Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:55

Esther28 schreef:
Zo Truusje lekker uit handen gegeven vanavond...Steph heeft dr mee naar buiten genomen. K was pas om 19u thuis en had er geen kracht meer voor....Morgen mag Truusje weer in het bakkie aan de slag. Moet niet te veel lanterfantfeest zijn voor dr, anders doet ze in de bak straks niks meer.....

Dat zal Steph wel even lekker hebben gevonden, een lekker buitenritje. Hoe is het nu met de wond van Rachidi?

Twinklebel

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:56

Inderdaad, met regen maakt het me niet uit, daar kunnen ze best tegen, maar als het zo erg onweert vind ik het maar eng, dan heb ik ze liever op stal.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:56

Volgens mij is het hier alles meegevallen vannacht. Teminste geen hagelstenen als golfballen. Mn vader kan poffertjes bakken op zn auto....en hemelsbreed woont die niet eens zo ver hiervandaan.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:58

Serada schreef:
Esther28 schreef:
Zo Truusje lekker uit handen gegeven vanavond...Steph heeft dr mee naar buiten genomen. K was pas om 19u thuis en had er geen kracht meer voor....Morgen mag Truusje weer in het bakkie aan de slag. Moet niet te veel lanterfantfeest zijn voor dr, anders doet ze in de bak straks niks meer.....

Dat zal Steph wel even lekker hebben gevonden, een lekker buitenritje. Hoe is het nu met de wond van Rachidi?

Ja die vind het voor herhaling vatbaar, dus ze gaat nu 1 dag per week Vera meenemen naar buiten. Ik vind het prima :)
Gaat volgens mij wel goed, zag gister dat de wond zich al wat aan het sluiten is

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:07

Esther28 schreef:

Das goed voor d'r... beetje ontspanning, afvallen en goed conditie opbouwen. Veer kan Vincent prima bijhouden en we hebben er een paar flinke galopjes opzitten dus is alleen maar goed. En als jij met de rest van stal komend jaar mee wil naar de vierdaagse ( geloof dat er heel wat willen als ik t zo s hoor? Ik hoorde in de wandelgangen Linda met een nieuw paard, Jess, Chris, Steph eventueel op een leenpaard, Dayna) dan moeten er heel wat kilometers opkomen nog. We zaten nu op 10,63 km dus da's maar 1/3 van een enkele rit :p

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:09

Keb geen paard gekocht om alleen maar te boscrossen, ik wil er ook nog iets als dressuur/sprongetje mee doen.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:10

Ceriadwen schreef:
Das goed voor d'r... beetje ontspanning, afvallen en goed conditie opbouwen. Veer kan Vincent prima bijhouden en we hebben er een paar flinke galopjes opzitten dus is alleen maar goed. En als jij met de rest van stal komend jaar mee wil naar de vierdaagse ( geloof dat er heel wat willen als ik t zo s hoor? Ik hoorde in de wandelgangen Linda met een nieuw paard, Jess, Chris, Steph eventueel op een leenpaard, Dayna) dan moeten er heel wat kilometers opkomen nog. We zaten nu op 10,63 km dus da's maar 1/3 van een enkele rit :p

Jaa als het allemaal volgens planning gaat met een nieuw paard, wil ik volgend jaar echt mee doen. Lijkt me echt ontzettend leuk om te doen en voor te trainen... ;)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:17

Esther28 schreef:
Keb geen paard gekocht om alleen maar te boscrossen, ik wil er ook nog iets als dressuur/sprongetje mee doen.

Nou ik heb mijn paard om van te genieten :D En boscrossen ach.. weet je dat de vierdaagse vergelijkbaar is met een zware endurance? EN weet je ook dat dat officieel een sport is? En blijkbaar valt Veer van het "dressuur" niet af.. en als jij je paard lang gezond wil houden.. ben ik toch bang dat er meer moet gaan gebeuren om van dat overgewicht af te komen. Maar goed.. jij jouw ding.. ik heb liever een tevreden paard wat niet rollend door het leven gaat.. en als het dan "boscrossen" is....

