Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:43

Och wat leuk, jammer genoeg zie ik hem pas over 2 weken.
Dames veel plezier en zorg dat ik wat te lezen heb als ik terugkom.

Joyce succes met het herstel.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:33

Zo het is weer zaterdagavond dus tijd voor een dagverslag. Vanmorgen weer bijtijds in de bus naar de manege, dit is tegenwoordig meer een rit om wakker te worden. Dromen
Eenmaal op de manege aangekomen was er het verzoek om even de manegestallen te vegen, dus hup met vieren geveegd. Eenmaal op de lijst gekeken bleek dat we een lekker rustig lesje hadden. Om 10 uur maar de les gaan kijken, waar ik overigens soms met samengeknepen tenen zat. Het was een volle les en niet iedereen keek even goed uit. Nagelbijten / Gniffelen Om 11 uur maar gaan poetsen en daarna gezadeld.
Het rijden zelf begon op zich redelijk, had haar vrij snel voor het been, tenminste dat liet NL mij denken. Nors opkijken Ze was lekker aan het been en voor een lichte kuitdruk weg, tot ik een galopje wilde proberen. Kop erop, hard draven en vooral niet aangalloperen. Koe Maar helaas daar had ik geen zin in, dus terug genomen en weer opnieuw de hulpen gegeven. Ze sprong toen wel aan, maar wilde niet lekker doorgalloperen, dus flink gas geven. Maar het leek nergens op, ze gooide ineens haar lichaam om en daarna viel ze in 10 stukken uit elkaar. Dus hup Neeee, ik wil galloperen en zelf de overgang terug rijden. Nou hier echt een behoorlijke poos mee bezig geweest. Toen ging het op de ene hand goed.
Toen we daarna op de andere hand reden ook de galop meegenomen, maar wederom weer die geintjes. Na meerdere malen was ik het beu, dus even duidelijk verteld dat ik hier niet van gediend was. Whoosh! En toen was het goed en kon er wel normaal gegallopeerd worden. Kon ook ineens fijn schakelen met een lekkere ruime galop, maar ook een wat meer verzamelde galop.
Het boos worden wierp wel zijn vruchten af want ineens was daar het licht. Pling Dus toen op wat meningsverschillen na nog vrij lekker gereden. Eenmaal erdoorheen was het ook echt fijn rijden, van achteruit en niet zo op de voorhand duikend.
Ik moet zeggen dat het me nog niks tegenviel na de afgelopen weken. Lachen
Ook het veulen van Tornado gezien, echt schattig zo'n klein ding. Ze beschermd hem wel goed. Was ook een hele heisa toen ze samen naar de wei gingen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 23:30

Nou dan ook maar mijn verslagje. Vanmorgen vroeg naar de manege want Sanne reed om 10 uur mee. Die les gekeken en toen Paloma op gaan zadelen.... Paloma?? Nors opkijken...ja inderdaad was op Paloma ingedeeld Nagelbijten / Gniffelen. Nu heb ik gezegd: ik vind alles best als het maar geen Patou of Versace is. Maar dat was voordat No Limit er stond Clown .
Maar goed had er vooraf best zin in want een hele tijd terug ook al eens een Paloma uur gehad en dat viel niet tegen.
Nou ...deze wel... No Cheer
Gepoetst, gezadeld en naar de bak. Lekker lomp opgestegen met mijn laarzen..maar al zonder krukje dus dat was al heel wat.
Lekker los gaan rijden....wat uiteindelijk 58 minuten geduurd heeft. Ploom was niet aan het been, en was daar ook niet aan te krijgen. Ze deed óf niks, óf ze schoot er met weggedrukte rug vandoor. Ja doeiii...dat doe je maar bij een ander en niet bij mij Hamer
Maar wat ik ook probeerde het hielp allemaal niet en ik kon wel door de grond zakken want het was echt kansloos. Maar goed....doorgereden alsof mijn neus bloedde en eindelijk de laatste paar minuten kwam er iets uit wat nog een beetje leek op ontspannen aandraven in een normaal tempo zonder binnen 3 seconden al weer stil te staan of loeihard onder mijn kont vandaan te rennen. Maarja dat was binnen 3 rondjes ook klaar want toen was het tijd om uit te stappen.
Nou na dit uurtje flink de balen in, lekker gaan eten en toen was het ook zo weer over als vind ik het nog steeds wel erg jammer dat het niet ging. Dus ik neem mijn woorden terug en verander het in: Ik zit het allerliefst op No Limit en mocht dat niet uitkomen dan het liefst een paardje waar je wat meer mee aan het werk kunt Schijnheilig

