Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:08

Ik ben anders wel gewaarschuwd voor een zwaar jaar. Bloos Knipoog Dromen Ben echt benieuwd hoe het allemaal zal gaan met afstuderen. Cool

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:25

Ehm nou....daar doet het WO dus echt niet aan he...herfstvakantie, voorjaarsvakantie en meivakantie. Alleen 2 weken met kerst en dan mag je weer wachten op de zomervakantie Verdrietig .
Dus nog ehm..3,5 maanden en dan heb ik weer vakantie Dromen .

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:32

haha ik moet nog 4 dagen werken dan 2 weken vakantie en dan mag ik er 22 september weer aan geloven.. eerst 5 of 6 weken 5 dagen naar school, en daarna 4 dagen werken 1 dag school

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:17

ik moet nog anderhalve week en dan heb ik twee weken vakantie. Joeperdepoeperdejodelahiti

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:39

Ik ben ook weer begonnen. moet nu kiezen of ik gewoon met mijn klas de basisinstructeur opleiding overdag doe of de orun 1e fase doe maar dan moet ik 's avonds naar school(erbij)..

Moet volgendeweek maandag voor het eerst daar gaan rijden op paarden van daar.. zal wel wennen zijn als je je eigen beestje gewend bent.. Tong uitsteken Ik was er alweer om 6 uur uit vannochtend Knipoog

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:39

Ik zou de Orun 1e fase doen. Dan heb je straks meer mogelijkheden dan de basisinstructeur en ik kan het weten want ik ben het. Nu heb ik niet de behoefte aan meer (mag ook wel op mijn leeftijd) maar bij jou ligt dit anders.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:34

He Joyce, lekker vakantie. Zie je morgen vast wel weer.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:41

Jaa lekker vakantie Haha! Al zal ik wel op de manege gaan werken, toch lekker bijverdienen Knipoog

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:45

Heb je vandag gemist, toch wel een beetje vakantie dus.
Kees was mee aan het mesten.
Heb begrepen dat Rowan niet kon.
Alles goed Rowan?

Vandaag weer heerlijk op de tank gereden.
Nog een weekje en dan vakantie !!!!!!!!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 23:01

Op zaterdag ben ik er nooit heb dan puppycurses.. Sem word Dinsdag 1 dus dan is ze geen puppy meer Knipoog Dan gaan we naar de hondentraining Tong uitsteken
Morgen ben ik er ook niet moet schrijven om 10 uur.. Vandeweek zal ik er wel zijn

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:45

Zo het is weer zondag...de dag na de zaterdag dus tijd voor een klein verslagje. Haha!
Ik dacht eigenlijk dat er gisteren ook ponydressuur zou zijn, maar helaas. Dus toch maar de les van 10 uur gekeken en daarna lekker gaan poetsen. Was al vrij vroeg klaar met poetsen dus nog wat andere mensen gaan vervelen om toen op te zadelen. Dus hup de bak in en erop. In het begin ging het vrij redelijk, maar op een gegeven moment was ik het weer even kwijt. Omdat ze de rechter stelling niet echt goed aan wilde nemen daar echt mee aan het werk gegaan, maar het kwartje viel net niet helemaal. Ook J. had dit door, dus even op de volte en wat aanwijzingen gekregen en toen was de ow ja ping daar. *LOL* Dus ineens sloeg het helemaal om en heb ik nog zo'n 20 minuten heerlijk gereden. Hyper! Ik heb zowaar eens niet overdreven veel 'gefietst' met mijn handen, misschien heeft het geholpen 1 week op een ander paard. Heb nu alweer zin in volgende week. Go jij! Go jij! Hyper!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:49

Amarie schreef:
Alles goed Rowan?

Het gaat nu wel weer. Ik,mijn moeder,oma,oom hebben vrijdag avond een aanrijding gehad. We gingen uit eten en we stonden stil om af te slaan en in een keer een enorme knal.. precies aan mijn kant achter in me rug. Dan hadden wij ook nog eens een auto waar geen gordels inzitten en die er ook niet in hoeven te zitten.. eerst dacht ik dat het wel meeviel maar daarna kreeg ik last van rug,nek,benen en hoofdpijn.. en natuurlijk de schrik.. vandaar dat ik nu 2 dagen thuis zit met best veel last.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:43

Dustinlover schreef:
Amarie schreef:
Alles goed Rowan?

Het gaat nu wel weer. Ik,mijn moeder,oma,oom hebben vrijdag avond een aanrijding gehad. We gingen uit eten en we stonden stil om af te slaan en in een keer een enorme knal.. precies aan mijn kant achter in me rug. Dan hadden wij ook nog eens een auto waar geen gordels inzitten en die er ook niet in hoeven te zitten.. eerst dacht ik dat het wel meeviel maar daarna kreeg ik last van rug,nek,benen en hoofdpijn.. en natuurlijk de schrik.. vandaar dat ik nu 2 dagen thuis zit met best veel last.

