Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:28

En hoe was de Anky clinic dit jaar weer geweest?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:05

Ik vond het wel heel erg leuk Lachen zeker die paarden jammie Haha!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:46

Reed er eigenlijk nog iemand mee van de manege?

elude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:57

hoi,
ik heb ook heel lang op deze manege gereden Haha!
en mijn pony heeft mee in de lessen gelopen, die heette Grijsje

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:32

Ha die sanne Tong uitsteken
Jij ook al hier Knipoog

elude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:19

Dustinlover schreef:
Ha die sanne Tong uitsteken
Jij ook al hier Knipoog

ja ik vind het wel grappig op bokt Haha!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:07

De paarden die ze bijhadden waren idd mooi (nelson had anky vorig jaar ook bij)
Tis toch elk jaar gewoon hetzelfde.. anky heeft alleen de kur gereden en tineke bartels heeft de hele avond les gegeven..
N en gj hebben met nikos en well done meegereden

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:16

Het was best leuk maar volgens vele een herhaling van vorig jaar. Dat is jammer want dat geeft misschien geen uitdaging om volgend jaar te komen.
Maar ja zeurders heb je altijd. Op de site van Anky staan foto's (op verschillende dagen in haar kalender). Ze sturen je voor een volledig verslag door naar de site van Alpro jammer genoeg staat daar nog het verslag van vorig jaar op (misschien staan wij ook nog wel op de foto Joyce, achter de koek en soopie kraam)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:20

Haha ik heb nog niet gekeken.. Hij fotografeerd alleen paarden toch Tong uitsteken

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:10

Na een drukke week met heel veel schoolzaken, nu lekker 2 dagen achter elkaar paardrijden. Dat betekent wel dat ik heel de vrijdag en de zaterdagavond vervolgens aan school zit, maar goed dat hebben we er voor over. Knipoog

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:35

Hier nog een dubbel-lesser, vanavond en morgen. En ook hier véél leerwerk dus ik zal maar weer eens van bokt af gaan en mijn tijd aan wat school-achtige dingen gaan besteden Knipoog

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:51

Zo weer lekker thuis en fris gedouched. Tijd voor een tweedagverslag. Gisteren zoals gewoonlijk op NL. Lekker bijtijds gaan poetsen en bijtijds opgestapt. Al bij al was het een vrij lekkere les, maar het kon nog veel beter. Ben gelukkig goed achter mijn vodden aangezeten en ze liep op een gegeven moment echt heerlijk. Moet alleen nog goed oefenen op mijn schouderbinnenwaarts want die sloeg nergens op. Clown Merkte wel heel goed dat ik mezelf de laatste tijd steeds meer heb aangeleerd om te mutsen in plaats van paard te rijden. Dus bij deze ben ik daar gewoon klaar mee, rijden en niet miepen.

Vandaag ook weer vroeg op de manege, eerst opgewarmd in de kantine en toen de les gekeken. Daarna paard gepoetst om zelf ook weer warm te worden en gezadeld. Eenmaal in de bak gelijk lekker aan de gang en flink achter haar vodden aangezeten. Ging uiteindelijk best lekker, maar was vandaag weer op het punt dat ze boos werd. Het werd haar te moeilijk met als gevolg dat ze maar ging reageren op andere paarden. Lees; meppen naar andere paarden. Dus even duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was. Vervolgens stond ik te draaien op een euro omdat ze het niet eens was met de druk die ik erop zette, ook iets afvloeien hielp op dat moment niet, dus dan maar streng 1 kant op sturen en even een gas erop gezet. Tot slot wel erg fijn afgesloten en met een voldaan gevoel afgestapt. Zolang ik maar blijf rijden en niet ga zitten afwachten blijft er nog hoop. Knipoog

