manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_87

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:08

ow oke. Nouja misschien had het wel iets gescheelt als ze in de stapmolen was gweest? Maar het klinkt niet egt als t ideale marieke-paard-type nee Jammer hoor!
*ook wel voor t paardje, zou voor haar misschien ook wel tof zijn wat meer beweging?
Enne eerst longeren en daarna rijden? en dat evt later als je haar wat beter kent, knopjes weet te zitten en haar streken weet afbouwen?

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:11

tja.......ze is 12 jaar lang door 1 iemand gereden, snap het dan wel dat ze zo doet als er een vreemde op haar rug zit, zou k zelf ook doen geloof ik.... Thirz had zelf ook zoiets van nee, dit zou ik ook niet leuk vinden, en dat zegt ook wel iets, want die is natuurlijk niet van het rustige zeg maar.........
ben weer weg, ff eten

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:17

ja, dat is natuurlijk ook zo. Ineens iemand anders op je rug. Jups opsich wel te snappen dat je dan flink even gaat testen. Zeker bij een vol arabiertje dan wel te verwachten denk ik..
Haha, ja dat zegt idd een hoop Knipoog Als zelfs Thirz dit nie tof zou vinden! Nagelbijten / Gniffelen

*proest*
en als je nou eens een borsttuig probeert? Clown

Doei Mariekje, en smakelijk Doei!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:34

ja dat hadden we nog kunnen doen, dat we daar niet opgekomen zijn......

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:38

Haai Doei!
Ik ben gewoon verbrand in mn gezicht van vanmiddag!! Ook wel veel buiten geweest, eerst met Marieke mee en daarna nog naar Nous! Maargoed, Talitha is een apart type paard. Die je blijkbaar dus moet rijden met trekken en je handen laag...(ja, ze zitten al op mn knieeen Clown ) Met tiedeman was ze wel iets rustiger, maar ze ging er zo kort en opgekropt van lopen, lekker rijden is er dan niet bij. Ik hou idd wel van een pittig paardje, maar dit is een paard met zo'n moeilijke gebruiksaanwijzing! En het is ook allemaal best logisch als je bedenkt dat er nooit iemand anders op hebt gereden, dus misschien moet die vrouw zelf gewoon meer gaan rijden Knipoog

Bij Nous op stal was er een meisje met een flink gekneusde voet (paard was er op gevallen) dus ze vroeg of ik haar paard ook even mee wilde nemen om te grazen. Ik vind t prima hoor! Eerste paar keren werd ik door Nous en Mighty helemaal uit elkaar getrokken, maar op het einde vonden ze elkaar heel lief en gingen ze kusjes geven, zo lief Lovers

En owja: eitjes zoeken is prima verlopen hoor! De paashaas had ze netjes op het bolwerk gestopt en de kids hebben goed hun best gedaan om ze te vinden. Jammer dat sommige voorbijgangers het spel mee gingen spelen en ook begonnen te zoeken...om vervolgens te eitjes op te eten Bloos! Doe je toch niet!! Maar we hadden een leuk dagje!

Zo, en nu ga ik er vandoor! Doeidoei!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:39

nou ja, wat raar dat die mensen mee gingen doen, echt heeeeeeeeel raar!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:44

En ik heb zoooo'n zin in vrijdag!!!!!!!!! Go jij! Go jij!
Er rijden zondag alleen stoptreinen tussen r'daal en vlis, handig he!!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:46

fijn! ehm Chris?????

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:47

zullen errug lekkre paaseitjes geweest zijn? Clown
beetje apart idd Scheve mond waren vast toeristen, die snappen dat allemaal nog nie zo Knipoog

owjee verbrand Thirz, erg verbrand?
ben vandaag helemaal nie buiten geweest (ja even om t hondje uit te laten, verder hele dag binnen Lachen ) Ach, heb nie te klagen hoor. Gister aan t eind van de middag even een uurtje of 2 in de zon gezeten (in mn shirtje met mouwtjes net over mn schouder, dus nu heb k heerlijke strepen over mn schouder lopen Nagelbijten / Gniffelen leuk joh, zo snel bruin worden Vork )
druk paardendagje wel zo te horen Thirz *altijd leuk, 2 paarden tegelijk vasthouden of uitlaten *LOL* "heee, links een leuk grassprietje" en de ander "hee kijk daar eens.." Resultaat; armpjes van een metertje of 2 Vork

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:53

*trein problemen!? Wow!

*en adem uit.. *
ow, in t weekend.. ja dat wist ik eigenlijk al Bloos!
Maar met de stoptrein kan tog ook gwoon? Is best te doen hoor.. *alleen zo snel, zo warm.. en met een raampje open zo'n pokke herrie* maar verder best te doen Clown

Jullie hebben waarschijnlijk wel super toppie weer van t weekend zeg! eind van de week 20 graden *tog?*
*zucht*
ach... werken op paardoes, rondje in de bak, en schoolwerk doen is ook best leuk... Bíjna net zo leuk als lekkr crossen op een paardje door een super gave omgeving...
Maar we slaan ons er wel door heen hè Bianz... Heus wel... *snif*

Clown
Hoop zo dat t egt een toffe manege is daar, heerlijk weer, en super toffe paardjes onder je kont! (mét goed zittend zadel hè mariekje Knipoog ) Ik duim iig! Haha! komt all goe!
en ik eis een uitgebreid verslag mét foto's! heel veel foto's! Tong uitsteken

hannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:48

Ja mensen toska is vanmorgen ingeslapen Boos! de dierenarts was er en had gezecht dat het beter was omdat ze nog maar op 3 voeten kon staan Boos! dus vandaar me onderschrift Boos!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:59

