[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:44

Ik vind t voor de luie mensen :D
Naast je paard lopen is toch veel gezelliger :j

Vind die constante rondjes lopen voor een geblesseerd nou ook niet echt een perfecte uitvinding!
Nee ik zie dr het nut echt niet van in!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:45

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:49

Mallow schreef:

Vind die constante rondjes lopen voor een geblesseerd nou ook niet echt een perfecte uitvinding!

Niet helemaal mee eens,ze lopen op de zelfde cirkel als met longeren alleen wel helemaal los en op eigen benen zonder vast gezet te worden door hulpmiddelen.....voor instappen of andere genoemde zaken echt wel nuttig...en nee natuurlijk niet ter vervanging van alle andere leuke dingen die je met je paard kan doen :+

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:53

Mallow schreef:

Tuurlijk is wandelen met je paard veel leuker, de trainingsmolen zie ik meer als een aanvulling. De ronde moet natuurlijk niet te klein zijn in de molen, dat is niet goed. En dan maar een aanvulling: bij een ziek of geblesserd paard heb je overleg met de DA over hoe te bewegen.
Ik ken sinds kort enige paarden met wie ik niet gezellig zou gaan wandelen.....Met Warenko kon ik vroeger ook niet echt wandelen, veel te heftig karakter. later is hij wat bijgetrokken.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:56

Mallow schreef:

Tuurlijk is wandelen met je paard veel leuker, de trainingsmolen zie ik meer als een aanvulling. De ronde moet natuurlijk niet te klein zijn in de molen, dat is niet goed. En dan maar een aanvulling: bij een ziek of geblesserd paard heb je overleg met de DA over hoe te bewegen.
Ik ken sinds kort enige paarden met wie ik niet gezellig zou gaan wandelen.....Met Warenko kon ik vroeger ook niet echt wandelen, veel te heftig karakter. later is hij wat bijgetrokken.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:59

Met cloof kon ik ook niet wandelen, maar toch echt nooit in de molen oid geweest hor :D
We hebben doorgezet, en kan nu met los touwtje met haar wandelen :)

Ja dat is waar marion, maar ik gebruik nooit geen hulpmiddelen :P

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:26

ik vond de stapmolen heerlijk.
toen peeps op training stond 4 jaar geleden gooide ik der altijd in de molen als ik ging uitmesten. Kon ik na het uitmesten gelijk opzadelen en lekker los stappen. was ze al lekker los dus ik vond het echt super fijn.
Maar vind het niet een noodzakelijk iets.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:38

Hoe gaat het hier allemaal?
En met de paarden?

Ik ben vandaag weer op de camping
Ben vanmiddag van me trektocht opgehaald en het was echt super :))
Volgend jaar weer
En in Oktober ben ik van plan om mijn ruiterbewijs daar te halen :D
Iemand hierzo nog die zijn ruiterbewijs wil halen? Dan kunnen we misschien het zelfde weekend :)

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:26

hey allemaal, stapmolen lijkt me inderdaad wel handig en extra beweging voor een paard kan nooit kwaad is mijn idee als ik dan toch aan het meste ben kan hij net zo goed zijn pootjes even goed strekken :D

En voor Joepi was het ook wel handig geweest kon wel met hem wandelen maar leuk is anders een dansende arabier naastje werkt best wel vermoeiend moet ik zeggen :D maar bij tank is dat wat makkelijker,

nou lekkr een masker op zo heerlijk tukkie doen morge naar weer naar het peerdje, gaat goed hoor Fem

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 07:44

guten morgen

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 09:26

Goedemorgen allemaal

Nou gisteren zijn Blando zijn merries uit het land gehaald. Pffffff Eerst de vosmerrie eruit, geen probleem, toen wilde de "buurman" de bruine merrie eruit halen. Nou mooi niet hahaha. Ze liep steeds voor hem weg en Blando er maar omheen draaien. Blando vastgemaakt en nog wilde de merrie niet gepakt worden. Dus toen eerst maar het welshje eruit gehaald. Geen probleem. Daarna met bix (ja je moet ze wel eens omkopen) omgekocht en gelijk Blando meegenomen en dat ging super. Wilde Blando even op stal zetten maar daar dacht meneer anders over. Wilde niet over het rooster, ook niet met een mat erover heen. Blando weer terug gezet in het land en op zich geen probleem. Hinneken en een beetje langs het draadje lopen maar verder lekker weer gras eten. Even kijken hoe het vandaag gaat als ik hem eruit wil halen.

