Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:49

He Amarie dat is niet fijn als je een vervelende week achter de rug hebt. Vergeet ook niet om aan jezelf te denken he. En een simpel rondje is ook wel eens fijn.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:00

Het is wel erg stil hier geworden Tong uitsteken

Fab begint het erg netjes te doen en is waarschijnlijk ook drachtig. Nog even laten scannen en dan zullen we het volgend jaar wel zien wat eruit komt Lachen

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:41

nou de schimmel en die van R drachtig, ben benieuwd volgend jaar..
Maandag na de d.a ben ook daar benieuwd na..

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:43

Dat was Joyce op de laptop van marleen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:30

O ik dacht al ............ Haha!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:36

Nou vandaag weer op NN gereden. We gingen lekker in de buitenbak rijden en daar is ze ook fijn in te rijden: paard kijkt niet op of om. Lastigste punt weer dat scheef lopen natuurlijk en dan ik met mijn geweldige rijtalent Huilen van het lachen die het uit allemacht probeert recht te breien Haha!. Maar na een aantal handige tips ging het al snel weer goed (= recht Haha!). Wanneer ze haar achterhand weer naar links gooide lukte het steeds sneller en beter om deze weer op de juiste plaats te krijgen. Op een gegeven moment vond ze het niet meer leuk dat ze het niet meer kon winnen en hup daar stond mevrouw op de noodrem. Wilde alleen nog maar achteruit en absoluut niet meer naar rechts waar we eigelijk wel naartoe moesten. De eerste keer zat ik echt raar te kijken, maar de tweede keer wist ik wat er ging komen en kon ik het oplossen. Waarschijnlijk trok ze ook op de uitgang want ze deed het in totaal tot drie keer toe en iedere keer op dezelfde plek.

Daarna mevrouw onder de douche gezet want die was doorweekt en toen lekker buiten laten grazen en opdrogen. Toen gaan eten en toen dat op was paard even blinkend gepoetst want ze moest op de foto. Ik heb de afgelopen week namelijk even op internet gezocht en de vorige eigenaren in Denemarken gevonden. Stamboeknummer, afstamming, geboortedatum en brandmerk (incl bijgebrand nummer) komen overeen. Dus net even de foto's op de computer gezet komt opeens het deense meisje op msn. Natuurlijk even wat foto's opgestuurd want die wilde ze graag hebben en die vond dat ze er goed uit zag (Ik quote: 'het lijkt wel een sportpaard nu' Clown). Nog een hele sloot info over dit paard (Capri genoemd daar) gekregen. Zo heeft ze o.a. 5 veulens gehad waarvan 2 bij hun. Daarnaast heeft ze naast een brandmerk ook een kroontje op haar hals, gekregen doordat ze excellente prestaties heeft behaald op een Deense test voor driejarigen en merries die een kroontje krijgen worden dan vaak voor de fokkerij ingezet.

Ik heb een aantal foto's op bokt gezet voor de geïnteresseerden: [ITP] Vers uit Denemarken: Solos Capricorn

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:58

Zo zal dan ook nog maar even mijn verslag plaatsen. Eigenlijk zou ik vandaag niet gaan rijden omdat ik moest werken en dan teveel moest haasten. Maar na enige smeekbedes werd ik min of meer verplicht om te komen rijden. En dat heb ik dus ook maar gedaan. Had het ook even nodig om weer op te laden. Vanwege de rust op de manege weer om 10 uur gereden.
Zat op NL, maar haar been was wat dikker. Baalde hier van, maar kon wel gewoon rijden. Ik had er alleen niks van verwacht. Ik hoorde mensen op stal al zeggen dat we in de buitenbak gingen rijden. Het enige wat bij mij op kwam was maar ik niet. Scheve mond Eenmaal erop, toch alles naast me neer gezet en toch mee naar de buitenbak gegaan. Gelijk aan het werk gezet op advies van am, zodat ze niet teveel tijd had om te kijken. En ik moet zeggen dat het wel redelijk ging. Op een gegeven moment zat ik alleen enorm te mutsen, dit werd ook gesignaleerd. Ik gaf ook aan dat dit door mij kwam. Ik wist wat ik nodig had en dat was iemand die even streng zei dat ik niet zo moest mutsen. Dus met wat hulp er toch meer aan gaan rijden en zo kwam ik op een nog fijner stuk. Op den duur ging NL weer hippelen op de plaats, houd haar dan teveel tegen dus weer iets om aan te werken. Maar ja zodra ik dus ruimte gaf, gingen we in volle middendraf door de bak. Gestoord Maar ondanks dat de les toch goed afgesloten. Ik was moe en tevreden en NL was schimmel geworden. Achteraf was ik toch blij dat ik weer in de buitenbak gereden heb. Go jij! Go jij!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:50

