Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:02

JA, ik wil nog een pepper

Pluut, kom anders binnenkort weer eens langs! Ze loopt op het moment wel een beetje onregelmatig (voor haar doen dan..)dus kunnen we ff niet wandelen. Maar aaien vindt ze ook fijn !

Ik ken een meisje wat een paar jaar geleden bij het Landje reed, ze zei dat haar lievelings pony truffel was, dat is het enige wat ik weet.

Naja, iemand die dit weekend nog start bij zeinstra?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 23:03

Hallo mede topic-ers ... Ik heb nog wat spulletjes te koop en dacht; ik laat het jullie even weten, misschien tonen jullie wel interesse!
Laatst bijgewerkt door Belker op 08-04-06 08:17, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: tekst verwijderd

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:08

muiszje schreef:
JA, ik wil nog een pepper

Pluut, kom anders binnenkort weer eens langs! Ze loopt op het moment wel een beetje onregelmatig (voor haar doen dan..)dus kunnen we ff niet wandelen. Maar aaien vindt ze ook fijn !

Ik ken een meisje wat een paar jaar geleden bij het Landje reed, ze zei dat haar lievelings pony truffel was, dat is het enige wat ik weet.

Ja, lijkt me leuk om weer eens langs te komen. Heb het alleen behoorlijk druk tegenwoordig, dus moet wel even kijken dan.

Truffel is volgens mij die "gewone" pony, een schimmeltje.

biep

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:08

14e april gaat mij niet lukken.
Diva gaat nl 12 april pas verhuizen naar de Amsterdamse en aangezien ze in het begin nog wel eens explosief wil zijn...

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:22

peet, pep paste dal leren halster toch? .. moet ff kijken in mn portemonnee, zeg het tegen die tijd wel

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 10:33

Okidoki, het halster staat ook bij [EA-TK-AP]

Ik zal er rekening mee houden.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:33

Heeft je martingaaltje nog een merkje? Die van mij begint namelijk wat krap te worden... Peerd krijgt ineens een echte hals Ik zit er alleen over te denken om een borsttuigje aan te schaffen, ook voor het springen enzo, maar als het een mooi prijsje is heb ik mischien wel interesse

Ennuh, goed nieuws! We mogen weer op wedstrijd en ik ben welkom deze zaterdag bij Zeinstra! Dus eerste keer L2... Spannend! Zeker nu Sootje zo ongelooflijk in de protest zit. Kan nog leuk worden

En dan mischien zondag in Haarlem op pad voor zijn eerste L parcourtje springen... Spannend hoor

Ben in ieder geval blij dat we weer mogen.

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:43

Ik heb op het Landje gereden en er werd toen beter les gegeven dan op de Hollandse. Daar reed je kop aan staart met je voorganger, op het landje reed je nog wel eens oefeningen zonder teugels of moest je in galop blijven terwijl de instructrice met haar stem je paard in draf probeert te krijgen..
Heerlijk stekkie en de paarden hadden het er super, maar goed, dat was zo'n 15 jaar geleden. De Fjorden waren Dorus (mijn favoriet! ) Humprey en Stefan.
Volgens mij is de leeftijdsgrens 15, dus zijn we niet echt welkom meer

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 12:45

@ Manic: Martingaaltje gekocht bij decatlon. Hij is van stevig leer gemaakt. Ga je akkoord met 5 euro? Wellicht woon je in de buurt ... ikzelf woon in Oud Zuid. Let me know!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:13

batje schreef:
Ik heb op het Landje gereden en er werd toen beter les gegeven dan op de Hollandse. Daar reed je kop aan staart met je voorganger, op het landje reed je nog wel eens oefeningen zonder teugels of moest je in galop blijven terwijl de instructrice met haar stem je paard in draf probeert te krijgen..
Heerlijk stekkie en de paarden hadden het er super, maar goed, dat was zo'n 15 jaar geleden. De Fjorden waren Dorus (mijn favoriet! ) Humprey en Stefan.

Whaha, ohw...dan zal ik inderdaad niet meer welkom zijn . Maar misschien om les te geven? (geloof dat ze daar altijd gewone tieners voor hadden?)

