KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:57

Dat is idd wel balen als je graag doorzit, er zullen ook wel een hoop mensen blij mee zijn die niet graag doorzitten! In de Z2 is het aantal wissels van 6 naar 4 gegaan per proef, daar ben ik erg blij mee! :D

Mo, jij doet ook veel SGW wedstrijden he, als ik het zo een beetje begrijp? Ik ga namelijk de regiotrainingen rijden en zou graag een keer mee willen lopen en groomen met zo een wedstrijd om te zien hoe dat allemaal werkt, zou je daarvoor openstaan en per wanneer beginnen die weer, april ofzo?

lauras1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:07

Mootje schreef:
Nee, hij deed dit meer dan 10 jaar geleden ;) Wel komt normaal gesproken deze instructeur: http://www.elzeberg.nl/Team.htm

grappig.. bij de elzeberg is de papa van mijn paardje gefokt..viento uno w.. zie dat uit de moederlijn van viento uno goeie dressuurpaarden komen die springgefokt zijn en die Andre nu nog rijd..hopelijk is dat bij bommie ook goed doorgeërfd.. haha :o

Mootje

Re: KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:27

Sjel, 27 maart start ik Chaam, 10 april start ik Etten-Leur. Je bent van harte welkom :D In juni start ik Vlietlanden en Maarsbergen (dat is iets dichterbij voor jou ;) )
Laura, Dat is toevallig!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:54

Mootje schreef:
Sjel, 27 maart start ik Chaam, 10 april start ik Etten-Leur. Je bent van harte welkom :D In juni start ik Vlietlanden en Maarsbergen (dat is iets dichterbij voor jou ;) )

Leuk! *\o/*
Denk dat ik toch één vd eerste twee uitkies, Etten-Leur is naar horen zeggen altijd een erg leuke wedstrijd toch? De regio trainingen beginnen voor mij 9 mei, dus dan vind ik het wel prettig het een en ander gezien en gehoord te hebben. Ik laat het je nog weten!

De L2 is opnieuw aangepast trouwens; doorzitten tenzij lichtrijden wordt gevraagt. Goed nieuws voor jou dus Mo!

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:22

Ow Arthur Schoonhoven is mijn hoefsmid geweest, heb in het verleden ook wel eens les gehad van hem (dressuur) en theorieles voor mn ruiterbewijs. Aardige man!
Ik moet nog even in de b rijden maar volgens mij is er weinig veranderd voor mij. Hebben ze dan 2 x in een korte tijd weer de l proefjes aangepast? apart.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:01

Sjel, EL is altijd een mooie wedstrijd inderdaad. Ik hoor het nog wel ;)
Saar, 1x per 5 jaar valt toch wel mee?

Ik heb vandaag een nieuwe toet gekocht!!!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 21:39

En wat is het geworden Mootje?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:44

Een hele mooie :D
Afbeelding

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:44

Sjel schreef:
Mootje schreef:
regio trainingen beginnen voor mij 9 mei, dus dan vind ik het wel prettig het een en ander gezien en gehoord te hebben. Ik laat het je nog weten!

Hoe heb jij je voor de regiotrainingen ingeschreven? De website geeft een foutmelding en kan de data voor regio NH nu niet vinden!?!

Ik ga zelf 12 maart starten bij Lozeman in de oefencross, de rest is ver weg voor mij....
Laatst bijgewerkt door Annelies_vd op 27-01-11 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:46

Mooie toet, mootje!!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 21:47

Waaauw Mootje!! Gaaf zeg!! Errug mooi! :j

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:03

nice car!!!

waar kun je de regiotrainingen vinden voor zuid holland ben een startende eventer ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:06

Normaal staat het op www.sgw-eventing.nl (moet je openen met Internet Explorer). Degene die het organiseert is Pleun v/d Marel, maar de trainingen beginnen bijna al, en ik weet niet of er nog plek is!
Het heet de regiotrainingen, maar de trainingen zijn door het hele land (Ursem / Renswoude / Baarle Nassau / Lelystad. Als je echt wilt beginnen, kan ik je de trainingen van Michiel Brons in Moordrecht aanraden. Als je zijn emailadres wilt, hoor ik het wel :D

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:41

Ik heb een email gestuurd, woon centraal. Ursem en Lelystad zijn half uurtje.. Renswoude 1,5 uur.
Dus hoop op nog een plekje!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:14

Ik heb regio West ingeschreven, dat is dan Noord- en Zuid Holland, heb idd les van Michiel. Dat was dus een goede keuze lees ik hihi. Wellicht vallen er nog mensen uit Annelies, vorig jaar heb ik ook op het laatste moment af moeten zeggen ivm een blessure van mijn paard.

