Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:02

En hoe vond zij hem?

Sas heb jij eigenlijk al op één van de nieuwe gezeten? Nynke, Paco, Tjimme, alle drie niet toch?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:23

Ik heb nog niet op Djolly en Tsjimme gereden. En Paco genoeg, maar nog nooit bij Aad. De rest heb ik volgens mij al wel eens gehad.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:28

Ja ze vond hem wel leuk alleen moeilijk met galop en hij reageert nog steeds goed op de stem Nagelbijten / Gniffelen
Nee ik heb nog niet op Nynke, Paco of Tjimme gereden. Naja Tjimme is er nog niet zo lang dus dat komt vast nog wel, maar Nynke vind ik toch wel eens tijd worden hoor! Xandra heb ik trouwens ook nog nooit binnen op gereden...

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:11

De enige waar ik nog nooit op heb gereden is Paco eigenlijk.. Verder op allemaal! Lachen

Maar Sas, Nynke wordt zeker tijd voor jou, je weet niet wat je mist Haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:17

Naja iedereen is al zo weg van haar, laat ik die mensen maar niet in de weg gaan zitten Clown
Nynke, Paco en Tjimme lijken me eigenlijk alledrie niet superbijzonder. Ik vind ze wel heel lief hoor maar ze zijn niet te vergelijken met Koosje Pling

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:27

Even wat foto's van Wander en Jazz tussendoor!
Vinden jullie niet erg hoop ik Vork

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De rest is nog aan het uploaden Knipoog

Het is echt een druk mannetje! Hij is nu alweer 22 daagjes oud en knettergek! Hij valt minimaal 10 keer per dag op de grond omdat die zooo daas aan het rennen is.. Hij haalt overal z'n beentjes aan open (arm ding..) EN.. hij is gek op MIJ Vork En dan ook echt gek! Ik hoef maar z'n kant op te kijken en hij komt alweer op me afstormen en begint me overal te likken! Hij volgt me echt overal, en niet normaal, maar half springend! Nee.. echt een leuk dier Ja

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:33

Wow leuke foto's Mariet, maar ik zie hem nog niet op je camera afspringen :p

En van Nynke val ik toch alleen maar af Bloos

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:35

Foto 6 was hij onderweg, eerst voorzichtig (is natuurlijk wel erg eng zo'n zwart kastje) en toen besloot die harder te gaan rennen. Toen stond ik maar snel op anders was m'n camera kapot geweest!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:37

leuke foto's Mariet, ik vind mama wel heel erg mooi hoor...wat een lekker ding zeg.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:55

Die is zeker mooi Ja
Erg grappig veulen ook, waarom hebben die beesten toch altijd al gelijk van die hele lange benen Nagelbijten / Gniffelen
Maar blijf vooral foto's plaatsen dan kunnen wij zijn groei ook meemaken Lachen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:03

Nog 1 responsie deel van het tentamen en dan weekend. Maar moet pas om 3 uur Boos! Dus wordt waarschijnlijk weer haasten, snel naar bus en trein en naar huis, snel eten en weer weg.
Hoop dat ik vanavond op Bowie mag en proefje mag oefenen, al ken ik me proef nog niet echt Bloos

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:09

Nou je mag vast wel op Bowie, denk niet dat daar veel mensen om staan te springen Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:48

mooie foto's Mariet Lachen
Vind Wander een erg stoer veulentje, maar hij ziet er wel een beetje lomp Ach gut uit op sommige momenten. Denk dat ik nog wel een keer m'n potlood in kruip om hem te tekenen... (deze zin is raar. Potlood inkruipen?) (je snapte me vast...)

Denk inderdaad dat je op Bowie mag, maar je proefje oefenen heb je weinig kans voor... Aad wil het niet meer.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:36

Nog 2 fotootjes van Ontaro, ook al zo'n Lekkerding!

Afbeelding
Afbeelding
Lovers

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:58

Door die paarden van jou ga ik friezen nog leuk vinden ook, vind Tjits ook al zo mooi *LOL*

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:00

Hihi, Friezen zijn leuk om naar te kijken en ik vind het hele mooie paarden, maar ik weet niet. Andere paarden vind ik ook leuk Knipoog

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:08

Fenn schreef:
Denk inderdaad dat je op Bowie mag, maar je proefje oefenen heb je weinig kans voor... Aad wil het niet meer.

