Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 00:03

@Juut: de jacht is volgens mij altijd op zaterdag. Zondag gaan we dan een rustig rondje stappen, draven in het bos voor de ontspanning. Heb paard al week niet gezien. niet leuk. Huilen

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 00:11

hihih nou mam heeft haar eerste les gehad.
en het ging wel redelijk volgens haar.
Haar beugels schoten alleen de hele tijd uit.
Ze hebben overigens met zijn drieen buiten gereden.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 15:21

eerste les een bosrit? Wat typisch. of bedoel je met buiten in de buitenbak? wel stoer dat je moeder dat doet. Mijn moeder is kei bang voor paarden.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 15:24

Ik neem aan in de buitenbak toch?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:36

ja in de buitenbak hoor.
Maar ons mam heeft vroeger wel gereden nou ja een beetje.
en ze wil nu een beetje het gevoel weer maar ze gaat volgens mij niet echt rijden.
Mijn zusje gaat wel vast bij bergemo rijden. en mijn broertje rijdt bij zijn begeledeir op een haflinger.
Verder rijdt ik dan in duitsland bij een stal dus echt een paardengezin haha.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:24

^ ben niet meer op de manege geweest, op de bank met een goede film en vroeg naar bed was aanlokkelijker Tong uitsteken Maar je moeder gaat nu ook vaker rijden?

@ Marieke; ik heb maart weer eens met februarie verward; die jacht is dus pas 16 maart...duh Clown

Vandaag bij instuctrice met 1 van haar paardjes daar mee naar buiten geweest; ik wil ook zo'n bos in de achtertuin! Net een stukje veluwe (alleen dan graag zonder enthousiaste schotse hooglanders graag)
Met Asco ging het vanochtend ook lekker; heel mooi drafje, een prachtig ontspannen galopje (zou dat kwartje dan toch vallen???)...en toen kwam 3 x dezelfde auto met een pestgang voorbij scheuren. Weg ontspanning.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:13

@ Juut: zie je, hij kan het wel. heeft er alleen niet altijd zin in. Knipoog

Hebben jullie dat gelezen op het voorblad van Maaike vd Vis die overleden is. Bah, wat akelig zeg. Heeft een van jullie haar gekend? Ik heb wel eens foto's van haar gezien van shet mickey.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:10

Juut schreef:
^ ben niet meer op de manege geweest, op de bank met een goede film en vroeg naar bed was aanlokkelijker Tong uitsteken Maar je moeder gaat nu ook vaker rijden?

@ Marieke; ik heb maart weer eens met februarie verward; die jacht is dus pas 16 maart...duh Clown

Vandaag bij instuctrice met 1 van haar paardjes daar mee naar buiten geweest; ik wil ook zo'n bos in de achtertuin! Net een stukje veluwe (alleen dan graag zonder enthousiaste schotse hooglanders graag)
Met Asco ging het vanochtend ook lekker; heel mooi drafje, een prachtig ontspannen galopje (zou dat kwartje dan toch vallen???)...en toen kwam 3 x dezelfde auto met een pestgang voorbij scheuren. Weg ontspanning.

Ik weet niet precies wat ze gaat doen.
Ik weet wel dat mijn zujse op bergemo gaat rijden aangezien ze wel wil rijden maar eerst flink wat vertrouwen moet krijgen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:26

@ Maarie heb ik nog niet gelezen. Ga zo even lezen. Echt vreselijk zeg. Kende haar niet (bokt is tenslotte erg GROOT)

Verder is mijn altijd zo lieve Ulvy vreselijk in de pubertijd. Vandaag beet ze me. Oh momenteel krijg ik moordneigingen als ik dat ding zie Boos!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:20

puberent paard...hmmm...en dan is het nog maar goed dat ze zo klein is. Knipoog
Ben eindelijk beter aan het worden. Was het inmiddels wel heel erg zat.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:21

ohoooh wat slecht. puberend moet natuurlijk me een D. Bloos

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:08

Las het ja, ik heb haar naam een paar keer voorbij zien komen en dat was het wel weer. Maar heel raar dat iemand die enthousiast veel aanwezig is hier er gewoon van de ene op de andere dag niet meer is...

Leuker nieuws; las net dat de tinker Swieber naar zn baasje terug gaat, net nu alle hoop verloren leek!
(korte samenvatting; Swieber is 3 jaar geleden gestolen, afgelopen jaar terug gevonden in Luxenburg bij zoveelste nieuwe eigenaar, mocht daar blijven van politie ondanks chip, nieuwe eigenaar heeft zelfs al gevraagd of de papieren over te kopen waren, en nu mag Swieber van nieuwe eigenaar toch nog naar huis Pling )

Ben vandaag in duitse versie van Divosa geweest; heb me heel erg in gehouden. Alleen uitrijdeken met bostsluiting en regenpak mee genomen; goed van mij Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:14

Wat een raar verhaal Judith Verward Waarom mochten de nieuwe eigenaren het paard in eerste instantie houden? Beetje rare regeling! Fijn voor de eigenaren in eerste kwestie dat ze hem weer terug hebben.
Hebben ze de daders ook opgespoord?

Ik 'kende' Maaike trouwens wel. Van een jaar of twee terug, veel posts van haar gezien en ook wat pm's gehad.

