centjes hebt en een goede ziektekostenverzekering, geef ik ook springles Haha!

Vies gaat goed Lachen Hij is nog altijd wat schraal, ik krijg hem maar niet dik! Maar hij doet het met rijden erg goed en voelt zich bij de andere paarden ook al een stuk zekerder.
In het begin durfde hij niet te rollen, nu doet hij dat wel, ook als ik er gewoon bij sta. Hij voelt zich dus wel goed hier volgens mij! Lachen
Donderdag ook met hem naar een vreemd terein geweest om te kijken hoe dat ging. Helemaal niets aan de hand! De rest ging op het springterein rijden en ik op het dressuurterein, ik had wel gedacht dat hij naar de anderen zou trekken en zou hinneken, maar hij was lekker rustig en ik heb heerlijk kunnen rijden Haha!