Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Broccoli schreef:Denk alleen niet dat je nabestaande gezellig uit eten willen als je dood bent
, dat ik nog maar een x aantal jaren/maanden/dagen te leven heb.Sabinee__ schreef:Broccoli schreef:Denk alleen niet dat je nabestaande gezellig uit eten willen als je dood bent
Dat is hier zo'n beetje wat iedereen doet.
Waarom duizenden euro's pompen in een kist of bloemen? Ík heb er niets meer aan, en hoef het ook zeker niet.
Ga lekker iets doen met zn allen van het geld.
Datzelfde is ook gebeurd bij mn opa en oma, die wilde het ook zo. Ja, ik kan niet zeggen dat het het leukste
dineetje was die ik ook gehad heb, maar het is toch fijn om met zn allen na zoiets een broodje te kunnen gaan eten
in een restaurant in plaats van die bedompte koffiekamer van een crematorium waar duizenden je al zijn voorgegaan..
Sabinee__ schreef:@ Kirsten, moet wel zeggen dat ik dat moment het liefst pas over een jaar of 70 te horen krijg, dat ik nog maar een x aantal jaren/maanden/dagen te leven heb.
Als ze me dat nu zouden vertellen zou ik mn laatste momenten in paniek doorbrengen denk ik .

Sabinee__ schreef:Dat is hier zo'n beetje wat iedereen doet.
Waarom duizenden euro's pompen in een kist of bloemen? Ík heb er niets meer aan, en hoef het ook zeker niet.
Datzelfde is ook gebeurd bij mn opa en oma, die wilde het ook zo. Ja, ik kan niet zeggen dat het het leukste
dineetje was die ik ook gehad heb, maar het is toch fijn om met zn allen na zoiets een broodje te kunnen gaan eten
in een restaurant in plaats van die bedompte koffiekamer van een crematorium waar duizenden je al zijn voorgegaan..
Elja schreef:Het doet mij pijn dat jij zo luchtig doet over een begrafenis/crematie en plechtigheid. Voor sommige mensen is het wel belangrijk. Bovendien kan je na de crematie ook nog uit eten gaan, hoewel ik niet geloof dat mensen het overlijden van iemand willen vieren.
Elja schreef:Sabinee__ schreef:Dat is hier zo'n beetje wat iedereen doet.
Ik heb laatst meer dan €6000 uitgegeven aan een plechtigheid en crematie en weet je wat? Het was het dubbel en dik waard.
De duurste kist met een speciaal beklede binnenkant naar mijn wensen, een bruidsjurk, kaarten op maat gemaakt naar aanleiding van een foto en tekst en een Afternoon Tea gegeven in plaats van de standaard koffie, thee en cake. De muziek heb ik allemaal op cd gekocht en ik luister ze elke dag nog. Naast mij was er nog één spreker en werkelijk iedereen was ontroerd, zelfs mijn vrienden. Het was helemaal perfect en ik ben blij dat ik dit allemaal heb gekozen. Het laatste feestje is misschien wel het belangrijkste feestje want zo herinneren mensen je voor het laatst.
Het doet mij pijn dat jij zo luchtig doet over een begrafenis/crematie en plechtigheid. Voor sommige mensen is het wel belangrijk. Bovendien kan je na de crematie ook nog uit eten gaan, hoewel ik niet geloof dat mensen het overlijden van iemand willen vieren.