Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:14

Lupi schreef:
Denk eerlijk gezegt dat ze er niets van hadden gezegd Sence, dat van Aranka lag echt voor geen meter (ter illustratie: er kon niet 1 vinger tussen de kamer en haar schoft!!) en ik moest het elke keer weer zeggen. Het is trouwens van een afstandje ook niet altijd goed te zien of hij goed ligt Lachen

Roep maar Rianne Knipoog

Ria en Marisca hadden er dan vast wel wat van gezegt.
Trouwens Dennis had ook nog m'n zadel gecheckt!

Tegen wie heb je het toen gezegt?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:15

ditchie schreef:
Als jullie nog nieuwe spullen nodig hebben.. ik lever alle merken, ook zaldels Knipoog haha
Tegen aantrekkelijke prijzen!

Heb je ook 2e hands zadels?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:28

Ik lees net op de site van WBstables dat Karen met Femke 10e is geworden bij een endurance wedstrijd op de Veluwe!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:12

Aha! Wat leuk! Ze zit ook op bokt hea, wisten jullie dat al?
Femcke was altijd wel een leuk beestje, soms wat lastig..

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:19

Nee? Hoe heet ze op bokt?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:22

euhm.... zal even voor je kijken Knipoog

edit: Jamika heet ze

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:56

Wat leuk!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:42

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 08:54

Staat geen foto of prijs bij Verdrietig (en ik ga nog geen mensen PBen Tong uitsteken)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:19

Ik heb gegalopeerd op liberty!! En ze mag mee naar de Hoeve!!

Ik ben zo trots op het paardje Haha! Had besloten om vandaag eens door te pakken. Dus opgezadeld, bak afgezet (;) )en eerst even zelf gelongeerd. Mevrouw gedroeg zich uitstekend, dus erop. Braaf stappen, beetje om zich heen kijken en echt op haar eigen benen lopen Haha!
Dus aandraven en na twee passen liep ze al zelf. Hebben vijf minuutjes gedraafd op de ene hand, toen omgedraaid op de makkelijkere kant. Hier sprong ze ook bij het gewoon longeren al aan. Het draven ging ook weer zo goed, op haar eigen benen, constant tempo, dus zei ik tegen Froukje, spoor maar tot galop aan.
Paar passen wiebeling en toen sprong ze aan. Lekkere galop! Wow, zat erg goed Haha!:D
Twee rondjes gegalopeerd en toen weer draven. En ze zit zo lekker Haha!

Hahaha ik ben er zo blij mee dat ze zo lekker loopt Haha! Durfde zelfs froukje er nog even op te laten stappen Knipoog

én ze mag mee naar de Hoeve!! Nu dat nog zien te regelen Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:20

Hahah wow, sorry voor alle Haha!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:42

Sence schreef:
ditchie schreef:
Als jullie nog nieuwe spullen nodig hebben.. ik lever alle merken, ook zaldels Knipoog haha
Tegen aantrekkelijke prijzen!

Heb je ook 2e hands zadels?

Nee dat dan weer net niet...
al hoewel ik wel zelf van plan ben om mijn Kieffer Wien dressuurzadel ben te verkopen..

Ik lees vaak jullie berichtjes door over de manege paarden op de Leeuwardermanege!
Ik heb vroeger ook jarenlang daar gereden en vind het leuk om te zien dat ze het nu allemaal goed hebben! Leasen is stukken fijner voor ze! En ze hebben nu veel meer afwisseling! helemaal top Lachen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 01:26

kom een beetje laat in het topic, erg leuk trouwens ik zie allemaal namen van ponys en paarden voorbij komen waar ik ook ooit eens op heb gereden!!! wel een hele verandering van de manege man sjjeeesss, echt super zonde dat hij weg gaat vind ik... maar werken ria en mariska nog steeds op de manege ??????

MrsSoliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 01:29

de bericht hiervoor is door mij getypt, de comp stond nog ingelogd onder de naam van little ann hahahaa

MrsSoliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 01:30

en ik zag ook dat Guido, tarzan, jane, en bertus ook al met pensioen zijn .... de tijd gaat echt snel!!!!!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:49

RianneH schreef:
Ik heb gegalopeerd op liberty!! En ze mag mee naar de Hoeve!!