Hoezo niet, ik heb vorige week ook niet morgen oefenen, oke dan wil ik op zijn minst slangevolte 3 boven en a afwenden ipv c.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:16

Ik weet niet, bij ons zei Aad dat we niet meer gingen oefenen. Ja wel dingen doen uit de proef, maar niet meer heel het proefje rijden zeg maar. Ten minste zo begreep ik wat hij zei Knipoog

Hoop voor je dat het wel door gaat Lachen En vertel je hoe de nieuwtjes het doen?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:24

Haha dat heb ik dus helemaal gemist dat hij dat zei. Ik hoorde wel dat hij zei dat we de enige manege waren die dat deden voor wedstrijden maar ik dacht dat hij bedoelde dat hij in de toekomst wilde stoppen met oefenen. Maarja ik vind het prima als we dat niet meer doen, vond er echt geen hol aan!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:26

kooslover schreef:
Haha dat heb ik dus helemaal gemist dat hij dat zei. Ik hoorde wel dat hij zei dat we de enige manege waren die dat deden voor wedstrijden maar ik dacht dat hij bedoelde dat hij in de toekomst wilde stoppen met oefenen. Maarja ik vind het prima als we dat niet meer doen, vond er echt geen hol aan!

Wat heeft het dan voor zin die weken op Bowie te zitten. En in Nw-Vennep hadden we 11 onderlinge wedstrijdje in jaar en elke week van te voren werden er standaard proefjes geoefend en dan reed ik soms in een les met iemand die B reed, iemand L1 en iemand L2, das pas irri, 3 proeven.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:29

Het heeft zin dat elke week op Bowie rijden zodat je weet hoe hij is, zodat je rekening kan houden in welke Gallop hij moeilijk aanspringt. Zodat je meer gewend raakt aan het paard en de trucjes door krijgt. Ik weet dat jij die van Bowie weet, maar er zijn mensen die doen hun wedstrijd op paarden waar ze weinig of nooit op gereden hebben en dan is het handig.
Dat proefje rijden in de les is niet hetzelfde als met een wedstrijd. Paarden reageren toch heel anders als ze geen tien andere paarden achter hun kont aan hebben hobbelen..

Wel is het natuurlijk handig om de proefjes te leren kennen, maar die kan je ook wel lezen en je doet zat figuren uit het proefje Knipoog

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:36

proefjes oefenen...ze kunnen beter een keer tonnenrace doen Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:38

jaah Haha! Met Marloes wel een keer gereden met Pionnen in de bak. Dat je zo klein mogelijk om de pionen moest galloperen of zo veel mogelijk moest slalommen (hoe schrijf je dat?) om die pionnen heen. Is heel grappig Clown

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 01:12

Ja dat soort dingen zijn wel leuk Ja

En bij die proefjes oefenen in een groep van 13 is er bijna geen enkel figuur wat gemaakt kan worden zoals het hoort. Volte 10 meter heb je een halve bak voor nodig, galopperen doen we niet meer, links en rechts om keert kan bijna niet omdat de volgers in de weg rijden en als je steeds maar achter iemand aansukkelt wordt je dat ook wel zat.
Wat Fen ook al zegt, de paarden reageren ook heel anders. Ook al gaat het met het oefenen nog zo goed dat geeft toch geen garantie voor de wedstrijd zelf.
Ik was er zowiezo al jaren mee gestopt.

Op het paard rijden vind ik wel gewoon leuk, en wat figuren uit de proeven in de les oefenen. Dat is wel genoeg Lachen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:56

Nou Bowie is met de proef ook braver als gemiddeld in de les.
Maar ik mocht gisteren proef oefenen van Aad. En wat ik daar aan heb? Dan weet ik de weg, ik ging gisteren veeeel te hard, stopte te laat met de galop (was de letters kwijt) en ja we hebben beide kanten galop gedaan in de proef.

Bowie monster was gisteren echt braaaaaaaf! Geen stapje verkeerd gezet, niet gebokt. Netjes 2 kanten gegaloppeerd in goede galop.
Proefje oefenen was echt leuk, Bowie was veel te snel voor de rest, als ik dat volgende week zo doe moet ik iemand hebben die sneller voorleest als Aad Bloos

En de nieuwtjes, Leonie vond 1tje om te zien wel op Grimeur lijken, dus die heeft alvast nieuwe lieveling uitgezocht Knipoog Heb verder niet gezien hoe het met rijden ging. En die ander, is volgens mij wel gevoelig beestje, Sofie zat er op maar zag er wel erg netjes uit, netjes rustig mee gegaloppeerd.