We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:04

Goeie morgen!! Ik ben alweer thuis van Wietse, was gisteren daarheen gegaan omdat hij gisteren te horen zou krijgen of hij ook geslaagd is voor zijn diploma. Hij wist al dat hij toch wel geslaagd was, maar ze hebben gewoon niks laten horen, klasgenootje van hem was er ook en zij had ook niks gehoord, echt slecht!!

Maar was wel gezellig, heel wat familie enzo was er en wat vrienden :) Zijn oma is echt vet lief, ze had al een kaartje gestuurd omdat ik geslaagd ben, maar ze had ook nog een cadeaubon bij de etos gehaald, een tijdschrift en wat van die kleine testdingetjes enzo. Tante en oom hadden ook een kaartje gestuurd maar die kwamen nog met een 'geslaagd' chocoladereep aan, ging om het idee, maar ik vind het super lief! En van Wietse's ouders heb ik 10x hoefslag cadeau gekregen!

Alleen ik baalde joh, gisteren op de heen weg stond overal file, het stond niet stil, maar dan rijd je gewoon 120 en ineens trapt iedereen kei hard op de rem, ik schrok me een ongeluk joh :') Net heb ik de hele weg lekker 130 kunnen rijden, dan is het maar een uurtje, gisteren ruim 1.5....

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:03

Zo me moeder en ik gingen nog even bij de nieuwe bibliotheek kijken op city. Het eerste wat we zien zijn 2 volle bakken met boeken waarbij staat: een volle zak boeken voor €5,-. Dus wij die bakken doorgeneusd en nu heb ik dus 9 nieuwe boeken voor maar 5 euro :P Chill!!

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:47

ah lief idd Ella! :)

Wow Lin ja dat is niet zo duur :oo :oo

pff morgen nog 2 toetsjes maken, en dan lekker vrij! Maandag nog film kijken, dinsdag sportdag, woensdag excursie, donderdag boeken weg brengen, en vrijdag geloof ik rapport ophalen en zaterdag naar het FJORDENPAAAAARD :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:49

Ik moet nog 5 ochtenden werken bij het zorgspectrum, zaterdagavond, zondagavond en woensdagavond bij het pannenkoekenhuis en dan zaterdag fp.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:55

Nou ik kan wel even kort toelichten waarom ik er zo weinig ben.
1 van mijn allerbeste vriendinnetjes heeft vorige week een kindje gekregen waar het vlak na de geboorte niet goed meeging, zij zal nooit een normaal leven kunnen leiden waardoor ze hebben besloten de behandeling te stoppen. Ik zit er heel erg mee in de knoop, omdat ik het haar en haar man zo gunde en het is zo ontzettend moeilijk om haar zo in de put te zien. Je weet gewoon niet wat je moet zeggen tegen haar.
Vanavond ga ik met mn buurmeisje naar haar huis waar het kindje opgebaard ligt om een laatste groet te geven en haar nog een hart onder de riem te steken en a.s. vrijdag is de crematie waar ik onwijs tegenop zie.
Het is allemaal gewoon zo ontzettend heftig en het komt zo dichtbij, je leest wel eens dit soort heftige verhalen in de Margriet of de Libelle maar je verwacht niet dat het iemand kan gebeuren die zo dicht bij je staat.

Zondag ga ik met Joen en een lesgenootje naar FP om even mn verstand op nul te zetten, want ik merk gewoon dat mn hoofd overloopt..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:57

Oh he geds Suus. Ik snap dat je hoofd daar idd vol mee zit. Ik heb het nooit meegemaakt, maar ik kan wel begrijpen hoe je je moet voelen.
Wat had het kindje dan precies?

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:02

heftig Suus... heel veel sterkte.. :(:)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:35

Aah suus. Wat had ze dan?
:(:)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:43

Ze heeft ene hartstilstand gehad vlak na de geboorte. Van wat ik daarna op internet erover heb gevonden vind er dan zuurstoftekort plaats in de hersenen waardoor er weer hersenschade ontstaat. Bij deze kleine meid was die dusdanig ernstig dat zij niet een normaal leven kan leiden

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:46

Suuskipje schreef:
Ze heeft ene hartstilstand gehad vlak na de geboorte. Van wat ik daarna op internet erover heb gevonden vind er dan zuurstoftekort plaats in de hersenen waardoor er weer hersenschade ontstaat. Bij deze kleine meid was die dusdanig ernstig dat zij niet een normaal leven kan leiden

He bah. Maar ze was verder wel op tijd geboren, nu dusdanig veel te vroeg ofzo? En de bevalling was ook gewoon goed gegaan?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:55

Ach gossie suus.... sterkte! :(:)
don110 schreef:
pff morgen nog 2 toetsjes maken, en dan lekker vrij! Maandag nog film kijken, dinsdag sportdag, woensdag excursie, donderdag boeken weg brengen, en vrijdag geloof ik rapport ophalen en zaterdag naar het FJORDENPAAAAARD :D

Ikke ook!!! Zooooooooooooo zinin! Kanniewachtennie!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:27

He wat heftig Suus!
Lijkt me idd verschrikkelijk om van dichbij mee te maken!

