Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 20:10

oké, hij is sowieso al stijvig, maar gelukkig had hij dat bij jou ook Nagelbijten / Gniffelen Welk rondje ben je buiten geweest?
Ben benieuwd hoe hij deze week is, wilde morgen naar buiten en anders gooi ik hem even aan de longe of rondje aan de hand stappen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:16

Ik zou lekker buiten gaan stappen dan, ik merkte echt dat hij dat leuk vond en ik vond hem niet zo erg aanvoelen als binnen. Debby vond hem buiten op harde ook beter lopen.

Ik ben bos door gegaan, toen goweg naar de rotonde en over fietspad terug naar de leeweg.
Bij goweg even afgestapt, Mazzel was erg sterk en steeds meer terug aan drammen. Even rustig wandelen, voor mij en hem de rust en paar keer rustig stil laten staan en vrij snel opgestapt.
En bij de oversteek wilde hij weer achteruit, toen ook afgestapt, maar was echt druk met fietsers, dus tot de rotonde voor de leeweg gelopen en toen weer opgestapt, Mazzel was echt braaf, lekker lopen, relax, ook wel beetje voorwaarts, hij wilde best draven, maar mocht niet.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 20:20

oké, ja, ik laat hem altijd buiten lekker ook draven. Hij loopt buiten prima Lachen Maar goed, dan weet ik wat ie gedaan heeft. Ga wel lekker naar buiten Knipoog Nu moet alleen M. nog even terug sms'en Clown

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:23

Tsjimme kan sterk zijn, maar luisterd wel redelijk goed Lachen. Met hem heb ik nog geen problemen gehad Tong uitsteken. Bowie en Jack zijn denk ook wel bomproof ja Haha!. Maar ja Bowie heeft ook weer zijn koppige buien die niks met schrikken te maken hebben Knipoog. En daar heb ik ook weer niet zoveel aan Lachen. Mijn eerste paardje moet gewoon lekker mak zijn en geen gekke dingen doen. Dat ik dr echt op kan vertrouwen. En ze kunnen altijd wel een keer schrikken of struikelen ofzo, maar als ze ook maar zo cool zijn dat ze nog te besturen zijn en kunnen luisteren Tong uitsteken.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:24

Nee Bowie kan het ook uit het niets Knipoog

Op zich zou ik zo'n paard als Tsjimme qua karakter niet zo erg vinden als 1e paard, mag van mij alleen wel iets kleiner.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:27

Vork Ik wil Lune morgen ook gaan longeren, is vast wel weer eens goed voor haar. (Nu hopen dat de bak vrij is) Normaal laat ik haar wel eens los lopen op een volte, maar dan wil mevrouw alleen linksom, dus we gaan nu ook rechtsom Duivel

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:13

Met heel even longeren was Mazzel 2 kanten braaf. Meer mijn gekluns met omdraaien Schijnheilig

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:28

Ik moet nog steeds die foto's van Lune en van vrijdagavond op mijn computer zetten Lachen. Heb ook nog foto's van zandsculpturen in Noordwijk Tong uitsteken, vond ze best wel mooi Haha!.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:29

Sas jij en longeren gaat dat wel goed met de geweldige groene longeerzweep Knipoog.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:44

Esther, jij moet gewoon zo'n paard als Major hebben!! Die is 99% bomproof maar kan zich wel erg sterk maken. Xandra is toch ook bomproof? Ik denk dat als je tijdens die galop even gestopt was even rustig stappen en dan weer verder was gegaan dat er niets aan de hand was geweest. Ik heb een keer op haar gezeten en toen bleef ze maar bokjes geven in galop. Gelukkig wel rechtuit en niet gemeen.

Zijn degene die meegingen op de rit op die vrijdag nog steeds in voor een rit? Major heeft niet zo'n hele goede conditie, hij kan heel lang stappen enzo maar lang achter elkaar galoperen zal er niet in zitten.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:49

Mits Mazzel beter loopt als dat hij vandaag deed wel.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:50

ja dat weet je op de ochtend pas!!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:51

Ja nou ja, ik heb hem nog nooit echt kreupel meegemaakt Bloos Ik hoop eigenlijk dat dit niet te veel gebeurt en dat hij naar de smid mag, want dat wordt ook wel weer eens tijd.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:46

Dat kan ook een hoop schelen idd.... Als alles weer even wordt bijgewerkt en nieuwe ijzers er onder Tong uitsteken (moet je wel een goede smit hebben en niet die van Manege Smit, want dan lopen ze allemaal kreupel Knipoog ).

En tegen de tijd dat ik genoeg geld heb gaat ik wel opzoek naar een bomproofpaard wat ik kan vertrouwen en waar ik goed mee overweg kan Tong uitsteken. Komt vast wel goed denk ik!!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:56

Smit heeft een hele goede smit hoor! Daar zou ik Major zo laten beslaan (als ze de maat ijzers hebben...)

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 01:43

Ja buitenrit ga ik nog steeds mee! Ja Denk alleen wel met Tjits..

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:31

Wil ook best mee, maar ik ben alleen niet zo in voor het strand (Of jij ook niet Antoinette? Knipoog )

Nou ik ga naar Lune (Maar goed dat we niet naar buiten zijn gegaan Fen, het is niet zulk fijn weer)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:36

Mazzel schijnt wel op het strand geweest te zijn, maar hoe hij daar is weet ik niet. Ik ben in voor eigenlijk alles mits het goed gaat, als niet goed gaat dan lekker stappen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:00

Lune heeft braaf haar rondjes gelopen hoor, we zijn nu klaar voor een buitenrit vrijdag Clown

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:15

Hahahahahaha helemaal opgewarmt Tong uitsteken. Gaat nog spannend worden Knipoog. Misschien kan ik nog foto's komen maken Tong uitsteken.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:20

Opgewarmt?

Trouwens Djoll is weg, niet erg onverwacht natuurlijk, maar toch nog even een foto!

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:22

Omdat ze elke keer kreupel is zeker.... Is ze naar 'eeuwige velden' of is ze ergens anders heen (dr zat laatst een man met vlees en vee op zijn shirt in de kantine en toen vreesde ik al het ergste). Nu zal die doos van een uhhhh R&P (weet dr naam niet eens) wel weer niet happy zijn...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:34

Ja Djoll had inderdaad wel altijd wat, en dan houd het natuurlijk een keer op... wel onwijs jammer, want het was zo'n lief paard.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:40

Het was idd wel een schatje, en nu heb ik dr nooit op gereden Boos!.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:45

Ik heb echt heel vaak op haar gereden. Het was een tijd bijna mijn vaste paard. Maar het was gewoon zo'n gezellig knuffelpaard Lachen