Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:21

Ik moest eerst om 1 uur in de middag.. maar nu al om 8 's ochtends.. dus lekker file rijden Tong uitsteken

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:43

ik moest 3 jaar geleden in de herfstvakantie om 8 uur sochtend.. gelukkig geen file.. maar nu zijn de vakanties voorbij dus je hebt idd veel kans op file..
Vreemd Jill ik heb er gister niet gestaan, en jij hebt nog laat gereden..

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:58

Joyceee86 schreef:
ik moest 3 jaar geleden in de herfstvakantie om 8 uur sochtend.. gelukkig geen file.. maar nu zijn de vakanties voorbij dus je hebt idd veel kans op file..
Vreemd Jill ik heb er gister niet gestaan, en jij hebt nog laat gereden..

Klopt, maar had noddy nog even nagekeken in zijn mond ofso, niks te zien, mijn eigen handen ofso ook niks.
Na mij heeft M van P er nog gestaan maar die kon ook niks vinden..
Dus het blijft vreemd..

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:21

vreemd.. dan moet er in de tussen tijd iemand gestaan hebben.. Kheb olly woensdag wel getoiletterd, maar kan me niet herinneren dat ik in zijn oor geschoren heb Tong uitsteken

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:31

NoLimit is toch het nieuwste manegepaard.
Misschien heeft een lesklant hem op de poetsplaats gezet en heeft hij aan het uiteinde van de buis opgehaald. Dat zou zowel het bloed als de wond verklaren.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:09

nee want dat met zijn oor heeft ie al een week of 2..
t was na 9 uur op donderdagavond.. misschien iemand van de springles? D of K.. W was er niet

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:23

Ik heb er vandaag niets van gehoord, blijft spannend dus wat er nu precies gebeurd is.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:25

Heb er inderdaad ook niks meer over gehoord.

Deze week heel druk gehad, maar gelukkig wordt het toch echt vanzelf zaterdag. Dus vanmorgen vroeg uit de veren en nog lopen haasten. Een lekkere rustige busreis heen want dan stinken we nog niet. Bloos (Wordt overigens doordeweeks al herkend door de buschauffeur die heel vrolijk vraagt of ik mijn cap en zweep niet vergeten ben Schijnheilig ROFL ). Vandaag eerst de les van 10 uur gekeken, petje af voor de gymnastiekende mensen, ik doe het ze niet na. Om 11 uur gelijk NL gaan poetsen, maar ja veel te poetsen valt er niet met al dat wollige stoffige haar. Koe Vrijdag gaat haar kleed uit. Hup de bak in en erop geklommen. Bij het instappen was ze al vrij snel aan het been en volgde ook mijn hand. Dacht dat beloofd wat goeds, nou niet dus want ik wilde aandraven en had een pitbull onder me. Hamer Oren plat in de nek en stuiteren. Dus even gewaarschuwd voor de pitbull en er een flink gas opgezet. Na haar flink achter haar broek aangezeten te hebben ging het wel. Betrapte mezelf daarna alleen op het feit dat ik niet echt aan het rijden was, dus mezelf even gedwongen om te gaan rijden. Denk nou hup galopje, wederom een boos en gepikeerd paard. Dus alle moeite gedaan om gas te blijven geven, maar ze wringt zich iedere keer vol uit de stelling en buiging en hoppatee terug naar de draf. Dus iedere keer weer opnieuw aangegallopeerd. Dat ging uiteindelijk ook goed. Zat op een gegeven moment eindelijk in de galop en ze liep er lekker aan, verloor ik mijn buitenbeugel, dus maar zonder verder gegallopeerd, maar ja toen terug naar de draf...hooo hobbel hobbel, daar ging ik bijna. Daarna wat meer verschillende oefeningen meegepakt wat eigenlijk wel lekker ging allemaal. Tegen het einde van de les nog een paar keer een galopje meegepakt en toen konden we zo ongeveer vanuit het halthouden aangalloperen. Cool Zelfs nog een stukje waar ze zich mooi liet sluiten en fijn onder me bleef. Het enige nadeel was alleen dat ze heel de tijd ging duiken voor, dus been bij, maar dan ging ze weer harder, nam ik haar terug was ze het ook niet eens, en ging ze maar huppelen en aangalloperen. Alles bij elkaar na wat moeite toch nog best lekker gereden, op wat stoute acties als wegspringen en wat kleine huppelbokjes na. Nagelbijten / Gniffelen
Ze was aan het einde van de les echt goed nat en heb ook het meeste zweet proberen af te drogen, maar kreeg ik toch niet droog, dus maar onder de deken gezet en gaan eten om daarna mijn paard te bikken, vieze plakharen. In een gekke bui ook nog opgegeven voor de wedstrijd volgende week zaterdag, en nee niet op NL. Wow! Heb momenteel mijn handen daar veel te vol aan om een proef mee te rijden en wil geen onrust veroorzaken in de kleine bak, gezien mevrouw haar extreme nukkigheid naar andere paarden toe. Het wordt Raffinee. *LOL*

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:08

Jij blij dat ze volgende week haar jas uit doet, dat scheelt een stuk poetsen en zelfs zonder al een glimmend resultaat.
Ben wel voorzichtig in het begin met rijden, het wordt wat kouder en dan zonder jas dan zou ze wel eens extra wakker kunnen zijn.
Leuk trouwens die opmerking van de buschauffeur.

