Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:52

Zo mijn lessen zitten erop, komende week is Marloes weer terug.
Hoop dat iedereen vanavond fijn gereden heeft op de wedstrijd.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:20

Ik heb het helaas niet kunnen zien, moest uit eten.. De laatste paar toch wel gezien, en had H me weer gecharterd voor de prijsuitreiking..

Gister weer met Olly na Kesteren geweest, weer wat weggesneden,was nog niet mooi droog, maar t schoot al aardig op Lachen Over 6 weken weer terug en dan echt hoop ik de laatste keer

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:20

Heel goed Joyce, dat extra wegsnijden is wel balen maar beter nu dan over een jaar weer problemen hebben. Misschien lukt het je met Indoor Vught wel weer om te starten.
Hoe heeft de rest het er vanaf gebracht?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:03

manegepaarden (3) waren dan gewoon 1-2-en 3..
de rest van R met Mirba 1.. t en G Met de 3 dyvain, gerogie en cirano waren ook hoog geeindigd

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:04

Amarie schreef:
Heel goed Joyce, dat extra wegsnijden is wel balen maar beter nu dan over een jaar weer problemen hebben. Misschien lukt het je met Indoor Vught wel weer om te starten.
Hoe heeft de rest het er vanaf gebracht?

nou als we 12 december terug moeten en tis weer 1 week stappen, moet ik toch wel opschieten.. Ik hoop t voorjaar weer mee te doen, dus indoor geef ik nog niet op..Jammer maar t moet wel goed zijn, en Olly moet in goede conditie zijn natuurlijk he

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:49

Maar hopen J. dat het goed blijft gaan met Olly. En succes met verbinden iedere keer.

Gisteravond toen ik thuis was, had ik geen zin meer om een verslag te typen zo gaar dat ik was dus daarom nu maar. We waren al vroeg op de manege, dus eerst maar even in de kantine gezeten. Eerst een stukje van de les gekeken en toen NL maar even uit de stal gehaald om te longeren, eigenlijk met als doel het loskomen en de ergste stijfheid eruit te hebben voor ik op zou stappen, maar ze bleek ook de avond ervoor geschoren te zijn en op vrijdag niet gereden, dus had uiteindelijk meerdere doelen.
Daarna op mijn gemak gepoetst waar ik natuurlijk zo klaar mee was. Om 12 uur hup de bak in en erop, veel verwoedde pogingen gedaan om het nog ergens op te laten lijken, maar nee hoor het was niks. Koe Uiteindelijk misschien 10 minuten fijn gereden en voor de rest kon ik beter een zak over mijn hoofd trekken. Rolleyes Schaamde me kapot zo belabberd als het ging. Had me er maar bij neergelegd dit keer. Na de les nog even uitgestapt in de kleine bak en daarna paard op stal gezet en gaan eten.
Daarna naar beneden en begonnen met de wedstrijdvoorbereiding. Eerst Valentino gevlochten en geknot en daarna Raffinee gevlochten en geknot en Raf ook gepoetst. Toen er plaats was op de poetsplaats eerst Odaymie de benen en staart gewassen en daarna Raf. Was mooi bijtijds klaar dus op ons gemak omgekleed en gegeten. Om 19 uur maar op gaan zadelen op mijn gemak en toen naar de kleine bak. Inrijden was weer even wennen aangezien ik sinds begin augustus niet meer op Raf gereden had. Nagelbijten / Gniffelen Hij probeerde iedere keer te kantelen en dacht op een gegeven moment dat het speelkwartier was, maar na even door te rijden ging het best goed. Na Yoni de proef in en was zowaar eens helemaal niet zenuwachtig. Lachen De proef op zich ging dan ook best wel goed, paar kleine puntjes die wat minder gingen, maar ach ik mocht niet klagen. Paard op stal gezet en heel de rommel weer bij elkaar geraapt, tis altijd net een volksverhuizing als ik wedstrijd heb. Clown
En rond kwart voor 10 was dan de prijsuitreiking. De manegepaarden zouden eerst apart gedaan worden, maar 's middags zei H. dat ze de manegepaarden toch bij het geheel rekende, maakt mij allemaal niet uit, brengt er tenminste wat spanning in. En tot onze verbazing werden de manegepaarden wel apart gedaan. Van de 3 manegepaarden was ik 2e geworden met 194 punten! Haha! Toch wel leuk dat ik zoveel punten gereden heb met mijn ouwe trouwe paard....en dat na tien keer uitgelachen te worden toen ik zei dat ik op Raffinee mee deed. Bloos! No Cheer Huilen van het lachen Als ik gewoon met alle paarden meegeteld was, zou ik van het totaal 4e zijn geweest.
Eenmaal thuis was ik ook echt op en merkte er vandaag tijdens het werken nog de nasleep van. Slapen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:49

