Het centrale Les Chevaux-Topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fryskhynders

Re: Het centrale Les Chevaux-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 23:29

GOEDEMORGEN ALLEMAAL

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 00:04

Haha dank je wel Tong uitsteken ik heb inderdaad neigingen om zo weer mijn spullen te pakken en weer terug naar LC te gaan. echt last van heimwee ofzo.

Over waarom ik niet de spooktocht heb meegelopen is een lang verhaal.
Ik vertel t later wel.
Ik ga nu maar is eindelijk naar bed Knipoog

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:12

Sjonge jonge, ik was gister vroeg naar bed (kwart over 10, das voor mij erg vroeg) en nu moet ik dit allemaal bij gaan lezen. Tong uitsteken

Ik hoorde iets van dat Sanna in Heemstede woont?
Misschien kom ik dr nog wel is tegen. Tong uitsteken (Ik woon op de grens Haarlem/heemstede en zit in Heemstede op school)

Ik wil terug. Boos!
In Drenthe lusten de muggen mij niet, hier wel.
Ben daar geen één keer gestoken, hier word ik net wakker, meteen 2 muggenbulten. Misschien nog wel meer, maar die heb ik nog niet ontdekt. Tong uitsteken

Ik weet nog niet of ik naar het 15+ kamp ga volgende keer.
Het klinkt wel véel relaxter. Vriendin van me waar ik volgende keer mee wil gaan is dan 15, dus die kan iig wel mee. Maar dat zie ik dan wel weer.

Ik hou er eigenlijk niet van om op ponykamp te gaan als je maar 1 weekje vakantie hebt. Een week kamp is niet echt rustgevend zegmaar en vind het altijd wel lekker om uit te slapen en niks te doen in mijn vakantie. Maar ik WIL wel heel erg graag, dus ik weet het nog niet.. zit de herfst al vol eigenlijk?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:46

Ja poep he, nu liggen jullie dus nog allemaal te slapen.
Zit ik hier in mn eentje. Huilen

Ik wil terug, ookal heb ik last van mn maag, ben ik megaverkouden en kan ik niet meer normaal praten, ik zou nu gewoon op LC willen zijn!

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 09:00

Goeiemorgen Doei!
@ Manon: Ja ik wil ook altijd weer terug na het kamp, het is gewoon heel gezellig op LC Haha!
Ik snap wel dat je in 1 week vakantie misschien niet op kamp wil, ik ga in een huisje met vrienden van ons van de manege, dan slaap je toch al net iets meer Knipoog

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:11

Morgeeee Haha! wat een geklets... is goed voor het topic OK dan!.

Gister was ik van plan 'vroeg' naar bed te gaan maar het werd toch maar rond 11'en.
Beterschap Manon Tong uitsteken want met dit weer is het gewoon k ut om verkouden te zijn. Ik was op LC ook 3 dagen vet ziek maar ik had een aspirientje (of wat het ook mocht zijn) gekregen van Manon maar nu ben ik alweer beter gelukkig want volgende week ga ik weer op vakantie Haha!.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:21

Ik wil wel in de herfst maar ik weet niet waarom maar ik twijfel ook een beetje. School begint dan weer en dan heb ik nog minder tijd voor Bandit en nu het vakantie is gaat het echt veeeel beter allemaal met rijden enzo en misschien ga ik in september wedstrijd rijden.

Toen ik op LC was deed een ander meisje hem (vandaag, dinsdag & vrijdag ofzo doet ze hem ook nog) en dat vond ik al niet echt leuk. Tuurlijk vind ik het geen probleem omdat hij dan wel nog wordt bereden enzo maar het idee dat iemand anders hem rijdt enzo. Het is zo raar ik maak me gewoon zorgen om de kleinste dingen terwijl ik weet dat het een goed meisje is die hem doet.
Juist in de vakantie heb ik tijd om die ponies te doen. Tuurlijk vind ik het heeeel erg leuk om naar LC te gaan en ik ga ook waarsch. wel. Ideaal zou zijn als ik Bandit mee mocht nemen maar dan moet er ook veel geregeld worden en volgens mij is hij dan half dood na zo'n lange bosrit met die zware blubberpaden Ach gut.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:08

Waar ga je heen op vakantie Tania?

