Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

m0_y0shi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:55

haha Tiffes vind ze helemaal geweldig vandaag stonden ze toen ik aan kwam aan mekaar te ruiken wat gaat het snel he is al weer een week geleden dat hij geboren werd

m0_y0shi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bailey94

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:45

wat een lekker ventje zeg

vanmiddag weer gestapt, we mogen vandaag beginnen met 2 x 25 min

vandaag ook replay gereden, wat een lekker dier is dat zeg (K)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:56

HEY! wat ziet mijn oog daar? is z'n naam toch verandert?

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:27

he nou je het zegt, haha

slim woogy

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:53

Ik vond Be-Fair toch leuker als naam, jammer dat je het niet voor het zeggen hebt Monique, wat de naam betreft.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:14

Hee,die naam had ik ook al bedacht. :D Heb ik wat gewonnen in het raden van een naam? :P Kind groeit goed zeg!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:28

wat een toffe foto's! het is echt een knap ventje!
toevallig id dat hij nu mecredi heet!
lisa was de handrem van henk er wel af?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:08

lief heeft net ook een rondje gedraafd :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:17

Henk ging best vanavond, hij had er zin in en kwam zich al melden toen we aankwamen, niet té veel gedaan want gisteren was een intensieve dag voor hem.
Action Henk gaat zo hard vooruit, als het zaterdag niet te druk is buiten met dravers en dergelijke laagvliegende projectielen ga ik hem een beetje rijden in de kleine buitenbak.

Super goed Lins!!!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:32

ja henk gaat goed he!!

alief was ook superbraaf, gewoon lekker wegdraven :j

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:43

ben echt blij dat het zo goed gaat met onze Henk, ik kijk nu alweer uit naar zaterdag!Zou echt tof zijn al hij in de buitenbak kan.
truste allemaal!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 07:58

Henk pakt alles gewoon prima op, doet het makkelijk en vind het naar mijn idee leuk om nieuwe dingen te leren. Terror Neger Über Action Henk Kakhoofd de Vries(wacht nog maar even met naambordje laten maken!)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 09:13

Woogy schreef:

dat was de naam van het vorige veulen, volgens mij. :?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:42

Goede morgen allemaal ,

Ik wil dit graag met jullie delen :

In het Trekpaard & De Haflinger, welke ik elke 2 maanden thuis gestuurd krijg, stond een intressant artikel in, die niet alleen voor de trekpaarden en haflingerbezitters van belang zijn, maar voor elke paardenbezitter/eigenaar.

In het kort :

Op 1 juli 2009 wordt er een Europese verordering met voorschriften voor de indentificatie en registratie van paarden van kracht. In deze verordering staan veel verplichtingen die in Nederland al gelden sinds 1 januari 2004, toen de PVV verorderingen identificatie en registratie van paardachtingen in werking trad. Daarnaast staart er in de Europese verordering ook een aantal nieuwe voorschriften. Deze voorschriften gaan vanaf 1 juli 2009 in Nederland en in alle andere lidstaten van de EU gelden.

Aanvulling van Paardenpaspoorten:
Vanaf 1998 is een paardenpaspoort verplicht bij geregistreerde paarden en pony's ( dat zijn de bij een erkend stamboek ingeschreven paarden/pony's )
In 2000 werd deze verplichting uitgebreid tot alle paarden en pony's. Toen werd ook de inhoud van het paspoort uitgebreid. Er werd een hoofdstuk toegevoegd over medische behandelingen. Vanaf 2004 zijn alle uitgegeven paspoorten zeker vorozien van een hoofdstuk "Medische behandelingen"

Mocht je paardenpaspoort dit niet hebben, kan je bij de uitgeven van het paspoort van jouw paard / pony's voor 1 juli 2009 een bijlage opvragen. na 1 juli 2009 kan dit niet meer en is het paspoort niet meer geldig en ben je eigenlijk verplicht een geheel nieuw paspoort aan te schaffen.
Zonde van het geld, van bij het stamboek van Het Trekpaard & De Haflinger kost een bijlage maar 5 euro.

