Ik denk dat hij weinig gelongeerd is en er al een beetje de brui aan gegeven had na de buigproeven en dergelijke. Toen moest hij ook nog eens rechtsom (moeilijke kant) en dan nog in galop ook. Ja toedels! Dacht hij
Geen idee of hij dat normaal ook doet, ik ga het voorlopig even niet proberen, want ik weet dat ik dan boos wordt. Ik word niet graag achter een paard aangesleept
Ik denk dat ik gewoon veel in de bak ga oefenen met wandelen en grondwerk en dan gaat dat meeslepen er ook wel uit.
Hij is 5 jaar, wordt van de zomer 6. Het is een ruin, appaloosa (NAS) Engels ingereden. Heeft op de appaloosasportdag meegelopen met bestgaandrijpaard, dressuur en springen. Springen was een flop,maar de rest ging netjes.
Hij is ongeveer 1.60m, maar het is nooit officieel gemeten.
Mijn plannen zijn om vooral recreatief met hem te gaan rijden. Het is een heel erg veelzijdig paardje. Ik denk dat hij nergens in uit zal blikken, maar hij kan van alles wat. Dus lekker dressuren in de bak, of wandelen buiten (maar dan mag hij niet zomaar wegrennen met mij aan het touw natuurlijk, dus dat wordt eerst geoefend) en af en toe springen en een buitenritje.
Ook hoop ik met hem mijn L1+1 te halen voor mijn instructeurscursus. MOet het toch ooit halen en dan het liefste met mijn eigen paardje. Vind ik het misschien nog een beetje leuk 
Nog een foto van hem:

Op de wasplaats, net schoongemaakt. Hij had zo'n lange haren dat ik kon blíjven spoelen
en dat terwijl we al extra weinig zeep hadden gebruikt! Volgens mij is hij ook niet meer droog geworden. Hij heeft een deken opgehad tot de deken helemaal vol zat, toen was hij nog wat vochtig aan de bovenkant van zijn vacht. Zal me niet verbazen als het morgen nog niet helemaal droog is. Vooral op zijn kont heeft hij echt een berenvacht.