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:35

Ik geloof dat de instructrice van toen Marja of Marga heet.. zij was de enige die ooit les gaf, maar misschien is dat nu ook anders.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:07

Ok, ik kende wel iemand die er een tijdje kwam. Ik geloof dat zij het er wel eens over had dat meisjes vanaf een bepaalde leeftijd les mochten geven. Nouja, misschien dat ik er langs ga, zie nog wel...

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:58

Het landje heb ik 2 jaar denk ik rondgelopen, kan korter zijn, het leek iig 2 jaar
Mijn basisschool lag er om de hoek, van jouw ook toch Pluutje? 7e montessori?
Er hing alleen naeen tijdje een wat vijandige sfeer, en de paardjes warne ook niet helemaal gezond.

Hoi Petra
Al Noor de spullen te koop?
Hoe gaat het met jullie en Isabel?

Gr. Jocelyn

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:00

scooby schreef:
Het landje heb ik 2 jaar denk ik rondgelopen, kan korter zijn, het leek iig 2 jaar
Mijn basisschool lag er om de hoek, van jouw ook toch Pluutje? 7e montessori?
Er hing alleen naeen tijdje een wat vijandige sfeer, en de paardjes warne ook niet helemaal gezond.

Hoi Petra
Al Noor de spullen te koop?
Hoe gaat het met jullie en Isabel?

Gr. Jocelyn

Prima, inderdaad ... alle oude troep moet weg (jouw halster ligt hier ook nog!). Tegenwoordig wordt er boomloos gereden, dus al die zooi niet meer nodig.

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:03

Volgens mij alleen een touw, een blauwig halster heb ik hier zelf liggen.
Tsja en met een halsertouw heb ik niet zoveel, geef maar weg als je het kwijt wilt

Abiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:10

@pluutje: waarom kom je miet weer eens een lesje (of eventueel vrijrijden, want dat is sinds kort ook mogelijk) op de Hollandsche rijden?
Enne, zijn er in dit topic eigenlijk nog meer HM gangers?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:12

Ehm, dat zou kunnen, dacht wel dat ik hier een blauw halster had zien liggen (hehe, nu ben ik in de war)

Met jou ook alles goed?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:13

Ik hoorde dat je nu ook weer paarden op de HM kan stallen ... wel tegen belachelijk tarief overgens

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:14

Nou ik heb er hier ook een liggen, mijn naam staat er zelfs op

Ik heb het voornamelijk druk, met studie en alle onzin erom heen.

Ga je nog naar Duitsland? Of is dat van de baan?

Gr. Jocelyn

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:24

Ik ga niet op de korte termijn naar DL, maar ik ga wel verhuizen! Per 1 mei woon ik tijdelijk in Dordrecht

Abiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:28

Het is idd mogelijk om je paard op de Hollandsche manege te stallen. Het tarief daarvoor is hoog, maar volgens mij niet veel hoger dan op bijv. Amstelland, toch?

reina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:36

Hoi Patty,

Ik ben natuurlijk nog een (oud) HM ganger. Was daar laatst voor het eerst weer. Leuk, zag Karin ook weer!
Weet jij (gewoon uit nieuwsgierigheid, ik heb niets te stallen) wat een box bij de Hollandsche kost?
Enne, welk paard staat er eigenlijk op je avatar?

gr. reina

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:36

Ik sta zelf bij de Amsterdamse manege en betaal daar 255 euro pm. Bij de HM is dat geloof ik 380 euro (voor een pony)?

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:40

batje schreef:

oh god Dorus!
Daar heb ik pas op leren rijden haha, in spagaat weliswaar, maar t was heel wat beter dan de beginnerslesjes op Amstelland.
Alle fjordjes zijn volgens mij weg, en de 2 shets, Express en Lady weet niet wat daarmee is gebeurd, volgens mij ook niet bepaald meer in leven.
Heb der nog een konijntje gehad, Wikki

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:44

Hehe, jij ook al Joc. Ik had er Lady (wit konijntje, rode oogjes)

Er liepen toen een gehandicapt persoon (weet naam niet meer) en een vrouwtje (geloof dat ze denise heet) rond.