Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EllaBellaah schreef:Mijn broer heeft zeker 1.5 niks uitgevoerd, mijn vader heeft toen bedacht dat hij dan maar 500 kostgeld per maand moet gaan betalen (en terecht). Maaaar dat betaalt hij van zijn spaarrekening die me ouders voor ons allebei geopend hebben en hebben gespaard totdat er €10.000 op staat/stond. Het idee daarvan is dat we dat LAAAATER voor ons huisje kunnen gebruiken die we dan kopen/huren NA onze studie. Dat van mijn broer is nu dus op en ik heb er 2000 euro (met toestemming van ouders) af gehaald om Ferro van te kopen.
Dus nee, hij heeft niks gedaan, alleen maar geld uitgegeven, geen werk gezocht, geen geld verdient en achter zijn computer geleefd. Terwijl ik altijd heel zorgvuldig met mijn geld om ga sinds ik Ferro heb, let op elke cent die ik uitgeef, als ik overhoud aan het eind van de maand gaat het op mijn spaarrekening etc. Altijd gezorgd dat ik geld achter de hand heb, en nu moet ik ineens zo'n idioot bedrag gaan lenen.
Klinkt misschien wel bot, maar mijn ouders weten al 19 jaar dat ik op een dag ga studeren, maar zij hebben het uitgegeven aan een 2e auto voor mijn moeder, fietsweekenden weg voor mijn vader, een 2e huis erbij kopen voor de lol omdat het kan etc.
EllaBellaah schreef:Okee het gaat toch allemaal iets minder leuk worden volgend schooljaar dan verwacht... Mijn ouders hebben geen geld om mijn (en die van mijn broer) studie te kunnen betalen. Ze zouden ons allebei ongeveer €2000,- college geld moeten betalen incl boeken. Toen mijn broer voor het eerst ging studeren was afgesproken dat zij onze studie zouden betalen, maar hij is na 2 jaar gestopt en doet nu al een hele tijd niks meer. Nu gaan we dus allebei studeren maar doordat m'n ouders in scheiding liggen is het geld op. Nou hebben ze bedacht dat wij dan maar een studie lening af moeten sluiten zodat wij zelf onze studie kunnen betalen. Aangezien ik het huis uit wil en ook Ferro nog heb zou ik rond de €800,- per maand aan kosten komen. Maaarrrr je kan maar iets van 500 euro maximaal lenen (aangezien ze er natuurlijk neit van uit gaan dat een student op kamers ook nog een paard heeft) Alles bij elkaar zou ik na 4 jaar ruim €41.000,- moeten af betalen. Ehhh ja hallooo?!?!?! En mijn ouders denken dat zij dan ineens wél geld hebben om die 4 jaar opleiding terug te kunnen betalen? Lekkere start van je 'leven' zeg als je nog met een schuld van €41.000,- rond loopt..
EllaBellaah schreef:Mijn vader ging 10x per jaar zo'n weekend weg, maar geld om met het gezin een weekend weg te gaan was er ineens niet. Als ik zei dat ik ook wel eens een weekend weg wilde kon dat niet, omdat hij daar dan geen geld voor had. Tsja dat voelt best klote hoor
Marlous1991 schreef:inderdaad! En lekker tegenstreidig hoorde ik laatst ook dat ze willen dat naar school gaan tot 21 verplicht word, belachelijk! Nu gaat ik lekker slapen, morgen weer 6uur me nest uit :s