Manege De Poelruiterss iin Sassenheim

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Manege De Poelruiterss iin Sassenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:09

ja of als chica naast m rijd .. of je m op t strand rijd .. dan is het ineens rennen rennen rennen en nog een keer rennen .. hij is heel handig met het bit vast pakken .. dat is vooral op het strand te merken Tong uitsteken hij is niet super hard in zn mond .. maar hij neemt dat bit echt tussen zn kaken .. dan ben je moe als je eraf stapt ... in de lessen voel je dat ook niet want dan doet hij het ook niet ..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:11

tsja.. fjorden worden niet voor niets eigenwijs en sterk genoemd Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:19

neej Tong uitsteken ik hou ook eigelijk niet voor niks niet van fjorden Tong uitsteken haffiejs vind ik wel heel erg leuk maar die geven zich wel over .. bij fjorden duurt dat meestal heel lang .. helemaal als er elke keer iemand anders op zit Tong uitsteken

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:26

daarom zie je ze ook niet supervaak op doorsnee manege's (je hebt natuurlijk ook manege's met alleen maar fjorden)

fjorden geven zich wel over, zolang je maar eerlijk rijd.. ze hebben een erg sterk karakter, en willen niets anders dan eerlijk behandeld worden.. rij jij eerlijk, zullen zij hun best voor je doen! Ja

Haflingers zijn overigens precies hetzelfde soort paarden hoor. daar zit in karakter maar heel weinig verschil...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:56

naar mijn idee en mijn ervaring zijn fjorden een stuk eigewijzer .. natuurlijk gevem fkprden zich we over .. maar bv ravel duurt dat een tijd .. bij taisa ook wel natuurlijk maar die vind ik makkelijker te rijden dan ravel ... maar sepp is dan weer makkelijker Tong uitsteken het licht er ok aan waar het paard rijd ... mijn vp geeft dr na 10 minuten over maar in het begin test ze je echt 1 uur lang uit Knipoog maar een fjord en een haflinger vind ik niet geweldig lopen .. pebbels is dan weer een uitzondering bij mij .. maar die maakt onwijs ruime gangen ...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:50

waarschijnlijk hou je gewoon niet zo van koudbloeden, en rij je liever bijv. een kwpn, die vaak wat makkelijker in de omgang zijn Ja ik heb nóóit wat met haflingers gehad, en met fjorden wel, dus er is ook wel verschil tussen de koudbloed rassen .. maargoed, er zijn ook fjorden waar ik absoluut niet mee overweg kan, en er is ook een haflinger waar ik graag op rij.. conclusie.. gewoon ieder paard is anders en heeft zijn eigen karakter Lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:27

nee dat valt wel mee... ik ben helemaal gek van tinkers Tong uitsteken kwpn-ers doen me niet zo veel .. eigelijk vind ik een lekker pittig paardje wel lekker .. maar moet wel naar je luisteren Tong uitsteken en een tinker .. tja die laten meestal gwn lekker alles met ze doen .. Morpheusje was ook een lief beestje van mn vorge stal .. supper vervelend maar werkt kei hard voor je Knipoog

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:30

ach ja, het zit hem allemaal in het karakter Ja
ik rij bij ons op de manege héérlijk op Jackpot (Jackpot is ook kwpn),na ruim 2 jaar iedere keer dat ik op hem reed ruzie!) heb sinds een paar weekjes echt zijn knopjes gevonden, en nu rij ik zo met hem weg! maar daarentegen rij ik mandy (fjord) ook altijd heerlijk!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:33

ik was helemaal gek van fursela vroeger .. ik vind het nog steeds erg jammer dat die weg is .. maar dat was ook eeen kwpn-er nu met pebbels vind ik t ook geweldig .. meestal ga ik toch meer voor het karakter dan voor het ras ..

