@ simoneval. het zorgwekkende is dat ze vorig jaar ook een peesblessure heeft gehad. Zelfde periode. naar groen licht weer opgepakt, heel rustig opgebouwd volgens schema dierenarts. Als het nou weer zou zijn kan ze eigenlijk het basis werk niet eens aan. Doen al geen gekke dingen met haar. Niet crossen, in het bos kijken we al gigantisch uit met heuveltjes af, boomstronkjes, slechte paden ontwijken etc. Voorzichtiger kunnen we bijna niet. Dressuurmatig echt alleen basis.
Volgende week maandag gaan we kijken of ze beter loopt. Anders pees scannen. Laseren zal ik een opzoeken bedankt voor de tip. Ze komt in ieder geval al beter haar stal uit. Niet meer zo stijfjes.
Ja dat is niet zo best Simone. Hopelijk komt het weer goed, maar als jullie al zo voorzichtig doen is het erg moeilijk. Het laseren ken ik van een vriend van mij die peesblessures behandeld en het schijnt erg goed te helpen. Sterkte in ieder geval.
Athelas
Geplaatst: 17-05-15 21:43
Hey, Ik ga deze zomer (week 5) voor het eerst naar t fjorden paard. Ik heb eigenlijk geen idee wat er alemaal gaat gebeuren. Maar ik denk dat het super leuk gaat worden, aangezein iedereen die daar is geweest het super leuk vind. Ik heb daarom nog wel een paar vraagjes: Hoe delen ze de groepen in? En hoe delen ze de paarden in? En hoeveel rij/iets anders met paarden doe eigenlijk per dag?
Britt_Sisi
Geplaatst: 17-05-15 22:15
Gezellig! Ik ben er ook in week 5!
De groepen van het rijden worden ingedeeld op leeftijd, rijervaring, soort paard dat je krijgt en vriendinnen! er wordt dus met alles rekening gehouden!
Bij het paarden indelen gaat iedereen in een lange rij staan, dan wordt er gevraagd wie een lief paard wil doet een stap naar voren, en wie er een fjord wil nog een stap en zo gaan ze dus allemaal vragen stellen tot dat iedereen een paard heeft die bij hem/haar past!
Je rijdt twee uur per dag en doet een keer in de week voltige en een keer spelletjes. met de dagtocht ben je ongeveer 5 uur weg. Verder ga je nog met de huifkar naar het dorp en het zwembad en mag je bijna altijd het weiland inlopen om de paarden te aaien.
Goed nieuws Simone! Hopen dat het de goede kant op blijft gaan! King wordt vrijdag weer behandeld door de osteopaat, ben benieuwd wat zij van de lichte onregelmatigheid denkt.
Bedankt Het liefst wil ik voor die tijd nog rijden want erna komt het er niet van eerste tijd. En als ik het geld had dan was ik naar het ruiterweekend van iris gegaan dit weekend.
Simone gelukkig gaat het beter. Mijn vriendin haar paardje is van de week gaan rennen en gek doen, staat ook al minstens drie maanden op rust. Nu been weer wat dik jammer genoeg. Peesblessures duren zo lang.
Leuke plannen andrea. Alvast sterkte voor de operatie.
Ik ga 30 mei met mijn dochtertje en paar vriendinnen ijslanders huren. Krijgen we eerst half uur les daarna de bossen in. Even voelen hoe een taktzuivere tolt is. Jort gaat erg goed. Zijn tolt nog niet zuiver. Hij is wat moeilijk om in galop te krijgen omdat hij liever telgang doet. Hij is wel ontzettend lief, niet meer zo happerig als aan het begin.
Met Twister gaat het de goede kant op. Maandag gaan we weer kijken hoe ze loopt. Waar we nu al erg blij mee zijn is dat haar vacht weer begint te glimmen, ze weer veel energieker is en weer goed haar brokken eet, en dus ook weer dikker word. Ze heeft echt een poos in een dip gezeten, en komt er nu gelukkig weer uit.
Daarnaast ben ik stiekem aan het stuiteren want ik ga volgende week zondag eindelijk weer dagje FP
Ik heb gister bij stal foxan een ijslanderrit gemaakt. Was erg leuk. Had een jong paard die je echt in de tolt moest zetten, maar dit wilde ik ook. Is mij trouwens ook gelukt, dus ik was best trots. En weer veel geleerd. Nu kijken hoe ik het bij Jort kan toepassen.