We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:52

Ohh succes steph!!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:02

Dan gaan we toch weer een keer huren Ella!

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:09

Suc6 Steph!!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:00

ik wou zeggen komt vast wel goed Steph! maar het is al bezig/ geweest, dus hoe ging het?

enne ze hebben genoeg makken, al helemaal nu in het "seizoen" dus gewoon een keertje gaan ella!!

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:15

Ik ben geslaagd!!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:25

super!! Gefeliciteerd!!!! *\o/*

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:29

Hmmm en ik ben nog steeds op zoek naar een regenjas....wil eigenlijk wel een paarden-regenjas...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:30

_Steph_ schreef:
Ik ben geslaagd!!

Gefeliciteerd!

@lin, ik heb een paardenregenjas, zijn duur, maar wel fijne jassen vind ik.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:31

Welke heb je dan Ella? Ik zat eigenlijk wel met een max. van 30 euro in me hoofd.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:31

_Lucy schreef:
ja leuk Kim! :)
enne ik zie nu II+1 in je onderschrift, je kreeg toch 3 punten als je alles gehaald hebt? of is dat in klasse II anders?

vandaag sollicitatie/kennismakingsgesprek gehad op het UMCG voor stage na de vakantie. was allemaal goed, dus ik heb een stage plek :D

Oke dan plaats ik het zo, klopt in de klasse II krijg je 1 winspunt per keer in de klasse I was dat 3.
Maar daar kon je winspunten verliezen als je te snel aanbied, dat kan in de klasse II niet, dan moet je gewoon wachten en gaat je gemiddelde snelheid naar beneden.

Super lucy!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:32

_Linn_ schreef:
Welke heb je dan Ella? Ik zat eigenlijk wel met een max. van 30 euro in me hoofd.

Voor 30 euro heb je écht geen paardenregenjas, ik heb er eentje van eurostar. Die was al ruim 100 euro..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:35

Mijn verslag, komt van het EF af hmm omdat het een quote is krijg ik de afbeeldingen niet zichtbaar...

kimkim14 schreef:
Wij zijn ook in renkum geweest en dit keer voor ons debuut in de klasse II!
Zaterdag alles ingepakt, zaterdagmiddag moest ik nog werken en zaterdagavond werd ik ziek... Ik zat al de hele dag te snotteren maar 's avonds kreeg ik ook nog koorts en heb dus niet erg lang geslapen... Maar 's ochtends voelde ik me al iets beter, zakdoekjes mee, neusspray en wat paracetamol. Dus om half 5 uit bed en op naar Renkum!

Smurf lag nog in de stal maar die stond snel op zodra we er waren en ze voer kreeg. Laden ging erg goed, ze stond er snel op, fijn!
Na 2 uur in renkum aangekomen, eerst even aanmelden en mijn hesje ophalen. Normaal doe ik nooit direct mijn hesje aan maar nu wist ik niet hoe snel ik hem aan moest trekken :rofl:

Mijn tante en nichtje kwamen ook kijken en helpen groomen wat ik ook erg leuk vond, toen ze er waren snel naar voorkeuring. Alles prima met een HF van 44 en een A bij de locomotie na de woorden van de vet 'Zo die heeft er zin in!'
Naar de voorbespreking en dan opzadelen en naar de start! Mijn 'groomteam' had alvast de vetgate klaargezet, wat een luxe!

Bij de start even wachten
[ Afbeelding ]

en van start!
[ Afbeelding ]

Door een foutje starten we samen met iemand. Maar die heb ik na 2 km laten gaan want ze had aardig het tempo erin. Dus alleen verder gereden, smurf was wel druk maar makkelijk bij me te houden. Al snel kwamen we bij groompunt A en de spoorbaan die we samen met heidi en magnum hadden overgestoken waarnaar zij weer verder reden.

Smurf ging erg fijn dus op de heide een galopje meegepakt. Nog even bij de controlepost gekeken of ze wilde drinken maar nee.
Dus weer verder gegalopeerd en daar stond een fotograaf, natuurlijk wel lachen naar de fotograaf :D
[ Afbeelding ]

En een moment later
[ Afbeelding ]

Lekker een stuk doorgegaloppeerd, weer gaan draven, een stukje stappen tussendoor en doorgereden naar groompunt B waar mijn grooms stonden te wachten. Smurf gekoeld, drinken wilde ze niet en ik even snel wat gedronken. Smurf vond het wel prima op de groompunten dus die bleef plakken en had niet zoveel zin om weg te gaan...
:oops:

Groompunt B met mijn vader en mijn nichtje die overal klaar stond met een flesje drinken voor mij, top!
[ Afbeelding ]

Eenmaal op het zandpad weer lekker verder gereden, voor de spoorbanen ook nog een fotograaf tegengekomen maar heb nog geen foto's gevonden...
Stukken gedraafd en stukken galop meegenomen, groompunt A voorbij want mijn grooms zouden pas weer bij C (D) staan. Extra lusje naar bennenkom gereden, wat een slingerpaadjes waren dat zeg!
Kijk ik naar beneden zie ik ineens een rood been ipv wit... oliebol afgestapt en gekeken, ze had een klein wondje maar door het zweet leek het heel erg. Wondje was al dicht en ze liep goed en het was niet warm of dik. Dus doorgereden had ook niks bij me om het schoon te maken...

