Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:00

guten morgen
5 graden en heeft flink gestormt en geregent.
Nu droog met nog flinke wind.

Mijn rijbakkie heeft een plek waar overtollig water weg kan alleen die was dichtgeslipt.
Dacht ik prik dat ff door haha hele vloedhgolf,Anietje en kleine katten konden nog net opzij springen.
Straks terras maar schoonmaken.

Gelukkig dat de jongste het goed doet op nieuwe school Regien en akelig van die spier, weet dat dat echt ellendig is.

Jetje hoop dat je al wat opknapt. Is wel echt weer om ziek te zijn.

Gisteravond verjaardagsfeestje bij de buuf en vanavond groot feest van ander buurman die 50 wordt.
Eten en muziek, gaat weer gezellie worden, voor Ruubje hebben ze natriumarm dus denken aan alles, is zo leuk.

Jetta

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:16

Bedankt voor jullie medeleven, het heeft geholpen! Ben vandaag gewoon lekker aan het werk!
Oef Regien, das pijnlijk! Fijn dat je jongste spruit goed is begonnen op de nieuwe school!
Anietje, gezellig! En heel lief als men rekening houdt met Ruubjes strenge dieet.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:28

lekker druk hier hihi

Nou wat er op de hoek van de straat aangereden was, was niet onze Minous, maar een klein zwart hondje.
Ik vond het ook veel te zwart, maar omdat Minous die er nog steeds niet is ook weer lang weg is dacht ik dat zij het dan toch geweest moest zijn.Ook vond ik het gek daar zij eigenlijk nooit op die kruising kwam zover we weten dan.
Onze Trix zit daar wel altijd.

Wat er dan wel met haar is gebeurd zullen we misschien nooit weten.
Ze kan ook door een jager aangeschoten zijn, geen idee.
Stiekem hoop ik toch dat ze weer op komt dagen, maar denk dat ze nu toch te lang weg is.

Jetje natuurlijk ga je weer door.Echte Die-Hard toch.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:50

Dus er is nog een klein beetje hoop voor Minous. Misschien zit ze wel ergens in een schuur ofzo.

Laatste avonddienstje en dan is het gelukkig weer weekend...........

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:30

pff lekkr file gehad uit college zo lekkr kip uit de oven en brocol5i en lekkr met me zus de voice kyken

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:31

pff lekkr file gehad uit college zo lekkr kip uit de oven en brocol5i en lekkr met me zus de voice kyken

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:15

schakel nu ook net de voice in, was effe vergeten. medicijnen hebben goed hun werk gedaan ben alweer aardig op de been. jeroen heeft het gelukkig naar zijn zin heeft weinig huiswerk dat kan hij op school doen en is vanmiddag met eenpaar vrienden in delft patat wezen eten was gratis er was een nieuwe patattent geopent er zaten op fietsen briejes voor gratis patat en milkshake oid hebben ze een heleboel briefjes eraf gehaald en gingen telkens halen en kregen het ook nog. hij had vanavond niet zoveel honger :?

misschien komt minous nog te voorschijn aniet je weet maar nooit

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 02:12

zo weer thuis.
Te veel gegeten
te veel schnapte veel wijn
te veel gedanst
was super gezellie
weltruste

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:06

Guten morgen.
1 graad met zon en geen wind.

was de laatste en nu weer de eerste hihi

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:46

Chess schreef:
schakel nu ook net de voice in, was effe vergeten. medicijnen hebben goed hun werk gedaan ben alweer aardig op de been. jeroen heeft het gelukkig naar zijn zin heeft weinig huiswerk dat kan hij op school doen en is vanmiddag met eenpaar vrienden in delft patat wezen eten was gratis er was een nieuwe patattent geopent er zaten op fietsen briejes voor gratis patat en milkshake oid hebben ze een heleboel briefjes eraf gehaald en gingen telkens halen en kregen het ook nog. hij had vanavond niet zoveel honger :?

misschien komt minous nog te voorschijn aniet je weet maar nooit

Hee! dat was hier naast mijn werk! Wat grappigg... Heeftie mijn briefje gepikt zeker {:)-:( want ik miste mijn patatje gister haha :=

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:29

Haha! regien, moest ie niet kotsen??? Soof, wees nou maar blij dat Jeroen jouw briefje van je fiets heeft gejat..... De feestdagen komen en de pondjes ook! ;)

