Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Om 11 uur maar gaan poetsen en daarna gezadeld.
Ze was lekker aan het been en voor een lichte kuitdruk weg, tot ik een galopje wilde proberen. Kop erop, hard draven en vooral niet aangalloperen.
Maar helaas daar had ik geen zin in, dus terug genomen en weer opnieuw de hulpen gegeven. Ze sprong toen wel aan, maar wilde niet lekker doorgalloperen, dus flink gas geven. Maar het leek nergens op, ze gooide ineens haar lichaam om en daarna viel ze in 10 stukken uit elkaar. Dus hup Neeee, ik wil galloperen en zelf de overgang terug rijden. Nou hier echt een behoorlijke poos mee bezig geweest. Toen ging het op de ene hand goed.
En toen was het goed en kon er wel normaal gegallopeerd worden. Kon ook ineens fijn schakelen met een lekkere ruime galop, maar ook een wat meer verzamelde galop.
Dus toen op wat meningsverschillen na nog vrij lekker gereden. Eenmaal erdoorheen was het ook echt fijn rijden, van achteruit en niet zo op de voorhand duikend.
...ja inderdaad was op Paloma ingedeeld
. Nu heb ik gezegd: ik vind alles best als het maar geen Patou of Versace is. Maar dat was voordat No Limit er stond
.

echt schattig met zijn krullenpartoon
, maar ja toch dat gevoel alsof je alweer veel gemist hebt.
. Dus uiteindelijk als Toos vriendloos in de binnenbak gereden. Alhoewel ik moet zeggen dat ik ervan genoten heb.
Je wordt op jezelf aangewezen en dat was weer eens heerlijk. Daarnaast heb ik alle ruimte benut om duizend en een keer van hand ter veranderen. Lekker slangenvoltes kronkelen, achtjes rijden, slangenvoltes op de halve baan. Heerlijk al die ruimte en vele mogelijkheden. Kon nu ook veel beter opgaan in het rijden als anders doordat ik vrijwel alleen op mezelf en NL hoefde te letten.
Heerlijk.
Eerst bokken en dan snel dat hoofd naar de grond. Maar de kindjes reden allemaal heerlijk in de rondte.
. Nou ging allemaal goed dus daarna op naar de bak. Had al wel van meerdere mensen gehoord dat ze veranderd was in het rijden dus gewoon blanco opgestapt. Lekker losgestapt, een deel van de les ging naar buiten maar er waren een aantal die liever binnen bleven. We hadden dat S. al wel nageroepen maar die had het blijkbaar toch niet verstaan want die kwam ons even later toch halen (waar blijven jullie nou?
). Dus toen buiten verder gereden. Odaymie heeft echt zo'n punt waar ze doorheen moet en als dat gelukt is rijd het heerlijk. In het begin een beetje moeite om haar tussen 2 benen en 2 teugels te krijgen aangezien ze niet naar dat punt gereden wilde worden maar toen we daar eenmaal waren ging het heerlijk. Zelfs in galop sprong ze niet over wat me verbaasde aangezien ik nou niet zo'n perfecte zit heb en niet verwacht had dat ik stil genoeg kon zitten. Maar ook weer gelukt dus
. Een aantal keer middendraf meegepakt want dat ging zo lekker, en nog wat zijgang probeersels gedaan wat allemaal niet echt verkeerd ging
.
.
.
die oude was voort onderhandkapot.. en die oude van Gorez is veel te dik voor hem, dus nu een mooi 200 grams deken van BR
Enne welke kleur is de deken voor Ollie?
Maar heb zelf ook twee weken vakantie gehad dus maandag ook weer werken.
Was er wel blij mee. Uiteindelijk nog niet echt lekker gereden, maar ja wat wil je als je alles vast zet.

. Maar op een gegeven moment toch maar flink aan de slag gegaan. Moest van S. al vrij snel beginnen met voltes 10 m bij A en C en dan rechtuit wijken zodra ze goed aan mijn binnenbeen stond. Dat vond Odaymie echter heel erg moeilijk (inbuigen) dus ik wilde eigelijk van grote naar kleinere voltes werken en eerst een paar kleintjes in stap meenemen maar dat hoefde/mocht niet. Op een gegeven moment toch even de oefening verlaten want mevrouw werd bozer en bozer en wat galopjes, grote voltes en voltes 15m en 10m in stap meegenomen. Daarna de oefening weer opgepakt en toen lukte het wel. Rest van de les nog lekker wat gegalopeerd en wat gaan werken met wat meer verzamelen en vervolgens weer wegrijden.
.
ze heeft nu precies een wolfstandje zitten bij haar bit.. en een paar haakjes.. Ze word zaterdag geholpen.. tot die tijd longeren we of rijden we net zoals zaterdag zonder bit, wat ik de eerste paar minuten echt eng vond
daarna gewoon mee naar buiten geweest