Herfst is denk ik wel een korte termijn om hem klaar te stomen voor LC zegmaar. Denk dat het over een jaartje wel kan? Het is idd wel een geregel en het maakt qua rechten die je hebt (om het zo maar even te zeggen) weinig uit of je hem meeneemt of dat je er 1 van daar rijdt. Ik bedoel Caroline mocht buiten de lessen ook eigenlijk niet bij Thom. Dat vond ik wel een beetje weird, tis je eigen (verzorg)paard/pony die je meehebt en je weet toch wel wat wel en wat niet kan.. Al is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat dat beest geen moment rust heeft, die buitenritten zijn ook wel vermoeiend denk ik. Waah ik zit mezelf tegen te spreken. Tong uitsteken
Weet je trouwens hoe het gegaan is toen hij door haar werd gereden etc?

Judith, hoe vind jij het in een huisje?
Het lijkt mij best wel saai. Je kan elke dag wel een lesje& buitenrit nemen oid, maar wat doe je de rest van de tijd?
Op kamp word je dan gewoon vermaakt, maar wat doe je daar dan?

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:27

Daarom lijkt het me ook geen goed idee om hem al in de herfst mee te nemen (als het sowieso mocht) misschien volgend jaar als ik dan nog op hem rijd. Maar het zou wel leuk zijn als het kon omdat ik hem dan niet weer een week moet missen. Want ook die eigenaren zijn heel blij met mij als ik hem extra doe enzo. Hoeven zij ook niet iemand te regelen enzo.

Hij is al niet de grootste daar en met stappen moet hij wel af en toe ff aandraven om het bij te houden en dat is ook vermoeiend en je mag niet telkens aandraven om aan te sluiten Clown. Draf & galop houdt hij makkelijk bij. Het scheelt ook als hij achter de leiding moet lopen en hij heeft de rest van de dag rust.

Op LC was een meisje met dat vos welshje en Bandit is ong. even groot. Officieel is hij een B-pony want een shet is een A. Bij de welsh valt hij onder Welsh-A Verward helemaal niet ingewikkeld nee.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:35

xManon_ schreef:
Waar ga je heen op vakantie Tania?

Naar Zuid-Korea

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 10:47

Ik vond het wel heel erg wennen in een huisje ja. Je moet jezelf veel meer vermaken. Idd gewoon buitenritten maken, rijden, poetsen enz.
Wij hadden ook nog 2 honden mee dus je kon ook nog wel met de honden naar het bos enz.
maar je moet jezelf dus wel veel meer vermaken.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:51

xManon_ schreef:
Weet je trouwens hoe het gegaan is toen hij door haar werd gereden etc?

Neinnn,

Maar ik denk wel dat het goed gaat hoor. Ik was van plan om vandaag ff langs stal te gaan om te kijken hoe het met hem & Vanity gaat maar ik doe hem morgen zelf weer.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:56

xEsther schreef:
Knipoog hihi! inderdaad, ik zeg altijd: nee heb je...ja kan je krijgen Lachen!

Ken je trouwens nog meer allrounders/leidingen op bokt? ik ken alleen prada, xoxsannexox en frappa.

Fleda (Daisy) & Michiel was ook een paar keer op bokt geloof ik, ergens in het begin.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:56

Ik mis Mervada =(
En Maurice Lovers

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:58

Elja schreef:
Ik mis Mervada =(
En Maurice Lovers

Ik mis Truuuussie Lovers
En .......... Clown

Is je vriend op vakantie ?

