Stal Langelaan praat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FeLaRe

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:20

Wil bedankt!
Ik heb een zak pavo basic + ( basisbrok) nodig.
Vanochtend op stal heb ik helemaal niet aan de biks gedacht, tot ik thuis kwam, ben af en toe zo helder Haha! .

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:44

Nou ben net klaar met mijn post, en ga dus ff lekker aan de koffie.
Als die op is ga ik naar stal Knipoog
Spring ik gelijk Arjan wel even op zijn nek voor biks Lachen

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:51

Zooo, haaaai allemaal daar ben ik ook weer eens even. Heb net ff lekker een paar uurtjes op mijn bedje gelegen. Had ik eindelijk weereens even tijd voor en had het aardig nodig ook, hihi!

Ja, Wil ik was net weer te laat. Toen ik op stal kwam hoorde ik dat Ietsen net los gebroken was, haha. Maar je kan hem dus gewoon in het ruinenland zetten, want dat ging blijkbaar heel goed, hihi! Hij heeft lekker bij de andere ruinen staan grazen en hij liet zich zo pakken door Arjan zijn moeder Haha!

Afgelopen zondag zijn we naar Horse-event geweest, was weer een aardig eindje rijden. Had Arjan zich wat in vergist, hihi! En ik heel droog: Ik heb toch gezegd dat het in Deurne was?? Tong uitsteken
Maar vorig jaar heb ik wel meer gezien. Nu was er tussen 12 en 14.00 uur erg weinig boeiends te zien, vorig jaar was dat niet zo! En we moesten natuurlijk ook weer op tijd naar huis om de paarden te voeren. En aangezien het 1,5 uur rijden is, moet je aardig optijd weer weg! We hebben wel de finale van de Pikeur Trophy gezien, was 5x een kur op muziek, was erg mooi om te zien! En we hebben naar een clinic van Annemarie van der Toorn gekeken. Zij is de reismanager van Monty Roberts. Er was een meisje met haar paard naar Deurne gekomen. (Rara, waar kwamen die vandaan?????? Uit SCHIPLUIDEN!!!, hihi toevallig he) Maar dat meisje moest er 2 dagen over doen om haar paard een keertje in de trailer te krijgen. En die Annemarie van der Toorn deed het ff binnen een half uur, hihi! Dus daar hebben we wel wat van geleerd. Maar toch denk ik als wij het doen, wij de paarden toch ook niet in de trailer krijgen, hihi, zij heeft natuurlijk erg veel ervaring.
Maar al met al was het toch wel een leuke dag! Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:15

Owens_hartje schreef:
Nou ben net klaar met mijn post.
Knipoog

Hewica is dat je eigen bedrijf?

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:04

Verleden jaar ben ik naar de show van Monty Roberts geweest en daar was Annemarie ook.
Echt heel bijzonder om te zien hoe snel en vooral met rust die paarden de trailer ingaan.

Wil nogmaals bedankt voor de biks bestelling!! OK dan!

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:58

scheepie schreef:
Verleden jaar ben ik naar de show van Monty Roberts geweest en daar was Annemarie ook.
Echt heel bijzonder om te zien hoe snel en vooral met rust die paarden de trailer ingaan.

Ja, dat was dit keer ook weer zo! In het begin toen ze met het paard liep, kwam het paard redelijk dominant over en hij maakte gebaren met zijn hoofd, zoals lelijk doen en heen en weer schudden. Na een tijdje lopen met het paard en hem steeds weer een paar passen achterwaarts te laten lopen, werdtie steeds rustiger. En ging hij meer respect voor haar krijgen. Ook door het Monty Roberts halster dat het paard om had, want daardoor kan je net dat beetje meer druk uitoefenen wat ze vaak toch nodig hebben. Maar zodra die reageert meteen druk minderen. En daarna liep het paard dus zo met d'r mee de trailer in. Nou, je staat er serieus verbaast van de kijken. De 2e keer bleef het paard even op de laadklep stil staan, dus ze gaf weer een klein beetje druk en liet weer los en hij liep de trailer verder in. En de eigenaresse kon daarna ook zo met hem de trailer in lopen. Nou, hopen voor d'r dattie dat thuis ook nog zo blijft doen, hihi, maar Annemarie zei dat ze tips mee zou geven en nog een paar keer langs zou komen, dat hoorde bij de service zei ze, toch wel erg aardig toch??