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:46

Jetta schreef:
Haha! regien, moest ie niet kotsen??? Soof, wees nou maar blij dat Jeroen jouw briefje van je fiets heeft gejat..... De feestdagen komen en de pondjes ook! ;)

Ja en ik was zo blij dat ik er een paar kwijt was.. dus dank je wel jeroen! haha

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:28

haha soof mis je gewoon je patat, fyn regien dat het weer wat beter gaat, nou heerlyk gelest met tank liep keurig. nu onderweg naar scheveningen ar neemt me mee uit eten en daarna naar nova zembla had ik kaarten voor liggen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:46

Heerlijk samen met Zaar met Storm gewerkt, hij was lekker relaxed en dan gaat ie in de Haflingermodus: rustig zijn rondjes stampen in werkpaardtempo. Dat kan ie dan uren volhouden, volgens mij. Ook handig voor de Pleasure, rust en regelmaat!
Straks lekker aan de bouillabaise en nog een stuk pizza van Kees de pizzabakker erbij...rood wijntje en dan met rooie wangetjes op de bank.

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:40

Jetta schreef:
Heerlijk samen met Zaar met Storm gewerkt, hij was lekker relaxed en dan gaat ie in de Haflingermodus: rustig zijn rondjes stampen in werkpaardtempo. Dat kan ie dan uren volhouden, volgens mij. Ook handig voor de Pleasure, rust en regelmaat!
Straks lekker aan de bouillabaise en nog een stuk pizza van Kees de pizzabakker erbij...rood wijntje en dan met rooie wangetjes op de bank.

Is Celine er nog als verzorgster? Ik kom haar eigenlijk niet meer tegen in het gebeuren....
Maar je hebt er wel weer eentje uitgekozen hoor :+ ..niet eentje van zadeltje er op en we vinden het allemaal wel goed zo....er moet wel aan gewerkt worden zo te lezen!

Mandy geniet van haar pre pensioen...haha ze staat lekker de hele dag in de paddock sinds December,in het weekend zet ik haar nog even een uurtje op het land...een borsteltje er over heen,hoefjes doen,knuffeltje en peentje zo hier en daar...soms nog even aan de longeer of even aan de wandel...wat een leven :D

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:22

hihi soof ik zal het tegen jeroen zeggen dat hij je patatje heeft opgegeten en nee jet hij hoefde niet te kotsen heeft een sterke maag soms krijgt hij we allergische reacties van verse groenten daar kan hij niet zo goed tegen (oftewel zitt vaak te maauwen dat hij het niet lust) ,maar ja pubers he, en vooral je moeder geen gelijk geven dat doe je natuurlijk ook niet. zijn trouwens goeie pillen die ik heb gehad zag vanmorgen de wereld voor een doedelzak aan. is maar goed dat ik chess nog even had uitbesteed mijn reactie was iets minder zeg maar.

he rijd je mandy niet meer dan of pak je haar van de zomer weer op of ben je echt aan het afbouwen met haar, hoe oud is mandy nu?

en eetze amanda en veel plezier...

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:40

Chess schreef:
hihi soof ik zal het tegen jeroen zeggen dat hij je patatje heeft opgegeten en nee jet hij hoefde niet te kotsen heeft een sterke maag soms krijgt hij we allergische reacties van verse groenten daar kan hij niet zo goed tegen (oftewel zitt vaak te maauwen dat hij het niet lust) ,maar ja pubers he, en vooral je moeder geen gelijk geven dat doe je natuurlijk ook niet. zijn trouwens goeie pillen die ik heb gehad zag vanmorgen de wereld voor een doedelzak aan. is maar goed dat ik chess nog even had uitbesteed mijn reactie was iets minder zeg maar.

he rijd je mandy niet meer dan of pak je haar van de zomer weer op of ben je echt aan het afbouwen met haar, hoe oud is mandy nu?

en eetze amanda en veel plezier...

