Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wadi_

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:32

Ik heb niet heel het topic doorgelezen...maar rijd hier iemand misschien in het Zavelhof(Tessenderlo)heb het er daar fantastisch naar men zin!in de vankantie waren we(ik en vriendin) ook naar middelkerke geweest met onze pony's(ik met Wadi)toen stonden we daar 2 weken in manege Derby was ook een leuke manege!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:44

Weet er iemand soms waar in west vlaanderen en wanneer B brevetten worden afgenomen? Op bloso en vlp vind ik niets terug dat me kan helpen...

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:17

In Groenhove (Torhout) tijdens het gevorderden kamp (wel pas in Augustus geloof ik). Kijk eens op www.groenhove.be Knipoog

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:59

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:20

Jammer, het zou voor rond december, januarie moeten zijn, er is er één in Deloof, maar dan niet voor B, grrr, toch bedankt!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:12

Eens bellen naar bloso-centrum de rhille, normaal is er dan een klein kamp in de kerstvakantie en het zou kunnen dat dan ook brevetten worden afgenomen, iig wel met krokus. verder op www.lrv.be zou je ook iets moeten kunnen vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:11

Armaris: kom er geregeld voor wedstrijden Lachen

Gypsy horse ranch in westerlo, staat de pony flipper daar nog? (klein gestoord shetje was het denk. In elk geval klein! Tong uitsteken)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:12

Wadi_Jamin schreef:
Ik heb niet heel het topic doorgelezen...maar rijd hier iemand misschien in het Zavelhof(Tessenderlo)heb het er daar fantastisch naar men zin!in de vankantie waren we(ik en vriendin) ook naar middelkerke geweest met onze pony's(ik met Wadi)toen stonden we daar 2 weken in manege Derby was ook een leuke manege!

Ik heb er wel eens een dressuur/springles gevolgd en wat gaan helpen met wedstrijd/ einde ponykamp. Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:14

Ik ben overigens ook wel benieuwd of er niemand ooit op manege M&m (vroegere ketelveld) geweest is? Lachen Heb het nog nergens zien staan.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:25

Iemand die al bij Spirithorses gereden heeft in Vroenhoeven, Limburg? Ook een fantastische NH manège waar ik stage doe nu.

Emike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:46

Armaris schreef:
Kattevennia (Genk)

Kattevennia:paarden worden niet echt goed verzorgd

Ik zelf rijd ook in Kattevenia,en geloof mij maar zeer goed ,die paarden worden daar HEEL goed verzorgd...Ze zijn er meteen bij als een paard ziek is ofzo.

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:11

Idd Emily!
De paarden op Kattevenia worden zo vaak mogelijk op wei gezet,krijgen voldoende te eten en mogen maar 2uur per dag lopen.Als ze niet op wei kunnen laten we ze uit in de pistes zodat ze toch even lekker kunnen uitrazen.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:44

manege derby ? daar kén ik er wel een paar ( 1 beste vriendin van mij rijd daar ) lijkt me echt een hele toffe manege! Fanny,Tara,Elien,en Michelle,En rani. als je ze kent. laat het me zeker weten!

In bloso De Rhille heb ik ook gereden. Zeer verzorgde manege! daar kan je ook je b's afleggen. Maar de manier waarop. (is naar mijn zin) een andere vraag Lachen

Groenhove heb ik ook ooit eens gereden.En misschien dat ik daar ook op les zal gaan.

Kén iemand het snippenhof? (leffinge) daar heb ik gereden. (vroeger!) en wat vind je er nu van? dan zeg ik mijn mening etc ook even!

Groeten!

pacifique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:00

ik rij in manege hippo d'haeneghem.....
das in oedelem (omgeving brugge.....)

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 01:28

Armaris schreef:
pharagirlke schreef:
Toen ik ben geweest zagen ze er allemaal goed verzorgd uit, nu weet ik niet hoe lang het geleden is dat jij er nog bent geweest?

Ik was er in juli en augustus Lachen Jij dan?

Zijn er hier bokkers die privéstallingen weten?

Weet je, als jij niet veel van die manege afweet (kattevenia) moet jij daar niet over oordelen!!

Als jij daar bent geweest in juli en augustus, spreek jij hier over de blosopaarden en laat ik het u even duidelijk maken dat kattevenia hier helemaal NIETS mee te maken heeft met deze paarden, maar wel bloso.. Enkel ruiters die op kamp komen mogen deze paarden poetsen en rijden, en als deze ruiters namelijk niet goed poetsen, is dat hun fout, en jammer voor de paarden...

