Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gisteren heerlijk met Fab gereden dressuurmatig.. ze begint steeds beter te lopen. Vandaag heet Jill met Fab gesprongen en het ging super.. Eerst was kruisjes en stijltjes.. daarna een dubbel neergezet en later een oxer van de laatste van de dubbel gemaakt van 70cm en ze deed het super(der eerste oxer sprong ze heel hoog maar wel met een redelijke goede techniek). Daarna een dubbel met oxer en toen een hindernis neergezet waarbij ze van hand moest veranderen.. daar waren nog wat problemen met het sturen, maar voor de rest deed ze het super
word dus een echt allround paardje.. Alleen Jill springt ermee.. ik heb het lef er nog niet voor 
. Hoorde bij het losstappen dat ze afgelopen week opeens niet meer rechtsom wilde en dan steeds op de rem ging en een stukkie omhoog kwam. Maarja dacht 'zal wel meevallen' want rechtsom was tot nu toe juist haar favoriete kant. Maar in de buitenbak bleek inderdaad dat ze onder geen beding rechtsaf wilde, hup op de noodrem, achteruit en stukkie omhoog als je bleef aandringen. Heel rustig gebleven -nou dan gaan we nog even niet rechtsaf, we gaan iig in géén geval linksaf- en telkens toch weer geprobeert de vooruitstand te maken en rechtsaf te slaan. Na een tijdje lukte dit, maar in elke hoek opnieuw hetzelfde drama. Zat sterk te overwegen om af te stappen want in mijn opinie zit er bij haar duidelijk ergens iets absoluut niet lekker. Ik rij voor mijn plezier, en dat heb ik niet als ik weet dat mijn paard niet lekker in zijn vel zit en misschien wel ergens last van heeft. Van het lieve pittige paardje dat voor je door het vuur ging was weinig meer over. Maar goed, besloot dat ik sowieso linksom wilde afsluiten en als ze rechtsom echt extreem ging doen dat ik dan af zou stappen. Linksom ging steeds fijner en fijner. Ze liep heerlijk ontspannen, en na verloop van tijd ontspande ze rechtsom ook goed en kon ik er wat meer kleine buigingsoefeningetjes in stap mee doen. Toen dat goed ging aangedraafd. En vanaf toen ging het bijna weer als normaal.
. 
VonDutch schreef:Ik heb wel wat te vertellen, ik heb n gebroken teen, tornado is met zijn volle gewicht ( Én dat is VOL ) boven op mijn kleine 2 teentjes gaan staan, en daar bleef hij zo ongeveer één minuutje op staan, ik kreeg hem er met geen mogelijkheid vanaf...
En nu ben ik een keer kreupel![]()
VonDutch schreef:auw dat moet wel erg pijnlijk zijn...En ookal had ik veel pijn, rij ik toch gewoon door, noddy & fab gaan voor.
Maar ze kunnen er niks aan doen!
supje schreef:w heeft NN vandaag opgehaald.
Amarie schreef:Dacht al dat ik haar vanavond zag lopen in de wei. Heb ik het toch goed gezien.
. En hopelijk knapt ze snel weer op en komen er mensen die zien wat voor gouden beestje het is. Het zal nooit een topper worden, ze kan beter de recreatie ingaan, maar lief dat is ze zéker. Dustinlover schreef:Zit hem dan niet iets dwars? of rijd je hem dan misschien niet op een andere manier als de eigenaren, andere verzorger?
Voor Jill scheelt het natuurlijk weer dat ze laarzen heeft met ristsjes die helemaal tot onderin zitten
. Veel schijnovergangetjes gereden en wat tempowisselingen met daarbij af en toe het achterbeen wat bijtikken. Dit hielp goed maar soms ging ik net iets te ver, waardoor hij lekker weer op voor klapte en alle vooruitgang opeens weg was. Ook gaat hij bij schijnovergangen en stukken vooruit rijden soms juist duiken ipv dat hij achter eronder brengt en de hoogte ingaat qua hoofd-halshouding. Ik heb veel moeite met dit soort dingen dus voor mij een erg fijne les omdat ik nu juist met deze punten aan de slag kon.