Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:51

Hè bah wat een verschrikkelijk iets zeg. Zo wil je inderdaad geen paard verliezen Ze moeten daar niet allemaal met bosjes gaan vallen zeg. Weten ze de oorzaak ook Anke?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 07:44

He bah, en Sjaak leek juist nooit ergens last van te hebben! Ontzettend jammer, springen met haar was humor
Maar fijn dat het inslapen zo rustig is gegaan. Koliek is idd heel naar om te zien... Mischien gewoon domme pech, maar vindt het ook wel opvallend, dat Sjaak zo heftige koliek had, net als LJ, dacht dat daar vlak voor ook een paardje aan koliek was overleden?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:14

Judith een paard dat hard moet werken, als in manegelessen draaien, is denk ik ook koliekgevoeliger dan een pensionpaardje dat 4x in de week moet werken. Paardje eet namelijk, moet lopen en daardoor wordt het eten niet goed verteert. Wie weet het het paardje wel te snel als het op stal komt. Of is hij niet goed uitgestapt, niet goed warmgereden. Wie weet heeft het twee uur moeten lopen en zón dorst gehad dat het liters ijskoud water gedronken heeft. Dat vindt een paardenbuik echt niet leuk. Je weet het gewoon niet. Ik weet in elk geval dat het vaak voorkomt, koliek op maneges.
Erg sneu voor het beestje, maar niets meer aan te doen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:30

Ascot en ik gaan vooruit! Go jij! Go jij!
Twee weken geleden heeft J een ongelukje met de koets gehad wat haar oa 4 gebroken ribben opleverde (je doet het goed of je doet het niet) Daarvoor was ik al bezig om Ascot ontspannen door het bos te laten gaan ipv dat ie alleen maar hard wilt. Hij kwam toen al terug in tempo, al ging de neus nog steeds de lucht in, en moest ik de teugels goed vasthouden. (helaas) Vorige week heb ik hem 2 x kunnen rijden doordat er weinig tijd overbleef naast de verzorging van de dieren, en deze week is het er helemaal niet van gekomen. Gisteren voor het eerst en vandaag weer.
Hij is nog steeds enthousiast, wilt af en toe eens zn kin op de borst leggen, zelfs als ik de teugels dan loslaat (blond!) maar hij bleef keurig bij me, zelfs in galop...hij liep zelfs nagevelijk! Halleluja-moment! Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:02

He Anne, proficiat. Hij lijkt lekker vooruit en ook of hij hele fijne soepele gangen heeft. Veel plezier ermee.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:04

@ Judith: krijgt Ascot niet een beetje te veel sportbrok? Hij blijft maar zo heet elke keer.
Ik ben ook vooruit gegaan. In mijn eentje naar t tweede bos zonder te verdwalen. knap hoor. Haha! Dat is een gigantisch groot bos met honderden een wegen en ruiterroutes.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:26

Dat bos wil ik ook Boos! Me luves boscrossen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:56

Wij hebben bos, maar ook niet met zoveel paden dat ik verdwalen kan (of ik ben er gewoon te vaak geweest, kan ook)
Jammer genoeg hebben ze wel al verschillende ruiterpaden gesloten bij ons...

Marie dankje! Hij heeft inderdaad soepele gangen en vlak, dus dat is lekker uit te zitten. Gisteren heb ik meegereden in de springles en het was dat ikzelf niet lekker mee kon komen op de sprongen dat ik alleen de lage kruisjes meegedaan heb, want hij deed het super braaf! Al plofte ik neer en kwam hij niet uit, de volgende keer ging hij er net zo hard weer opaf. OK dan!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:18

Goed hoor, Annetje. geniet ervan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:37

marie33 schreef:
@ Judith: krijgt Ascot niet een beetje te veel sportbrok? Hij blijft maar zo heet elke keer.

