Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:45

als het goed is springt G vd B ze morgen in de springles.. H had dat nog beloofd om in de vakantie te springen (en die zit er na deze week op)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:12

Vandaag weer lekker naar de manege. Er was ponyspringen dus genoeg te zien. Altijd leuk om die kleine pittige diertjes door die bak te zien racen, kop erop en springen maar Haha!. Ik mocht op Unzipped aangezien No Limit bij de smid was geweest en nog niet helemaal lekker liep. Had er helemaal zin in en na een uitgebreide poetsbeurt op naar de bak. Daar na te zijn opgestegen eerst even als levende rem gediend voor een lesgenootje op Ungaro die tijdens het aansingelen alvast aangallopeerde. En daarna serieus gaan rijden.
Na de eerste paar rondjes geloofde ik nog dat Zip gewoon een beetje stijf van stal was gekomen maar na een minuut of 10 kreeg ik toch mijn bedenkingen. Ik weet niet hóe onlogisch ik blijkbaar wel niet reed maar ik kon er met de minuut minder mee. Hij zat vast op links, wilde niet inbuigen rechts en als je toch even doorvroeg: kop omhoog en rennen. Dat was eigelijk het algemene gevoel van mijn hele les: bij alles wat hem niet beviel kop erop en rennen en dwars door al mijn hulpen heen denderen (en dat was 80% van mijn les Clown). Les ging dus op zijn zachtst gezegd niet zo goed...Voede me echt een beetje Toos Kansloos: wat ik ook probeerde, niks leek te helpen het leek alleen maar nóg erger te worden.
Na mij moest hij nog een uurtje doordat paco zichzelf verwondde aan de bakdeur. Bij dat meisje ging ie vervolgens heel hard in de galopstand zonder terug te willen, maar na een ruilactie liep hij echt heel goed bij een meisje wat volgende week naar onze les komt. Dus hij heeft zijn dag in ieder geval goed kunnen afsluiten Clown.
Daarna nog wat springen gekeken, NL gepoetst en daarna naar huis gegaan.
Alweer benieuwd op wie ik volgende week zit, heb er alweer helemaal zin in Haha!. Het kan alleen maar beter gaan dan vandaag Bloos

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:38

Dan ook mijn verslag maar even neerplanten. Het ponyspringen was inderdaad leuk om te zien, van die kleine smurfen met van die scheurmonsters voor de donder niet bang. Wou dat ik nog zo in de rondte scheurde. De les van 10 uur ook gekeken en om 11 uur gaan poetsen. Dus hup om 12 uur naar de bak en erop gesprongen. Ik zat net en toen had Ungaro zijn actie, kwam al bokkend op NL afgeracet dus hup snel aan de kant met NL voordat ze mee ging doen. In het begin van de les voelde ze ook vrij goed aan, alleen wilde ze niet echt heel fijn aan het been komen. Heel veel overgangen, schijnovergangen en tempowisselingen maar niet het gewenste resultaat. Dus maar wat harder ingekomen en toen viel het kwartje. Het ging vandaag eigenlijk heel wisselend. Dan een fijn stuk galop en dan stortte het weer in en dan weer wat fijner. Tegen het einde van de les vond ik haar totaal niet fijn lopen dus toen de rest ging stappen nog even doorgereden om ontspannen en met een goed gevoel de les af te sluiten. Ik word alleen beetje gek van mijn binnenhand als we linksom rijden, maar ik ben me ervan bewust dat is al iets. Volgende week heeft NL wedstrijd dus ben benieuwd op wie ik dan zit.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:49

Aangezien wij zaterdag nergens konden rijden zijn we lekker naar buiten geweest.. en lang ook.. lekker naar de campina gereden en daar had Fab er zin in.. Door het plassenpad heen gegaan wat ze geweldig vond(sprong erin en kleinere plassen sprong ze overheen). wel als gevolg dat fab tot aan haar buik in het water zat iedere keer en de modder in het rond vloog.. we waren een beetje nat en beetje vies Haha!

