Emmaa_ schreef:Ik ga met elja mee. Mijn oma is onlangs overleden. Het was een vrij nochalante crematie, en om nou te zeggen dat ik het een goede, mooie afsluitig was zou niet eerlijk zijn. Ik heb mijn ogen uit mijn kop gejankt, maar die crematie was NIET hoe ik me mijn oma graag wil herinneren. En ik hoop dat de mensen die het geregeld hebben daar hetzelfde over denken.
Ik wil op mijn crematie herdacht worden zoals ik ben. Ik wil een vrolijke maar mooie crematie, stijlvol. Ik hoef geen mensen in zwarte pakken, nee, ik wil dat iedereen naar mijn crematie komt alsof ze daarna nog iets anders moeten doen. Gewoon lekker zomers en vlot. Na afloop wil ik lekkere hapjes en mooie drankjes, niet goedkope koffie en een plak cake. Niks mis mee, maar niet voor mij.
Ik ben niet bezig met het plannen van details omdat ik er gewoon nog niet mee bezig ben op zo'n manier dat het morgen afgelopen kan zijn. Ik leef graag met het moment, en denk dus ook liever niet na over de toekomst.
Ik snap dat wel, alleen wat je nu zegt (geen cake, goedkope koffie, vrolijke,
zwarte pakken) is wel tegenstrijdend. Want wie weet dit , dat je bovenstaande
wilt ? Het zijn toch best wel details die je omgeving zou 'moeten' weten, voor
het een crematie met daadwerkelijk cake , koffie en mensen in zwart gehuld.
We houden ons (de meeste in dit topic) niet mee bezig waarschijnlijk vanwege de
leeftijd maar ook omdat je daar nog niet aan toe bent vergeleken met een 80 jarige
die in een verpleeghuis zit en niks meer kan behalve dan ademen.