Zo te horen is het een pittig ding Marieke! Is het niet alleen nu vanwege het uitproberen en het al zo lang stil staan? Of is dat beestje bekend met dit gedrag? Wel jammer hoor! Maar als zelfs Thirz het niks vind, dan zal t ook echt wel erg geweest zijn Knipoog

Heb je nog wat gehoord over een kitten voor mij Bianz? Ik heb nog steeds interesse hoor Haha! Mojo neemt nu vriendjes mee naar binnen. Ik heb van de week al 4 verschillende katten binnen gehad (weet alleen niet of ik daar zo blij mee moet zijn) Tot nu toe hebben ze allemaal nog braaf hun behoefte buiten gedaan Clown

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:07

ze is bij de eigenaresse totaal niet lastig, die rijdt haar met "niks" zeg maar, maar wat denk ik het grootste probleem is, is dat je haar aan de teugel MOET rijden, wil ze lekker gaan lopen... en dat soort type ruiter ben ik helemaal niet, wil ook wel eens gewoon lekker ontspannen rijden.....

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:42

Zonde zeg van Toska!

Nou marieke wat een toestand, maar misschien kom je nog wel eens een ander leuk paardje tegen.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:21

Arme Toska! Heeft niet eens lekker van dr pensioen mogen genieten. Maarja, leven met pijn is ook niets!

Anne: mn camera ligt al opgeladen klaar hoor Lachen Ga zo alvast mn tas een beetje inpakken, want heb daarna niet veel tijd meer ivm werk. En we zullen ook een beetje voor jullie genieten!

Haha, ziet het al voor zich: Kim dr hele huis vol met katten. Mojo heeft vast een keer gezegd: bij mij staat de deur altijd open hoor Clown

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:56

Ahh arme Tosca, vind het echt zonde dat ze niet nog heeft mogen genieten van dr pensioen!
Zonde Marieke dat je verzorgpaardje niet is wat je ervan verwacht had. Maar dan zou ik het idd niet doen, want je moet je wel op je gemak voelen wanneer je aan het paardrijden bent.
Weet je al welke kitten je neemt Bianz? En de naam?

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:18

hoihoi, alles goed met iedereen?
Ik heb goed nieuws Haha! Ik mag naar Engeland op stage voor 5 maanden vanaf september Haha! Ik ben echt superblij!!
Verder mailde dat meisje van die friese merrie mij nog, er is een andere merrie, fries x warmbloed, rustig die net ingereden is en nu vraagt ze of ik dat zou willen doen. Maar ik weet het niet zo goed, ik denk niet dat ik goed genoeg rijd voor zo'n jonge paard. Dus nu wil ik graag jullie mening....

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:19

waar is dat dan Cis, ken geloof ik niet het hele verhaal?

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:32

in Chester, in de grootste dierentuin van Engeland op de afdeling Educatie. Lesgeven aan schooklassen die daar in de dierentuin komen om te leren over de dierentuin en ik geloof aan jongeren enzo. Verder weet ik er nog niet heel veel van, maar het is wel echt iets wat ik wil.

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:38

ehm, bedoelde eigenlijk van die fries. Maar lijkt me wel heeeeeeeel erg gaaf, werken in een dierentuin, wilde dat als klein meisje (en nu eigenlijk stiekem ook nog wel) ook altijd, maar dan echt bij de dieren, als verzorgster, alleen jammer dat ik best snel bang ben haha, denk dat voor mij de olifanten wel iets is ofzo, die zijn tenminste groter dan een kat he Anne......

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:47

oh haha foutje...
Nou ik heb op school een meisje ontmoet wat voor mij op stage was in Denemarken. Zij heeft dr eigen paard en toen hadden we het er zo over of ik nog reed of niet. Ik zei dat ik alleen nog thuis reed omdat ik hier dan weer op zoek moest en toen vertelde ze dat ze gevraagd was om een jonge friese merrie door te rijden. Dat paard zou eerst nog gekeurd moeten worden enzo, maar nu heeft die mevrouw nog een paard. een fries x warmbloed heel koel in de kop maar wel leergierig. Ze staat in een dorp hier in de buurt en nu vroeg ze of ik die merrie zou willen rijden. Ze is nog jong, wel al een poosje ingereden maar heeft een poos stilgestaan. Verder weet ik nog niets. Misschien dat ik maar gewoon een keertje ga kijken ofzo

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:48

zou wel leuk zijn, en ja, of jij dat kan, geen idee, moet je gewoon uitproberen denk ik, heb daar niet zoveel verstand van, ik persoonlijk zou het niet doen, omdat ik niet op mn geweten wil hebben als er iets niet goed is met t paard...

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:01

Wauw Cis, coole stage!!! Kunnen we niet eens langskomen?
Paard moet je gewoon kijken of het wat voor je is, als ze rustig is zoals je zegt is het misschien wel hartstikke leuk Lachen

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 07:51

Denise:
Rubriek 3b L2 paarden proef 13
10.15 Emmie Tolhoek Eron LR Zwaanhoek
10.22 Barbara Timmermans Sharon RV Se-Ros

Rubriek 4b L2 paarden proef 14
10.30 Emmie Tolhoek Eron LR Zwaanhoek
10.37 Barbara Timmermans Sharon RV Se-Ros

hannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:12

okee dn ben ik er wel dnk dat ik gwn rond 9 uur der heen ga heb ik iets te deon Tong uitsteken rij je dn ng samen met kim in een trailer of niet?