Nouw ik ga straks men eerste rijles doen want eindelijk ben ik dan 18 Haha!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:59

Gefeliciteerd Rowan!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:32

Beter blijven jullie allemaal van de weg af vandaag, die ken niet rijden hoor Tong uitsteken

Gefeliciteerd hihi.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:19

Dankjullie Lachen net even veearts gebeld.. Fab heeft haar tand afgebroken en eet een beetje moeilijk.. En ze moet nog gescant worden dus ben benieuwd of het nu definitief is Lachen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:04

Nouw Fabulous is gescant en ik heb het hartje van het veulentje zien kloppen Lachen Haar tand was verder geen ramp want ze was ook aan het wisselen. Moet alleen een nieuw zadel voor haar omdat dit zadel begint te drukken. Men verjaardag loopt tot nu toe nog goed Lachen

Dadelijk de auto in en moet gelijk de snelweg op bij Oss Tong uitsteken van de weg af dus Knipoog

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:14

ach ja meteen zolang qweg met jong paard heel slim.. maar je mag dus weer geld uitgeven voor een nieuw zadel.. moet ze niet gewoon bijgevoerd worden en dat ie dan weer goed ligt? want schriel is ze wel

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:30

Gefeliciteerd met je verjaardag.

Hoezo bijgevoerd worden?? ze krijgen op de manege toch genoeg voer!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:32

Gefeliciteerd Rowan.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:07

ik heb het de veearts nog gevraagd maar ze is totaal niet te mager. Dus je had geen gelijk. Ze zal altijd iel blijven. Het is geen dikke zoals vele op de manege...misschien verkijk je je daarop

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:57

dat wel, maar als je toch voort de ribben ziet.. maar oke ik zal t wel verkeerd zien.. ik zou het heel anders doen met een jong paard maarjaa

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:47

Lijkt mij als een veearts zegt dat die gewoon normaal is. en natuurlijk mag die wat dikker worden maar het word nooit geen dikke..En als zij een ritje naar de campina maakt waarvan het grootste deel alleen stappen is.. gaat ze heus niet dood..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:41

Niet elk paard is hetzelfde dat zie ik bij ons wel.
Ze krijgen alle drie evenveel maar qua omvang zien ze er alle drie heel verschillend uit.
Ribben zien doe ik niet zo graag maar bij een jong paard gaat vaak nog veel naar de groei in plaats van de buik. (beetje warrig maar jullie snappen het vast wel)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:04

Jaa maar al meteen een uur of 5 naar buiten, daar gaat natuurlijk veel te veel energie in zitten die ze met het groeien hard nodig hebben.. Ja iel zal ze wel blijven, maar ach ja ik hou maar stil want ik heb er geen verstand van natuurlijk

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:34

Dat zeg ik niet.. als ik nou 5 uur naar buiten geweest zou zijn en alleen maar hebben gegaloppeerd... we hebben de heen en terug weg alleen gestapt en zijn nog bij mensen van mijn oude stal op bezoek geweest omdat die 25 jaar getrouwd waren. Nouw dan staan de paarden alweer zo'n 3 kwartier stil.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:31

Zo de eerste dag van de dressuur zit er weer op.
Het was weer gezellig vandaag op het secretariaat (toch Joyce) er werd best redelijk gereden, ondanks de best hoge temperaturen. Morgen nog een dagje en dan hoop ik aan het einde nog even naar de cross in Helvoirt te kunnen gaan kijken.
Vanmorgen ook nog twee lessen gedaan, met de eerste groep nog wat gym gedaan, dat was een tijd geleden.
Het was best wennen had in beide groepen een hoop nieuwe ruiters (en dan al die nieuwe namen).

Marloes heeft trouwens een kindje, een jongen en hij heet Dion.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:53

en marieke ook een meisje: Imke

Jaa t was weer gezellig, maar ik had met dit weer liever andere dingen gedaan Knipoog
Morgen na de wedstrijd ga ik na de musical van ciske de rat met mijn oma's Lachen dus dat word morgen weer een lange dag

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:10

Ciske de Rat ik dacht naar Jan Smit, nou het lijkt me alle twee leuk.
Zie je morgen

