Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JuuLePuuL

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:40

haha nou vervelen is niks aan!!! was vanochtend al om 8 uur eruit en 10 uur in de stad... en nu zit ik de hele dag te niksen en 100 x hetzelfde op te ruimen, moest oppassen vanmiddag maar werd afgebeld... ga zo maar even afleveringen van heroes kijken! En vanavond cocktails drinken Knipoog Wilde heel graag vakantie en vrije tijd, maar mna 2 dagen heb ik het wel weer gezien, ben blij dak de hele vakantie kan werken!

Ja onzin man die toets! Dan krijg je zeker weten maar heel weinig! Waar is dat goed voor?? Voor later? Dat je die stijl/techniek kunt herkennen en wie de maker is?? Hmmm... veel succes lied!

jaaaa maandag lekker door het bos en over het strand rijden! zal henco een knuffel van je geven Knipoog van pennymeisje lydia Tong uitsteken haha

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:42

Ik wil me echt vervelen!! Alles is beter dan leren!!!!! Ik wil ook uit vanavond en ik wil ook heroes kijken... bah.. stom tentamen... het is idd om die techniek enz te kunnen herkennen.. maar dat heb ik later echt niet meer nodig!!!! grrrrr... maar goed, ik zal bezig Lachen Anders komt het er helemaal niet van Tong uitsteken

Geniet ervan op vlieland!! Haha! En henco knuuuuefffeleeeen Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:08

Het was heel erg leuk dat Marisca langs kwam. Leuk haar weer eens te zien Haha!

We hebben haar eerst even al de beesten laten zien en toen zijn we het weiland in gegaan. Ze ziet meteen hoe een paard is, wat geschikt voor ze is enz.
Bij Rikst riep ze meteen dat dat een grappig paard is Clown
Donja dat ze bitloos waarschijnlijk erg goed doet, doet ze dus ook *LOL*
Melissa dat ze heel veel moeite met die achterbenen zal hebben..

En alles wat ze zegt klopt meteen, door twee tellen te kijken ziet ze meteen wat voor persoonlijkheid een paard heeft. Nog wat tips gekregen en toen Libje meegenomen het land uit om zadel te passen.
En toen heeft ze met libje nog even wat grondwerk gedaan en een mini-join-up. Ze is daar heel gevoelig voor en kwam keurig naar Marisca toe. Sta toch wel versteld hoeveel je daarmee kan doen. Heb erg veel daarover geleerd en ik denk dat ik veel verder met Melissa kan komen na goed grondwerk. Heb er al erg veel zin in Haha!

Maar het was erg leuk haar weer te zien, hoop dat het niet te druk voor haar was.. Maar geloof dat ze het wel gezellig vond Knipoog

@Juul, hoe heette dat boek over grondwerk ook alweer?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:35

Wat leuk zeg, dat het zo fijn met Marisca was! Ze weet inderdaad in een opslag al van alles te vertellen over je paard!! Had ik ook, stond ik versteld van! respect heb ik voor haar haha En het is inderdaad gezellig ook! En van grondwerk kun je zoveel leren en ver komen met je paard/pony! Leuk is dat! Dat boek is van Inge Teblick, Grondwerk met paarden heet het. Alleen er zijn wel zoooooveel boeken over grondwerk maar deze heeft plaatjes en laat stapsgewijs zien hoe je het moet aanpakken! Toen ik met Black grondwerk had gedaan ging het rijden ook stukken beter!!

Ik ben zo blij met Oneta! Vandaag gereden weer, in de regen, eerst gelongeerd en toen alleen opgestapt en mooi rechts- en linksom gereden, vooral veel aandacht aan links besteed wat haar moeilijke kant is! De eerste paar keren vond ik het wel fijn als iemand dr even beethield en in de buurt blijft, tis best een pittig paard qua rijden (Houston he Tong uitsteken) maar ik begin dr steeds meer door te krijgen en ze is zo fijn op je zit te rijden! Cool aankomende week gaat ze helaas even weg, keuringsklaar wordt ze gemaakt voor de keuring a.s. zaterdag! Maar komt wel mooi uit, ik ga morgen voor 3/4 daagjes chillen @ vlieland!

Dus fijne week allemaal!! Doei, doei en Lied succes met je foto-tentamen! en de rest veel paardenplezier!
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 24-06-07 19:41, in het totaal 4 keer bewerkt

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:38

Have fun op vlieeee!!! Haha! Moet wel lukken Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:40

Nog 65 foto's moet je zie ik...pfffff succes!!! Misschien heb je zin om nog even mee te gaan doordeweeks naar Oneta voordat we weggaan? Haha!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:41

Nu nog 60 Slapen

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:42

Oeeeeh! Ja!!!! Haha!