En owja: volgens mij is Bandit een Curly horse Tong uitsteken echt schattig met zijn krullenpartoon Lovers

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:54

Hey amarie, fijne vakantie

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:47

Amarie Geniet jij lekker van je vakantie!!!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:12

Gossie mikkie wat een rust hier in het topic. Maar...het is weer zaterdagavond dus tijd voor een verslagje.
Aangezien we eens wilden kijken hoe het beviel als we een uurtje langer sliepen, en dus een uurtje later naar de manege gingen dat vandaag maar eens uitgeprobeerd. Dat slapen bevalt goed Slapen , maar ja toch dat gevoel alsof je alweer veel gemist hebt.
Eerst even de les van 10 uur gekeken om daarna weer te gaan poetsen. Eenmaal in de bak lekker losstappen enzo. We hadden les van S. en die wilde graag in de buitenbak gaan rijden. Dat vond ik niet zo'n geslaagd idee aangezien ik al eigenlijk min of meer ziek was. Als ik dan buiten zou gaan zweten en de frisse wind erop dan wordt de keelontsteking alleen maar erger . Dus uiteindelijk als Toos vriendloos in de binnenbak gereden. Alhoewel ik moet zeggen dat ik ervan genoten heb. Pling Je wordt op jezelf aangewezen en dat was weer eens heerlijk. Daarnaast heb ik alle ruimte benut om duizend en een keer van hand ter veranderen. Lekker slangenvoltes kronkelen, achtjes rijden, slangenvoltes op de halve baan. Heerlijk al die ruimte en vele mogelijkheden. Kon nu ook veel beter opgaan in het rijden als anders doordat ik vrijwel alleen op mezelf en NL hoefde te letten. Huilen van het lachen
Heb dus ook echt heerlijk gereden. Ondanks dat ze op een gegeven moment er wat tegenin kwam en begon te huppelen. Dus toen maar even weer terug naar de basis om weer even de rust te vinden en toen nog een stukje opgepakt. Om vervolgens met een voldaan gevoel uit te stappen. Waar de galop vorige week nog een probleem was, was er nu niks aan de hand en konden we van de galop zo naar de stilstand. Bloos! Heerlijk. Go jij! Go jij! Party!!
Na de les lekker rustig aan gedaan en aan het einde van de middag nog even de les gekeken, wat zijn die pony's toch een draakjes. Nagelbijten / Gniffelen Eerst bokken en dan snel dat hoofd naar de grond. Maar de kindjes reden allemaal heerlijk in de rondte.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:42

Het is inderdaad lekker rustig hier :p had vandaag eerst even uitgemest.. Nu heb ik een leenzadel uit oirschot omdat men andere nieuwe niet paste.. heb nu een heel fijn kentaur zadel. Fab reed best fijn ook al had ze 5 dagen niet gereden.. lekker ontspannen op het laatst en zelfs de galop was over het algemeen lekker rustig Lachen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:23