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:14

Ook van mij dan een tweedagverslag (sorry hij is een béétje lang geworden zie ik nu, ik ben op dreef Clown).
Gisteren tot mijn verbazing fijn op Odaymie ingedeeld en voor zaterdag ook dus dat was helemaal goed natuurlijk. We waren al lekker vroeg op de manege wat maar goed was ook want mevrouw was zo geel als een palomino, beetje identiteitscrisis denk ik. Dus volop aan het poetsen gegaan en na een tijdje kwam er weer wat wit tevoorschijn. Daarna gezadeld, naar de bak en opgestegen. Odaymie was erg stijf en vreemd genoeg erg stug in haar mond. Heel veel overgangen. voltes, schakelingetjes en pasjes opzij gedaan maar ergens in haar lijf bleef ze vast zitten Hamer . Ik kon er maar niet achter komen of ze gewoon een wat mindere dag had of dat ik iets fout zat te doen. Hierdoor ging ze bij dingen als voltes 10 meter, stukjes verzamelen/verruimen, wijken en schouder binnenwaarts ongelofelijk kantelen en zette zich extra vast in haar lijf, kreeg het er wel weer uit maar was toch een teken dat ze niet los én niet helemaal op 2 benen en 2 teugels was. Mezelf voorgenomen om de dag erna haar wat scherper aan de hulpen te zetten en ook nog consequenter te zijn in het losrijden, misschien dat ik dan wel net dat laatste stukje losheid kon krijgen Whoosh! .
Vanmorgen had mevrouw de strontvlekken tussen haar oren zitten dus ik had geen moeite om het warm te krijgen op stal. Wat een viespeuk kan dat toch zijn, en ja op wit zie je alles natuurlijk extra goed Nagelbijten / Gniffelen . Eenmaal opgestegen even wat losgestapt maar hier gelijk al wel consequent in geweest. Ook met het losdraven zeer veel ingebogen en als ze te lang zich vast bleef zetten maar een keer goed doorgevraagd met als resultaat dat ze al snel weer helemaal goed los was. Kon haar weer lekker over de rug uitschuiven en net zo makkelijk weer in een wat opgerichtere houding rijden. Voltes en wijken waren opeens geen probleem meer en ook mijn rem (die gisteren er niet helemaal scherp op zat) deed het na een keer goed installeren prima. Moet er alleen nog steeds aan wennen dat je haar voor het aanspringen in galop eerst goed terug moet rijden, doe je dit niet dan rent ze in 10 stukken onder je reet vandaan in een of andere ren-draf Gestoord . Maar goed dat heb je na een mislukte poging ook weer door, en van fouten leer je het snelst natuurlijk. Dankzij de prachtig geinstalleerde changementjes van mevrouw kun je ook heerlijk easy doorgalloperen als de groep net van hand gaat veranderen terwijl jij net bent aangesprongen of terwijl het net zo lekker gaat Afgod . 'Helaas' was ik bijna klaar met mijn eigen gallopje toen we ook nog gebroken lijnen in galop gingen doen. Hele leuke oefening om weer eens mee te pakken en paard kan het ook prima dus fijn om daarmee aan de slag te gaan. Alleen was het paard nogal moe dus die na een paar gebroken lijnen maar even rust gegeven want die gallopeerde op een gegeven moment bijna met haar tong op haar knieen Ach gut
Na de stappauze nog wat achterwaarts en afwenden bij C-aangalloperen op X geoefend met de hele groep wat ook weer leuke oefeningen zijn als je een paard onder je hebt die dat kan. Ook halthouden-achterwaarts en daarna een pasje aangalloperen lukte prima. Op het einde lekker laag uitgegallopeerd en uitgedraafd en na het uitstappen paard overgegeven aan de volgende.

Toen gaan eten wat erg gezellig was want een groot aantal mensen was op de manege gebleven zodat de tafel eindelijk weer eens volledig bezet was, leuk dat iedereen er weer eens was. Het is de laatste tijd zo leeg op de manege na 13:00 Scheve mond . Naderhand nog even paard drooggewreven want nat onder je deken staan is ook niet echt prettig en daarna nog even de les gekeken en uiteindelijk naar de bus aangelopen. Was weer even geleden in de bus en het was extra druk door de vakantiedienstregeling. Had wel een beetje medelijden met al die mensen die onvrijwillig in onze putlucht mochten delen Bloos maar dat verdween als sneeuw voor de zon toen ik iedereen afkeurend hoorde mopperen. Snap dat het niet fijn is twee van die meurende meiden in je bus, maar ik heb helaas voor die mensen ook het recht om in die bus te stappen Haha!. Ik mopper toch ook niet over kwijlende/schreeuwende kinderen, mensen met muziek op dovenvolume, luide telefoongesprekken over dingen die ik niet eens wíl weten en zwetende mensen die de hele stad afgewinkeld hebben.
Oké oké tijdens dít busritje overheerste onze putlucht wel alles, maar ach, met een beetje pech duurt dat maar 50 minuten Bloos ROFL

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:12

Dames jullie verslagen zijn weer geweldig.
Alleen putlucht, wat hebben jullie toch allemaal gedaan?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:29

Hahah niet meer als twee keer mijn paard gepoetst, hard gezweet en ik vrees dat die zure zweetlucht van NL op mij geslagen is. Clown

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:53

O maar dan heb je het toch over een (h)eerlijk paardenaroma. Dat andere mensen dit een putlucht vinden Duivel

