Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:55

Nou had ik geluk dat ik op vakantie was met een paar boktloze dagen. Ben inmiddels weer terug en ben blij dat ik vannacht in mijn eigen bed lig want ben op vakantie getreiterd door de muggen, dus een viertal slapeloze nachten.
Morgen weer lekker zaterdag, heerlijk.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:49

ik ben ook een paar dagen bijna niet thuis geweest dus ik heb er ook niks van gemerkt..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:14

Ik heb er wel wat aangemerkt.. was wel irritant Knipoog gisteren heerlijk met Fab gereden dressuurmatig.. ze begint steeds beter te lopen. Vandaag heet Jill met Fab gesprongen en het ging super.. Eerst was kruisjes en stijltjes.. daarna een dubbel neergezet en later een oxer van de laatste van de dubbel gemaakt van 70cm en ze deed het super(der eerste oxer sprong ze heel hoog maar wel met een redelijke goede techniek). Daarna een dubbel met oxer en toen een hindernis neergezet waarbij ze van hand moest veranderen.. daar waren nog wat problemen met het sturen, maar voor de rest deed ze het super Lachen word dus een echt allround paardje.. Alleen Jill springt ermee.. ik heb het lef er nog niet voor Knipoog
In oktober willen we gaan starten gewoon voor het laten zien van alles, nog niet echt serieus want ze heeft het nog niet zo op erge drukte, vooral niet als iemand echt dicht op haar rijd en al helemaal niet aan haar blinde kant Tong uitsteken

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:04

Vandaag een lekker lang dagje op de manege gehad. Ik was weer ingedeeld op NN, dus mijn dag was bij voorbaat al weer goed. Eerst lekker op het terras naar de les van 10 uur gekeken en daarna even met Liek NL gedaan en toen naar NN. Ik vond haar met poetsen en zadelen al een beetje vreemd doen, ze had er duidelijk geen zin in. Maar zogauw ze dan gezadelt is wil ze ook wel gelijk naar de bak, dan heeft ze opeens haast Knipoog. Hoorde bij het losstappen dat ze afgelopen week opeens niet meer rechtsom wilde en dan steeds op de rem ging en een stukkie omhoog kwam. Maarja dacht 'zal wel meevallen' want rechtsom was tot nu toe juist haar favoriete kant. Maar in de buitenbak bleek inderdaad dat ze onder geen beding rechtsaf wilde, hup op de noodrem, achteruit en stukkie omhoog als je bleef aandringen. Heel rustig gebleven -nou dan gaan we nog even niet rechtsaf, we gaan iig in géén geval linksaf- en telkens toch weer geprobeert de vooruitstand te maken en rechtsaf te slaan. Na een tijdje lukte dit, maar in elke hoek opnieuw hetzelfde drama. Zat sterk te overwegen om af te stappen want in mijn opinie zit er bij haar duidelijk ergens iets absoluut niet lekker. Ik rij voor mijn plezier, en dat heb ik niet als ik weet dat mijn paard niet lekker in zijn vel zit en misschien wel ergens last van heeft. Van het lieve pittige paardje dat voor je door het vuur ging was weinig meer over. Maar goed, besloot dat ik sowieso linksom wilde afsluiten en als ze rechtsom echt extreem ging doen dat ik dan af zou stappen. Linksom ging steeds fijner en fijner. Ze liep heerlijk ontspannen, en na verloop van tijd ontspande ze rechtsom ook goed en kon ik er wat meer kleine buigingsoefeningetjes in stap mee doen. Toen dat goed ging aangedraafd. En vanaf toen ging het bijna weer als normaal.
Hoorde dat ze weer teruggaat naar waar ze vandaan komt, als het aan mij ligt liever vandaag dan morgen. Hopelijk kunnen ze daar de oorzaak van het gedrag vinden en die oorzaak wegnemen/behandelen want als dit dier zo elke dag in een les moet lopen, dat is gewoon niet meer eerlijk voor haar vind ik.