Nou olly staat nog in de kliniek.. Hij heeft een losse hoefwand waar de hoefsmid morgen iets aan doet dus morgenavond mogen we hem weer ophalen.. Op de fotos is geen atrose gevonden dus dat is weer het goede nieuws.. Maar met die losse wand zijn we nog wel even zoet als ie vanaf zijn kroonrand begint

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:40

O gelukkig Joyce, het is wel een probleem dat wat langer kan duren maar je weet het vast nog wel van Salvador en dat is helemaal goed gekomen. Wel balen dat de smid het niet gezien heeft (hadden wij helaas ook) maar dat is ook niet altijd mogelijk. (soms zit het op een onzichtbare plaats) Veel geduld bij het herstel.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:50

nou olly is weer thuis.. nu eerst 6 weken rustig aan doen.. gelukkig is het niet vanaf zijn kroonrand naar beneden maar vanaf een vinger eronder.. over 6 weken terug voor controle dan weer 1x nieuwe ijzers eronder en dan kijken we verder..
de d.a. zij ook dat de hoefsmid het idd niet had kunnen zien, dan heeft hij hem net beslagen wanneer het er 'rustig' uitzag, dat is hetzelfde als met rijden.. Als ie goed liep was het even rustig en daarna speelde het weer meer op en dan liep ie kreuepl

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:46

En nu zorgen dat hij zijn ijzer niet verliest.
Succes en je moet maar zo denken het komt goed.

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:20

weet iemand of de les van 12 uur morgen wel gewoon doorgaat? afgelopen twee weken waren we namelijk verschoven naar 10 uur...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:34

ik weet t niet?
Had ik voor Olly een hoefschoenen issie te klein, dus volgende week ff ruilen.. Zodat als ik hem echt niet meer kan houden hij ff los kan zonder een ijzer kwijt te raken (hopelijk)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:47

Zal ook maar weer eens wat van mezelf laten horen na een week niks te hebben geschreven. Volgens mij is de les morgen gewoon om 12 uur want heb niks van H. gehoord en anders zou ze wel bellen.
Hopelijk herstelt Olly goed van zijn hoef en als hij daar klaar mee is vind ik het voorlopig wel weer genoeg met al het blessureleed.

Morgen kom ik wel rijden, maar ga na de les naar huis aangezien mijn oma woensdag overleden is. Ga morgen nog een keer afscheid nemen in alle rust. Rijverslagje volgt dus waarschijnlijk zondag pas.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:54

Ik zag het in je naam staan angelique.. Wat een K*tjaar dit jaar voor jou zeg, eerst een paar huisdieren en nu je oma.. Heel veel sterkte de komende weken

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:09

angelique, gecondoleert en heel veel sterkte meid

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:52

Dank je wel voor de condoleances.

Zal nog even een verslagje plaatsen van gisteren.
's Morgens kwam onze bus niet opdagen waardoor we dus de bus een half uur later hadden. Dus op de manege iedereen elkaar geholpen om toch nog op tijd er op te zitten voor diegenen die les hadden om 10 uur. De les van 10 uur ging de bossen in, dus helaas niks om te kijken. Dus zijn we maar in de kantine gaan zitten. Daarna paard gaan poetsen en om 12 uur de les in. Wederom in de buitenbak gereden. In het begin ging het echt totaal niet. Paard en veulen stonden in de wei en hoe interessant kan dat wel niet zijn. Op den duur wat meer aan het werk gezet, maar daar zat ik mezelf weer in de weg. Dus toch mezelf bij elkaar geraapt er haar eens even duidelijk gemaakt dat ik erop zat en dat ik wilde dat ze op mij lette. Het laatste kwartier van de les ging het dus weer goed en liep ze lekker te sjouwen. Dit keer had ik niet zo'n voldaan gevoel, maar ja je kan niet alles hebben. Kijk nu alweer uit naar volgende week. Eindelijk weer eens een normale zaterdag.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:32