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:18

Ja vreemd he.. ik kan die mensen ook niet snappen Clown Hier thuis kunne ze er ook al zo over klagen. Ik vind het meer een vorm van nagenieten van je hobby Haha!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:36

Dacht ik na vandaag de grootste zorg kwijt te zijn voor school, maar nee helaas. Had tentamen en had super goed geleerd, tijdens het tentamen paar keer black out. Hamer
Dus nu maar hopen op toch een kleine voldoende.
En dan heb je zo'n baalgevoel en moet je weer vrolijk verder voor je andere vakken. Boos!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:48

Nou ik heb het eerste tentamen ook weer overleefd. Echt héél moeilijk maar had er goed voor geleerd en kon gelukkig met een tevreden gevoel weg, ik heb wel een vertrouwen in minimaal 6 (hoopt heeeeel hard;-)) .
Daarna mijn intake voor mijn autorijlessen gehad, eerst een hele vragenlijst en daarna een uur lessen. Tijdens een intake gooien ze al een aantal handelingen snel bij je neer puur om te kijken hoe je het oppakt, in de lessen begin je vervolgens met alles langzaam opbouwen. Dus in het begin was het alleen gas geven en links of rechts af slaan. En daarna kwamen al snel de rem en de koppeling erbij. Pfoe, moest na 30 minuten al gelijk voorsorteren, terugschakelen, linksafslaan en tijdens het optrekken en afslaan doorschakelen naar zijn 2. Ik dacht dat ik paranoia werd zeg want dan moet er zoveel tegelijkertijd Clown maar wel heel erg leuk:):) .
En nu weer aan de arbeid, er blijft alleen niks hangen. Wordt dus nog tot diep in de late (of nouja...vroege:+) uurtjes doorleren in de hoop dat het blijft zitten tot morgen 9:00 Slim .

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:29

En hebben jullie goed geleerd allemaal?
Leuk Djoon rijlessen, veel succes ermee hopelijk heb je je rijbewijs snel.. tis een dure bedoeling

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:56

djoontje schreef:
Nou ik heb het eerste tentamen ook weer overleefd. Echt héél moeilijk maar had er goed voor geleerd en kon gelukkig met een tevreden gevoel weg, ik heb wel een vertrouwen in minimaal 6 (hoopt heeeeel hard;-)) .
Daarna mijn intake voor mijn autorijlessen gehad, eerst een hele vragenlijst en daarna een uur lessen. Tijdens een intake gooien ze al een aantal handelingen snel bij je neer puur om te kijken hoe je het oppakt, in de lessen begin je vervolgens met alles langzaam opbouwen. Dus in het begin was het alleen gas geven en links of rechts af slaan. En daarna kwamen al snel de rem en de koppeling erbij. Pfoe, moest na 30 minuten al gelijk voorsorteren, terugschakelen, linksafslaan en tijdens het optrekken en afslaan doorschakelen naar zijn 2. Ik dacht dat ik paranoia werd zeg want dan moet er zoveel tegelijkertijd Clown maar wel heel erg leuk:):) .
En nu weer aan de arbeid, er blijft alleen niks hangen. Wordt dus nog tot diep in de late (of nouja...vroege:+) uurtjes doorleren in de hoop dat het blijft zitten tot morgen 9:00 Slim .

Valt toch wel mee Tong uitsteken ik moest mijn eerste rijles gelijk alles doen Tong uitsteken behalve spiegelen dan... maar ik vond het wel super leuk allemaal.. moet nu alleen op voor mijn rijbewijs donderdag.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:46

Donderdag dat is dan volgende week, hoe laat moet je?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:46

Spannend R.
Vandaag gesprek gehad voor een eventuele afstudeeropdracht, maar het is niks geworden. Dus nu kunnen we weer verder gaan zoeken. Vanmiddag nog even een nieuwe martingaal gehaald aangezien de andere kapot was. Leer was ook bijna door, dus maar gelijk een nieuwe gehaald.

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:38

best bizar maar ik ondekte vandaag dat nolimit een gat in zijn oor heeft,
volgens t heeft hij dat sinds vorige week maar ze weten niet hoe dat komt.
ik zag het pas vandaag en het ziet er maar raar uit.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 07:23

-- Gisterenavond kwam ik terug van rijden, en toen wou ik noddy op de poetsplaats vastzetten (1e kant rechts), zat er allemaal bloed op de stenen.. Vond het maar vreemd, even nagevraagt aan mensen die daar hadden gestaan, maar niemand kon iets vinden..