Zo het is weer zaterdagavond dus tijd voor een dagverslag. Vanmorgen weer bijtijds in de bus naar de manege, dit is tegenwoordig meer een rit om wakker te worden.
Eenmaal op de manege aangekomen was er het verzoek om even de manegestallen te vegen, dus hup met vieren geveegd. Eenmaal op de lijst gekeken bleek dat we een lekker rustig lesje hadden. Om 10 uur maar de les gaan kijken, waar ik overigens soms met samengeknepen tenen zat. Het was een volle les en niet iedereen keek even goed uit.
Om 11 uur maar gaan poetsen en daarna gezadeld.
Het rijden zelf begon op zich redelijk, had haar vrij snel voor het been, tenminste dat liet NL mij denken.
Ze was lekker aan het been en voor een lichte kuitdruk weg, tot ik een galopje wilde proberen. Kop erop, hard draven en vooral niet aangalloperen.
Maar helaas daar had ik geen zin in, dus terug genomen en weer opnieuw de hulpen gegeven. Ze sprong toen wel aan, maar wilde niet lekker doorgalloperen, dus flink gas geven. Maar het leek nergens op, ze gooide ineens haar lichaam om en daarna viel ze in 10 stukken uit elkaar. Dus hup Neeee, ik wil galloperen en zelf de overgang terug rijden. Nou hier echt een behoorlijke poos mee bezig geweest. Toen ging het op de ene hand goed.
Toen we daarna op de andere hand reden ook de galop meegenomen, maar wederom weer die geintjes. Na meerdere malen was ik het beu, dus even duidelijk verteld dat ik hier niet van gediend was.
En toen was het goed en kon er wel normaal gegallopeerd worden. Kon ook ineens fijn schakelen met een lekkere ruime galop, maar ook een wat meer verzamelde galop.
Het boos worden wierp wel zijn vruchten af want ineens was daar het licht.
Dus toen op wat meningsverschillen na nog vrij lekker gereden. Eenmaal erdoorheen was het ook echt fijn rijden, van achteruit en niet zo op de voorhand duikend.
Ik moet zeggen dat het me nog niks tegenviel na de afgelopen weken.
Ook het veulen van Tornado gezien, echt schattig zo'n klein ding. Ze beschermd hem wel goed. Was ook een hele heisa toen ze samen naar de wei gingen.