Zaterdagochtend was ik om 6:50 klaarwakker natuurlijk, vaste prik als ik eens uit kan slapen. Op de manege aangekomen maar héél kort de les van 10 uur gekeken en toen gaan zadelen. Zat voor de verandering eens op Odaymie wat me erg leuk leek. Heb al eens op haar gereden toen ze er pas was en dat was na even wennen echt leuk. Eerst even lekker gepoetst op stal en daarna rustig aan begonnen met zadelen aangezien het me, haar stalhumeur kennende, wel verstandig leek om daar de tijd voor te nemen Haha!. Nou ging allemaal goed dus daarna op naar de bak. Had al wel van meerdere mensen gehoord dat ze veranderd was in het rijden dus gewoon blanco opgestapt. Lekker losgestapt, een deel van de les ging naar buiten maar er waren een aantal die liever binnen bleven. We hadden dat S. al wel nageroepen maar die had het blijkbaar toch niet verstaan want die kwam ons even later toch halen (waar blijven jullie nou? Haha!). Dus toen buiten verder gereden. Odaymie heeft echt zo'n punt waar ze doorheen moet en als dat gelukt is rijd het heerlijk. In het begin een beetje moeite om haar tussen 2 benen en 2 teugels te krijgen aangezien ze niet naar dat punt gereden wilde worden maar toen we daar eenmaal waren ging het heerlijk. Zelfs in galop sprong ze niet over wat me verbaasde aangezien ik nou niet zo'n perfecte zit heb en niet verwacht had dat ik stil genoeg kon zitten. Maar ook weer gelukt dus Cool . Een aantal keer middendraf meegepakt want dat ging zo lekker, en nog wat zijgang probeersels gedaan wat allemaal niet echt verkeerd ging Vork.
Al met al een hele fijne les gehad Dromen .
Ben best nieuwschierig op wie ze me nou volgende week weer zullen zetten. Best grappig een keer die afwisseling Clown .

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:24

Tis rustig hier.. Amarie bijna terug van vakantie dus hoe was de vakantie????

Vandaag me zadel weggebracht (sem vond t lekker en heeft aan de singelstoten liggen knauwen) Ik had hem over de bank gehangen en er niet aan gedacht dat die singelstoten bijna op de grond lagen Slapen Slapen
Ook mijn laarzen krijgen een rits en Olly heeft een nieuw winterdeken gekregen Lachen die oude was voort onderhandkapot.. en die oude van Gorez is veel te dik voor hem, dus nu een mooi 200 grams deken van BR

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:41

Kijk aan Joyce heeft even ingekocht. Waar laat je de rits in je laars plaatsen? Schuin voor of achterin?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:49

nee achterin.. vind dat schuine niet zo mooi (mijn mening) Kost wel wat maar dan kan ik ze weer makkelijker aan..

Nou deken was 40 euro en heeft P betaald Bloos

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 23:43

Tsja Joyce dat is dan wel even mooi balen van de singelstoten. Sem dacht zeker dat is wel lekker kauwen... Haha! Enne welke kleur is de deken voor Ollie?

Salvador heeft ook een nieuwe een mooie blauwe/met babyblauw.

Daar ben ik dan ook weer een keer...
Amarie is lekker twee weken naar de zon geweest en daarom mocht ik twee weken de zorg voor Salvador op me nemen. Heerlijk!! Heb bijna elke dag gereden en hij liep echt super. Zal ook weer even afkicken worden. Huilen Maar heb zelf ook twee weken vakantie gehad dus maandag ook weer werken.

Morgen gezellig met collega's naar de efteling. Hert wordt mooi weer dus dat wordt een leuk dagje. Als het niet te laat wordt ga ik s avonds misschien nog even naar het spaarkasfeest.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 14:06

Die van Olly is ook donkerblauw met babyblauw.. van BR

Ja eigen schuld had ik hem maar niet over de bank moeten hangen

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:07

Nou het topic begint weer een beetje in leven te komen. Er werd vandaag al geklaagd dat het zo ontzettend rustig was. Clown
Maar het is weer zaterdag.
Vandaag eigenlijk echt rot begonnen met de les. Maar toen ik eenmaal een blik in de kantine had geworpen, zag ik daar een paar bekende gezichten, waaronder dat van M. Go jij! Go jij! *LOL* Party!!
Voor dat ik het door had was ze beneden en kreeg ik vanaf de kant aanwijzingen. En alsof het zo moest wezen ging het zo al ineens een stuk fijner. Ja Was er wel blij mee. Uiteindelijk nog niet echt lekker gereden, maar ja wat wil je als je alles vast zet. Hamer
En zo kregen we ook nog eens te horen dat M. nog een week eerder terug is als wij dachten. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:35

Zo dames ik ben er weer.
Lekker twee weken niets gedaan, maar het heerlijk gehad. Het bijlezen viel een beetje tegen maar goed er zullen verder wel geen nieuwtjes zijn.