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:29

Wie doet er 1 november allemaal mee met de wedstrijd?
Ik doe mee op Valentino in de B.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:09

Nou gisteren weer een leuke dag gehad. Allereerst lekker wakker geworden in de bus en aangekomen op de manege lekker opgewarmd in de kantine. Ik mocht weer op Odaymie Hyper! dus helemaal super. Eerst de les van 10-11 gaan kijken en om 11:00 richting stal gegaan om me 45 minuten op Odaymie uit te leven aanzien die de strontvlekken boven haar ogen had zitten.
Nou toen ze weer redelijk schimmel leek uiteindelijk gaan zadelen en toen het tijd was op naar de bak. Begon al gelijk met een vliegende start, geen idee wat ze nou deed maar tijdens het opstappen ging Odaym de lucht in en toen ik eenmaal in mijn zadel zat stond ik 5 meter van mijn oorspronkelijke opstapplek Gestoord. Ik stijg gewoon door als dat kan, anders wordt het alleen maar erger. Gelijk aan het werk gezet met losstappen, maar ze zat weer goed vast in haar lijf. Heel veel voltes, overgangen en tempowisselingetjes en geprobeerd haar lijf alle kanten op te buigen maar kon haar weer nét niet volledig losrijden No Cheer . Had er zeker het eerste halfuur momenten bijzitten dat ik het liefste een zak over mijn kop wilde trekken want dan ging alles weer eens mis en liep ze in 10 stukken als een stijve plank vrolijk onder mijn kont vandaan.
Na verloop van tijd wel hele fijne stukken gehad en door veel galopoefeningen kon ik haar op een gegeven moment wel helemaal doorverzamelen in galop die ook nog mooi beropwaarts was en ze ook voldoende sprong hield Cool . Hierna ook weer helemaal uitgeschoven in diezelfde galop en weer terug naar een normale hoofd-halshouding en dan pas terug naar de draf. Hierna lukte ook het doorverzamelen en weer vooruit rijden en uitschuiven in draf en ook de lengtebuigingen lukten steeds scherper. Moeilijk punt blijft het halthouden met behoud van de nagevelijkheid, ze blijft zich eruit drukken op het moment dat ze haar laatste stap-pas maakt. Als ze eenmaal halthoudt kun je haar mbv beenhulpen wel weer nagevelijk krijgen maar ik wil gewoon dat ze constant nagevelijk blijft, ook in die overgang. Maarja als alles meteen lukte was er ook niks meer aan natuurlijk Knipoog

Nou paard drijfnat overgegeven aan de volgende en haar na die les op stal gezet. Even laten drogen onder haar deken want ik kreeg haar zo snel niet droog en naderhand nog eens goed gaan droogwrijven. Uiteindelijk stond ze weer keurig schoon op stal en toen werden we onderhand alweer opgehaald.

Ben trouwens benieuwd of W. haar stem nog heeft: die heeft van 12-1 en 1-2 de grote bak lessen gedaan, van 2-3 privélesjes in de kleine bak en van 3-4 en 4-5 weer de grote bak Ach gut .

O, en volgende week (1-11) ga ik eens kijken of Odaymie een leuk wedstrijdpaard voor mij is. Hopelijk zijn de lessen vooraf en de beperkte losrijtijd voldoende om haar goed los te kunnen rijden anders durf ik me niet eens tussen de hekjes te vertonen Bloos .
Angelique en ik zijn momenteel de enigen op manegepaarden, dus ik verheug me al op mijn rode lintje Knipoog.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:59

Haha en bekek yoni Tong uitsteken H. zei het al Tong uitsteken

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:33

Ja H. was scherp met haar opmerkingen. Ze zei ook al dat het maar goed was dat wij ons ook kwamen aanmelden anders was de wedstrijd niet door gegaan. Natuurlijk niet om ons, maar om het aantal starters. Knipoog

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:56

Misschien komen er nog wel een aantal bij. Een beetje competitie is wel leuk, toch?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:58

ja ik zeg gewoon hoe meer zielen hoe meer vreugd. Vind het altijd wel gezellig als er wat meer mee doen. Anders is het ook weer zo snel voorbij he.

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:37

Had ook graag meegedaan maar beetje lastig zonder paard:P en zelf rondjes huppelen is ook zo banketstaaf he Lachen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 08:38

Ja zou leuk zijn als er wat meer mensen meededen, dan heb je buiten je eigen wedstrijd om ook nog mensen om naar te kijken. Met minder mensen duurt de wedstrijd maar kort en is de laatste vaak al geweest voordat je zelf van je paard af komt.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:44

Heb trouwens men ruiterbewijs gehaald Tong uitsteken zelfs voor springen had ik een goed Tong uitsteken en ik scheet in het begin 7 kleuren stront Haha!

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:20

Zo, en je had verwacht dat je t niet zou halen Haha!
Gefeliciteerd!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:48

Gefeliciteerd R.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:51

Ja aangezien ik niet zou springen.. uiteindelijk toch gedaan en het ging nog goed ook. had 2 goedjes en 1 ervan was voor springen Tong uitsteken

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:20

Gefeliciteerd!

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:57

haha zie je nou wel dat je het kan Haha! en nu nog donderdag effe je rijbewijs halen Pling
ik doe zaterdag ook gezellig mee.. op levana.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:59

En je rijbewijs ook gehaald?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:33

Ja ben ook benieuwd.