Maar hoe vond jij Monty Roberts verder?? Het lijkt mij ook onwijs gaaf om daar een keer heen te gaan, maar de kaarten zijn redelijk duur geloof ik, toch? En ik kan geen engels, hihihi!

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:58

scheepie schreef:

Er staat een zak biks bij je box Knipoog

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:02

Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Go jij! Go jij!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:11

Reentjuh schreef:
Ja, dat was dit keer ook weer zo! In het begin toen ze met het paard liep, kwam het paard redelijk dominant over en hij maakte gebaren met zijn hoofd, zoals lelijk doen en heen en weer schudden. Na een tijdje lopen met het paard en hem steeds weer een paar passen achterwaarts te laten lopen, werdtie steeds rustiger. En ging hij meer respect voor haar krijgen. Ook door het Monty Roberts halster dat het paard om had, want daardoor kan je net dat beetje meer druk uitoefenen wat ze vaak toch nodig hebben. Maar zodra die reageert meteen druk minderen. En daarna liep het paard dus zo met d'r mee de trailer in. Nou, je staat er serieus verbaast van de kijken. De 2e keer bleef het paard even op de laadklep stil staan, dus ze gaf weer een klein beetje druk en liet weer los en hij liep de trailer verder in. En de eigenaresse kon daarna ook zo met hem de trailer in lopen. Nou, hopen voor d'r dattie dat thuis ook nog zo blijft doen, hihi, maar Annemarie zei dat ze tips mee zou geven en nog een paar keer langs zou komen, dat hoorde bij de service zei ze, toch wel erg aardig toch??

Maar hoe vond jij Monty Roberts verder?? Het lijkt mij ook onwijs gaaf om daar een keer heen te gaan, maar de kaarten zijn redelijk duur geloof ik, toch? En ik kan geen engels, hihihi!

Ik vond het toppie, heb zelf een handtekening van hem, op een foto van Fellow.
Hij zei tegen mij: He's so white as snow. Ik natuurlijk bloos, bloos.
Had jaren geleden al zijn boek gekocht en konhem nu in het echt aan het werk zien, heel indrukwekkend.
Er was een paardje van een meisje dat zadelmak was gemaakt op een paardenbedrijf zogezegd, maar dat paardje werd helemaal dol zodra ze met het hoofdstel aankwam. Ze had het paard ook terug gekregen zo van: Er is niks mee te beginnen.
Ontdekte Monty tijdens de show, dat dit paardje zijn tong door een te scherp bit wat met inrijden gebruikt was erg beschadigd was ( lees bijna doorgesneden). Geen wonder dat het paardje hysterisch werd van het bit. Het meisje huilen, want zij had haar paardje te goeder trouw weggebracht om zadelmak te maken en had geen idee. Ze zit ook op bokt, weet haar naam niet meer, maar paardje heet Moira.
Is in iedergeval wel helemaal goed gekomen, ze is in training bij Annemarie gegaan, want Monty gaf aan dat je dit trauma niet in 1 keer kon oplossen en verwerken bij het paardje.

Maar het meisje uit Schipluiden ken ik, is Manon met Nadiem. Ze staat bij Verboon sinds kort. Nadiem is zadelmak gemaakt bij El Zarabia.

Wees gerust, Annemarie vertaald alles wat Monty zegt in de show!!!
Kaartjes zijn wel prijzig, heb toendertijd met een speciale actie korting op de kaarten gehad.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:56

Nou zo'n show van Monty Roberts lijkt mij ook waanzinnig mooi hoor. Ik heb op mijn werkplek een heel groot stuk hangen waarin hij over zijn ervaringen praat. Ireen, jij zei toch dat hij weer ergens in oktober in Maastricht kwam?

