Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:36

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:40

Ik was vandaag weer naar de hoeve, was een western clinic-weekend. Was leuk om te zien!
Foto's heb ik natuurlijk ook gemaakt, die show ik jullie later.
Maar het was erug leuk Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:04

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:20

Ik ga gewoon door Tong uitsteken
Was zo in de stemming door dat Western gedoe, heb daarom dus Rikst maar gepimpt tot cowboy-paard, inclusief stippen op de kont Tong uitsteken

Afbeelding
Let vooral op de vlecht in haar staart en die gespierde (lees: vette) kont Haha!

Afbeelding

Appaloosa-friesje Tong uitsteken

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:40

owww zit je hier alleen in je upje te praten rianne? Tong uitsteken wat zielig...

Leuk hoor, een appaloosa-friesje! Leuk dat western-rijden! Moet ik ook nog steeds een keertje gaan doen! Wel een gezellig dagje gehad dus! Zitten leuke paardjes bij! Ik wil een keer spinnen en zon slide-stop doen Tong uitsteken

Nog een weekje en ik zit 7 weken op vlieland! Yeah! Deze week nog even Oneta rijden! Ik stapte vandaag op zonder te longeren en ik zat nog niet en mevrouw ging bokkend de bak door een paar rondjes haha ik moest zelfs lachen! Het zat wel lekker, dat scheelt Knipoog Cool Doet ze anders nooit... denk dat ze weer even moet wennen weer aan een zadel op dr rug...en meestal longeer ik wel even van te voren maar vond dat niet echt nodig vandaag... na een paar rondjes was ze uitgebokt!

Dinsdag gaat Lied even mee en foto's maken, die zal ik hier dan wel even plaatsen!
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 01-07-07 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 21:45

Grappig, Gys & ik hebben vandaag ons western-debuut gemaakt.
Trail gereden op een onderlinge Haha!

Er stond een mooi houten bruggetje, met leuningen waarover 2 mooie vlaggen wapperden. Ik dacht nog, dat doet Gysie noooooit... Gelukkig mocht je eerst losrijden in de baan, dus ik gelijk dat bruggetje proberen. Na enige aarzeling en wat bemoedigende woordjes, stapt ie er zo overheen Haha!
Was dus al helemaal trots voor ik aan de proef begon Haha!

Proefje begon met in stap over dat bruggetje heen (dat was iig een goed begin)
daarna zijwaarts, met een balk tussen de voor- en achterbenen. Aangezien Gys echt niet zo scherp zijwaarts kan, heb ik dat overgeslagen.
Vervolgens recht achteruit tussen 2 balken en een draai om de achterhand van 360 graden. Tsja, hier was de achteruit zoek, dus vooruit door de balken gegaan en een heel mooi rondje gemaakt hihi Lachen
Vervolgens balken in een wybertje vorm. de bedoeling was in de eerste driehoek een draai van 360 graden naar rechts, en in de tweede driehoek een draai van 360 graden naar links. Gys is groot, driehoeken waren klein. Kon hem er dus niet binnenhouden Haha!

Toen het touwhek, touw pakken over balkjes (cirkel van ongeveer 90 graden) halthouden, achteruit, touw ophangen.
Ook hier was mn achteruit zoek Knipoog dus heb op geheel eigen wijze, het touw over Gys heen geslagen, Gys omgedraaid, touw ophangen en KLAAR Haha!

Daarna stukje draven over drafbalkjes (die niet echt lekker lagen voor Gys... maja)

Als laatste was het de bedoeling dat je een vlag uit een ton pakte, stukje stapte en die vlag weer in die ton deed. Heb braaf het stukje gestapt.. zonder vlag Knipoog Dat vond Gys maar een eng ding.