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:56

Felies_xx schreef:
haaii!
ik heb dinsdag op; Ravel gereden.. Tong uitsteken
Wat een rotbeest Nagelbijten / Gniffelen vind echt niet leuk om daar op te rijden ..zat eerst eigenlijk op mickey maar ik heb geruild .. Omdatt ik nog nooit op ravel heb gezete.. toen gingen we nog even zonder zadel..en mini sprongetje maken (met zadel) en we ging nog eff galopen zonder zadel .. Lachen Ging wel goed..alleenterug wou die niet zo..dus ik achter sep gezet.. gaat die heeel hard draven Nagelbijten / Gniffelen Dat zat niet zo lekker! Nagelbijten / Gniffelen

Toen ik 2 weken geleden op Ravel zat deed hij het best goed. Clown
Vorige week zat ik op Gipsy, die kan wel bokken zeg, ook Odi kan er wat van. Tong uitsteken

(voor degene die het niet weten; ik rij op de vrijdag, eerst op de dinsdag. Knipoog )

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 19:58

La_Fleur schreef:
Felies_xx schreef:
haaii!
ik heb dinsdag op; Ravel gereden.. Tong uitsteken
Wat een rotbeest Nagelbijten / Gniffelen vind echt niet leuk om daar op te rijden ..zat eerst eigenlijk op mickey maar ik heb geruild .. Omdatt ik nog nooit op ravel heb gezete.. toen gingen we nog even zonder zadel..en mini sprongetje maken (met zadel) en we ging nog eff galopen zonder zadel .. Lachen Ging wel goed..alleenterug wou die niet zo..dus ik achter sep gezet.. gaat die heeel hard draven Nagelbijten / Gniffelen Dat zat niet zo lekker! Nagelbijten / Gniffelen

Toen ik 2 weken geleden op Ravel zat deed hij het best goed. Clown
Vorige week zat ik op Gipsy, die kan wel bokken zeg, ook Odi kan er wat van. Tong uitsteken

(voor degene die het niet weten; ik rij op de vrijdag, eerst op de dinsdag. Knipoog )

ik rij ook op de vrijdag van 4-5 , hoelaat rij jij?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:05

zo uj heb net gereden .. zoals marjolein weet op .. mantos Boos! maar goed .. ik kon met 1 hand vrij weinig dus ik denk dat word een ramp .. mar marjolein mijn reddende engel gaan we springen Haha! dan ist tos dus wel lief Tong uitsteken bij het laatste sprongetje dacht hij alleen dat hij tot het einde van de staanders moest springen ofzo en dan ook het liefst zo plat mogelijk Clown verder ging het dus wel goed Haha! maare .. ik moet zondag een spring wedstrijd .. word helemaal gestoort van tessa !! loopt maar van nee dat moet je niet doen op dat paard Boos! ik zie zondag echt wel hoe het gaat ze moet eens leren niet zo te zeiken .. al kan het niet denkt ze dan dat ik dat beessie pijn laat lijden ofzo?

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:22

Hoi, sorry dat ik dit oude topic omhoog haal, maar ik heb een belangrijke vraag !! Bloos Ik ga aanstaand schooljaar nl. naar MBO Paardenhouderij, en dan moet ik ook 3 dagen per week stage lopen. Pling Weten jullie hoe de stage is bij Poelruiters ? Mag je rijden, of is het alleen verzorgen en uitmesten ed ? lieft antwoord per pb. Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:19

ik geloof niet dat er gereden word bij ons door de mensen die er stage lopen ... het is wel makkelijk want je mag eigelijk gewoon meteen .. maar je bent er bijna alleen voor paarden verzorgen en mesten ...

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 22:17

en helpen met de lessen .. Lachen als het nodig is Knipoog

Felies_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:25

Doei!
Ik zat weer op mantos! Lovers

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:26

ik donderdag op ray Knipoog
11 feb caprill .. wie zijn van de partij ?? (ja ik wel)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 13:38

Rust zacht zaida Vriendjes zijn?

xxsoofxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:36

Bloos! is zaida dood? Bloos! ik vond zaida altijd helemaal geweldig..
Verdrietig

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:43

zaida is helaas gestorven aan een zware koliek aanval
ze hebben haar moeten laten inslapen

xxsoofxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:51

aaah Vriendjes zijn?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:52

bedenk hierbij wel : ze had erg veel pijn dus hebben ze haar direct willen verlossen Knipoog

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:52

Ik hoorde dat ze dood in het land werd gevonden? Arm beesie Verdrietig

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:03

nee dat is zeker niet waar!

zaida is uit het land gehaalt omdat het niet goed ging..
dierenarts erbij en naar de kliniek gegaan
bij de kliniek is gebleken dat ze er waarschijnlijk niet meer overheen zou komen ..
op dat moment hebben ze besloten haar te laten gaan
kiki en bram hebben haar nog naar de kliniek gereden .

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:14

zondag trouwens weer wedstrijd.. who is dabei?