Dan niet komende week, maar die week daarna! Wanneer?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:44

Ja is goed!!! Deze week is Oneta toch weg! Ik kan elke dag als ik wil, dus roept u maar!! Weet niet of kiet kan, want die gaat die week op vakantie! Maar het liefst ma, di, wo, of do! Want vrijdag wil ik thuis blijven om alle laatste spullen in te pakken en op te ruimen en heb die donderdag nog een soort van 'afscheids' feestje! Misschien als we ma of di gaan dat Kiet nog kan/meewil! Die gaat woensdag op vakantie...
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 24-06-07 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:45

Oke, dan komt dinsdag mij het beste uit! Lachen

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:46

Okee! Dinsdag vind ik helemaal goed! Zal kiet vragen of die ook mee kan dan, wel even gezellig! Wanneer wil je!? In de avond, ochtend, middag? Het kan allemaal!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:47

Haha.. wat een keuze Tong uitsteken Doe maar smiddags...

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:51

haha owkee... ja u zegt het maar!! s'middags is goed!! We spreken nog wel een tijd af dan! Heb Kiet ook even gevraagd! Kunnen we nog even wat afspreken met z'n allen (lees: 3'en) Haha!
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 24-06-07 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:52

Jaaa, gezellig Lachen Dan zie ik je in ieder geval dan nog eventjes Lachen

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:55

Ja precies! Gezellig! Het rijden gaat iig stukken beter dan met Black Knipoog leuker om naar te kijken denk ik! Ik moet morgen om 8 uur al met de trein,boot van 9 uur neem ik Boos! bleegh! Maar ik moet niet zeuren...liever dat dan leren Tong uitsteken

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:57

Mooi zo! Ben heel benieuwd Haha! Maar met Black vond ik toen ook leuk hoor! Vond het zo leuk dat jullie echt maatjes waren Haha! Want van mij moest ie niks hebben Tong uitsteken Maar ben benieuwd naar oneta!!! Haha!

Oooh lekker vroeg morgen Tong uitsteken maar kan je op de boot weer verder slapen Tong uitsteken heerlijk om even naar vlie te gaan!! En idd veeeeeeeeeeeeel beter dan leren!! Morgen gelijk even paardrijden of niet ??? Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:00

Jaaaa ik ga morgen even gezellig met Marijke rijden! En lekker op stal zijn en ompielen en rijden! Mwoah op de boot kan ik niet echt slapen.. ga wel boekjes lezen en muziekje luisteren! De paardentandarts is er ook deze week, dus dat is altijd erg gezellig en interessant!

Ja, Black en ik waren wel maatjes, wel sneu als ik zo langs hem loop altijd dan kijkt ie zo beteuterd van: waarom mag ik nooit meer mee?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:01

Ooooh hheerlijk rijden!! Haha! Tandarts lijkt me trouwens ook vet interessant! Wat leuk zeg! Lachen

Ach.. je kan ook nog wel es met black ompielen toch ? Lachen

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:04

Ja de paardentandarts doet 1 x per jaar alle paarden en pony's in een week! Scheelt een hoop, is fijn voor ze, ook met eten, en je merkt het verschil met rijden! Vorig jaar mocht ik met mn hele arm/hand in de mond van een pony, en dan voel je hoe scherp de randen van de kiezen kunnen zijn, je kunt je er hand aan open halen, na een behandeling waren ze weer mooi afgerond! Daarom is dat zo belangrijk! Kun je nagaan wat een last een paard/pony kan hebben!
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 24-06-07 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:05

Ja, het is zeker belangrijk!!!! Goed dat Marijke en Arne dat doen! Lachen Arme man.. moet al die paarden in 1 week doen Tong uitsteken haha.. Bij wie had je de arm in de mond dan?? Tong uitsteken

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:08

Ze zijn met z'n tween! Dus dat scheelt! Leuke mensen ook overigens! Bij Kiwi heb ik mogen voelen, wel vreemd want je hele hand/arm gaat naar binnen! Ja zeker goed dat dat gebeurd, kunnen veel manegehouders een voorbeeld aan nemen! Moet je nagaan hoe het gebit van een paard eruit ziet die in zn leven geen tandarts heeft gezien! Ja, oke in de natuur hebben ze dat ook niet, maar ze kunnen er zeker last van hebben!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:09

Hoop alleen dat het weer wat beter is dan nu... komt met bakken uit de lucht vallen, ik geloof dat ik nog maar een rijbroek mee neem...

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:10

Naja.. die paarden staan ook niet meer in de natuur.. ze moeten het doen van wat de mens ze geeft.. en das vaak ook niet genoeg om de tanden bij te houden lijkt me.. Dus wel goed dat manege eigenaren dat doen!

Enne.. wat bedoel je met leuke mensen? Knipoog haha.. leuke mannennenen???? Tong uitsteken

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:11

hahaha neeeeeeeeee leuke mensen, tis een stel! leuke paardemensen! Je hebt namelijk ook GEEN leuke paardemensen...

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:12

Jaaa, dat is waar Lachen Wat leuk dat het een stel is trouwens Haha!