Ik ben zo trots op het paardje Haha! Had besloten om vandaag eens door te pakken. Dus opgezadeld, bak afgezet (;) )en eerst even zelf gelongeerd. Mevrouw gedroeg zich uitstekend, dus erop. Braaf stappen, beetje om zich heen kijken en echt op haar eigen benen lopen Haha!
Dus aandraven en na twee passen liep ze al zelf. Hebben vijf minuutjes gedraafd op de ene hand, toen omgedraaid op de makkelijkere kant. Hier sprong ze ook bij het gewoon longeren al aan. Het draven ging ook weer zo goed, op haar eigen benen, constant tempo, dus zei ik tegen Froukje, spoor maar tot galop aan.
Paar passen wiebeling en toen sprong ze aan. Lekkere galop! Wow, zat erg goed Haha!:D
Twee rondjes gegalopeerd en toen weer draven. En ze zit zo lekker Haha!

Hahaha ik ben er zo blij mee dat ze zo lekker loopt Haha! Durfde zelfs froukje er nog even op te laten stappen Knipoog

én ze mag mee naar de Hoeve!! Nu dat nog zien te regelen Haha!

Goed hea Rianne! Volgende keer wil ik wel weer mee hoor, alleen dan misschien ietsje vroeger gaan? Kan je gelijk Aranka's bit ff testen Knipoog Zondag kon ik anders heen fietsen, paard uit het land halen en weer naar huis fietsen, beetje nutteloos Clown Ik denk dat iemand van de Hoeve wel wil rijden, vinden ze vast veel te leuk, Rianne die een paard gaat beleren.

Ria geeft sowieso nog les, Marisca eerst ook maar die is nu ziek (al een hele tijd) en ik denk dat die ook niet meer terug komt. Ginger is trouwens ook met pensioen en staat met de andere op de wei Lachen

Eeennnnn, ik heb eindelijk een oplossing voor dat hoofdschudden van Aranka! Ik zag het vrijdag in de les echt niet meer zitten, zat bijna in tranen op mn paard dus Jasmyn/Jasmine? gevraagd (die gaf les) of zij niet een paar rondjes wilde. Zo gezegt, zo gedaan. Eerst liep Aranka bij haar net zo te schudden, en uitproberen (ze bokte zelfs! Bloos!) maar na een tijdje werd het steeds minder en op het laatst liep ze echt zo geweldig (was echt flink jaloers hoor Tong uitsteken). Heel netjes aan de teugel, niet schudden, achterhand er goed bij, en compleet op eigen benen (zoals aan de longeerlijn Rianne Knipoog btw, foto's?). Het is dus gewoon mn eigen schuld, dat ze zo raar loopt te doen (aan de ene kant jammer, aan de andere kant heel fijn want dan kan ik er tenminste iets aan doen!). Ik hou mijn handen te veel naar voren en te hoog, voortaan dus erg goed letten dat die braaf bij mij blijven en dan loopt ze hopelijk bij mij ook zo Schijnheilig

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:54

Hahaha, je betn weer veel te lief judith! Maar nu weet je in elk geval wel waar je naar toe kan werken Knipoog

@MrsSoliana, welkom, heb je nog leuke herrinneringen aan jouw tijd? En wanneer was dat Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:41

Gisteren weer springles gehad met Kai! Wauw, het gaat echt steeds beter met hem, bij het springen. En hij vind het nog leuk ook! Hij spring gewoon steeds beter, en hij gebruikt zijn lichaam er ook goed bij Ja Alleen moet ik dan nog wat werken aan het snelle sturen bij een parcoursje enzo Lachen Maar hij doet het in ieder geval super. Ik heb Kai nu 2 weken voor me alleen! En als de paarden vakantie hebben gehad, daarna nog een weekje voor me alleen, heerlijk!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:33

Sabine smste me nog dat ze kai vreeeeeeeeeeselijk miste Tong uitsteken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:44

@ Sence Lekker om je paard even echt voor je alleen te hebben Haha!
Klinkt ook erg goed over hoe het gaat met het springen bij jullie. En als hij het leuk vind, is het natuurlijk helemaal goed Knipoog

Ik ga morgen weer lekker op buitenrit Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:38

Het voelt ook gewoon beter als hij het ook leuk vind!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:11

Anders antwoord je even op me vorige berichtje sence Lachen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:12

