Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vientijntje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:27

Annetje, wat een leuk paard!!!!!! Bloos
Waar heb je deze gevonden?

Is het er eentje van 'papa' Quick Shadow?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:54

Leukerd he Haha! Ik moet de mensen nog even terugbellen, want ze konden éigenlijk niet, maar ik hoop morgen nog een keer te kijken en dan worden er meteen knopen doorgehakt (wel of niet mee naar huis als hij goed gekeurd is)
Het is er idd een van Quick Shadow, waar ken je die van?! Zei mij namelijk niets. Zijn opa Sonny kende ik dan weer wel.
Mama is trouwens de ster merrie Eliandra (KWPN)
Paard staat in Limburg, Velden. Nu maar hopen dat de mensen morgen kunnen en paardje nog net zo leuk is Lachen

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:00

Nou... eh... ik heb in de appaloosa's gezeten zeg maar en er zijn nogal wat "Quick Shadows" die in de sport lopen. Die kom je dan weer tegen op de sportdag van het appaloosastamboek. Quick Shadow is geen goedgekeurde hengst (wel veterinair goedgekeurd), maar dat wil niet zeggen dat het geen goede hengst is. Een heleboel veulens van Quick Shadow hebben als 'achternaam' "Shadow".

Koop je hem toevallig van Peter Verheijen zelf (de eigenaar van Quick Shadow)?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:05

Je krijgt een pm Lachen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:44

marie33 schreef:
He wendy, hoe veel moest je nou dokken voor je autootje? Balen zeg.

minder als gepland... Go jij! Go jij!...maar toch nog veel te veel No Cheer

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:11

@ Anne; veel plezier dan morgen! Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:12

Het kan morgen niet Schijnheilig Dus het wordt maandag.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:46

Veel plezier maandag dan maar!

Heb van de week trouwens echte levende dassen gezien, renden voor me op het bospad. Zo gaaf! Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:43

Er zitten veel dassen hier. Ik heb er al vaker gezien. 's Avonds als ik terug rijd van mijn werk ofzo. Ik was laatst wel in het bos aan het rijden en toen sprongen er drie reeen voor mij het pad over. Dat was wel gaaf.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:28

Die ben ik juist al tig keer tegen gekomen, we hebben geruild Clown

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:24

Behalve vliegen en muggen en vogels kom ik nooit iets tegen in het bos. Heb wel last van een mol op de wei en die mag wat mij betreft oppleuren. Boos!

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:52

vientijntje schreef:
xLuus:... de ponykampen zijn inderdaad op een andere locatie zoals "defny" schrijft. Maar de tenten van het "betere boerenbed" zijn weg en daarvoor in de plaats komen twee grote tenten te staan. Tenminste zo zit dat momenteel in de planning Knipoog

De paarden/pony's die op het "nieuwe erf" (is het adres van de andere lokatie) komen te staan, worden gebruikt voor de bosritten, want op het "nieuwe erf" is geen rijbak, maar is wel direct aan de bosrand gelegen.
Het is dan de bedoeling dat je op de fiets (of af en toe met de huifkar) naar de manege gaat voor de lessen.

Het is een heel goed idee om de ponykampen te verplaatsen naar "het nieuwe erf". Carla gaat zich ook weer met de ponykampen bezighouden nu het bij haar thuis is. Iedereen kan daar rondlopen, rondrennen en rondspringen waar hij/zij wil (op de manege mocht je niet alleen door de stallen heen lopen als er lessen waren etc.). Ook zijn er nog andere dieren op het nieuwe erf... varkens, koeien, konijnen etc. voor kinderen dus veel leuker.