Zou maar rustig aan doen als ik jou was (spreek helaas uit ervaring....)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:53

Nou inmiddels weer vanuit Wageningen een verslagje van gisteren. Donderdag werd ik gebeld dat mijn rijlaarzen klaar waren, wist eerst niet wie ik aan de lijn had want had ze pas in oktober verwacht. Vrijdag er dus al een avond op rondgeklost met natuurlijk het gevolg dat het gisteren een pijnlijke ervaring was om ze weer aan te doen ROFL Huilen van het lachen. Wijdbeens trapjes op en af en je loopt nogal moeilijk en pijnlijk maar het is allemaal voor een goed doel natuurlijk Knipoog. Gisteren mocht ik weer op No Limit rijden Go jij! Go jij! . Na de les van 10 uur gekeken te hebben dus maar paardje gaan poetsen. Om 12:00 met een krukje opgestapt en toen ik eenmaal zat ging het wel. Stijfheid van de laarzen is wel even wennen maar mijn beenligging is al gelijk met sprongen vooruit gegaan. Gisteren gewerkt aan tempowisselingen met behoud van activiteit in het terugrijden aangezien No L gelijk de grond induikt bij een overgang/schakeling terug. Op een gegeven moment was meneer zó enthousiast dat hij even vergat dat er ook nog een mensje op zijn rug zat en als een hyperactieve tank de bak rondstoof. In mijn verwoedde poging mijn zit-rem te maken (joehoe Doei! hier zit ik... Huilen van het lachen ) ging ik heel mijn schouderpartij vastzetten waardoor Nootje strak in zijn bovenlijn werd want die houd logischerwijs niet van een niet-meeverende hand. Toen wat stukken aangegallopeerd en naar voren geschakeld zodat hij zijn energie wat kwijtraakte en toen kon ik gelijk een stuk beter zitten en ontspande ik mijn schouders waardoor hij ook gelijk stukken beter ging lopen. Dus volgende week die schouders in de gaten houden Bloos .
Om 2 uur nog een introlesje gegeven waarbij 2 van de 4 kindjes binnen een half rondje al het lichtijden onder de knie hadden. Liek en ik waren erg onder de indruk Wow! terwijl die kindjes daar rondhobbelden alsof ze dat al jaren doen in plaats van voor het eerst.
De rest van de dag als een oud wijf rondgestrompeld want die laarzen gingen er niet lekkerder op zitten natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen .
Nu heb ik ze maar meegenomen naar wageningen om een aantal keer de trap 12 verdiepingen op en af te lopen. Hopelijk worden ze daar wat soepeler van Bloos .

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:23

Ojee nieuwe laarzen dat is echt afzien.
Slim om ze mee te nemen, je moet ook met regelmaat op de bank gaan zitten en weer opstaan (zet dat voor ons even op de foto) dan knikken ze goed in in je knie.
Heel veel succes.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:17

Haha nou ik heb er alweer genoeg foto's van gemaakt gisterenavond. Ik heb ze bij lipica laten aanmeten en daar is een geheel topic van dus daar plaatst ook iedereen foto's van het eindproduct. Zal die banktruc ook maar eens gaan toepasen want ben vandaag al een keer 12 verdiepingen op en neer geweest, maar dat vonden de paarsrode plekken op mijn enkels niet echt leuk Huilen van het lachen Maar stilstaan dat kan ik wel heel goed Tong uitsteken dus dan moet zitten en staan ook wel lukken.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:14

Vandaag was t al weer 6 weken geleden dat we met Olly bij de D.a geweest waren.. Ik heb 'goed' en 'slecht' nieuws mee naar huis genomen.. De losse wand zag er helemaal niet goed uit en is nu dus wel tot aan zijn kroonrand weggesneden.. (de hoefsmid in Kesteren zij, dat dit de vorige x al gebeurd had moeten worden, maar toen was deze hoefsmid op vakantie dus heeft een ander dat gedaan) Maar over een week of 2 mag ik wel weer rustig opbouwen, omdat ie er niet meer kreupel op loopt.. Moet nu om de 3 dagen nieuw verband om zijn hoef doen, 14 dagen lang(gaasje met betadine in het gat en dan vasttapen..)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:16

Jeetje...die Olly blijft ook bezig. Maar gelukkig loopt hij er niet kreupel door. Je bent zo maar druk met je zorgenkind. En kun je niet ergens wat geluk kopen...want dit is tegenslag na tegenslag. In ieder heel veel succes ermee en ik zal duimen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:21

Jaa dat wel, maar ik ben allang blij dat t iets is wat overgaat, en niet zoals bij Gorez iets wat nooit meer weggaat..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:22

Dat klopt daar heb je dan weer helemaal gelijk in.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:19

Dat is balen Joyce, maar ook bij Salvador was het weggesneden tot aan de kroonrand en dat is ook helemaal goed gekomen. Fijn in elk geval dat hij niet kreupel loopt.

Hoe is het met Rowan, valt het mee tot nu toe of heb je nog veel last.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:08

jaa gelukkig komt het goed.. Hij was aan t bloeden als een rund dus schoongespoelt is t wel Tong uitsteken De hoefsmid zegt ik zal t maar even schoonspuiten anders denken ze dat hier een paard geslacht is haha

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:07

Amarie schreef:
Dat is balen Joyce, maar ook bij Salvador was het weggesneden tot aan de kroonrand en dat is ook helemaal goed gekomen. Fijn in elk geval dat hij niet kreupel loopt.

Hoe is het met Rowan, valt het mee tot nu toe of heb je nog veel last.

het gaat wel goed, heb gisteren eventjes gereden en ze liep goed Lachen

men moeder is een ander verhaal, die heeft een slijmbeurs ontsteking..mag voorlopig niet werken...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:49

Amarie.. Als ik je niet meer spreek dan alvast een hele fijne vakantie.. en tot over 2 weken

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:50

Tornado is vandaag bevallen van een hengstveulen genaamd Bendit Haha! Haha! ( bandiet Knipoog ) ..
Hij is heel lief & hij probeert al kleine bokjes te geven.. Nagelbijten / Gniffelen