Hier is de link van het gehele artikel
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PQSCKDRP.jpg

Mocht je het liever gewoon vanaf papier willen lezen, dan kan dat, ik leg vanavond 2 kopietjes in de kantine op stal neer.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:59

Kimbaie schreef:
Woogy schreef:

dat was de naam van het vorige veulen, volgens mij. :?

Nee dat was Samedi :D
De naam is veranderd omdat de eigenaar van het veulen dat wilde.
Mercredi gogo is wat dat betreft iets commercieler om maar zo te zeggen, Monique vertelde mij dat hij een van zijn eigen paarden wel be-fair wil noemen omdat hij het wel een hele mooie naam vind :)

Gave foto's hoor Mo!
Het is echt een lekkerding! En opvallend vind ik ook dat Dimanche zo lekker in deze stal staat. Ik heb het idee dat ze veel gemoedelijker is nu :)

Ik had gister trouwens echt een off-day... eigenlijk de 2 dagen ervoor ook al, maar gister was ik echt niet in mn hum. Heb Tiff maar even een half uurtje gelongeerd, daarna nog 2 rondjes baan gestapt en toen weer lekker naar huis en mn bedje in gegaan... heb vriendlief niet eens meer thuis horen komen, ik lag al helemaal in coma :D

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:02

Goedemorgen !!

Het is weer bijna weekend.
Jippie lekker 2 dagen vrij.

Leuk lindsey ! :D
Bedankt jolanda voor het artikel. :(:)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:39

middag allemaal!
morgen lekker een middag naar stal, ik heb er zin in :D. Heb vandaag echt een mega verveel dag en heb nergens zin in. Ja in paardrijden wel dan :Y) .
Nog leuke dingen gebeurd op stal?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:43

Dit artikel vond ik net op bokt, van de telegraaf:

Grote revolutie op komst in drafsportland
In ons land verdienen ongeveer 2500 mensen een meestal niet te best belegde boterham in de paardensport. Een groot gedeelte van die groep kenners houdt van hun vak, maar is het gekluns aan de top meer dan beu. Het was vooral de laatste jaren één groot gedoe van geruzie en processen, gelardeerd met torenhoge rekeningen van juristen, die de sport al lang niet meer kan betalen . Een 99% grote achterban stelde, samen met geterge eigenaren van dravers, trainers en fokkers, een advertentie op om die op de cover van hun profmagazine, nr. 7. van ‘Draf&Rensport’ te laten plaatsen.

Uitgever BCM, ook de uitgever van bijvoorbeeld ‘De Hoefslag’ meende plaatsing te moeten weigeren. Een maand geleden al liet topfokker John Bootsman weten het hier in Nederland voor gezien te houden en pakweg 50 fokmerries voor definitieve verzending naar zijn thuisland Zweden te prepareren. De Boko-paarden drukken al meerdere decennia een enorm groot stempel op de nationale drafsport. Bij gelegenheid meende Bootsman dat hij nu nog 25 jaarlingen in september op de sales aan de man wil brengen en het er dan maar bij laat. “Tenzij er een andere wind gaat waaien en we in staat zijn onze sport uit het slop te trekken.”

Net als iedereen heeft hij vertrouwen in de mensen van het Verenigingsbestuur; Jan van Rossum, Peter ter Borgh en Henk Roos. De advertentie luidt, samengevat: “Wij eigenaren, fokkers, professionals, veilingorganisaties en liefhebbers maken ons grote zorgen. De Stichting NDR ( Nederlandse Draf en Rensport) heeft ontrechtmatig het bezit en rechten van de Vereniging NDR overgenomen.Dit moet onmiddellijk teruggedraaid worden. Het Stichtingsbestuur dient af te treden. Wij willen een integer, transparant bestur.”