Mandy is 18...en ze wil wel hoor ....maar een lange werk week,vroeg donker,slecht weer zetten alles op een laag pitje :+ Maar volgende zomer willen we wel weer een buitenritje gaan doen hoor!
Morgen gaan we nog even op staprit met een stalgenootje...de buitenrit zitten er slecht in helaas....maar voor Mandy weegt het buiten staan voor mij zwaarder...ach ze heeft het zo naar haar zin <3

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:31

Ja, Marion, Celina is er nog steeds, maar op afstand, want ze zit een half jaartje in Duitsland voor haar studie. Als ze thuis is, komt ze even lekker Stormpie knuffelen! En ja, aan een jong paard heb je veel werk, hij kende nog niets, natuurlijk en heeft in een jaar heel veel geleerd op een rustig tempo. En hij heeft natuurlijk een hoog Jetpaard gehalte....net zo eigenwijs als het vrouwtje, heel nieuwsgierig, maar als ie het op zijn heupen heeft, springt ie als een dolle in het rond. En hij kan hard en serieus werken. Maar goed, die Mandy van jou was ook niet zo van stap maar op en rij maar weg.....nogal een dametje met haar eigen ideetjes! Ach, juist leuk al die karaktertjes!
Regien, ik vindt pubers eindeloos leuk. Ben waarschijnlijk de enige.....

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 09:45

Guten morgen 0 graden en alles is wit.

Minous liep gisteren met een krijsende Sientje achter haar aan over het erf.Is dus weggejaagd.
op zeker Minous, want Trix zat er verbaasd naar te kijken.
Rot kat van een Sien, geen idee wat ik daar nou weer aan moet doen.

Nou de kerstboom staat en op heel gunstige plaats.
In de hal bij alle honden en katten en nu maar hopen dat die kleine poekeltjes van Sien er van af blijven.
Gisteren een paar keer weggestuurd en zowaar vanochtend stond alles er nog hihi.

Waar we de boom gekocht hebben super gezellie.Leuke hut erbij waar iedereen gluhwein, biertje krreeg en ook nog een flinke plak eigen gebakken koek erbij.Open haardje aan, en erg leuke mensen.Je zou er bijna niet meer weg willen haha

Nou straks naar kerstmarktje hier vlakbij en knutselen met de rest van de kerstspullen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:36

Heerlijk als Minoesje er weer is, dan trek ik mijn condoleances bij deze in!
Vanmorgen bij buitengoed Dorrepaal mijn kerstboompje en wat spulletjes en hyacintjes gekocht. Altijd zo leuk daar. Veeeeeel beter dan die grote tuincentra en je wordt er lief geholpen. Straks Stormpie aan het werk zetten!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:24

wat is buitengoed dorrepaal???
kleinschaliger vind ik ook leuker

veel plezier bij Stormpie.

Boys bij mij zijn klaar.
Nu druk met uitzoeken van de kerstspullen versieringen die niet in de boom zitten.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:52

Hier geen boom dit jaar maar een groot kerstuk met lichtjes gemaakt.
Anita Wit van de rijp of van de sneeuw==

Jet weer een beetje beter en een heerlijk Storm aan het opleiden.

Hier op wedstrijd geweest maar ging niet zo lekker hihiih.
Ach volgende keer beter.
Saskia heeft nog drie wedstrijden te gaan in het nieuwe jaar.
En dan gaat Whisper in April bij mijn vriendin in Zeeland wonen.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:56

Petra van de rijp was het helemaal wit en nietwarmer vandaag dan 3 graden brrrrrrrrr

Waarom gaat Whis in zeeland wonen?
soms heb je dat met wedstrijden, maar wat je zegt, volgende keer beter

Net terug van de kerstmarkt hier vlakbij.
Reuze gezelie.
Met Nederlandse vrienden die we tegenkwamen lekker gluhweintje gedronken om weerwarm te worden.
nu weer met de kerststukjes en versieringen in de weer.
Zo lekker uitsmijtertje maken

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:07

Door gezondheid redenen van mijn kant, gaat Whisper naar mijn vriendin in Zeeland toe.
Eerst een veulen fokken met haar hengst en als de klik er is tussen haar en Whisper dan koopt ze haar ook.
Anders moet ik na het afspenen opzoek naar een nieuwe eigenaar.
Het is met pijn in me hart, maar de verzorging kan ik niet meer aan.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:06

Dat is wel erg balen, Petra! En ook voor Saskia, die toch mooie resultaten met haar heeft behaald.

Buitengoed Dorrepaal ligt langs de Vliet bij Drievliet. Het is een dagcentrum en tuinderij/dierenweide .... Ze hebben er een heel leuke winkel in een kas en daar hebben ze ook allerlei activiteiten. Heel leuk met Kerstspullen en andere kadoodingetjes. Het wordt gerund door mensen met een verstandelijke beperking en hun begeleiders.

Vandaag met Storm in de grote bak gestapt, terwijl er ook andere paarden aan het werk waren. Hij vond het wel wat, spannend en ook trots was ie, dat ie daar gewoon tussen liep! Gek beest!