Nou Jessica, we hebben elkaar net over de telefoon gesproken dus zoals je al hoorde is het vanmiddag met Fellow goed gegaan. Het was heel komisch om te zien hoe Wil in het gras zat te wroeten en een " wit nieuwsgierig aagje" bij haar ging kijken haha. Wil kon hem zo bij zijn halster pakken... Haha!

Vanmiddag ook weer met Thom in de bak gereden maar dat was wel weer even hard werken hoor. Dit moeten we toch veel vaker gaan doen, willen we in oktober ons puntje gaan halen. Rolleyes Morgen maar weer een poging wagen..!

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:37

Ja, hij is 29 oktober in Zuid-Laren en kaarten zijn 29,50 euro + 4,50 euro reserveringskosten. Ik dacht eigenlijk dat de kaarten duurder zouden zijn, hihi! Dit is de publiekstribune. De VIP tribune is 47, 50 euro, hihi!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:51

Reentjuh schreef:
Ja, hij is 29 oktober in Zuid-Laren en kaarten zijn 29,50 euro + 4,50 euro reserveringskosten. Ik dacht eigenlijk dat de kaarten duurder zouden zijn, hihi! Dit is de publiekstribune. De VIP tribune is 47, 50 euro, hihi!

Wow dat lijkt me wel gaaf zeg, ik ga gauw even kijken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:13

ik ben helemaal monty fan, dusss wie gaat er mee naar een show van m Haha! Haha!

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:13

Serada schreef:
Nou zo'n show van Monty Roberts lijkt mij ook waanzinnig mooi hoor. Ik heb op mijn werkplek een heel groot stuk hangen waarin hij over zijn ervaringen praat. Ireen, jij zei toch dat hij weer ergens in oktober in Maastricht kwam?

Nou Jessica, we hebben elkaar net over de telefoon gesproken dus zoals je al hoorde is het vanmiddag met Fellow goed gegaan. Het was heel komisch om te zien hoe Wil in het gras zat te wroeten en een " wit nieuwsgierig aagje" bij haar ging kijken haha. Wil kon hem zo bij zijn halster pakken... Haha!

Vanmiddag ook weer met Thom in de bak gereden maar dat was wel weer even hard werken hoor. Dit moeten we toch veel vaker gaan doen, willen we in oktober ons puntje gaan halen. Rolleyes Morgen maar weer een poging wagen..!

Ja laat Wil maar schuiven Knipoog
Vind bijna overal wel een oplossing voor, bijna he!!
Soms dus niet Nagelbijten / Gniffelen
Maar Fellow was heerlijk nieuwsgierig.
Nam eerst lekker de benen, want vertrouwde het totaal niet.
Dus ga je voor het paard op de knieen en in het gras wroeten Haha! Haha!
Lin zal wel gedacht hebben dat wijf is gek Gestoord
Oh oh oh wat worden ze dan nieuwsgierig, dan heb ik van binnen de grootste lol.
Toen kwam Fellow gelijk aanlopen zo van "WAT DOE JIJ NOU"
Dus had ik nog een klein snoepje in mijn zak en brak die in 2en.
Dus eerst een snoepje gegeven, toen vastgepakt en als beloning het andere stukje. Knipoog
Hij had alleen weinig zin om bij het land weg te lopen en keek steeds achterom Nagelbijten / Gniffelen
Maar het is een leukertje hoor Jessica Haha! Haha!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:35

Yustin schreef:
Dank je Fieke Haha! Ik hoop ook echt dat het gaat lukken dit keer hihihi
Al klaar voor de wedstrijd van a.s zondag? hihihi

Ja hoor, helemaal. Ik heb me uitgeschreven Haha! . Werd een beetje druk met de verhuizing (ga morgen mijn spullen verhuizen) en had ook geen vervoer. Dus het wordt 8 oktober bij de Voortstede weer starten. Maar ze loopt wel super. Heb zondag trouwens voor het eerst hard gegaloppeerd buiten Bloos , vond ze wel leuk, oortjes helemaal naar voren.
Maar hoe gaat het met die bolle? Loopt hij al wat beter? Kwam vandaag met pakken foto's tegen toen die net onder het zadel was. Toen was hij nog smal Haha! !