Nou dan ook hier mijn verslagje. We waren alweer vroeg op de manege zaterdag dus eerst even wakker geworden in de kantine en daarna even naar de les van 10-11 gekeken. Daarna naar buiten om publiek te zijn bij het longeren van NL en gelijk even met iedereen bijgekletst. Vervolgens Odaymie gaan poetsen die er elke weer weer een sport van maakt om nóg viezer te zijn dan de weer ervoor. En ja hoor, het was weer gelukt. Dus flink gepoetst en mijn borstelblok maar vooor de dag gehaald en de linkerkant helemaal spierwit gekregen. De rechterkant wel gepoetst natuurlijk maar geen tijd meer om de gele plekken echt wit te krijgen. Dus ik reed rond met een half wit, half geel paard Gestoord .
Odaymie zat goed vast in haar lijf, zo erg dat ze zelfs rechtsom niet goed kon aangalloperen. Contra, overkruist, changeren om de 1, 2, 3 passen en bok-huppeltjes...ik heb het allemaal gehad, maar geen rechtergalop. Dus die maar even gelaten voor wat die was en nóg intensiever los gaan rijden met als gevolg een boze merrie die daar uiteraard hélemaal geen zin in had Nagelbijten / Gniffelen . Maar goed na eerst nog eens linksom te hebben gereden weer de rechtergalop geprobeerd die toen geen problemen meer opleverde. Ook nog gewerkt aan de nagevelijkheid in de overgang naar halthouden en ook weer ontdekt wat ik daar fout doe dus daar konden we mooi weer mee verder.
Na dit uurtje paard overgegeven aan de volgende amazone en eerst maar eens gaan eten. Na het eten paard droog gaan wrijven en begonnen met het wegwerken van alle vlekken. Daarnaast ook paard nog gevlochten en benen en staart gewassen. Odaym vond het allemaal heel gezellig en viel tijdens het knotten telkens bijna met haar hoofd tegen de staldeur aangezien ze bijna in slaap viel Dromen .
Toen paard helemaal klaar was, zelf maar gaan omkleden en gaan eten en daarna gaan zadelen. Toen we in de gang stonden te wachten tot we tussen 2 proeven door de bak in mochten kwam Monty achter ons aangelopen. En Odaymie werd toch pisnijdig Nagelbijten / Gniffelen maar niet voor lang natuurlijk Duivel .
Toen ze de hekjes eenmaal had gezien kreeg mevrouw een hele opleving. Helemaal happy en meewerkend tijdens het losrijden dus ik zag de rechtergalop ook positief tegemoet, want daar zag ik tegenop aangezien mijn les-ervaring en omdat de losrijtijd vrij kort is. Maar helaas ook weer een prachtige uitvoering van het zwanenmeer met al die huppels en bokjes maar geen goede galop. De allerlaatste poging sprong ze goed aan, dus misschien dat ze die gedachte wel vast hield tot in de proef Clown
Was ook niet zo nerveus als anders in mijn proef maar werd toch zelf weer wat slordig. Gelukkig liet Odaymie me niet zitten en ging het over het algemeen redelijk goed. Rechtergalop was 1 keer een huppel bij het aanspringen, dus gelijk gecorrigeerd en toen ging het hele galopstuk zowaar goed Cool
Was redelijk tevreden over mijn proef, kon 10 keer beter maar het was al heel wat beter dan mijn eerdere wedstrijd-prestaties. Kon me ook niet meer schelen waar ik geeindigd was, ik had er een fijn gevoel over. Bij de uitreiking bleek ik eerste van de manege paarden te zijn geworden met 198 punten en over-all 2e Bloos! . Was het eens met mijn jurycommentaar maar had echt niet verwacht dat ik zo hoog zou scoren met mijn proef.
13 December ben ik iig wel weer van de partij, eens kijken of ik in de tussentijd in de les met het commentaar aan de slag kan en dan eens kijken hoe het in december gaat.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:25

Het is rustig hier met reacties. Maken jullie allemaal niks mee of hebben we het zo druk, of heb ik het zo rustig dat ik 10 keer op bokt kijk?
Ben helemaal hyper, krijg allemaal goede resultaten voor school terug!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:43

Dat het zo rustig is komt vast omdat het de uitrust week is (was maandag op de radio, dit omdat het nog zo lang duurt voor het kerst is, het stomme is dat ik me net zat te bedenken dat het al zo snel weer kerst is).