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:02

Ja =(, vandaag komt ie terug maar ik kan hem niet meer zien want hij komt pas aan om zeven uur ofzo Ach gut

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:02

Ooh Michiel is volgens my buitenruiter (nickname) Schijnheilig

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 12:07

Ik hoorde Jeanne zeggen dat Dollar een C/D-pony was, uiteindelijk werd het D. Tong uitsteken Volgensmij is dat ook een Btje? Of bij de Welsh A dan.
Als er iets was gebeurt met Bandit hadden ze wel gebeld neem ik aan, dus hij zal wel lekker verzorgd in zn stalletje staan morgen. Lachen

Een huisje lijkt me ook wel leuk voor een keertje, maar is dat niet kapot duur? Je hebt het huisje, maar je moet ook elke keer de buitenritten&lessen 'kopen'.. Ik heb ook een hond, dus daar kan ik dan ook idd mee gaan wandelen.

Ik denk dat ik volgend jaar 15+ kamp doe als die week kan, vind de week deze periode ook een beetje laat zitten. Volgensmij moet ik dan meteen de week erna naar school toe. 24 aug boeken halen (dan zou ik niet thuis zijn) en geloof die woensdag weer naar school toe. Jee nu ik er over nadenk is dat wel al erg snel!

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 12:18

Ik bedoel niet Dollar Tong uitsteken die is wel een stukkie groter dan Bandit. Dollar is inderdaad denk ik een C/D.
Nee maar er was toch zo'n meisje in een huisje die een eigen welshje had ? Evert heette die volgens mij. Een klein vos welshje met een aalstreep. Die zag je weleens in de bak rijden of rondlopen.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:50

Ojaaa die heb ik ook gezien.
Wist niet dat ie van iemand uit een huisje was.

He maar Dollar is ook echt niet groot?
Dat vond ik echt klein..

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:18

Nou ik ga er vandoor, want over een uurtje ga ik al naar Zuid-Afrika ^^

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:45

Veel plezier Elja!
Ik ben net weer langs Annika en Sophie geweest! Lachen Poeh, echt fijn om ze weer te zien. Leek echt een maand geleden ofzo!
Annika is al duidelijk gewend aan de omgeving en nu ze een ander bit heeft (iets sterker inwerking met appeltjessmaak) accepteert ze t nu beter en luistert al veel beter naar de hulpen door kleine kneepjes Lachen en ze staat nu ook stil wanneer je dr op wil stijgen Lachen hele verbetering dus!
Ik ga na t eten weer naar Annika en Sophie toe, dan ga ik eindelijk weer op mijn verzorgknollie rijden!

Ik heb echt het hele kamp in alle details verteld aan Sophie en die kan al niet wachten op kamp Tong uitsteken dus heeft ze aan dr moeder gevraagd en ze zei dat ze 'een keertje' mocht Tong uitsteken Jippie! (Hopelijk mag Annika dan mee...) Sophie wil zelf heel graag dat Annika mee gaat naar kamp, maar aangezien de kosten best duur zijn dan moet ze even afwachten. Ze zei dat ze desnoods wat geld bij wil leggen en mijn maandelijkse bijdrage voor de helft kan sparen zodat ik als het ware ook een beetje alvast bijleg Lachen

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:49

Evert/Event (?) is echt schattig! Maar die was ook geloof ik wat groter dan Bandit. Knipoog Maar Bandit valt wel als een kleine B of een grote A denk ik. Annika is lekker groot voor een haflinger, maar toch met een luxe bouw: 150 cm lang.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:39

zo het is rustig hier zeg! maar ik ga zo naar Annika toe Lachen eindelijk weer effies rijden. (t was in de middag veel ste warm Clown )

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:14

Die Evert is ong. even groot als Bandit misschien 2 cm groter ofzo. Want Bandit is eigenlijk een B-pony hij moet ook tussen B-pony's starten op wedstrijd maar valt onder Welsh A bij het stamboek.
Als ik in sept. dat proefje wil rijden met hem moet ik eigenlijk ook bij de B-pony's maar omdat het de 1ste keer is mag het bij de A. Ik hoorde van de eigenares dat een vrouw tegen haar zei dat ik per sé tussen de B-pony's moest starten maar de eigenares heeft van de organisatie gehoord dat ik bij de A mocht starten. Want die vrouw die dat zei heeft een dochter die met een shet gaat starten dus ze was bang dat ze betere concurrentie kreeg Rolleyes.