Fijn dat Marloes eerder terug komt weet je misschien ook wanneer dan weet ik wanneer ik weer vrij heb op zaterdag (ik kan het beter van jullie horen want anders hoor ik weinig).
Sanne heeft goed voor de tank gezorgd ga morgen weer snel bij hem kijken. Jullie horen het nog wel.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:43

Marloes is er 8 November weer voor het eerst. Dat is op een zaterdag.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:46

Wat is er nog 42 nachtjes slapen sjaslique?
Ik heb al weer 2 dagen olly 'gelongeerd' goed losstappen en stukje draven.. En hij loopt goed, dus ik ga het langzaam aan de lijn met elke dag stukjes meer draven weer opbouwen Haha!

En amarie fijn dat je een goede vakantie hebt gehad, logisch dat je niet veel gedaan hebt Tong uitsteken

Jammer dat ik M gemist heb, maar zal snel eens met F op kraamvisite gaan

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:33

vakantie was prima hoor.
Fijn dat het de goede kant op gaat met Olly, volhouden maar.

Verder geen nieuwtjes die ik gemist heb? Hoor het wel.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:55

Nee niet echt nieuwtjes hoor.. de dochter van P (van de fries) heeft er een pony bij, die ook op de manege staat.. J is op winterstalling gekomen. Verder niks dat ik zo kan bedenken

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:08

Zaterdag 's ochtends even geholpen met vegen en daarna liek geholpen met Legend. Toen nog even les gekeken en uiteindelijk Odaymie gaan poetsen want daar zat ik tot mijn verbazing weer op. Echt super om het nog eens een keertje te mogen proberen.
Toen we net allemaal 5 minuten goed en wel te paard zaten galmde door de bak heen dat M. boven stond incl gezin, en na die gespot te hebben werd ik spontaan zo vrolijk dat ik de volgende 5 minuten me niet bepaald op het rijden kon concentreren Hyper! Haha! . Maar op een gegeven moment toch maar flink aan de slag gegaan. Moest van S. al vrij snel beginnen met voltes 10 m bij A en C en dan rechtuit wijken zodra ze goed aan mijn binnenbeen stond. Dat vond Odaymie echter heel erg moeilijk (inbuigen) dus ik wilde eigelijk van grote naar kleinere voltes werken en eerst een paar kleintjes in stap meenemen maar dat hoefde/mocht niet. Op een gegeven moment toch even de oefening verlaten want mevrouw werd bozer en bozer en wat galopjes, grote voltes en voltes 15m en 10m in stap meegenomen. Daarna de oefening weer opgepakt en toen lukte het wel. Rest van de les nog lekker wat gegalopeerd en wat gaan werken met wat meer verzamelen en vervolgens weer wegrijden.
Was weer een leuk lesje en echt een fijn paard om te rijden en van te leren. J, je hebt echt mazzel met zo'n leuk vast paard, bedankt dat ik haar nog een keertje mocht 'lenen' Haha! .

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:29

De nachtjes zijn we aan het aftellen voor 8 november. Knipoog

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:14

owwww haha blij dat ze weer terug is.. Mijn eerste schooldag zit er ook weer op. Het was meer intro dan iets anders maar oke het viel mee

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:58

He Joyce leuk weer terug in de schoolbanken, veel succes.

Ik weet toch wel betere dingen om de nachten voor te tellen. Leuk voor jullie huidige instructrice.

Vandaag de tank weer gereden het ging super. Sanne heeft goed met hem gewerkt in mijn vakantie. Het was weer ouderwets genieten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 06:39

Zaterdag was de tandarts er voor hugo en merlin van S en M. Maar hugo wilde toch nog niet slapen door de verdoving dus heeft ze even de mijne nagekeken.. ik had al de hele tijd een groot gevecht met wel stelling en zij vond van niet Tong uitsteken ze heeft nu precies een wolfstandje zitten bij haar bit.. en een paar haakjes.. Ze word zaterdag geholpen.. tot die tijd longeren we of rijden we net zoals zaterdag zonder bit, wat ik de eerste paar minuten echt eng vond Tong uitsteken daarna gewoon mee naar buiten geweest Tong uitsteken

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:21

Jammer dat ze niet meteen gedaan is.
Kon Hugo nog wel geholpen worden of bleef hij te wakker?