Knap dat je je ingehouden hebt trouwens!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:19

Omdat deze mensen Swieber ten goede trouw hadden gekocht...maakte niet uit dat Swieb de papieren nog thuis had liggen en de tinker gechipt was, en dit nr ook bekend werd gemaakt als 'is gestolen' Bovendien is ie terug gevonden in Luxenburg, weer iets anders als Nederland.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:21

Conclusie: Als je paard gestolen wordt, ga dan niet op zoek, maar koop gewoon een nieuwe?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:05

Die kant ging de officiële weg wel op, ja, tot grote frustratie

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:09

Annetje schreef:
Conclusie: Als je paard gestolen wordt, ga dan niet op zoek, maar koop gewoon een nieuwe?

draai het eens om. Stel dat je een paard al een tijdje hebt en je hoort dat hij gestolen is...geef jij die dan zomaar af? Dus ik snap wel dat kopers die ter goeder trouw gekocht hebben zo'n beest niet zomaar terug geven. Houdt niet weg dat ik het geweldig vindt dat ze nu toch tot inzicht zijn gekomen en het beestje "teruggeven" (ik vermoed verkopen)

edit: even als voorbeeld dit verhaal [TAO] Ylana blijkt gestolen te zijn, wat nu? Toen vond ineens iedereen dat ze die niet zo terug moest geven. Ik denk dat alles per geval appart bekeken moet worden.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:58

Maar Swieber was gechipt en zonder papieren. De mensen die hem kochten hebben meerdere paarden, ze hadden lont kunnen ruiken, net als dit meisje deed Knipoog
Ten goede trouw gekocht is dus ook echt gekocht. Ik heb het topic over Ylana verder niet gelezen, maar het moge duidelijk zijn dat Swieb nog steeds een grote band had met de tinker. Zou jij het paard dan kunnen houden? Er de plezier mee beleven waarvan je weet dat iemand anders die zou moeten beleven? Emotioneel een moeilijk punt, maar de 'echte' eigenaar blijkt dus in principe te kunnen fluiten naar het paard (behalve dan in duitsland, daar schijnt de rechtmatige eigenaar heel sterk te staan)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:06

Zou d'r aan liggen hoe lang ik zo'n paard heb. Stel dat er nu iemand zou komen dat RB gestolen is (die heb ik nu dus zeven jaar) dan gaat hij toch echt niet zomaar mee. Zoals ik al zei per geval bekijken.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:04

Het is inderdaad zo dat de nieuwe eigenaar het paard niet zo maar terug hoeft te geven. Hij heeft er immers voor betaald. Kan me voorstellen dat ze dat ook niet willen. ik zou mijn beestjes ook niet weg willen geven als ze gestolen bleken. Huilen Geef er wel geld voor en ga maar lekker een nieuwe halen. (neemt niet weg dat ik begrijp dat het heel vervelend moet zijn voor die oude eigenaar.) Weet niet hoe het in Duitsland zit.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:25

Zo hé ik heb alweer eens een engel op mijn schouder gehad. Ik geloof dat ik ze verspeeld heb voor de rest van het jaar. Ik reed vanmorgen naar mijn werk en rijdt hier de parkeerplaats op ineens een keiharde knal en binnen 2 seconden mijn hele voorruit beslagen. Ik kon hem nog net een vakje op draaien. Natuurlijk meteen dat ding uit gezet. Zat helemaal te beven man. Als dat op straat was gebeurd had ik niks meer gezien en had er weet ik veel wat kunnen gebeuren. Nu komt Roger me straks wegslepen als het goed is. Pfff ik heb echt altijd wat de laatste tijd.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:57

Het zit je inderdaad niet zo mee. Balen van je auto. Ongein met auto's kost meestal veel geld. Boos!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:49

??? wat is er ontploft dan?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:23

Waarschijnlijk iets met de kachelradiotor. Hij staat nog steeds in de garage.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:56

Hallo iedereen,
Ik meld me ook even! Mijn 'geschiedenis' met manege Bergemo gaat al ver terug! Een jaar of 11 geleden ging ik voor het eerst op vakantie naar Center Parcs en ik als penny-meisje was elke dag daar op de manege te vinden. Mocht dan ook meteen meehelpen met die 4 kleine pony'tjes (een daarvan heette Gijs geloof ik) die met klanten rondjes mochten stappen, voeren en opzadelen voor de lessen.

Zelf heb ik die vakantie ook een aantal keer gereden, op whoopy een Fjord en Amber een haflinger. Na die vakantie vond ik het echt niet leuk dat ik weer terug moest en ik wilde weer terug daarheen.
Uiteindelijk werd dat pas 10 jaar later toen ik met mijn vriend op vakantie was naar Center Parcs. Vriendlief natuurlijk meteen meegesleept en op een paard geparkeerd (Silvermoon) en lekker mee genomen het bos in! Het was dat Silvermoon niet in de achterbak paste, anders had mn vriend m meegenomen! Clown
Ik mocht op Black Jack, aparte ervaring, nadeel was mijn kleine kontje in dat grooote western zadel *auwtsj*
Een paar maanden later zijn we nog eens gegaan, maar toen was helaas de buitenrit al vol, dus hebben we lekker gelopen door het bos.
Dit jaar zijn we zeker weer van plan om te gaan, gewoon lekker samen te paard het bos in!