Leuk dat ze cadeautjes voor je mee genomen hadden, en fijn dat wietse geslaags is Ella!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:00

Ja bijna voldragen zelfs op een paar dagen na

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:05

Ach gos...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:08

Ach dan is het helemaal gadsie. Dan was het gewoon niet meant to be denk ik.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:07

Suus heel erg veel sterkte!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:20

Sterkte Suus :(:)

De gerbils hebben ruzie en ik weet nu niet wat ik moet doen... Als gerbils eenmaal een hekel aan elkaar hebben kunnen ze doorvechten tot dat er eentje het begeeft en dat wil ik dus liever niet.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:39

..
Laatst bijgewerkt door EllaBellaah op 27-09-24 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:41

Aah ella, da's rot...
Over de gerbils misschien even apart zetten?
Of gwn heul veel eten geven, dat leidt ze af

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:43

ja, ik leef echt heel erg met hun allemaal mee, moet zo moeilijk zijn! heb der ook al een paar keer een berichtje gestuurd (en suus ook)
zo naar als het zo dichtbij komt..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:45

Ik heb ook een studieschuld omdat ik na een jaar met het hbo ben gestopt, maar dat is 'maar' 5000 euro. En je hebt 15 jaar de tijd om die af te lossen.

Ik zit nu gezellig bij Steph. Ze viert een feestje omdat ze geslaagd is.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:48

O veel plezier!
Ik kijk nu Bondi Beach en daarna nog ff leren en morgen pas om negen uur opstaan en om 11 al weer klaar.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:07

Wow das ook niet niks Ella!
Bij mij op de opleiding hebben idd ook n aantal een studielening. Zoals Linda al zei kan je die idd in 15 jaar terug betalen en er is ook een manier om te berekenen hoe snel je hoeveel terug kan betalen. ALS je een lening afsluit, kun je idd het beste een studielening afsluiten.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:15

phoe een schuld van 41.000 euri is toch wel heel erg veel!
krijg je veel stuffie? (oke banketstaaf, maar je krijgt volgens mij wel meer met gescheiden ouders toch?)
als je je salaris + stuffie doet kom je op zoveel schulden uit?!

en dan gaan je ouders helemaal niets van je studie betalen? kan je niet iets regelen dat ze in iedergeval zoveel betalen als ze kunnen missen?
is anders wel een hele zware start denk ik! nieuwe opleiding, op kamers, Ferro, werk..

enn sorry, maar ik zou in iedergeval redelijk pissed zijn als mijn ouders de studie van mn zus wel betalen en die van mij dan niet (ookal komt het natuurlijk door hele vervelende redenen..)
vinden ze ook niet aangezien ze de eerste jaren van je broer ook betaald hebben, en hij ouder is, dat jij dan iets meer "recht" hebt op die eerste 2jaar...?
snap ook wel dat ze niet tegen hem zeggen van we betalen ella haar studie wel en die van jou niet, maar werkt hij dan ook wel er bij om zo veel mogelijk van zijn kosten zelf te kunnen betalen?
Laatst bijgewerkt door _Lucy op 20-06-12 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:17

Nouja ALS je een lening af sluit.. ik MOET dus een lening afsluiten zoals het er nu uit ziet... Ik heb wel 15 jaar om het af te lossen, maar als ik dit bedrag zou moeten lenen zou ik 200 euro per maand af moeten lossen. Dat vind ik toch behoorlijk wat hoor... Vind het sowieso een beetje vreemd dat IK een lening af moet sluiten omdat zij geen geld hebben, zij kunnen zelf net zo goed een lening afsluiten. Nu moeten mijn broer en ik allebei gaan lenen, en nog een flink bedrag ook aangezien we allebei uit huis willen, en dan zitten we na onze opleiding met zo'n schuld. Lenen vind ik absoluut niet erg als het mijn ouders zou helpen, maar ik vind dat wel behoooorlijk veel geld voor een 19 jarig.