Owh, spanning.. Ik gooi nu mn anky pad in de wasmachine

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:43

Ik ben net op buitenrit geweest, op liberty!! En god, wat was ze braaf!
Was eerst van plan om pas bij de zwette op te stappen, maar besloot toch om al meteen vanaf het terrein te gaan rijden. Rikst en Iemkje mee als ervaren buitenrij-paarden en toen maar op weg. Eerst bleef ze erg kauwen op dat bit en was ze nogal zwaar op de voorhand. Maar ze vond niets eng en met wat aanmoediging bleef ze ook keurig bij de friezen. Hoe verder we op weg kwamen, hoe beter ze ging lopen, lekker los in het lichaam, overstappen met achter, rustig draven én ze reageerde op beenhulpen. Het houten bruggetje was wel heel erg eng.. Maar een beejte aansporen en toen liep ze eroverheen alsof het zo in zou storten. Wat nogal grappig leek volgens mij, want de anderen lagen in een deuk.
Toen de weg over en op weg naar ons galopstuk. Froukje wou nogal graag, maar we bleven wijs en stapten dus nog een stuk. Daarna mocht ze van mij aanspringen, Iemkje spurt weg in galop en Libje erachteraan... in draf! Hilarisch! Heb me rot gelachen, en Margo die achter mij reed lag helemaal in een deuk. Ging toch best hard, we hielden Iemkje makkelijk bij terwijl die in galop zat.. :p Uiteindelijk drie passen galop gedaan, maar het aanspringen vond ze erg moeilijk.
Toen weer een heel stuk gestapt, die dikke friezen op adem laten komen en toen weer een stukje gegalopeerd. Nu deed ze iets langer galop, maar het aanspringen gebeurde nogal springerig Tong uitsteken Toen weer gaan stappen, mevrouw liep al mooi voorop alles te bekijken.
Op een gegeven moment zijn we ongekeerd en weer terug gereden. Kwamen langs een weiland waar een stel koeien met ons meedraafden, dus Libje was wat onrustig, maar verder wel goed te houden. Nog een stukje voorop gedraafd Haha!
Toen de friezen weer op adem waren en aangaven dat ze wel weer zin hadden hebben we nog even een galopje gedaan voor de terugweg. Rikst voorop, maar als snel haalde Iemkje haar in en toen gingen die twee heel hard tegen elkaar racen... En ik reed achteraan met Libje die toch hard ging draven!!! Woh! Echt, zo hard ben ik nog nooit gegaan, want we moesten ze natuurlijk inhalen. Uiteindelijk konden haar benen niet sneller en zou ze aanspringen, dus dat hoofd naar beneden, die rug bol en helemaal scheef over het asfalt. Dus ik haar terug de berm in en stuiterend proberen te blijven zitten, want mevrouw wou wel even bokken.. Blijven zitten natuurlijk en toen in galop erachteraan, dat ging toch een stukje langzamer dan de draf Tong uitsteken
Toen we ze weer ingehaald hadden gingen we weer stappen. Daarna nog een klein stukje galop gedaan, waar ze, na wat stuiteren, toch echt heel goed aansprong Haha! Daarna lekker rustig naar huis gestapt, lange teugel, beugels uit Tong uitsteken

Oftewel, ik heb weer heerlijk gereden en ben heel erg trots op haar Haha! Het is echt een ongelovelijk goed paard Haha!
Tijdens de terugreis was ze ook echt helemaal los in haar lichaam, liep ze op haar achterhand en was ze rustig met het bit in haar mond. Ze weet nu ook wat hulpen zijn en kan op haar eigen benen lopen. Kortom, dit is een geweldig recreatie paard Haha!

Heb trouwens ook foto's van mn dekje gemaakt Haha! Zodra ik mn broertje erachter weg heb geslagen zet ik ze hier neer Haha!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:56

Gaaf Rianne!! Volgens mij is Liberty dan officieel beleerd als Recreatiepaard Knipoog (en ik vermoed dat er toch al echt iemand op heeft gezeten, ik geloof niet dat een paard ZO snel ZO braaf onder het zadel is Tong uitsteken)

Wil je die foto's van Aranka nou ook op CD (laten) zetten? Tong uitsteken Wilde ze toch wel graag hebben.

ennn, heb je zin om straks mee te gaan naar Aranka? Knipoog Ik ga nu aan het eten en daarna om 18:30-19:00 naar manege.