Starnmeer Westernbokkerstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:39

Yep dat is heel duur, als je een beetje kwaliteit wilt hebben (dus geen zadelmarkt) heb je een goede tweedehands voor een 700 of 800 Euro. Zo'n zadel met een houten boom gaat dan wel 20 jaar mee.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:52

ja 2e hands is dan inderdaad een betere optie! potsiedeurie! ha.

Hoop dat je vanavond het beter treft qua weer!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:14

Ja dat hoop ik ook. Het zag er de hele dag al akelig bewolkt uit, en ik heb nog geen weersverwachting gezien. Met al die wolken zal het hopelijk boven het vriespunt blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:21

Glory's papa ziet er idd heel mooi uit!!!

Babyezels zijn lief Lovers Maar als ze ouder worden dan worden ze echt wel irri Nagelbijten / Gniffelen Maarja, ze blijven grappig!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:25

Op de foto was hij geloof ik net 2 jaar oud. Hij is zwaarder geworden, heeft 9 veulens gebracht en is inmiddels geruind. Eef is er nog Nederlands Kampioen Pleasure mee geweest, hij is Kampioen geworden bij de driejarige hengsten, en de eigenaresse is er Nederland Kampioen in de Reining mee geweest (en een aantal keer door eigen schuld gediskwalificeerd, anders had ze het NL kampioenschap ook gehad). Wat dat betreft is het bij de reining gewoon heel zwaar, een foutje en je ligt er uit (in tegenstelling tot Anky die ondanks een foutje in een proef evengoed nog Olympisch Kampioen kan worden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:32

Tja, het is een heel verschil met de dressuur. Leuk dat Eef hem ook nog gereden heeft!

Ik ben echt helemaal doodop, we hebben een van de drukste dagen van het jaar nu. Ik heb de hele dag wel klanten aan mijn balie gehad. Ik ben blij als ik straks mijn huisje binnen stap!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:34

Ik voel me echt een luie zwammer! hihi, heb al 2 weken vakantie. Maandag begint het werkende leven weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:43

Pff bofkont Clown Ga je trouwens misschien een eigen paardje kopen bij Eef? Aangezien je al aan het kijken bent naar zadels etc Lachen

Zippo is trouwens ook al snel weer verkocht zeg! (Dat bonte paard) Maar hij is ook wel lief geloof ik *LOL*

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:45

haha, dat is puur vooronderzoek! Ik moet eerst nog even mijn bedrijf afhandelen, dus de belastingdienst komt nog even gezellig langs. Daarna ga ik wel bedenken wat voor paardje ik wil. Maar stel je voor dat ik dit nou helemaal geweldig vind, dan moet ik natuurlijk wel weten wat voor kosten ik kan verwachten!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:47

Als je eenmaal plannen hebt gemaakt om een paard te kopen, komt het vaak eerder dan je denkt. Ik wilde ook rustig gaan kijken, met een week stond Rejoice op stal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:48

Hahaha leuk zeg! Nou, ik ben benieuwd hoor! Kosten van een paard zijn idd hoog. Maar soms is het juiste moment aangekomen en kan je eindelijk je droom waar maken *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:49

Hoe heb jij dat btw gedaan met Rejoice Trudy? Want je hebt haar al lang toch? Hoe regel jij dat eigenlijk kwa tijd, werk en geld? Ik ben even nieuwsgierig want volgens mij is het niet erg gemakkelijk om het allemaal op elkaar aan te passen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:56

Ik heb Rejoice sinds 1998. Ik had het nodige geld opzij gezet, en kon haar kopen nadat ik na een proeftijd bij het bedrijf waar ik nu kreeg een vast contract kreeg, en de daarbij behorende salarisverhoging, zodat ik kon inschatten dat ik ook de maandelijkse kosten kon opbrengen. In het begin heb ik een betalende bijrijder gehad omdat ik niet wist of ik het qua financien zou redden, later kocht mijn bijrijder een eigen paard en heb ik het een hele tijd alleen gedaan, daarna een aantal bijrijders gehad. Ze loopt ook weleens een lesje mee als er tekort paarden zijn. Op dit moment doe ik haar alleen, soms loopt ze een lesje mee, in de zomer, als ze op de paddocks lopen, is de noodzaak er ook niet om dagelijks te rijden. En op het niveau waar ik bezig ben (recreatief) is er niet de noodzaak om 5 of 6 dagen in de week hard te trainen.

Ik heb geen partner en al mijn vrije tijd gaat naar de paarden. Glory staat op dit moment in training omdat haar toch wat wedstrijden wil laten lopen en ik daar zelf geen zin in heb en het type niet voor ben.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:06

Hallo ben ik weer..
Ik heb gisteren snel een nieuwe slicker gemaakt, een groen/ wit gevlekte. (geen foto beschikbaar) Toch altijd handig als je ze zelf maakt, heb je altijd materiaal in huis.Lachen
Zippo blijft volgens mij wel op stal staan. Hij is nu van Robin, die heeft Hippie ook staan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:07

Leuk dat hij op stal blijft staan...ik blijf het een erg leuke Paint vinden!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:39

Ik moet dit jaar nog geld opzij zetten, daarom weet ik dat er niet binnen een week een paard zal zijn.

De belastingdienst is niet lief als je je bedrijf staakt! Dus het is nog even geduld vinden voor mij. Volgens mij komt er in april van 2009 een leuk veulen! Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:38

Doei!

Dit jaar komen er erg leuke veulens! Ik ben erg benieuwd naar 't veulen van de hengst Big Chex To Cash, vind 't een enorm gave hengst maar Stace is ook een Chex dus een niet geheel geschikte combinatie... Tong uitsteken

Zippo is echt een leuk paard. Ja

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:40

Dat veulen verhaal was een knipoog naar Trudy, met die onwijs gave hengst in combinatie met haar merrie!

Als ik kijk naar de veulens van 2007 dan zullen er in 2008 ook zeker hele mooie bij zitten!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:45

Ja Misschien is dat veulen wel wat voor jou? Tong uitsteken

Ik ben zo benieuwd naar alle veulentjes, veulens zijn zooo leuk. Lovers Krijg er altijd de lentekriebels van. Haha!

Ik ga weer op 't strand liggen. Doei!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:47

Vreselijk, op t strand liggen!! haha, het is veel beter om hier in de sneeuw te bevriezen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:01

Helaas, hier is geen sneeuw Tong uitsteken

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:04

Ik zou graag met je ruilen hoor! ik hou absoluut niet van kou, Trudy is wel een bikkel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:08

Hooi daar
Het is idd wel veel regelen Trudy. Maar wel knap dat je het allemaal redt, zeker met 2 paarden. Ik ben benieuwd of ik dat ook zou kunnen als ik een eigen paard zou kopen.

Ik heb trouwens wat filmpjes op Youtube gezet van Whis en Liz. Die 2 bruine stipjes die door het weiland crossen zijn hertjes: http://nl.youtube.com/watch?v=0-39XlWX1bU

Let trouwens niet op het begin, er was namelijk een agressief stukje plastic van de hooibaal dat ieder moment kon aanvallen dus we moesten even met een omweg erlangs Nagelbijten / Gniffelen

Ik kan echt niet wachten tot de veulentjes er zijn, ze zijn altijd echt té schattig!!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:11

Ja Veulensveulensveulens Lovers

't Hele jaar door zou 't veulenseizoen moeten zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:37

Hehe eindelijk zaterdag! Heerlijk relaxen!