Super dat jullie zo fijn gereden hebben en dat het zo goed gegaan is.
Ik kan helaas niet meedoen aan de wedstrijd in november, ik kan alle dagen behalve zaterdag de 15e en laat nu net het M dan verreden worden, echt balen. Nu maar wachten tot Indoor Vught als ik daar wel start dan zal het 15 maanden geleden zijn dat ik gestart ben.

Hoe is het nu eigenlijk met het brommerrijbewijs is dat nu wel of niet gehaald (misschien is het wel gezegd maar heb ik het niet gelezen).

Hoe is het eigenlijk met Leentje, ik hoor en zie hier zo weinig van je? Weet iemand dat misschien.
En Joyce bevalt het weer een beetje op school?

Hoor en lees het allemaal wel.

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:28

Ik zal dan ook maar weer eens reageren. Zag net dat september alweer de laatste keer was.

Jammer dat er uiteindelijk zaterdag niet zo veel manegepaarden meededen. Maar des te leuker dat er zo'n mooie resultaten gereden zijn.
Joyceke: balen dat bij Ollie weer iets weggesneden moest worden, maar positief blijven denken, het glas is halfvol, dan komt het allemaal goed!!

Hier alles goed! Salvador heeft het goed naar zijn zin en dat merk je natuurlijk ook met rijden.
Vanaf Januari ga ik ook met 'm starten. Ja echt waar ik ga het gewoon doen. Net de inschrijving voor de vereniging gemaild. Nu nog zorgen voor een passend tenue (ben ik al mee bezig dus e.e.a. is besteld) en de 'startkaart' zelf natuurlijk. Vind het helemaal leuk. Hopen dat t nu niet alleen maar teleurstellingen worden.

Sinds een paar weekjes heb ik nu ook weer les op de stal in Gestel. Erg leuk. Het meisje is supergedreven en legt het allemaal heel goed uit. Dus tsja dat is natuurlijk helemaal goed met het zicht op wedstrijden......

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:39

Leuk Sanne, al wist ik t natuurlijk al.. Ik ben ook gewoon begonnen en rijd al L1 zonder winst nog, maar ooit Tong uitsteken Echt leuk voor je..

R. moest op voor der autorijbewijs, en niet geslaagd Amarie, als je dat bedoeld..
Leen zie ik ook nooit meer, dus kweet t ook niet

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:37

verhip rijbewijs voor de auto ipv de brommer. Wel balen maar goed de volgende keer meer geluk.

Denk eraan Sanne: concoursen bezoeken, teleurstellingen boeken. (daar weet ik alles van).
Maar goed zolang je het maar gezellig hebt, toch.

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:42

Ik leef nog steeds:) heb het alleen erg druk met werken is toch heel wat anders in de stad werken of in een dorp. Maar het is wel erg leuk en gezellig.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:29

He Leentje,

Wat doe je nu en waar?
En ben je ook nog met de paarden bezig. En werk je nu in de stad of op een dorp?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:09

Amarie schreef:
verhip rijbewijs voor de auto ipv de brommer. Wel balen maar goed de volgende keer meer geluk.

Denk eraan Sanne: concoursen bezoeken, teleurstellingen boeken. (daar weet ik alles van).
Maar goed zolang je het maar gezellig hebt, toch.

idd als je er zelf maar plezier in hebt Lachen Dan krijgt Sal 't dus druk als ik t zo begrijp Tong uitsteken

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:14

Haha Ja hij krijgt het zeker druk. Hij moet nu al twee keer in de week aan de bak met een uur flink les en dan vanaf het nieuwe jaar zal ie veel wedstrijden gaan bezoeken. En dan ook nog springen als het weer beter gaat met San.