Overigens.. boscrossen is voor de kleine onverantwoorde penny meisjes.. ik rij verantwoord en hou mijn beest in de gaten of dat hij het aan kan.
En ik zou het waarderen als je het niet neerbuigend boscrossen zou willen noemen. Wat ik met Vincent doe en heb gedaan is altijd positief opbouwend geweest en zit meer achter dan domweg een zadel erop te gooien en s flink mijn hakken er in te zetten.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:19

Serada schreef:
Ceriadwen schreef:

Jaa als het allemaal volgens planning gaat met een nieuw paard, wil ik volgend jaar echt mee doen. Lijkt me echt ontzettend leuk om te doen en voor te trainen... ;)

Het is ook leuk.. en mooi om te zien hoe je paard ontwikkeld en er mentaal enorm van groeit. En je groeit samen ook. Mijn ervaring is is dat ze er enorm van genieten en zichzelf ook echt pushen om net dat stapje extra te doen.

Enhet is totaal niet te vergelijken met de omgeving hier.. kilometers ruiterpaden in een mooie omgeving.. gewoon onderweg edelherten tegen komen is gewoon bijzonder ( evenals vossen, zwijnen etc etc)

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:23

Ireen en ik zijn vorig jaar een midweek naar Kootwijk geweest. Dat was ook een prachtige omgeving en sindsdien ben ik helemaal verkocht. Op naar volgend jaar...

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 07:44

Nou als alles mee zit willen wij ons ook wel aan de vierdaagse wagen! die week in Vaassen vond valko super.... hebben gelukkig niet 1 dag 5 uur op ons paard gezetten omdat we de weg kwijt waren.... nou en gewoon door blijven lopen alsof we er net een half uurtje op hadden zitten! so count us in!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:13

Ik wil ook mee volgend jaar!!! Stormie is dan een heul sterk en goed opgevoed peerd! Hij kan meteen na het inrijdgebeuren aan de slag :) . Is goed voor een jong paard, grote stukken rechtuit en tempowisselingen, dingen meemaken/ tegenkomen....in zo'n meerdaagse rit ben je op elkaar aangewezen, goed voor de paard-amazone relatie....we kunnen wel een vrachtwagen huren!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:11

Okee dat word een flinke lijst dan.. Als we allemaal gaan.. hoe wil iedereen dan slapen e.d. daar?

Ik weet dat Jess graag in een bungalow gaat i.v.m. reuma... Dus ben aan het rondkijken voor bungalows.

Maar dan is het wel handig om te weten wat ieder's voorkeur is.. en hoeveel er nu op de "ik wil mee" lijst staan ( onder voorbehoud van ziekte etc). Ook omdat ik dan over een maand of 2 al moet gaan boeken omdat anders alles vol is.

Volgend jaar is de vierdaagse van 12 t/m 15 Juni. Aankomen is voor de paarden het prettigst als ze een dag van tevoren aankomen en in ieder geval de dag erna weg gaan, of een dagje extra daar zijn?
( moet ook de stalling regelen etc...)

Bungalows ( als we allemaal in het bungalow park gaan) zullen dan geboekt moeten worden voor een week... dus 11 t/m 17 Juni.

Dan heb ik op de lijst staan nu:

Jess en gezin -- 3 personen -- bungalow
Esther (ik) en gezin --3 personen--bungalow als iedereen daar gaat.. anders zit ik op mijn eigen stek

Wanda --
Jet --
Linda --
Chris --
Dayna --

Wie nog meer? En degene die wel op bokt zitten kunnen die het onder voorbehoud lijstje invullen? Want da's makkelijker organiseren uiteindelijk :p

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:59

joh wil best een bungalow met iemand delen hoor.... of een stacaravan.... als ik maar niet in een tent hoef, want dat trek ik niet met mn rug.
en bij mij is het uiteraard ovb val die geen peesblessure heeft.... hahaha

