@ Marjolein, ik had les van Rita van der Meulen! Zij heeft meerdere paarden in het GrandPrix lopen, is zelf ook Grand Prix jury en heeft ook ruiters opgeleid naar topniveau. Ik moest idd heel erg wennen aan dat ik hem zo rustig moest laten lopen, voor mijn gevoel was het te langzaam
Voor zo'n baby loopt ie al hartstikke goed, dus het kan alleen nog maar beter worden! 
@ Kirsten_D, ik moest idd op mijn zit ( langzaam lichtrijden ) hem terug rijden en ondertussen ophouding maken, en soms duurde het ff maar soms reageerde hij ook heel snel, dus dat wil ik hem aanleren dat we daarmee verder kunnen werken. Ik rij idd met een heel klein spoortje. Even voor de duidelijkheid ik rij hem echt op m'n kuit. Ik draaf en galoppeer aan met m'n kuit, reageert ie niet dan geef ik tikje erbij en haal ik de overgang een paar keer. Het spoortje gebruik ik alleen voor de buiging omdat ie met buiging m'n kuit negeert, dus dat los ik dan op met m'n spoortje. Verder heb ik altijd m'n sporen eraf.
Leuk om te horen dat je al zoveel verschil ziet. Het vertrouwen is ook een stuk beter! We moeten samen nog veel leren en hij moet nog veel ontdekken, maar dat gaat vast goed komen!
We hebben de tijd dus dat moet lukken!

@ Nadine, TOOFFFF dat je morgen toch meegaat!! Was er even bang voor, maar gelukkig voel je je al wat beter!!
En ik vind het heeeeeel dapper en moedig van je dat je een boek aan het schrijven bent over je verleden. Als het af is, hoop ik echt dat je het dan achter je kan laten! @ Melissa, bedankt voor je complimentjes!! Je moet echt snel weer een keer mee
En je had gelijk, ik was stiekem op Ibiza!
! Da ken toch niettt, of was het een pensionpaard