Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:23

Auto rijles bedoel je?leuk sinds wanneer heb je rijles?

Ik moet ook helpen op de clinic dus ik ben er zoiezo

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:30

sinds vandaag

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:00

haha owwww.. en hoe ging t verder?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:03

't was vorige week trouwens 1 jaar geleden dat Gorez afgemaakt is.. wat gaat de tijd toch hard he

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:32

ah gorez al 1 jaar dood?? gaat ook snel... ben zaterdag ook om te helpen

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:05

het ging goed heb zo'n beetje alles gedaan ..hopelijk heb ik dit jaar m'n rijbewijs al. en anders word het januari, heb niet echt haast..

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:28

Nou maar dat is nog snel zat 3-4 maanden.. hoevaak les je in de week en dan hoelang?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:38

Ik moet 30 oktober op voor rijbewijs.. dan is het hopen dat ik hem haal.. dan zou ik hem binnen 1,5 maand hebben Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:33

en hoeveel lessen van hoeveel uur heb jij dan in de week?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:43

Nou nou allemaal aan het lessen geslagen. Dat wordt nog druk straks op de parkeerplaats bij de manege. Knipoog
Weet er iemand van hoe laat tot hoe laat morgen de avond lessen zijn, hoorde laatst een gerucht dat die tijden veranderd waren?

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:52

idd, dat wordt een overvolle parkeerplaats.
gelukkig heb ik mijn tweede en laatste rijbewijs precies een jaar geleden behaald. ben echt blij dat ik daar allemaal vanaf ben.

sjaslique, rijd jij op vrijdag dan ipv zaterdag?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:39

Nee, ik rijd gewoon zaterdag, maar wilde vrijdag even naar de manege gaan. Zou bij iemand gaan kijken.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 23:10

nee hoor de tijden zijn gewoon hetzelfde.. half 9 tot half 11..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:59

Joyceee86 schreef:
en hoeveel lessen van hoeveel uur heb jij dan in de week?

Is verschillend.. in totaal 30 lessen van 50 minuten...

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:27

Ga toch wel naar de clinic van anky Tong uitsteken

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:54

Zo jij boft Manon. Ik wilde vanavond even naar de manege gaan, maar heb het nog te druk met huiswerk, dus schiet niet op. Dus dan morgen maar.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:45

Volgens mij gaan der best veel mensen Tong uitsteken

Als het eventjes meezit krijg ik morgen men splinternieuwe zadel.. een natuurlijk mooie bruine van kentaur.. maja is eventjes afwachten Lachen

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:50

Joyceee86 schreef:
Nou maar dat is nog snel zat 3-4 maanden.. hoevaak les je in de week en dan hoelang?

ik les tussen de 2 en 4 uur per week daarnaast heb ik ook theorie les elke dinsdag avond

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:03

oww dus die moet je ook nog maar snel zien te halen..
hopen dat je het in 1x hebt dan heb je je rijbewijs al voor de helft in je zak.. Moeten jullie nu ook al met navigatie enzo leren werken?

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:16

dat is ook de reden dat ik theorieles heb, je leert er veel beter van dan zomaar uit een boek. en ja ze werken al met navigatie.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:48

Navigatie doen ze bij ons nog niet precies maar kan wel.. theorie heb ik al.. in 1x gehaald Tong uitsteken

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:20

les jij toevallig bij peter hoek supje?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:36

Zo het is weer zaterdagavond dus tijd voor een klein verslagje.