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:53

Nou zal ook nog maar even een verslagje plaatsen. Vanmorgen eerst even wat mensen uit de les van 10 uur geholpen en toen bij de dressuur gaan kijken. Voor vandaag was Raffinee voor mij gereserveerd dus die samen met Djoon maar even gaan poetsen om tussendoor nog wat van de dressuur mee te pikken. Toen het eenmaal tijd was om te gaan rijden er snel op gaan zitten en maar zien waar het schip strand. Was al even geleden op Raffinee en weer even wennen. Hij was vrij snel aan het been en reageerde goed op de kuit dus lekker aan het rijden gegaan. Hij hangt alleen voor het gevoel behoorlijk op de hand, dus een paar keer genept Bloos! en mijn hand even snel naar voren weggestoken en weer opgepikt. Toen nog wat tempowisselingen er tegen aan en zo kwam hij iets meer op de achterhand.
Op een gegeven moment maar wat gekke oefeningen geprobeerd alsof ik achterlijk was en zowaar lukte er nog wat van ook. Cool Dus paard helemaal de hemel in zitten prijzen want hij had zo goed zijn best gedaan. Dus paard lekker verzorgd en gaan eten om vervolgens weer de wedstrijd te kijken. Wedstrijd was wel leuk alleen mijn domme hulla hulla dans voor een vol terras vanwege de wespen was dan weer minder. Nagelbijten / Gniffelen ROFL No Cheer Huilen van het lachen
Tussendoor nog wat paarden verzorgd en nog meer dressuur gekeken en om half 5 eindelijk maar eens naar huis gegaan.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:22

nou de musical was echt super mooi, toch wel een beetje naar de film van Ciske de rat.. Musicals zijn altijd mooi aangekleed en dat was met deze ook weer

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:44

Ook maar even een verslagje nog van zaterdag.Heerlijk weer en daarom ook lekker op het terras naar de dressuur zitten kijken en ondertussen Raffinee even gepoetst. Ik mocht op No Limit rijden dus die daarna ook even een uitgebreide poetsbeurt gegeven. Daarna naar de bak, opgestegen en lekker losgereden. In het begin veel geschakeld om hem van zijn voorhand af te halen en hem wat vlugger te maken in zijn reacties want dit was de vorige keer niet naar tevredenheid gelukt. Zaterdag ging het echter lekker en ook de lengtebuigingen gingen nu zonder al te veel moeite. Op een gegeven moment wat wijken en schouderbinnenwaarts meegenomen wat ook nog best leek op wat het moest voorstellen dus al met al heel tevreden. Paard was ondertussen goed wit aan het worden en werd met de minuut fanatieker. Was helemaal vrolijk dat na een aantal weekjes tegenslag het er eindelijk weer uitzag alsof ik een beetje kan paardrijden. Paard moest na mij nog een uur lopen dus toen maar raffinee mee afgezadelt en naverzorgd en daarna gaan eten en nog meer wedstrijden gekeken. Ondertussen ook No Limit even afgesponst en buiten op laten drogen, wat hij wel gezellig vond volgens mij Haha!. Na nóg meer proefjes te hebben gekeken uiteindelijk om 16:30 naar huis gegaan. Gedouchet en daarna lekker bij liek gegeten. We zijn nog even naar de Bossche kermis geweest die ik persoonlijk wel héél erg klein vond, maarja ik ga al jaren alleen maar naar de Tilburgse kermis dus dat is ook geen goed vergelijkingsmateriaal Knipoog. Zondag na mijn werk nog even naar Oudoor Helvoirt geweest. Dát is echt superstoer, volgend jaar maar een vrije dag aanvragen Ja

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:30

Gisteren bij Outdoor Helvoirt was leuk en lekker vertoeven. Maar vandaag begon school dan toch echt weer. Dat was weer wennen zo bijtijds mijn bed uit en naar school in plaats van stage lopen. Was overigens alweer vroeg klaar vandaag. Morgen en donderdag daarentegen moet ik tot 18 uur naar school. Slapen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:06

Ik had die dans wel eens willen zien Sjaslique.
Ja dames met school gaat voor jullie het regelmatig leventje weer beginnen, tot de najaarsvakantie en dan de kerstvakantie en dan de voorjaarsvakantie.mmmmmmmm
Jullie hebben geen klagen hoor.