Het nieuwe Verenigingsbestuur gaat de uitdaging aan. Een lange namenlijst van personen uit de sport, die nu eidelijk eens verandering wil, wenst hen succes. Er bestond al lang en steeds groeiende onvrede met de wijze waarop de sport wordt bestuurd. Dat was al jaren vanwege geldgebrek beroerd, maar met het in gang zetten van de kersverse stichting zijn op de werkvloer de rapen helemaal gaar.

Op 3 maart ontmoeten vertegenwoordigers van Stichting en Vereniging elkaar voor de Haagse rechter in een civiele procedure. Peter ter Borgh meende desgevraagd dat het nieuwe Stichtingsbestuur zijn volstrekt legitieme club slechts overliet in een soort sterfhuisconstructie, die het verenigingsdeel van de club niet alleen volledig vleugellam maakt maar ook nog eens opzadelt met alle-, zeker niet geringe schulden.

Wel is het zo dat de overheid, Justitie, Raad voor de kanspelen, e.d. heeft aangedrongen op het instellen van een stichting, van waaruit een raad van toezicht zou moeten toezien op onder andere voldoende transparantie in de sport. Het voorkomen van belangen tussen bestuurders en sport, alsmede de algemene integriteit. Op zich zo gek nog niet. Het echte werk zou dan onder verantwoordelijkheid komen van mannen als Ter Borgh en zijn crew.

Met daarbij een stichtingsvorm, zou men , Europees gedacht, ook in aanmerking kunnen komen voor subsidies en dergelijke, een vorm waarin verenigingsstructuur solo niet voorziet.

De wijze waarop nu één en ander geschiedt, loopt over van frustaties en zal bij voortduren nog deze zomer het einde van de officiële sporttak inhouden. Een enorme vernietiging van kennis, geld en een uittocht van honderden paarden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:02

Heb vorige week nagevraagd bij Doc en dat extra vel heb je enkelt nodig als je ooit van plan bent je paard te laten slachten voor menselijke consumptie. Zo niet heb je hem ook niet nodig.
Het enige is dus dat als ze ooit een zakje Bute hebben gehad ze al niet meer geslacht mogen worden...alledrie mijn beesten zijn dus niet slacht gerechtigd

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:23

Noah2006 schreef:
Dit artikel vond ik net op bokt, van de telegraaf:

Grote revolutie op komst in drafsportland
In ons land verdienen ongeveer 2500 mensen een meestal niet te best belegde boterham in de paardensport

en ik ben er niet een van, ik verdien er een prima boterham mee ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:38

Woogy schreef:
Heb vorige week nagevraagd bij Doc en dat extra vel heb je enkelt nodig als je ooit van plan bent je paard te laten slachten voor menselijke consumptie. Zo niet heb je hem ook niet nodig.
Het enige is dus dat als ze ooit een zakje Bute hebben gehad ze al niet meer geslacht mogen worden...alledrie mijn beesten zijn dus niet slacht gerechtigd

Wel of niet nodig, mocht die het in het paspoort van Donna niet zitten, vraag ik het wel aan. Aangezien ik geen zin heb in allerlei controles / boetes ect. Omdat ik mss toch weer van plan ben om ooit weer te gaan starten met me merrie als al deze ellende achter de rug is. En dan de kans bestaat dat we gecontroleerd worden, moet het paspoort in orde zijn en dat is hij zonder dat vel niet, welke dus wel verplicht is.

Dit artikel wat ik gescand heb is alleen ter info , iedereen moet er mee doen wat hij of zij wilt.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:39

bij mij zit het al in het paspoort *\o/* dus hoef er niet over na te denken :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:17

Bij mij staat het er ook in, er staan alleen wel wat fouten in het paspoort dus moet een nieuwe aanvragen, dan hou ik de oude erbij voor de entingen.
*er staat bij het geslacht merrie ipv hengst := volgens mij dacht de vorige eigenaar al dat Henk een beetje gay is..

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:19

Bij mij zit het er niet in maar ergens achterin staat bij mij al dat hij niet voor humane consumptie is.