Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joyceee86 schreef:ik moest 3 jaar geleden in de herfstvakantie om 8 uur sochtend.. gelukkig geen file.. maar nu zijn de vakanties voorbij dus je hebt idd veel kans op file..
Vreemd Jill ik heb er gister niet gestaan, en jij hebt nog laat gereden..
(Wordt overigens doordeweeks al herkend door de buschauffeur die heel vrolijk vraagt of ik mijn cap en zweep niet vergeten ben
). Vandaag eerst de les van 10 uur gekeken, petje af voor de gymnastiekende mensen, ik doe het ze niet na. Om 11 uur gelijk NL gaan poetsen, maar ja veel te poetsen valt er niet met al dat wollige stoffige haar.
Vrijdag gaat haar kleed uit. Hup de bak in en erop geklommen. Bij het instappen was ze al vrij snel aan het been en volgde ook mijn hand. Dacht dat beloofd wat goeds, nou niet dus want ik wilde aandraven en had een pitbull onder me.
Oren plat in de nek en stuiteren. Dus even gewaarschuwd voor de pitbull en er een flink gas opgezet. Na haar flink achter haar broek aangezeten te hebben ging het wel. Betrapte mezelf daarna alleen op het feit dat ik niet echt aan het rijden was, dus mezelf even gedwongen om te gaan rijden. Denk nou hup galopje, wederom een boos en gepikeerd paard. Dus alle moeite gedaan om gas te blijven geven, maar ze wringt zich iedere keer vol uit de stelling en buiging en hoppatee terug naar de draf. Dus iedere keer weer opnieuw aangegallopeerd. Dat ging uiteindelijk ook goed. Zat op een gegeven moment eindelijk in de galop en ze liep er lekker aan, verloor ik mijn buitenbeugel, dus maar zonder verder gegallopeerd, maar ja toen terug naar de draf...hooo hobbel hobbel, daar ging ik bijna. Daarna wat meer verschillende oefeningen meegepakt wat eigenlijk wel lekker ging allemaal. Tegen het einde van de les nog een paar keer een galopje meegepakt en toen konden we zo ongeveer vanuit het halthouden aangalloperen.
Zelfs nog een stukje waar ze zich mooi liet sluiten en fijn onder me bleef. Het enige nadeel was alleen dat ze heel de tijd ging duiken voor, dus been bij, maar dan ging ze weer harder, nam ik haar terug was ze het ook niet eens, en ging ze maar huppelen en aangalloperen. Alles bij elkaar na wat moeite toch nog best lekker gereden, op wat stoute acties als wegspringen en wat kleine huppelbokjes na.
Heb momenteel mijn handen daar veel te vol aan om een proef mee te rijden en wil geen onrust veroorzaken in de kleine bak, gezien mevrouw haar extreme nukkigheid naar andere paarden toe. Het wordt Raffinee.
dus helemaal super. Eerst de les van 10-11 gaan kijken en om 11:00 richting stal gegaan om me 45 minuten op Odaymie uit te leven aanzien die de strontvlekken boven haar ogen had zitten.
. Ik stijg gewoon door als dat kan, anders wordt het alleen maar erger. Gelijk aan het werk gezet met losstappen, maar ze zat weer goed vast in haar lijf. Heel veel voltes, overgangen en tempowisselingetjes en geprobeerd haar lijf alle kanten op te buigen maar kon haar weer nét niet volledig losrijden
. Had er zeker het eerste halfuur momenten bijzitten dat ik het liefste een zak over mijn kop wilde trekken want dan ging alles weer eens mis en liep ze in 10 stukken als een stijve plank vrolijk onder mijn kont vandaan.
. Hierna ook weer helemaal uitgeschoven in diezelfde galop en weer terug naar een normale hoofd-halshouding en dan pas terug naar de draf. Hierna lukte ook het doorverzamelen en weer vooruit rijden en uitschuiven in draf en ook de lengtebuigingen lukten steeds scherper. Moeilijk punt blijft het halthouden met behoud van de nagevelijkheid, ze blijft zich eruit drukken op het moment dat ze haar laatste stap-pas maakt. Als ze eenmaal halthoudt kun je haar mbv beenhulpen wel weer nagevelijk krijgen maar ik wil gewoon dat ze constant nagevelijk blijft, ook in die overgang. Maarja als alles meteen lukte was er ook niks meer aan natuurlijk 
.
.
.
H. zei het al
zelfs voor springen had ik een goed
en ik scheet in het begin 7 kleuren stront

en nu nog donderdag effe je rijbewijs halen