Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:38

Leuk Anne! Als ie bij jou woont kom ik keertje kijken Haha! (lees; over twee maanden, ergens)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:45

Donderdagochtend allemaal duimen! Om 10 uur wordt hij klinisch gekeurd! Hyper!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:42

toch nog een geschikte DA kunnen vinden dus? Gaat hij meteen mee naar de keuring?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:44

Ja en ja. Stal ligt al klaar (alle legen stallen worden altijd gewoon opgestrooid voor het zicht, dus hij kan straks nog kiezen welke stal hij wil)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:13

Nou dan wordt het duimen dat hij goedgekeurd wordt Haha!

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:50

Ha leuk! Ik ga ook voor je duimen morgenochtend!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:24

Vanavond lekker slapen Anne Haha!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:38

Spannend Annie!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:20

En? En? En?

Op t werk heeft fjordebeest Viola voor het eerst ijzers gekregen...het enige wat ze gedaan heeft was flemen vanwege de rook! Ze gaf er verder helemaal niets om! (stond alleen vanochtend extra hard tegen de boxdeur te tikken Tong uitsteken )

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:46

Go jij! Go jij! Visent is van mij, van mij, helemaal van mij *doet dansje* Hyper!

Hij vond de keuring niet zo leuk en vooral het longeren was een drama (paardje longeerde mijn instructrice *LOL* ) maar hij kwam er goed doorheen, ging zo de vrachtwagen op en op stal viel hij meteen het stro aan.
Na even in de bak te hebben gestaan, hebben we maar meteen zijn echte kleur naar boven getoverd en zelfs het wassen deed hij redelijk braaf. Lachen

Hier tijdens zijn inspectietocht in de bak:
Afbeelding
Afbeelding

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:55

Leuk paardje Annie! Ook een leuk halster! *LOL*

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:58

Wahaha, dat halster kreeg ik erbij Huilen van het lachen
Zou niet mijn eigen keus geweest zijn...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:01

Ik vind het leuk staan, beetje western maar dan Nederlands. Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:05

Franse vlag toch? Blauw, wit rood?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:12

Indeed. Maar gefeliciteerd Anne! Vertel nu eens wat meer; hoe oud is ie? Western ingereden, of engels of mix? En wat zijn je plannen met hem? (naast een verder paardeleven plezier van hem) Haha!
Met longeren is ie dus enthousiast Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:50

Ik denk dat hij weinig gelongeerd is en er al een beetje de brui aan gegeven had na de buigproeven en dergelijke. Toen moest hij ook nog eens rechtsom (moeilijke kant) en dan nog in galop ook. Ja toedels! Dacht hij Tong uitsteken
Geen idee of hij dat normaal ook doet, ik ga het voorlopig even niet proberen, want ik weet dat ik dan boos wordt. Ik word niet graag achter een paard aangesleept Schijnheilig Ik denk dat ik gewoon veel in de bak ga oefenen met wandelen en grondwerk en dan gaat dat meeslepen er ook wel uit.

Hij is 5 jaar, wordt van de zomer 6. Het is een ruin, appaloosa (NAS) Engels ingereden. Heeft op de appaloosasportdag meegelopen met bestgaandrijpaard, dressuur en springen. Springen was een flop,maar de rest ging netjes.
Hij is ongeveer 1.60m, maar het is nooit officieel gemeten.

Mijn plannen zijn om vooral recreatief met hem te gaan rijden. Het is een heel erg veelzijdig paardje. Ik denk dat hij nergens in uit zal blikken, maar hij kan van alles wat. Dus lekker dressuren in de bak, of wandelen buiten (maar dan mag hij niet zomaar wegrennen met mij aan het touw natuurlijk, dus dat wordt eerst geoefend) en af en toe springen en een buitenritje.
Ook hoop ik met hem mijn L1+1 te halen voor mijn instructeurscursus. MOet het toch ooit halen en dan het liefste met mijn eigen paardje. Vind ik het misschien nog een beetje leuk Schijnheilig

Nog een foto van hem:
Afbeelding
Op de wasplaats, net schoongemaakt. Hij had zo'n lange haren dat ik kon blíjven spoelen Clown en dat terwijl we al extra weinig zeep hadden gebruikt! Volgens mij is hij ook niet meer droog geworden. Hij heeft een deken opgehad tot de deken helemaal vol zat, toen was hij nog wat vochtig aan de bovenkant van zijn vacht. Zal me niet verbazen als het morgen nog niet helemaal droog is. Vooral op zijn kont heeft hij echt een berenvacht.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:37

Hij is echt leuk Anne. Veel plezier met hem. Nu kun je foto's op bokt spammen Schijnheilig

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:40

Klinkt leuk Annie!

Wil ik vannochtend naar school, kapt de lamp van Falkor ermee. Dus eerst de draden enzo gechecked is het dus gewoon de lamp zelf, dus heb ik er maar een ander ingedraaid die eigelijk iets te koud is, maar dat kan wel voor een dagje. Maar ja, toen kon ik niet de bus nemen van kwart over 9, dus dan maar een bus later. En maar wachten, en maar wachten en maar wachten. Ik heb gewoon 40 min staan wachten en nog geen bus! Dus ja, toen heb ik er maar de brui aan gegeven en ga ik maar thuis iets nuttigs doen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:18

Openbaar vervoer gaat dus geweldig daar Schijnheilig Wat doe je ook alweer voor een studie Emy?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:42

Het openbaar vervoer is wel beter dan in Sint Anthonis, gelukkig. Er gaat 4 keer in het uur een bus, normaal gesproken dan... Knipoog Ik doe de opleiding Apothekers Assistente.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:50

Spijbelaarster! Tong uitsteken

@ Anne; je zou hem ook eens los kunnen longeren, vast gaat daarna een heel stuk makkelijker! Moet je wel even een longeercirkel uitzetten Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:22

Juut, ik zie hem de cirkel dan nog wel uitspringen Schijnheilig Als hij iets in zijn kop heeft, doet hij het gewoon. Heel eigenzinnig karakter heeft hij, maar het is echt een schat.
Ik heb er vandaag op gereden en hoewel hij de deur eng vond, was hij heel erg braaf. Ook rechtsom lekker kunnen rijden. Heb het hem wel makkelijk gehouden omdat het de eerste keer op de nieuwe plek is en dan moet het wel leuk blijven natuurlijk.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:58

Zie onderschrift Lachen

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:25

Hej Anne, gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij! Hij is echt hardstikke leuk!!

En nu dan even heel triest nieuws.... Huilen Verdrietig
Vanavond is helaas Shakira ingeslapen.... Ze had vreselijke koliek (eigenlijk de hele week al). Het ging echt niet meer. Sjaak was pas 9 jaar oud....
Ik ben erbij gebleven en ze is op een hele 'vriendelijke' manier ingeslapen. Ze heeft er bijna niets van gemerkt.
Maar wat was het vreselijk om een paard zo te zien lijden aan koliek. Dat hoop ik nooit meer mee te maken...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 09:24

Ach wat verschrikkelijk voor het paardje Scheve mond
Heel erg veel sterkte!