Groetjes,
Anke

Oke bedankt voor de informatie! Lachen Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:04

Ik kom nét terug van Visent. Hij was weer net zo braaf als de vorige keer. Hebben hem gepoetst op stal en daar opgezadeld. Hij is netjes opgevoed. Gaat opzij en achteruit op zachte druk, blijft ook netjes stilstaan.
Wijken en achterwaarts kent hij niet, maar hij is heerlijk licht in de mond en kan makkelijk schakelen.
Ik heb ook een rondje buiten mogen doen. Ik kreeg een beetje de bibbers toen ik hem niet van het terein kreeg, ik ging de poort uit en verder dan de poort van de buitenbak kwam ik niet. Had ik hem twee meter naar voren, dan ging ik weer twee meter naar achteren. Clown Maar een zweepje deed wonderen en eenmaal buiten het erf was hij echt super!
Ik heb een stuk gedraafd en we hebben zelfs enge boomstammen getrotseerd. Hij vond ze eerst eng, maar na even doorzetten ging hij er gewoon langs en heeft hij ze even besnuffeld.
Op de terugweg zefls nog een galopje gedaan en dat deed hij heerlijk rustig. OK dan! Ik ben de grootste scheiterd buiten, dus het is voor mij heel wat dat ik gegalopeerd heb! Hij was echt super lief.
Bij het onderhandelen vertelde de eigenaar dat hij op deze lokatie ook nog nooit buiten geweest was! En dan zo braaf! Super dus! Ook niet gek dat hij in eerste instantie niet het terein af drufde.

Ik vind hem nog steeds helemaal geweldig, dus hoop hem snel op stal te hebben. Jammer genoeg werden we het niet helemaal eens over de prijs, maar ik heb even nagedacht en heb toch al mijn beslissing gemaakt Knipoog

Manon heeft ook nog een foto gemaakt van na het rondje buiten. Jammer genoeg niet van het rijden zelf, heb ik eindelijk opgelet dat ik wat rechterop zit tijdens het rijden, zit ik op de foto weer op zijn boerenfluitjes Vork Koe
Afbeelding

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:13

Heej Anne! Reken er maar op dat Peter niets of niet veel van zijn prijs afdoet.....

Maarreh, mogen we je nou feliciteren Bloos ????? Hij is wel heel erg leuk!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:14

Hij doet helemaal niets van zijn prijs af Huilen van het lachen Haha, was wel grappig. Hij hield echt voet bij stuk, geen cent gaat eraf. Het paard is de prijs die hij vraagt ook zéker waard hoor.

Wacht maar met feliciteren tot hij gekeurd is enzo Nagelbijten / Gniffelen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:52

Waar staat dit paard dan Anne. Beetje in de buurt? Hij is echt braaf zeg. Klinkt echt als een droompaardje.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:58

Hij staat in Velden. Dat ligt bij Venlo.
Ben nu dierenartsen aan het bellen om te zien hoeveel het ongeveer kost om het te laten keuren en op welke dagen dit kan. Heb er nu twee gebelden de een is al bijna 50 euro duurder dan de ander! Wow! Dacht dat ze allemaal even duur zouden zijn bij zoiets simpels eigenlijk...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:58

Ik moest toen 100 gulden betalen voor een keuring.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:00

Het is nu toch wat duurder. De goedkoopste DA is tot nu toe 160 voor een uitgebreide klinische keuring (receptioniste wist niet wat dat uitgebreid inhield) en de duurste is 210.

Ik had gedacht dat het een euro of 90/100 zou zijn, maar het is dus het dubbele.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:21

Jeetje wat een prijzen zeg. Neem je dan met foto's?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:30

Nee, niet eens Verward
Ik snap er ook niets van, want weet van mensen hier uit de buurt dat ze voor keuringen (klinisch) helemaal niet deze prijs hebben moeten betalen.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:14

Moet een stuk goedkoper kunnen hoor. Ik hebook zeker niet zo veel betaald toen. (ong. vijf-zes jaar geleden) Rond de 50 euro meen ik. Kijk nog maar eens goed rond. Leuk paardje trouwens. Hoe groot issie?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:25

Leuk dat je nu dan jou ideale peerdje gevonden hebt, Anne! Wordt ie nu wel voor je gereserveerd tot de keuring?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:54

Marie, ik heb nu 5 dierenartspraktijken gebeld die allemaal rond dezelfde prijs zitten (en een dan boven de 200 euro) Dus ik denk toch dat dit de normale prijs is. Ik heb er nog een op het lijstje staan die ik kan bellen, die is in het dorp zelf, dus wie weet.

Judith uiteraard houden ze hem vast. In principe heb ik hem nu gekocht, onder voorbehoud dat hij goedgekeurd moet worden.

Paard zal rond de 1.65m zijn.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:31

Gefeliciteerd. veel plezier met hem.