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 00:16

Serada schreef:
Gracy schreef:
Volgende maand is het weer tentenkamp bij Hypodrama.. oops, ik bedoel Hyporama in Rotterdam Knipoog Haha!

Wanneer is dat precies dan?

18 tm 24 Oktober Knipoog

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 00:22

Owens_hartje schreef:
Hallo Gracy, welkom op ons topic Knipoog
Nou ik geloof best dat je veel zin hebt in je vakantie.
Ik denk dat menigeen wel jaloers is, want iedereen is hier al weer lekker aan het werk Tong uitsteken
Maar ik hoop ook dat je er zin in hebt om met mijn lieve nogal domme bink te gaan rijden. Knipoog

Hoiii, de voordelen van lekker eigen baas zijnde... Knipoog Haha!

Ik geloof dat ons paarden hebben wat in gemeen.. ze zijn allebei kneusjes... Ach gut
Ik kom na mijn vakantie even langs Koffie (of thee)!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:09

Reentjuh schreef:
Ja, hij is 29 oktober in Zuid-Laren

Dan heb ik een wedstrijd dus dan kan ik niet maar hij heeft toch nog een datum dat hij in Nederland is? Ik heb op zijn site gekeken maar ik kan de data niet vinden.... Blond

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:22

Goedemorgen allemaal!

Iedereen weer hard aan het werk? Ikke wel.....vanmiddag weer rijden, ik hoop dat het net zo lekker gaat als gister!!

He Fieke wat stoerrrrrrrr! gaan we snel een keer samen buitenhobbelen? met Yus agat het weer super. Sinds gister zit hij weer helemaal vol energie en loopt hij als een veertje (hiervoor liep hij als een blok beton Haha! )
Ik had gister na 15 minuten zelfs niets meer in mijn handen en Yus had het super naar zijn zin!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:40

Ga je mee de 8ste bij de Voortstede starten?
Ik ben wel in voor een buitenritje samen, maar langer dan anderhalf á twee uur houdt Vien nog niet vol. Dus dan moet jij wel een eind mijn kant op komen.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:47

Ik rij nog erg voorzichtig met Yus. ben erg bang dat ik zijn benen/pezen overbelast, dus voorlopig start ik even niet.
Ik denk dat ik pas weer ga starten nadat yus weer nieuwe ijzers heeft gekregen en wat beter op zijn benen staat.....Dus uuuhm ergens in.....pjew ff denken
Ik zit zo bij jullie als ik over de dijk rij...Ik denk een kwartiertje en dan ben ik bij kerkpolder!!Dus komt goed hihihi

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:48

Yustin schreef:
Goedemorgen allemaal!

Iedereen weer hard aan het werk? Ikke wel.....vanmiddag weer rijden, ik hoop dat het net zo lekker gaat als gister!!

Ik doe vanmiddag weer met je mee hoor Mir, ik hoop juist dat Thom wat lekkerder gaat lopen Haha! Ik ben heel benieuwd hoe het met de nieuwe bodem gaat want door die vezels zal het rijden voor de paardjes een stuk lichter worden.

Nog een paar dagen wachten.... Go jij! Go jij!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:56

Serada schreef:
Yustin schreef:
Goedemorgen allemaal!

Ik doe vanmiddag weer met je mee hoor Mir, ik hoop juist dat Thom wat lekkerder gaat lopen Haha! Ik ben heel benieuwd hoe het met de nieuwe bodem gaat want door die vezels zal het rijden voor de paardjes een stuk lichter worden.

Nog een paar dagen wachten.... Go jij! Go jij!

jeeeeh gezellig Lin! O wat was ik gister trots op die bolle joh! (uuuhm op mijn slankie bedoel ik Haha! )

Ik ga vrijdag zo goed als zeker naar de camping en daar baal ik nu dus van he? hahahaha Ikke wil heeeeeeel snel de bak uitproberen!! Clown

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:51

mensen ik voel me eenzaam hier

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:51

heeeeeeeeeeeeeeeeel eenzaam Haha!