Staptraject in bennekom was wel lekker vanaf daar was het nog maar een klein stukje naar groompunt C. Na 25 km was een grote plas waar ze gelukkig uit dronk. Pfoe!
Bij groompunt C weer gekoeld en even haar been schoongemaakt en hop op naar de vetgate.
Nog een klein galopje meegepakt en toen gaan draven. Wilde met 13 km/h de vetgate binnenkomen maar op 1,5 km voor de vetgate had ik nog een halfuur! oeps... snel gaan stappen laatste stukje ernaast gaan lopen. Smurf was al helemaal droog op haar hals dus in de vetgate het zadel eraf getrokken en alleen de zadelplek gekoeld. We hadden onze spullen helemaal achterin liggen dus het koste even wat tijd om heen en weer te lopen maar na 4 min aangeboden met een HF van 56!

Alles weer bekeken en dat was prima. Op naar de loco en een dikke A! Vets waren weer enthousiast ze was nog lekker fris die kon nog wel 5 rondjes :P Nouja 1 was wel voldoende hoor...
Smurf was heerlijk rustig in de vetgate, stond lekker wat te eten en een paar happen slobber maar vooral gras. Er stond niet heel veel maar dat wilde ze graag...

Weer opgezadeld en nog even wachten. Ik stond lekker handig midden voor de ingan van de vetarea.. dus maar de vetarea ingelopen. Oeps ook niet handig want er kwam gelijk een vet naar me toe en die begon al te tellen. Uhm mevrouw ik wil eigenlijk zo de vetgate juist UIT... oeps ik had dus in de groomarea moeten wachten weet ik dat ook weer :P

Op naar het tweede rondje, ze vertrok weer fijn uit de vetgate, eerste passen wat onwennig maar daarna draafde ze lekker weg.
Na groompunt B even aan kunnen haken bij degene waarmee ik gestart was en op de controlepost smurf wat wortels gegeven en weer alleen verder gereden.

Hier stond weer dezelfde fotograaf
[ Afbeelding ]

En weer verder!
[ Afbeelding ]

Op groompunt A stondne mijn grooms weer dus even gekoeld en weer verder.
Na de 45 km merkte ik dat ze wel wat minder zin had.. ze gaf aan een stukje te willen stappen dus een klein stukje gestapt en daarna weer verder gedraafd. Bij de oversteek bij Rixt bleef ze ook even plakken..
Maar eenmaal overgestoken weer in een drafje vertrokken. Onderweg dronk ze weer uit dezelfde plas als in de eerste lus. Fijn! Op groompunt C stonden mijn ouders, tante en nichtje weer gekoeld en toen vertrok ze weer enthousiast op naar de finish!

Laatste km gestapt en de singel wat losser gedaan, me vader kwam me al tegemoet lopen dus gekoeld.
Bijna bij de finish!
[ Afbeelding ]

Bij de finish snel het zadel eraf getrokken en gekoeld.

[ Afbeelding ]

Na 3 min aangeboden en een hartslag van 60 yes! De vet vroeg nog hoe mijn paard heette, Smurf dus! Haha. Hij dacht dat gelijk alles weer gekeurd moest worden dus hij was al begonnen met de turgor.. ze moest dus meer drinken het vel bleef te lang staan. Maar eerst nog een halfuurtje tot de nakeuring.

helaas wilde ze niks drinken ook geen slobber... dus me nichtje plukte steeds gras voor smurf en maakte dat nat en gaf haar stukjes appel. Alle kleine beetjes helpen... Op naar de nakeuring.....

