Gisteren zoals Liek al zei een miscommunicatie met het busvervoer. Ook de klantenservice kon ons niet vertellen waar de bus bleef, die dacht dat we in Lisse stonden
. Maar goed op de manege even elkaar tehulp geschoten en zo konden K, A en L toch redelijk relaxed opzadelen en naar de bak.
Door het bosritje van 10 uur zaten we opeens op een redelijk uitgestorven manege. Dus om 11:15 maar de paarden gaan poetsen. Ik mocht weer op de deense NN en was al helemaal blij dat ze er nog was. Ik hoorde allemaal enthousiaste verhalen over het andere proefpaard waardoor ik er al rekening mee had gehouden dat 'mijn' NN er al niet meer zou staan. Maar dus nog wel
.Uitgebreid gepoetst, paard half doodgeknuffeld want het kon wel eens de laatste les zijn en op naar de bak. Het werd de buitenbak, best grappig want mevrouw loopt dan trippelend, zich groot makend en met veel gesnuif en ophef naar buiten maar verder doet ze niets met al die drukheid
.
Het rechtrichten gaat al steeds beter, hoewel dit ook meer spanningsmomenten met zich meebrengt omdat mevrouw het en niet mee eens is. Af en toe echt even terug moeten schakelen naar de stap om eerst het paardenlijf weer recht te frutselen en dan pas weer weg te draven, anders raakte ik helemaal de kluts kwijt door mevrouw hittepettit. Linksom had ik het idee dat haar iets dwars zat, ze spande veel en met de galop bleef ze maar changeren, ze vond het duidelijk niet fijn. Dus na een stuk 'goede' linkergalop zoveel mogelijk de rechtergalop meegenomen, daarin blijft ze wel lekker ontspannen. Op een gegeven moment rechtsom door gaan zitten en stukjes verruimd en verzameld (poging tot, we doen ons best
) en daar werd ze erg fijn en soepel van.
Op het einde had ze het wel helemaal gehad en was ze ondanks dat ik veel stappauzes had ingelast erg moe. Toen ik eenmaal was afgestegen wist ze niet hoe snel ze naar stal moest lopen.
Maar ik heb weer een heerlijk leerzaam lesje gehad, hopelijk staat ze er zaterdag nog.
Het nieuwe proefpaard zag er trouwens onder het zadel ook erg fijn uit. Leek zeer geschikt voor de manege. Mocht de deense NN weggaan dan zou ik die ook best wel eens een keertje uit willen proberen.