ponykamp manege van loon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gupie

Re: ponykamp manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:22

@xCathy
Ja Jane is echt een schatje <3
Ze was zoo lief!
Xx

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:33

Ik ben hier ruim 25 jaar geleden op kamp geweest ! oef wat ben ik al stokoud !
Mijn pony was destijds Katrien, de halve belg kruising haflinger. De dekjes met stro staan me nog wel voor de geest.

Ook heb ik er mijn vrijgezellenfeest gevierd met al mijn niet (paardrij) vriendinnen op de hittax. Hilarisch !

Mijn liefde voor het buitenrijden is daar begonnen. Heb er goede herrinneringen aan. :D

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 00:29

Ah ja, Katrien! Ik heb nog ergens in de oude doos een "voltige"foto van mijzelf op Katrien. Toen was ik daar ook een week. Superleuk gehad!

EvaLoveTobii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:56

Manege van loon is echt de beste manege ooit! <3 Vindik.

Ik rijd er zelf lessen, buitenritten & Ponykamp enzovoort!
Ben daar nu al 5 keer op kamp gegaan en dat is echt GEWELDIG! <3 :D

xxx

IloveTobias!

EvaLoveTobii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:27

Voor mensen die het nog niet weten, de manege werkt zo goed als NIET meer met strodekjes! Alle pony's & paarden hebben een eigendekje & bondje. Maar je moet alleen nog een los (stro)dekje eronder leggen, maar zonder stro erin.

Ik vind de paarden en pony's allemaal geweldig! Er zijn lieve, ondeugende, brave, minderbrave, enzovoort! Met kampen slaap je nu al een hele tijd in een kamphuis! Er zijn vaak erg leuke leiding, en het kamp verder is het TOP! <3

Ik ben er ook al 5 keer op kamp geweest, en rijd er naast verzorgpony's normaal ook lessen enzo.

IloveTobias! <3 <3 <3

EvaLoveTobii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:48

Mrgn weer lekker lesje rijden bij van loon! <3

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:27

Bertine, als de stro dekbed je voor de geest staan, kan het nooit 25 jaar geleden zijn. Toen ik in 92 ging hadden ze gewone dekjes, en toen ik er rond 2000 nog een keer geweest ben stond er ook een kruising Belg die Katrien heette :?

EvaLoveTobii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:50

stef schreef:
Bertine, als de stro dekbed je voor de geest staan, kan het nooit 25 jaar geleden zijn. Toen ik in 92 ging hadden ze gewone dekjes, en toen ik er rond 2000 nog een keer geweest ben stond er ook een kruising Belg die Katrien heette :?

Ja, Katrien stond er zeker ja! Maar is hellaas op een nieuwjaarsavond overleden aan koliek, als je wil heb ik nog wel een foto. ;)

EvaLoveTobii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:40

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:26

ik ga binnenkort een buitenrit van 2 uur maken op een zondag .
Maar ik heb er echt een hekel aan als ze echt hard in rengalop gaan en ook als ze bijna de hele rit alleen maar galoperen ik vind draven en stappen ook gewoon lekker ontspannend.
Wie heeft hier ervaring mee ?
Ook hebben wij een hotelkamer met onbijt weet iemand hoe dat ontbijt is ? is het zelf pakken of krijg je bv een paar sneetjes brood ?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:03

In de rit wordt goed afgewisseld tussen stap,draf en galop dus niet de hele rit alleen maar galop ;)
Onbijt is in buffetvorm met wit en bruin brood, witte en bruine zachte broodjes, peperkoek, krentebrood, beschuitjes, vers gekookte eitjes, kaas en verschillende soorten vleeswaren en natuurlijk zoetbeleg

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:13

zo dat klinkt super zeg !

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:47

Ik ga in de herfst weer een buitenritje maken <3
Hopelijk op een van me schatjes<3

EvaLoveTobii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:08

Tobias, mijn nummer 1 op van loon, <3 (A)(L)

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:43

In de herfstt weer<3

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:18

wie is het braafste paard eigenlijk dus geen pony ..ik ga op buitenrit en wil graag een heel braaf paard mag best een beetje sloom zijn zolang hij maar niet bokt.
Hebben ze ook een fries trouwens ,ik ben gek op friezen !!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:27

nope geen fries..
er zijn veel brave paarden maar zulke dingen kun je gewoon aangeven wanneer je er bent en dan krijg je een braaf paard wat ook bij je past ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:51

miranda1967 schreef:
wie is het braafste paard eigenlijk dus geen pony ..ik ga op buitenrit en wil graag een heel braaf paard mag best een beetje sloom zijn zolang hij maar niet bokt.

Zelfs het braafste paard kan een keertje bokken. Als je dat écht niet wilt, in kantine stond vroeger een hobbelpaard :j (sorry, flauw, maar het zijn geen machines)

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:40

ja beetje flauw is het wel ja ,ik vraag het niet voor niks ik heb namelijk een whiplash.
Ik weet ook wel dat ieder paard wel eens bokt maar je hebt ook paarden die dat regelmatiger doen uit vreugde of dat een ander paard wat ze niet mogen erachter loopt.
Nina bedankt voor je antwoord daar heb ik tenminste wat aan .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:43

Een whiplash is heel vervelend, maar als je daar echt zoveel last van hebt moet je dan wel op een paard gaan zitten?
Ik zat jaren terug op een hele brave haflinger (geen idee welke hoor) die flink struikelde over een tak en ineens op zn knieeen lag...
Tja....

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:32

ja hoor ik kan prima rijden en ook zulke ongelukjes overleef ik wel ,ben ook in zuid frankrijk trektochten wezen rijden en ook daar ging een paard op zijn knieën op een steile afdaling ,het gevolg is dan wel dat ik door de dreun die ik in mijn nek kreeg de volgende dag niet mee kon rijden,ja dat is het risico maar het gaat meestal goed en ik heb heerlijke dagen daarvoor gehad en zonder problemen gereden.
Alleen vraag ik meestal wel om een gehoorzaam paard wat geen hobby van bokken heeft gemaakt zoals sommige paarden gewoon vaker doen dan andere paarden,dus zo raar is dat dan toch niet om dat te vragen ? ik weet ook wel dat het nooit 100% gegarandeerd kan worden maar als ik mijn leven laat bepalen door mijn whiplash( door iemand heb opgelopen die niet op zat te letten ) dan zou ik dus volgens jou nooit meer mijn hobby kunnen uitoefenen ?
zo van ; niet zeiken om een braaf paard anders moet je thuisblijven ?

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:01

Er zijn genoeg leuke en lieve paardjes bij van loon, <3

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:59

Ik ben er laatst op 2uurs buitenrit geweest, was echt heel leuk, ik weet de naam van mijn paard niet meer, hij was in het begin sloom maar als hij kon crossen deed hij het! Was echt heel leuk, ga binnenkort weer!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:45

ik wil ooook weer.
Zodra ik weer mag paardrijden, kom ik meteen weer bosritje maken!

EvaLoveTobii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:54

miranda1967 schreef:

Heejj! Aster, een vos paardmerrie, is erg braaf & Fijn buiten, ze bokt niet en is enorm lief, misschien is dat iets?