Ascot krijgt helemaal geen sportbrok! Dit is puur zijn karakter Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:48

Stiekem haver voeren zeker? Tong uitsteken

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:25

@ Juut: dat meen je? wat uitzonderlijk voor een haffie, toch? Vroeg me al af waarom je dat niet minderde, maar nu snap ik em. En haver is inderdaad ook niet zo'n strak plan, Annetje. Knipoog
Hopelijk is J. weer snel beter. Gebroken Ribben doet pijn. Huilen

Ik heb gisteravond zo lekke rgereden. Paard was kalm. hij had zijn Speedy Conzales-motor uitgezet voor de gelegenheid en dat was prettig. Hij liep echt lekker aan de teugel, lekke rontspannen en dus in een normaal tempo. Zelfs in de galop ging hij stukken netjes omlaag wat een uitzondering is in het jachtseizoen. (dan krijgen ze dus wel 700 kilo brokken op een dag Knipoog )
Seizoen zit er bijna op. Tot april en dan wordt hij weer rustiger door het afbouwen van de brokken. Pling

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:07

Uitzonderlijk valt nog wel mee, haflingers zijn wat 'gekker' als bv fjorden, maar Ascot heeft idd nét iets meer pit als zijn soortgenoten

@ Anne; van haver wordt ie toch juist rustig? Clown

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:26

Hmmm, het brave gedrag van Browny van gister was een eenmalige gebeurtenis. vandaag wassie weer lekker gek. Ach gut Niet helemaal vreselijk maar wel in die mate dat ik nu mijn buikspieren al voel.
Wijken gaat wel steeds beter. hij doet nu eigenlijk nooit meer spastisch als ik afwend na de A of de C. Eerst ging hij altijd of hard lopen of hij ging zelf opzij maar dan over zijn schouder. nu wacht hij braaf tot ik mijn been naar achter leg en wat meer druk neem op de buitenteugel. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:57

Kleine stapjes Knipoog Nu het wijken, straks gaat het normaliseren beter

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:02

Wie weet Juut, ik ben in ieder geval blij dat ik nu per week wat vooruitgang zie. Eerst was het elke week knokken en stressen vanwege dat wijken en dat is nu tenminste over. Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 09:58

Dat heb je goed gedaan Marie. Je komt er wel Haha!
Zo ik ben maar weer eens een lijnpoging gestart. Maandag begonnen en donderdag vertelde vriendinnetje dat ze volgend jaar gaat trouwen dus dat is extra motiverend want wil natuurlijk wel in een mooie jurk naar de bruiloft. Roger is helemaal gek geworden trouwens. Wij zijn van die types van wij gaan NOOIT trouwen. Ik geloof dat Roger van zijn geloof af is gestapt. Hij heeft gezegd dat hij me gaat vragen als ik mijn 20 kilo kwijt ben. Hahaha ik dacht dat dat een grapje was dus ik vroeg het nog een keer een dag later, maar hij houdt vol. Makkelijk beloven trouwens....20 kilo....heb je even twee jaar....nog 18 te gaan Schijnheilig Schijnheilig

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:42

Mooie belofte inderdaad. maar wel een goeie stimulans toch? Ach gut
Vanmorgen gereden in de bak. Kon wle naar buiten maar voor het geval iemand het heeft gemist: HET REGENT!!!! Boos!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:00

Regen? Nee joh waar dan? Vroeg me al af waarom ik met dikke laarzen aan net moest gaan voeren. Wat een zwembad zeg. Ik ben nog wel gisteren het bos in geweest. Was echt heerlijk Ja
En ze hebben gisteren onze eigen wei gefreesd en ingezaaid dus het begint ergens op te lijken Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:30

Ha mooi. Dat begint op te schieten. Wat knap dat we op zo'n korte termijn konden afspreken met A en E. Een wonder, zou ik bijna willen zeggen. Haha! Blijf niet lang want natuurlijk moet ik de volgende dag werken. Boos! Ben tegenwoordig elk weekend aan het werk. Balen hoor als je team weg loopt en er komen geen nieuwe mensen voor in de plaats.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:58

Hallo daar, leeft er nog iemand hier??

Vandaag van half tien tot zeven uur les gehad. Kun je je voorstellen dat ik doodmoe ben?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:36

Poeh wat zijn daar voor een lestijden op jouw school Schijnheilig Word alleen al moe van het idee. Ik heb vanavond feestje met locatie Boxmeer. Schijnt een of andere workshop Salsa bij te zitten. Daar word ik nog eens blij van Schijnheilig Lips are sealed

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:48

Volgende week vrijdag wordt mijn caviaatje Guinevere ingegeslapen. Ze heeft namelijk al op 2 plaatsen bulten...

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:26

@ Emy: wat zielig. heb het ook meegemaakt. Niet leuk... Huilen
@ Wendy: wat een spanning en sensatie bij jullie op school. Ik heb tenminste gewoon les, jij gaat lekker salsa-en. Go jij! Go jij!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:11

En eten van de cas spijkers academie erbij.....wat ik dan weer niet mag hebben Boos! Anders red ik die 20 kilo natuurlijk nooit.