Na het rijden afgesponst en beentjes afgespoten. Daarna lekker op stal gezet met een flinke dosis winterpenen en gaan eten. De rest van de dag overal en nergens rondgehangen en lekker met iedereen staan kletsen, leek wel een kippenhok maar ik vind het alleen maar gezellig dat een groot aantal mensen terug is van vakantie Knipoog.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:20

Heb het gezien en gehoord Djoontje, het is vervelend maar zo'n paard is inderdaad niet te handhaven op de manege. De andere is gekocht en blijft dus heb ik begrepen, wie weet zit je daar de volgende keer op.
Mocht NN weer teruggaan naar waar ze vandaan komt dan kan ik haar weer dagelijks (zo lang ze daar staat) zien. Je hoort het wel.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:46

Zal ook maar even een verslagje neerzetten. Al is het bijna geen verslagje waardig. Ik zat weer op NL en we gingen weer in de buitenbak rijden. Had mezelf voor vandaag voorgenomen om er lekker aan te gaan rijden want het is tenslotte al 2 keer weer goed gegaan in de buitenbak. Maar eenmaal in de bak was ik mezelf weer helemaal kwijt. Zo enorm druk met mutsen dat er van paardrijden niet veel kwam. Ik zat mezelf enorm in de weg met dit gedrag. Alsof het nog niet kansloos genoeg was had ik ook nog eens een spastische rechter enkel die alle kanten op bewoog behalve wat die moest bewegen. Al met al dus een flinke domper aangezien ik er zo aan toe was om weer te rijden, maar het was meer een mislukking.
Een positief puntje is dat ik na de les wel een rondje rond de manege heb gestapt, dus in ieder geval iets.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:26

Wat een rust hier zeg. Klopt het trouwens dat de wedstrijden van 16 en 17 augustus niet doorgaan?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:07

Klopt inderdaad.
Volgende week is het twee dagen pony springen, daarna twee dagen paarden dressuur en het eerste weekend van september ik verwacht 1 dag dressuur voor de pony's.
Gezien de bui van nu is het misschien wel goed, anders gaat de wei dit niet volhouden ben ik bang.

Het is inderdaad rustig hier, heeft er nu niemand iets te melden??

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:21

Ik heb wel wat te vertellen, ik heb n gebroken teen, tornado is met zijn volle gewicht ( Én dat is VOL ) boven op mijn kleine 2 teentjes gaan staan, en daar bleef hij zo ongeveer één minuutje op staan, ik kreeg hem er met geen mogelijkheid vanaf... Nagelbijten / Gniffelen

En nu ben ik een keer kreupel Clown

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:45

Handig ja die paarden die op je tenen gaan staan. Hopelijk gaat het snel weer beter dan.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:52

VonDutch schreef:
Ik heb wel wat te vertellen, ik heb n gebroken teen, tornado is met zijn volle gewicht ( Én dat is VOL ) boven op mijn kleine 2 teentjes gaan staan, en daar bleef hij zo ongeveer één minuutje op staan, ik kreeg hem er met geen mogelijkheid vanaf... Nagelbijten / Gniffelen

En nu ben ik een keer kreupel Clown

en je hebt gister gereden?

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:31

Jep met rijden heb ik er gelukkig minder last van, omdat ze met een strakke sok byelkaar blijven, met gewone schoenen is het en stuk lastiger...
En ookal had ik veel pijn, rij ik toch gewoon door, noddy & fab gaan voor.
Maar ze kunnen er niks aan doen!

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:53

VonDutch schreef:
En ookal had ik veel pijn, rij ik toch gewoon door, noddy & fab gaan voor.
Maar ze kunnen er niks aan doen!
auw dat moet wel erg pijnlijk zijn...
haha een echte diehard dus maar je moet het ook rust geven anders geneest het langzamer.. sterkte ermee Knipoog
w heeft NN vandaag opgehaald.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:19

Dacht al dat ik haar vanavond zag lopen in de wei. Heb ik het toch goed gezien.
Balen zeg een gebroken teen, ze kunnen het niet in het gips zetten maar vraag eens of ze je teen kunnen tapen (raar woord zo of ik schrijf het niet goed) aan een andere teen vast, dat scheelt een heel stuk.
Beterschap ermee.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:58

Je laarzen aan en uit doen lijkt me dan toch pijnlijk.. Vandaag de grote weer gereden, pff dat was weer een flinke klus.. hij wilde niet eens in de linker galop.. maar hij is rechts zo sterk dat ie dus ineens naar rechts trekt en ja dan springt ie dus rechts aan.. Toen ie er net stond was ie toch fijner

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:20

Zit hem dan niet iets dwars? of rijd je hem dan misschien niet op een andere manier als de eigenaren, andere verzorger?