Straks komen er mensen kijken voor Spetter. Echt ongelooflijk hoeveel mensen er reageren op Spetter..........

Er staan zeker een stuk of vijf mensen op de reserve bank voor hem, die mij wel geschikt leken voor Spetter.......

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 10:29

Mallow schreef:

ik vind het wel handig. Als je bijvoorbeeld
3 keer per dag tien minuten kwartier moet stappen en je werkt dan kom je er vaak niet aan toe. Je kan dan vragen aan een stal genootje hem1 keer in de molen te zetten.
Ik vind dat minder belastend voor diegene dan te vragen en stuk te gaan lopen.
Instappen terwijl je mest is ook geen slecht idee.
Je kan met zo'n molen net een beetje extra trainen in wat minder tijd.
Nee het is geen vervanging van rijden, longeren enz. Maar toch wel een makkelijke uitvinding :D
niet dat doodle er in gaat. Ik durf nog niet zo goed hihihi

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 10:32

wat goed kaar dat je zoveel reacties op spet hebt.
Heel veel succes en sterkte straks

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 11:08

Dank je wel Pressie, ik hoop echt dat ik een heel goed huisje voor hem kan vinden.........

Ik durf Blando ook nog niet in de stapmolen te zetten hoor, het is ook zo'n dwaas met sommige dingen en een held op sokken en dat zal hij altijd blijven...........

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 11:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Treintje...zoek Mandy.... <3

Zo...ze staan weer lekker bij elkaar de paardjes,logeetjes zijn weer weg.....
Wat is ze slank aan het worden.... :D

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:23

Haar manen gaan ook eindelijk hangen.....geen coup ala rieten dak meer :+
En van de week komt het zadeltje *D jippie!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:30

Nou, Eva, je kunt veel van me zeggen, maar ik ben niet lui en heb echt wel doorzettingsvermogen! Warenko was niet in alle opzichten netjes opgevoed, ik hem hem heel veel mogen bijleren en ik heb van hem ook veel geleerd. Hij had een fantastisch karakter!
Ik hoop van harte dat je nooit hulpmiddelen nodig hebt voor je paard.......helaas leerde ik van meer dan 30 jaar paardenervaring dat het soms niet anders kan. Dan is het de kunst om het hulpmiddel zo in te zetten dat ruiter en paard er van leren en het na een tijdje niet meer nodig is. Ik ben ook geen voorstander van hulpmiddelen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:46

Heerlijk, wat een rust nu de logeetjes weg zijn.
Leuke foto's, Marion!
Coupe à la rieten dak.....klinkt als een ijsje bij de theeschenkerij :9 Als je een Fjordie met een kort koppie wil, moet je het goed bijhouden. Maar Mandy is meer een meisje voor lang haar. Ze ziet er goed uit.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:49

Was geen aanval naar jou bedoeld ofzo hor jet.. Is gewoon mijn mening over de stapmolen in het algemeen.
En voor het warmstappen oid zal het best heel handig zijn, maar gewoon niet mijn manier!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:51

spettertjuh schreef:
Dank je wel Pressie, ik hoop echt dat ik een heel goed huisje voor hem kan vinden.........

Ik durf Blando ook nog niet in de stapmolen te zetten hoor, het is ook zo'n dwaas met sommige dingen en een held op sokken en dat zal hij altijd blijven...........

Komt vanzelf wel denk ik, die molen :j

Wat een lieve foto's van Mandy en Blando <3

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:53

Sterkte Kaar.. wat erg dat je ze niet beide kunt houden ;(

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:58

Olympia schreef:
spettertjuh schreef:

Komt vanzelf wel denk ik, die molen :j

Wat een lieve foto's van Mandy en Blando <3

Huis...tuin...en keuken camera :D maar wel altijd leuk om fototjes mee te maken hoor :D

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:59

Die eerste twee zijn zo lief, dat ze zo lekker met elkaar aan het kroelen zijn :j :D

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:06

Hai Ireen,wat een prachtig dametje heb je ;)

Speurtocht naar een zadel...pffff

Deze is het geworden,is net wat kleiner nog dan de Cheyenne in maat 1.....nu mijn kont nog even er in passen...maar dat moet wel lukken :D

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:22

Peeps is ook lekker afgevallen:
Afbeelding