We waren iets te vroeg maar ze begon vast met de hartslag tellen. Ik werd al zenuwachtig.. wat duurde dat lang... En toen ja sorry 64...
oliebol!! Jemig ik schrok me rot wat balen zeg. Ze vond de hartslag ook onregelmatig maar dat komt omdat ze dan wat ziet en dan vliegt de hartslag omhoog. Dus afgekeurd....
Maaaar we waren iets te vroeg dus ik vroeg haar of ze niet nog eens wilde tellen? Oke dat kon wel dus deed ze eerst de rest even. Helaas was de turgor 2... Toch de volgende keer maar een bak nat gras meenemen. Nog een keer de hartslag tellen... spannend en ja hoor 54!! Yes wat kun je dan blij zijn :rofl:

Maar we waren er nog niet, eerst de locomotie nog maar dat was helemaal prima een A! Vets waren weer zo enthousiast, ja die kan nog wel een rondje! 'Nee hoor dit was wel genoeg... ' :oops: ik voelde mijn kont toch wel :P

En natuurlijk zakte ze door haar benen in dat lekkere zand... alle vets stonden op een rijtje te kijken :P
[ Afbeelding ]

Yes de eerste winspunt is binnen!! Ik ben supertrots op smurf, ze doet het toch maar even. Ze was wel moe natuurlijk maar ze was nog wel alert en keek nog lekker fris. We zijn dus 16e geworden op onze eerste klasse II met 13,994 km/h!! Wauw. Het plan was eerst 13 maar ze ging zo fijn...
Het eeste rondje 14,35 km/h gereden en het tweede rondje 13,48
het doel voor de volgende wedstrijd is dus om het eerste rondje iets langzamer te gaan en het tweede rondje even hard te gaan als het eerste rondje.

We konden om 3 uur al lekker naar huis. We moesten nog steeds 2 uur terug... Smurf stond heel vlot op de trailer, had ik niet verwacht maar wel erg fijn natuurlijk! Thuis begon ze gelijk te drinken, gelukkig maar en nu krijgt ze een weekje rust

En als klap op de vuurpijl vertelde iemand me ook nog dat Smurf de 2e keus was voor de Best Condition!!! :lol: Wauw !!! Ik ben zo trots op haar! Een super debuut voor ons!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:41

als je een geen merk, of goedkoop merk koopt, kan het wel..
ik heb een Quechua van de decathlon waar ik erg blij mee ben. hij is niet meer te koop volgens mij, maar het is zoiets:
http://www.decathlon.nl/NL/arpenaz-300-117074788/#
niet al te ver weg voor jou toch linn? maar ik denk zeker waard om even rond te kijken (ze hebben ook hele fijne paardrij sokken trouwens :+ )

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:53

super Kim! leuk verslag!

enne ik mag trouwens met Faron mee doen aan de PTV training :D net een mailtje gestuurd om me op te geven, hopelijk zitten ze nog niet vol..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:57

Zo leuk verslag zeg Kim!! Ook erg leuke foto's. Vind het erg leuk om te zien hoeveel plezier jullie er beide in hebben! Maar 55 km, pfoe! Wat een end!

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:57

Gefeliciteerd Steph!

Ik heb ook zo'n zin in kamp! :D

Heb net op de site gekeken, bink(ie?y?) Lijkt me wel leuk :) Haha er zijn echt best veel ijslanders, gaaaaf! :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:58

gefeliciteerd Steph!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:58

_Lucy schreef:
als je een geen merk, of goedkoop merk koopt, kan het wel..
ik heb een Quechua van de decathlon waar ik erg blij mee ben. hij is niet meer te koop volgens mij, maar het is zoiets:
http://www.decathlon.nl/NL/arpenaz-300-117074788/#
niet al te ver weg voor jou toch linn? maar ik denk zeker waard om even rond te kijken (ze hebben ook hele fijne paardrij sokken trouwens :+ )

Nou die winkels zijn toch niet zo dichtbij hoor :P Ik denk dat ik die van de wehkamp maar ga bestellen.

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:01

Ik gebruik altijd mijn oude winterjas voor de paardjes :) En mn gewone regenjas als het regent, want hij gaat daarna sws in de was als 'ie natgeregend is haha :')

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:01

arena, oke het is niet erg dicht bij, maar met de trein prima te doen toch?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:03

Dat is wat teveel moeite voor een regenjas :P

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:03

Dan kan je beter een dure regenjas kopen want een treinkaartje kost ook geld :D

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:04

ja maar ze heeft een studenten ov ;)
maar als je dat te veel moeite vindt moet je er idd gewoon een bestellen :)

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:11

Wat een leuk verslag Kim! :) Helemaal gelezen :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:11

_Linn_ schreef:
Zo leuk verslag zeg Kim!! Ook erg leuke foto's. Vind het erg leuk om te zien hoeveel plezier jullie er beide in hebben! Maar 55 km, pfoe! Wat een end!

En dan is de Klasse II nog steeds 'kort' voor de echte lange afstandruiters! :P
het lijkt me wel enorm gaaf om ooit met smurf een klasse IV uit te rijden... (120 tot 160 km)
maar eerst dit jaar maar eens zorgen dat we klasse III startgerechtigd worden dit jaar en wie weet volgend jaar een klasse III!

En super lucy dat je mee mag doen!