Gisteren zoals Liek al zei een miscommunicatie met het busvervoer. Ook de klantenservice kon ons niet vertellen waar de bus bleef, die dacht dat we in Lisse stonden Verward. Maar goed op de manege even elkaar tehulp geschoten en zo konden K, A en L toch redelijk relaxed opzadelen en naar de bak.
Door het bosritje van 10 uur zaten we opeens op een redelijk uitgestorven manege. Dus om 11:15 maar de paarden gaan poetsen. Ik mocht weer op de deense NN en was al helemaal blij dat ze er nog was. Ik hoorde allemaal enthousiaste verhalen over het andere proefpaard waardoor ik er al rekening mee had gehouden dat 'mijn' NN er al niet meer zou staan. Maar dus nog wel Go jij! Go jij! Hyper! .Uitgebreid gepoetst, paard half doodgeknuffeld want het kon wel eens de laatste les zijn en op naar de bak. Het werd de buitenbak, best grappig want mevrouw loopt dan trippelend, zich groot makend en met veel gesnuif en ophef naar buiten maar verder doet ze niets met al die drukheid Haha!.
Het rechtrichten gaat al steeds beter, hoewel dit ook meer spanningsmomenten met zich meebrengt omdat mevrouw het en niet mee eens is. Af en toe echt even terug moeten schakelen naar de stap om eerst het paardenlijf weer recht te frutselen en dan pas weer weg te draven, anders raakte ik helemaal de kluts kwijt door mevrouw hittepettit. Linksom had ik het idee dat haar iets dwars zat, ze spande veel en met de galop bleef ze maar changeren, ze vond het duidelijk niet fijn. Dus na een stuk 'goede' linkergalop zoveel mogelijk de rechtergalop meegenomen, daarin blijft ze wel lekker ontspannen. Op een gegeven moment rechtsom door gaan zitten en stukjes verruimd en verzameld (poging tot, we doen ons best Tong uitsteken ) en daar werd ze erg fijn en soepel van.
Op het einde had ze het wel helemaal gehad en was ze ondanks dat ik veel stappauzes had ingelast erg moe. Toen ik eenmaal was afgestegen wist ze niet hoe snel ze naar stal moest lopen.
Maar ik heb weer een heerlijk leerzaam lesje gehad, hopelijk staat ze er zaterdag nog.

Het nieuwe proefpaard zag er trouwens onder het zadel ook erg fijn uit. Leek zeer geschikt voor de manege. Mocht de deense NN weggaan dan zou ik die ook best wel eens een keertje uit willen proberen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:51

als het goed is gaat de NN weg en No limit blijft voor alsnog

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:38

Nou weer terug van een weekje ponykamp.. Gelukkig lieve kinderen, maar nu wel moe, dus ga lekker douchen en na bed

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:20

En lekker geslapen Joyce, kon een paar dagen niet op Bokt. Weet ook niet waarom.
Het is best rustig hier, zijn er veel met vakantie misschien.

grietje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:28

Ik kon inderdaad ook een paar dagen niet op bokt, ik dacht al dat het aan mij lag!
Het is hier inderdaad rustig.
Weet je al wie het is Amarie?

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:44

Nee hoor D. lag niet aan jou Knipoog hier ook een paar bokt-loze dagen. Erg vervelend als je studie-ontwijkend gedrag vertoont door de aankomende herkansingen en je favouriete site ligt eruit Haha!. Maarja hierdoor is mijn samenvatting wel al bijna af Nerd. Weet iemand of NN er nog staat?

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:14

gister stond ze er nog djoon

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:15

gister stond ze er nog djoon