Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Annie_ schreef:Wat is er gebeurd
In het begin ging het echt lekker!!
Wim vond
Paard werd heel ontspannen, moest de hals laten strekken van Wim en dat deed hij ook
Naar links wijken heb ik nog
Moest ook schouderbinnenwaarts doen, dat ging ook wel redelijk. 
zo, klappen we achterover. Echt dat dacht
M'n wang is nu behoorlijk rood en opgezwollen. Ik tegen Wim:'Weet je wat ik het ergste vind? Al die ontspanning die we net hadden, is in één klap weg!!!!'.
Er zat zoveel mooie ontspanning in, het aangaloperne in galop
Ben benieuwd. Moeders gaat ook mee.
Annie_ schreef:weetje ...![]()
![]()
ik had eerst een 6,8 voor scheikunde
maar nu een 7,4![]()
![]()
![]()
![]()
hij was een opdracht vergeten na te kijken![]()
En voor het eerst dit school jaar een voldoende voor wiskundee![]()
6,2

Ik doe je dat niet na, SUPER!!! Melanie_B schreef:Annie_ schreef:Wat is er gebeurd
We gingen het bos in. Wim weer mee op zijn fietsie. We namen een lange route,
denk dat we wel een uur zeker weg zijn geweest.In het begin ging het echt lekker!!
Wim (heeft vroeger ook gereden) gaf me allemaal tips en gaf me al les. Van doe dit
is, let hier op, gewoon allemaal goede dingen. En hij ging toch lopen!Wim vond
het helemaal geweldig!
Ook leerde ik van hem het uitstrekken in draf, want dat kan het paard heel goed.
Hij zei wat ik moest doen. In het begin was het nog wat aftasten, maar later ging
het heel goed! De benen gingen echt zo pastboem naar voren! En zijn hoofd bleef
mooi -constant- naar beneden. Iets wat in het begin niet zo lukte, dan ging hij
er wat tegenin met zijn hoofd, wat dus mijn schuld is. Maar na tips van Wim ging
het uiteindelijk heel goed. Dit zijn we een paar keer blijven herhalen. (op lange landweggetjes,
kan je mooi op oefenen! Zo hou je 'm ook mooi recht.) En ook het verzamelen in draf,
ook nog wel lastig wil je dat helemaal goed en soepel laten verlopen. Ook dat ging uiteindelijk
goed.Paard werd heel ontspannen, moest de hals laten strekken van Wim en dat deed hij ook
wel redelijk, nog niet optimaal zoals wat ik bij Don had maar dat komt zei Wim omdat dit
paard het ook niet gewend is. (Zo'n paard als Papillon werd door Sabrina ook zo lang-laag gereden.)
Moest ook op de landweggetjes naar rechts wijken, en dan gelijk weer naar links wijken, dan weer
naar rechts en zo door gaan. Wijken naar rechts ging al goed!Naar links wijken heb ik nog
wat problemen mee.Moest ook schouderbinnenwaarts doen, dat ging ook wel redelijk.
Travers zit er ook op, doet ie ook goed.
Maar goed, op een gegeven moment rijden we een landweggetje in en we horen een hond (hard) blaffen.
Rechts in het weiland stonden 3 koeien/stieren, wat het ook wezen mag. Paard werd al wat kijkerig
en maakte zich wat groot maar deed verder niets, totdat hij opeens in de stop ging, waardoor ik
wat voorover leunde, hij draaide zich om en kwam omhoog. En niet 1 keer, nee.. wel meerdere keren.
En toen patsboem klapte hij zo met zijn hals tegen mijn gezicht! Dat deed wel echt even zeer..
Hij ging ook behoorlijk hoog.. ik dacht echt daar gaan we.zo, klappen we achterover. Echt dat dacht
ik echt. Wim 'Mijn dochter had er al af gelegen, super gedaan'. Wat is het toch een aardige kerel.
Maar conclussie: Ik moet dus wel leren om als die omhoog komt mijn gezicht zijwaarts te draaien, om
dit soort dingen te voorkomen.M'n wang is nu behoorlijk rood en opgezwollen. Ik tegen Wim:'Weet je wat ik het ergste vind? Al die ontspanning die we net hadden, is in één klap weg!!!!'.
Dat vind ik ook echt het ergste!Er zat zoveel mooie ontspanning in, het aangaloperne in galop
ging zo fijn en ontspannen. Ik had ook helemaal geen druk meer op de teugels, en in één keer na
zo'n gebeuren ben je dat kwijt... echt stom
Morgen gaan we hier naar een manege in de beurt, hem vast aan andere locatie's laten wennen.
Want hij is nog nooit op ander terrein geweest, en het is wel fijn dat ik een beetje enig idee heb
hoe die volgende week zondag reageert.Ben benieuwd. Moeders gaat ook mee.
Sorry voor mijn lange verhaal.. wou het even van me af schrijven, en vind het zo fijn het erover
te hebben.![]()
.

Jane_ schreef:Ja die honden zijn altijd erg aanwezig.
Mar wel goed dat je bent blijven zitten en fijn dat ie al zoveel kan!
Ik kon niet reageren op je smsje heb geen btg![]()
Maar top Mel dat je naar de manege komt!
Of het komt door de koeien/stieren,
)
Pebbs schreef:Vet melaniee !!
Wel jammer dat je ontspanning zo foetsie was.
Maar dat schrikken ken gebeuren...
Super dat je zo goed blijven zitten bent. probeer anders om naast hem te gaan hangen, dat je naast z'n hals komt, dan ken je ook geen kopstoot krijgen

Pebbs schreef:ja ik snap het , ik heb het ook wel eens gehad, en ik ging automatisch naar voren zitten in het bos toen ie steigerde.
maar je ken ook altijd nog z'n hals grijpen
wanneer heb je ook al weer wedstrijd in almere ?