Uiteindelijk geeindigd als nr 15 (van de 15) maar dat mocht de pret niet drukken. Had nooit verwacht dat ie zich zo braaf zou gedragen Haha! Dus ben helemaal tevreden

Wellicht maak ik nog een HAW topic, maar hier alvast en voorproefje:
Afbeelding

Dit was dus in dat wiebertje-ding. In beide driehoeken moest je dus 360 graden draaien, zonder buiten de balken te stappen of de balken aan te raken. Zien jullie hoe groot Gys is, en hoe krap die driehoek is? Op deze foto ben ik dus bezig hem na de eerste draai over de balk te laten stappen voor de tweede draai in het tweede driehoekje Knipoog

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:01

Hallooooo

Im back van kamp en het was suuuuuper!! Haha! Heel gezellig en lekker paardgereden Haha! Heb toevallig ook net dit weekend voor het eerst western gereden. Dat is echt zoo gaaf!!! Haha! Ik vond het heel leuk.. ik moet even kijken of ik daar fotos van heb Tong uitsteken Verder heb ik ook gewoon buiten gereden op een super cool paard, kolonel heette die Knipoog Het was in ieder geval heel geslaagd Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:06

Leuk lied! Tsjek je hyves, heb je gekrabbeld!

Iedereeen aan het western rijden dus! Leuk hoor Marijke! Je hebt een veelzijdigpaard aan Gys! Knipoog

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:25

Afbeelding

Op dit paardje zat ik dit weekend beide buitenritten Haha! KOLONEL Haha! Hihi..

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:25

Oja en hij had echt mega oren! Haha! Echt lief!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 07:36

Echt een lydiapaard dus, met grote oren Knipoog

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:39

Whaha... wat ik te weinig heb, had het paard te veel Tong uitsteken Ik heb namelijk echt kleine oren.. en dat paard had echt grote Tong uitsteken Hihi..

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 08:40

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:27

Pfff wat een weer zeg!!! Was lekker in de regen bij de paarden he lied!?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:34

Haha... jaaa Haha! Was suuuuper leuk Haha! Oneta helemaal nat Tong uitsteken En wij trouwens ook Tong uitsteken

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:35

Ik had nog een muts Tong uitsteken jij was een muts ZONDER muts Tong uitsteken

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:36

Hihi

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:36

Hoe is het eigenlijk met de bouw van de nieuwe manege? Zie wel dat het terrein in Leeuwarden steeds verder aftakeld, maar hoor niets over de nieuwbouw. Ben eigenlijk wel benieuwd! Hoop dat ze er dan ook wedstrijden gaan organiseren en dat mijn paard de accomodatie een beetje leuk vindt.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:59

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:02

Hier een impressie van vanochtend! Lied was mee naar Oneta voor de gezelligheid en voor de foto's!
Jammer van het weer alleen... dikke plensbuien... (ik moet hoognodig de manen trekken hoor Knipoog )

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 03-07-07 14:18, in het totaal 4 keer bewerkt

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:06

Dank voor de link, ga meteen even kijken! ..... Ziet er goed uit! Blijf nieuwsgierig en ben benieuwd naar de opening en het verdere vervolg. Hoop dat je van buiten af ook aan de clinics e.d. mee mag doen, lijkt me leuk!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:08

Bah bah bah bah bah bah bah! Boos! Boos! Een van die meiden die haar pony naar de kloten heeft gereden doet nu Aranka. Ze kon Winny (Winny?!!) niet meer aan! Heel raar, die pony een beetje een uur laten galoperen en in dr bek trekken. Waag het eens dat bij Aranka te doen Boos!

(zal straks reageren op jullie berichtjes, ben nog aan het werk maar moest even afreageren Boos! En ja, het zal vast wel mee vallen, maar ik wilde die laatste uurtjes zelf hebben Verdrietig )

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:14

NEE!!! Boos! echt DAAR zou ik een stokje voor steken! Het gaat ZO goed met Aranka! En jullie rijden allemaal op dezelfde manier! ZONDE! EN omdat ze Winny niet aankan (?) gaat ze over op Aranka?????

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:47

Dat wilde ik ook doen, we wilden met zn 3en allemaal een uurtje er bij maar nu heeft ze blijkbaar vanaf 1 juli haar al zonder dat er ons iets is gezegt

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:49

Boos! nou belachelijk als je het mij vraagt... wordt dat niet overlegt met jullie??