Vanmorgen hadden we nog niet veel te doen. Op een gegeven moment ging M. haar tuig poetsen dus toen zijn we spontaan mee gaan helpen. Altijd leuk om te doen.
Daarna zijn we de les gaan kijken van 10 uur om daarna weer lekker op tijd te gaan poetsen. Om 12 uur hup naar de bak. Niet moeilijk gedaan van ow jee er staan tribunes, nee net alsof mijn neus bloedde. Eenmaal erop met een lange teugel lekker rond laten kijken en zo was er niks aan de hand. Al zat ik nog wel wat gespannen in het begin. We hadden les van J. en die gaf me even een stimulans om eens op te houden met mutsen. Dus hup erachteraan en rijden met die handel. De rest ging op een gegeven moment naar buiten, maar ik heb ervoor gekozen om binnen te blijven. F. die was er ondertussen ook en die heeft mij even geholpen wat wel fijn ging. NL stond goed in het zweet/ schuim en deed goed haar best. Uiteindelijk dus weer even lekker gereden en eindelijk weer eens even een beter gevoel als de laatste tijd. Voel me de laatste tijd meer kansloos met paardrijden dan ooit. Dus hoop dat ik snel uit die vervelende dip kom.
Na de les eerst rustig gegeten om daarna het paard nog even te poetsen. En ja wat doe je dan als je je verveeld, juist dan ga je je tuig poetsen. Clown

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:23

Nou ook maar mijn zaterdagverslag Knipoog
Gisteren een verjaardag thuis dus helaas geen mogelijkheid om 's avonds ook bij M. te gaan rijden helaas. Ik zat weer op Odaymie dus mijn dag was alweer bij voorbaat geslaagd. Ook nog eens les van J.wat ook altijd goed bevalt dus we hadden er al helemaal zin in.
Uit pure enthousiasme me maar op het tuig van M gestort dus in korte tijd had die haar spullen weer in het vet staan. Daarna nog een stukje van de les van 10 uur gekeken en toen Odaymie gaan poetsen. Die had goed-stalhumeur pillen gekregen bij haar avondeten denk ik want die was uitzonderlijk vrolijk op stal. Dus bijna 45 minuten lekker staan freubelen op stal, wat ze wel gezellig vond volgens mij. Daarna gezadeld en op naar de bak. Grote ogen natuurlijk ,vooral de hoek met de tafel met rode kleedjes was erg interessant. Maar het is dan ook wel weer zo'n droge dat ze dat na één keer ook wel weer gezien heeft. Nou daarna lekker aan het werk gegaan en goed losgereden. Dat gaat steeds sneller en beter waardoor je ook steeds meer wat andere oefeningetjes kunt proberen. Het leuke van dit paard is dat ze echt met je mee wilt denken, soms denkt zij dan iets te snel of ben ik niet duidelijk waardoor er aparte combinaties onder mij uitgevoerd worden Clown maar ze zet zich wel echt 100% in. Ook vandaag voor het eerst een galopchangement gereden die nog een aparte huppel bevatte maar ik vond het al heel wat dat zij mij begreep. Zij kan alles en ik moet het nog leren, altijd lief als zij dan effe meewerkt Knipoog.
Uiteindelijk een heerlijk los paard, beetje aan de hete kant maar dat was eigelijk wel fijn. Kon haar in alle houdingen rijden en elke pas was van mij en tjsa...het reed gewoon super Dromen .
Dus voldaan weer naar binnen gestapt en veklaard dat ik dr maar ging kopen Clown waarop J. en W. zeiden dat dat best slim was want dan had ik er 2 voor de prijs van 1 Haha!.
Nou toen moest Odaymie helaas nog een uurtje lopen dus Liek maar gaan helpen met NL die verzoop in haar eigen zweet. Paard afgespoeld en daarna op stal gezet. Daarna gaan eten en daarna de paardjes die nog steeds niet droog waren maar verder droog gaan wrijven. Toen dat klaar was kregen de knollies weer hun pyjama aan en zijn wij maar het tuig van NL gaan poetsen want je moet toch wat doen als het zo rustig is.
En toen dat klaar was was onze taxi net gearriveerd dus konden we gelijk door naar huis.

Aankomende vrijdag rijden we een extra les mee(we staan bij 21:30 maar willen als er genoeg afzeggen om 20:30 meerijden), ben benieuwd op wie ik dan weer gezet wordt want hoorde dat Odaymie vaak om 20:30 al loopt bij een vaste amazone. Dus dat wordt gewoon afwachten Vork ook best spannend Nagelbijten / Gniffelen
En dan lekker op zaterdag ook...we hebben aankomende week geen vakantie en af en toe moet je gewoon een keer lief voor jezelf zijn Haha!

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:24

nee ik les bij bax