Mooie toettoet Mo, daar kun je je wel mee vertonen! De binnenkant net zo mooi houden he, is altijd lastig met al die paardentroep elke dag!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 08:56

Sjel, Met de regio heb je de ene keer les van Michiel en de andere keer van Rom. Twee totaal verschillende instructeurs :D
Gelukkig heb ik een zadelkamer in mijn trailer, dus hoeft er geen paardentroep in de auto :=

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:27

Oh, wat ik begreep waren de lessen van Michiel op maandag en die van Rom op woensdag! Wat is het verschil tussen hen dan, kun je dat uitleggen?

Strakjes op naar Arnhem om mijn springzadel op te halen en dan kunnen we eindelijk wat meer springtrainingen gaan doen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:32

:o? Jij gaat natuurlijk door de weeks. In het weekend wisselen ze de lessen ;)
Michiel is van origine een dressuurruiter en dat merk je ook in zijn lessen. Rom is een echte spring/eventingruiter. Het is maar net wat je fijn vind. Ik vind Michiel zijn dressuurmatige aanwijzingen erg fijn, maar anderen kunnen daar heel slecht tegen, omdat dit bijvoorbeeld niet bij hun eigen dressuurinstructeur past of omdat ze gewoon 'koos hopeloos' zijn qua dressuur ;)
Wat voor zadel krijg je?

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:52

Aha! Dat vind ik juist wel heel prettig als dressuurprikker hihi :o
Ik krijg een Marengo Grace, in tabacco kleur. Had eigenlijk mijn oog laten vallen op een Prestige, maar dat wordt wel heel gek qua prijs aangezien ik nog niet weet hoe leuk ik het springen en crossen daadwerkelijk ga vinden en hoe Maes het volbrengt. Anders wordt het een fijn inrijdzadeltje voor mijn nu 2-jarige!

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:15

Nice ride Mo! En Sjel veel succes met je nieuwe springambities! Ik vind springen ook echt super leuk maar ben toch een beetje beperkt denk ik met een tinker. Hoewel ze best leuk kan springen ongeveer 1.00m/ 1.10 maar echt wedstrijden gaan het niet worden denk. Vandaag is mn zadel aangepast voor Orla, dus ik kan er wel weer even tegen. Heb gelukkig nog geen nieuwe hoeven kopen. Nu nog even een paar dagen stampen voor mn tentamens dinsdag en woensdag, daarna nog meer tijd voor de paarden. Dan ga ik naast Orla en Indezz (Onze stoere hengst) nog beginnen met een driejarige tink. Echt een heele leuke!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:29

Ik heb een tinker gehad die kon echt leuk meekomen op wedstrijden :))
(ponywedstrijden dan he..)
Die sprong met gemak 1.20/1.30 vond ze hartstikke cool !

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:35

Zolang de galoppade niet te beperkt is, kan je makkelijk meekomen met een tinker die losse hindernissen van 1.00/1.10 springt!
Sjel, Dio is springgefokt toch?

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:37

Saar, altijd fijn als je weer groen licht van je zadelmaker krijgt zonder hoge bedragen hihi :D
Mo, klopt idd. Dio is een Diarado x Voltaire x Nimmerdor. Diarado is een Duitse hengst, een enkeling kent 'm maar. Was destijds het nieuwe bewegingswonder en is door van Uijtert opgekocht. Dio is van de eerste jaargang, dus alle veulens zijn nu 2 en moeten zich allemaal nog bewijzen. Ik hoop dat Diarado dan iets bekender wordt, want ik vind het een erg mooie hengst. En al wordt ie niet bekend, lijk ik er tot op heden een erg leuk dier aan over te houden!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:21

Wat is het hier stil !!!!!

Leuk al die trainingen en SGW wedstrijden!
Wanneer het weer wat beter gaat met rijden neem ik ook weer een training mee, mijn paard vind het helemaal geweldig :))

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:48

Nou, het is hier inderdaad erg stil. Wellicht een stilte voor de storm? *\o/*
Ik heb vandaag en zaterdag heerlijk gelest bij mijn beide instructeurs. Het verzamel-kwartje lijkt eindelijk gevallen zonder al te veel frustratie van Maes zijn kant. Vandaag ook nog even langs mijn bijna 2-jarige geweest en een longeersingel omgedaan, alsof hij nooit anders gewend was; heerlijk beest zo lekker koel in de kop!