Net ook weer les gehad en het ging heerlijk. In de draf loopt ie echt mooi en lekker. Stap en galop(links) zijn nog wat aandachtspuntjes maar komt ook goed allemaal.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:19

Verhip ik moet hard gaan oefenen krijg serieuze concurrentie.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:46

Haha.. mijn paardje heeft lekker 1 of 2 weken rust.. het is allemaal beetje teveel voor haar geweest met dat ruiterbewijs enzo erbij... Ik was inderdaad gezakt voor men rijbewijs.. ik en men instructeur stonden er echt van te kijken... echt gewoon omdat die moest laten zakken ofzo.. want er ging gewoon niks fout waarvan je zegt die kunnen we niet laten slagen..
Maja volgende keer beter...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:31

Ja soms is het echt pech hebben, de volgende keer meer succes.

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:11

Amarie schreef:
He Leentje,

Wat doe je nu en waar?
En ben je ook nog met de paarden bezig. En werk je nu in de stad of op een dorp?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:48

He leentje mis je antwoord.

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:36

raar had wel iets getypt hahaha... maar het is een stuk drukker in de stad als in het dorp maar wel heel gezellig. Nee doe op het moment helemaal niks met paard maar wie weet komt dat ooit nog wel

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:56

Dat lijkt me ook wel, maar nu weet ik nog niet wat je doet en waar. Als je inderdaad in de kleding gegaan bent kan ik misschien een keer langskomen.
Jij bent in Gestel natuurlijk ook van harte welkom.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:35

En na een week van wachten en aftellen was het dan eindelijk weer zaterdag! Go jij! Go jij! Weer bijtijds in de bus naar de manege, eenmaal op de manege eerst lekker in de kantine gezeten en even bijgekletst met M. Kreeg op een gegeven moment de kleine in mijn handen, maar die had het alweer snel gezien bij mij. Kan me ook wel voorstellen met zo iemand als mij. Clown Om 10 uur iedereen even meehelpen om daarna de les te gaan kijken. Al snel kwam M. vragen of ik met hem wilde spelen. Dus heuze pizza's gebakken in de speeltuin.

Bijtijds weer gaan poetsen, maar was zo klaar. Dus nog wat gekletst her en der en gezadeld en erop. Losstappen ging wel lekker, al was ze wel behoorlijk stijf. Scheve mond Het aandraven ging dan ook niet je van het, maar wel beter als voorgaande weken. Ze moest er wel echt even doorheen geholpen worden. In de bak stonden diverse sprongetjes en er lagen een aantal balken op de grond. Een lesgenootje nam een sprongetje, wat volgens mij vrij enthousiast ging en dat mutsenpaard van mij schrok zich kapot. Dus een stuk of 3 van die halleluja hoge bokken, wel blijven hangen, maar vraag me steeds maar weer af hoe Nagelbijten / Gniffelen Huilen van het lachen . Het zand was al aardig dichtbij. ROFL Heb al wel afgeklopt op het hout. Deze bokken hadden we blijkbaar nodig want zowel paard als amazone waren uit hun coma ontwaakt en de motor bij beiden gemaakt. OK dan! Dus daarna lekker aan het rijden gegaan en mezelf echt dik betrapt op fouten. Ga binnenkort maar eens vaker oefenen met rijden bij mijn verzorgpaard want schaam me kapot zoals het er nu af en toe uitziet. De ontspanning was er uiteindelijk lekker en de rug lekker los, dus ik was zeker niet ontevreden.
Was ik aan het rijden, hoor ik ineens kling kling, dus echt een reactie van huh wat hoor ik nou...bleek dat mijn spoor ergens aan mijn tenen bungelde, wat was nu het geval, het stomme ding was gewoon door midden gebroken. Hamer Dus weer een reden om naar de ruitersportzaak te gaan.
Na de les paard verzorgd en op ons gemak gegeten en daarna weer paarden gepoetst. Daarna nog even bij de buitenbak gekeken waar verschillende mensen aan het rijden waren. Uiteindelijk nog S. van P. uitgestapt. Ging ook echt heel maf, ja wil een van jullie even stappen, dus wij huh huh, nee er stond niemand achter ons. Bloos! Dus toen maar een voorzichtige ja als antwoord. Cap gehaald en zo zat ik erop. Hebben samen de sneltrein naar Amersfoort gehaald *LOL* , maar het zat als een huis.
En zo zo was onze taxi er weer en was de zaterdag weer veel te snel voorbij.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:44

Haha ik heb ook wel eens Spetter uitgestapt.. Voelt best wel éng' aan omdat ze zo hard loopt, maar dat doet ze altijd, dus dan voelt t al een stuk minder eng