Over de manegepaarden op kattevenia, ze zijn helemaal niet slecht verzorgd! Ze zien er rond en gezond uit, soms enkel vuil, maar welk paard is niet eens vuil ??? Wat moet een manegepaard meer hebben dan elke dag vers stro, elke dag hooi, elke dag goed eten, elke dag stallen uitmesten, vaak op weide mogen of in de piste uitlaten, max 2 uurtjes per dag lopen, hoefsmid komt optijd..

Vraag me af wat jij dan een verzorgd manegepaard vind hoor ...

patriciah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:13

ja flipper staat nog op de gipsy horses en is nog altijd even geflipt! Lachen

patriciah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:35

Afbeelding
dit is flipper

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:39

pacifique schreef:

Ik heb daar 2 jaar geleden verschrikkelijke dingen van gehoord.. Verkrachting ofzo?
Tevens ben ik daar al veel langsgereden, en de paarden waren niet dik ofzo, eerder aan de magere kant.
Voor de rest weet ik er niet veel over.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:37

Wadi_Jamin zou ik misschien je mogen toevoegen op msn, of je echte naam weten. (ivm manege derby Lachen ) m'n vriendin denkt dat ze je wss wel kent Lachen

pacifique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:22

yulan schreef:
pacifique schreef:

Ik heb daar 2 jaar geleden verschrikkelijke dingen van gehoord.. Verkrachting ofzo?
Tevens ben ik daar al veel langsgereden, en de paarden waren niet dik ofzo, eerder aan de magere kant.
Voor de rest weet ik er niet veel over.

mja, kweet, echt ni natoe gaan, is echt wel slecht, ma omdak lik nergens anders iets vin da me aanstaat blijft mo horse daar maar staan.....
mja mijn paardje sta nu goed in aar vel (gelukkig)
ma der zijn idd wel manegepaarden enzo, echt vré mager, en echt ni goe verzorgd......
en de lessen, das nog t ergst van al.....
de "lesgever" zit gwn heel de les te babbelen aan de kant, en zeg maar af en toe iets zoals 'van hand veranderen' of 'ga ier e keer op e cirkel' en da is et......

weet er niemand nog een goeie manege omgeving brugge?
(liefst ni te ver..... en ben nogal dressuurgericht, dusja.......)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:25

pacifique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:02

Helene_ schreef:
Hof ter Ede schijnt wel leuk te zijn. er is hier een topic over: viewtopic.php?f=160&t=548079&hilit=

verder is er nog de 'blauwe zaal' ook ofzo

zou k eens t adres mogen hebben? aub?
(en mss e website ofzo van de manege? (als je die hebt Knipoog)...)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:29

Wadi_Jamin schreef:
Ik heb niet heel het topic doorgelezen...maar rijd hier iemand misschien in het Zavelhof(leopoldsburg)heb het er daar fantastisch naar men zin!in de vankantie waren we(ik en vriendin) ook naar middelkerke geweest met onze pony's(ik met Wadi)toen stonden we daar 2 weken in manege Derby was ook een leuke manege!

Ik woon een kleine 5km ervan Knipoog. Ik rijd er wel niet.. Vroeger een aantal wedstrijdjes meegereden met mijn vorige pony, maar voor de rest niet. Het is en blijft nu eenmaal een echte manege, met af en toe een beetje te ondermaatse lessen (lesgevers).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:39

Bke4 schreef:

Weet je, als jij niet veel van die manege afweet (kattevenia) moet jij daar niet over oordelen!!

Als jij daar bent geweest in juli en augustus, spreek jij hier over de blosopaarden en laat ik het u even duidelijk maken dat kattevenia hier helemaal NIETS mee te maken heeft met deze paarden, maar wel bloso.. Enkel ruiters die op kamp komen mogen deze paarden poetsen en rijden, en als deze ruiters namelijk niet goed poetsen, is dat hun fout, en jammer voor de paarden...

Over de manegepaarden op kattevenia, ze zijn helemaal niet slecht verzorgd! Ze zien er rond en gezond uit, soms enkel vuil, maar welk paard is niet eens vuil ??? Wat moet een manegepaard meer hebben dan elke dag vers stro, elke dag hooi, elke dag goed eten, elke dag stallen uitmesten, vaak op weide mogen of in de piste uitlaten, max 2 uurtjes per dag lopen, hoefsmid komt optijd..

Vraag me af wat jij dan een verzorgd manegepaard vind hoor ...

Een vriendin van mij is er een paar keer gaan rijden en haast elke pony had een pessoabit in, dat vind ik toch knap fout voor een manege...

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:14

Er zijn 6 paarden met zo een bit,en bij maar 1 pony hangt de teugel op het laatste ringetje,bij de andere hangt de teugel gewoon op de grote ring. Lachen