Voor Jill scheelt het natuurlijk weer dat ze laarzen heeft met ristsjes die helemaal tot onderin zitten Knipoog

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:12

supje schreef:
w heeft NN vandaag opgehaald.

Amarie schreef:
Dacht al dat ik haar vanavond zag lopen in de wei. Heb ik het toch goed gezien.

Mooi zo dan kan ze in alle rust weer even bijkomen van haar manegeavontuur Lachen. En hopelijk knapt ze snel weer op en komen er mensen die zien wat voor gouden beestje het is. Het zal nooit een topper worden, ze kan beter de recreatie ingaan, maar lief dat is ze zéker.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:50

Dustinlover schreef:
Zit hem dan niet iets dwars? of rijd je hem dan misschien niet op een andere manier als de eigenaren, andere verzorger?

Voor Jill scheelt het natuurlijk weer dat ze laarzen heeft met ristsjes die helemaal tot onderin zitten Knipoog

B en S krijgen hem ook moeilijk in de linkergalop..komt omdat ie dan naar rechts trekt en ja met verkeerde stelling springt ie verkeerd aan.. Maja tis al ff geleden dat ik erop gereden hebt (uberhaubt dat ik gereden heb) dus misschien is dit voor B en S normaal

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:25

Zal maar eens even een rijverslagje plaatsen. Vanwege de enorme drukte moesten we om 10 uur rijden. Dus lekker bijtijds op de manege om rustig aan te poetsen en op te zadelen. Eenmaal erop en even rondgestapt naar de buitenbak. In het begin van de les schrok B. van R en ik reed met NL net die kant in. Wat resulteerde in een paard met haar kop erop en een verstijfde ik. Maar door de coaching van AM ging het goed. Mezelf op een gegeven moment bij elkaar gepakt en wat gedurfder gaan rijden. Ze liep al wel fijner als vorige week en ik kon er ook meer mee, maar de kwaliteit was ver te zoeken. Ben benieuwd hoe het volgende week gaat in de binnenbak.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:32

Dan gaat het vast ook goed, het gevoel is bij jou anders dan het het uitziet. Probeer voltes, rechte lijnen en het tempogoed af te wisselen en het komt goed.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:00

Ook van mij even een rijverslagje.
Zaterdag dus om 10 uur meegereden. Was nog een rustig lesje met in totaal 7 mensen. Ik mocht op No Limit, wat ik erg leuk vond want die wilde ik graag eens proberen. Was erg wennen van de kleine, iele NN naar weer een formaatje slagschip. No L is een beetje aan de trage kant, maar wel heel erg braaf. Ik had vooral moeite hem van zijn voorhand af te houden want daar duikt ie doodleuk op en hij doet dit best sneaky Tong uitsteken. Veel schijnovergangetjes gereden en wat tempowisselingen met daarbij af en toe het achterbeen wat bijtikken. Dit hielp goed maar soms ging ik net iets te ver, waardoor hij lekker weer op voor klapte en alle vooruitgang opeens weg was. Ook gaat hij bij schijnovergangen en stukken vooruit rijden soms juist duiken ipv dat hij achter eronder brengt en de hoogte ingaat qua hoofd-halshouding. Ik heb veel moeite met dit soort dingen dus voor mij een erg fijne les omdat ik nu juist met deze punten aan de slag kon.
Erg leuk paard verder, super om te rijden. Misschien als mijn lesgenootje op vakantie gaat dat er een kansje inzit dat ik nog een keertje mag, want dit was zeker voor herhaling vatbaar.

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:45

Hoi allemaal, even een berichtjes vanuit turkije.. het is best te doen 4 dagen zonder je paardje maar nu begint het toch wel weer te knagen om te gaan rijden en je paardje te knuffelen enz:)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:48

en hoelang moet je nog Tong uitsteken
Vanavond weer wedstrijd.. Ik moet eerst van 5 tot 6 een introductie lesje doen en dan op t secretariaat..

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:51

versace is terug.. waarschijnlijk niet voor de manege lessen (W, gaat haar gewoon rijden) maar als w echt niet kan gaat er misschien wel iemand uit de manegeles op

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:44

Nou ben benieuwd dan hoe dat zal gaan. Wie weet wat ze geleerd heeft daar.