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:01

Nou ik zeg 2012 schadevrij :D

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:10

Ceriadwen schreef:
Esther (ik) en gezin --3 personen--bungalow als iedereen daar gaat.. anders zit ik op mijn eigen stek

Wanda --
Jet --
Linda --Bungalow/hotel 2 personen
Chris --
Dayna --

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:17

Ceriadwen schreef:

Wanda --bungalow -- 1 persoon
Jet --
Linda --Bungalow/hotel 2 personen
Chris --
Dayna --

Ik denk dat het financieel zowiezo interessanter is om de bungalows gewoon te delen.. en dan hoeven we het alleen nog maar te splitten. Kijken of we bungalows naast elkaar kunnen krijgen.. scheelt ook weer.

Zijn er mensen die beslist niet een bungalow of iets dergelijks willen delen.. ff op tijd een brul geven dan.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:52

Ik vind een bungalow prima maar als dat om wat voor reden niet gaat, kies ik voor een hotel... ;)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:59

Nou ik zit vol spanning mijn emailbox af te wachten.. kreeg net een telefoontje dat ik uitgenodigd ben voor een gesprek a.s. Donderdag.. maar heb geen flauw idee waar en hoe of wat... Kon er echt niks van verstaan. Dus heb maar gevraagd of het op de mail kon worden gezet...

Vanmorgen te horen gekregen dat ook het reclame bureau interesse had en daar word a.s. Maandag een afspraak voor gemaakt.

Spannend spannend spannend

Dreamday92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:00

wat een super leuk idee ik zal evne met jessica bespreken wat zie wil of ik mee ga of dat ze alle dagen zelf rijdt.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:06

Serada schreef:
Ik vind een bungalow prima maar als dat om wat voor reden niet gaat, kies ik voor een hotel... ;)

Oooooohhhhhhhhhh verweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeend :D :D :D

Niks geen hotel voor jou.. een tent zeg ik je muahahahahaha

of vier stokjes en een vuilniszak whahahahahaha

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:44

Uh nou uh.. heb de mail ontvangen...

Ik uhm paste even het bovenste stukje...

Geachte Mevrouw van der Lee,

Graag willen we je uitnodigen voor een 1e gesprek in de vacature voor Site
Manager in de regio Rotterdam/Den Haag.

En dan gewoon geen idee meer hebben dat ik ervoor had gesolliciteerd....nou ja.. vind het erg grappig. Moet er alleen wel voor naar Breda :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:46

Haha, dat krijg je als je 20 sollicitaties hebt uistaan! Ik vind 3 tegelijk al voldoende!

Ik slaap overal. Bunga's delen is gezellig. Ik heb ook tenten. Enzo! Maar......ik rij geen auto, dus das ook wat!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:10

Jetta schreef:
Haha, dat krijg je als je 20 sollicitaties hebt uistaan! Ik vind 3 tegelijk al voldoende!

Ik slaap overal. Bunga's delen is gezellig. Ik heb ook tenten. Enzo! Maar......ik rij geen auto, dus das ook wat!

Nou deze uitnodiging is van een sollicitatie die ik weken terug ooit 's heb gedaan.. zo onder t mom van daar hoor ik toch nooit meer van...

Blijkt dus dat ze al 2 weken proberen contact te krijgen, maar dat mijn vorige email niet meer werkt. Dat kan wel kloppen.. heb mijn websites uit de lucht gehaald en er eigenlijk niet meer bij stil gestaan dat mijn email op oude sollicitaties stond. Dus ze hebben vandaag gebeld.. vind het wel leuk want betekend dat ze dus echt ook interesse hebben...

Oh en vervoer moet het probleem niet zijn.. ik neem aan dat je altijd wel met iemand mee kan rijden en in het ergste geval rij ik 2 keer.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 06:00

Jeetje zeg, wat een onweersbui vannacht zeg, vind dat helemaal niks zo met de paardjes buiten....