Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stephanie_19

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:10

ja das zeker beter voor der maar komt ze dan weer terug bij de manege of word ze verkocht

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:49

Hehe eindelijk wordt er met Versace gedaan wat ik al gehoopt had. Kan zo lekker springen, hopelijk gaat het goed.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:36

ze zal denk ik wel gewoon terug komen..Of H moet er goed aan kunnen verdienen, dan zou ze gek zijn om ze terug te nemen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:34

Nou mensen ik zal jullie 1 week niet spreken.. ik ga morgen vroeg op vakantie.. Doen jullie er goed op letten dat leentje mijn paardje wel doet haha Knipoog

Tot volgende week

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:36

Fijne vakantie J. Geniet er van.

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:57

fijne vakantie joyce! geniet ervan!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:22

Het wordt beter weer Joyce, dus geniet ze.

Hoe is het Leentje, nog iets gehoord.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 09:57

Versace komt terug, maar h wist nog niet voor de lessenn of de verkoop. Had ik toevallig gister gevraagd

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:05

Gisteren lekker vroeg op de manege, té vroeg bleek later want de lessen waren bij elkaar gevoegd waardoor ze pas om 11:00 begonnen. Sta je dan heel gezellig om 9:30, oowjaa Pling vakantie Dromen.
Dus toen Paco maar even een uitgebreide poetsbeurt gegeven waardoor het al snel 10:30 werd en het langzaam aan wat drukker begon te worden op de manege.
Toen paac glom en ik bang werd dat ie bij nog meer poetsdrang kaal zou eindigen Haha! maar de les van 11:00 gaan kijken. Daarna al snel tijd om naar NN te gaan om te zorgen dat die ook weer toonbaar de les in kon. We reden ondanks de vakantieperiode nog met 11 omdat ze wat anderen in onze les hadden gegooid. Altijd gezellig natuurlijk, maar een keertje met 5 ofzo zou ook wel eens leuk zijn.
Les van A-M dus ik had er al helemaal zin in met de manege-tank Haha!.
Les ging erg fijn. Hij ontspant al steeds sneller en loopt ook wat constanter ipv dat ie om de 3 passen 3 versnellingen vooruit of terugschakelt en dan boos op zijn ruiter wordt omdat die niet 100% stil zit door de abrupte tempowisselingen.
Dus toen het manneke lekker ontspannen door de bak zwoegde op advies meer gaan werken met het tempo (vooral de ontspannenheid bij een lager tempo) en stukjes stelling/extra buiging.
Vond ie niet zo leuk Nagelbijten / Gniffelen . Hij vind basis rondjes lopen allemaal prima, maar zodra het ietsie moeilijker wordt gaat ie weer Rock-on, dudes! . Nou niks van aantrekken en heel droog doorrijden alsof je niet op een headshakende tank zit Bloos . Dat hielp wel en dan deed hij ook braaf wat hem gevraagd werd. Zodra hij dit deed weer terug naar de basishouding/tempo en goed beloond. Maar elke keer dat ik zoiets opnieuw ging doen begon het hele feestje weer opnieuw natuurlijk. Maar de aanhouder wint en op het einde van de les nam hij braaf stelling naar beide kanten aan en bleef hij ontspannen in het terugrijden en het weer vooruitrijden naar het normale tempo Go jij! Go jij! . Zelfs een stuk door kunnen zitten op een ontspannen paard (moeilijk uit te zitten met die grote passen van hem, en dat vond hij eerder dus niet zo leuk).
Hij was weer braaf en tevreden naar stal gebracht en lekker afgedroogd.
Ik hoorde dat hij vrijdag eindelijk weer terug gaat naar W. Ik hoop t zo voor hem, hij verdient écht een particulier baasje Lovers
Daarna gaan eten in de kantine en daarna paard nog even zweetvlek-vrij gepoetst. Aangezien het toen erg rustig werd op de manege en ik nog wat dingen moest regelen voor mijn vakantie van morgen maar wat vroeger naar huis gegaan.
Volgende week zijn er weer een aantal terug van vakantie, gelukkig maar want het was zó stil dat het wel een doordeweekse dag leek Nors opkijken.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:56

Heerlijk al die vakanties! Veron geniet ook van zijn vrije tijd, over een week gaat hij ook 2 weken het land op in Brabant, en tot die tijd mag hij hier lekker in de wei en in de paddock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij kan volgens mij niet wachten om lekker van zijn vakantie te gaan genieten Knipoog

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:02

Lekker zeg dat Veron ook vakantie krijgt. Leuke foto's.

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:27

leuke foto's hoor.. Hij ziet er goed uit en hij heeft het volgens mij wel goed naar zijn zin

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:43

vandaag heeft w eindelijk NN opgehaald en er staat alweer een nieuwe.
een merrie bruin. meer weet ik niet maar ziet er goed uit.
hopelijk is dit wel een leuk manegepaard.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:06

Nou dan ben ik benieuwd. Hopelijk is die merrie dan wel wat. We zullen zien zaterdag.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 05:04

Zo ff een bericht vanuit mijn mobiel niet letten op de tijd net terug van t stappen.. Hier is t weer heel goed vandaag lekker gebbqed.. Alles goed met de paarden? Met olly vast ook wel al hoorde ik van leen dat ie weer lomp gedaan had.. Nou tot zaterdag of zondag

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 07:34

Is inderdaad lekker laat Joyce Knipoog Ik ben vandaag vroeg want moet zo naar de manege om te werken.Daarna men paardje rijden, Oblix longeren en dan naar Zeeland Haha!

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 09:18

heb gister die nieuwe ook even gezien, zag er leuk uit! m. is op vakantie nou dus heb 3 weken 2 paarden Lachen merlin en huug is een wereld van verschil maar wel een leuke uitdaging

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:08

Nou sinds gister is t hier slecht weer en vanaf zondag word t pas beter.. Maar dan zijn we al weer terug in brabant.. Alles goed nog in vught? Ik heb als t goed is vanaf zondag die pony van vd b..

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:26

heey Joyce... hoorde van g vd b dat manon 2 pony's doet en bodine er 1... Met olly gaat alles goed en lekker lomp hahaha maar hij heeft zijn eigen verder netjes gedragen. Hoe is het daar?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:23

Nou ik ben lekker terug van vakantie.. Hondje en paardje gemist..
Olly staat weer kreupel dus piet probeerd meteen voor volgende week maandag een afspraak te maken in kesteren, want het is weer rechtsvoor.. en weer 3 snee-en over zijn lijf heen haha, idd lekker lomp gedaan..

Ja m vd B smste dat ik als achterwacht sta voor de pony's als ze eventueel gelongeerd moeten worden..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:36

En hoe is je vakantie geweest J.??

Vanwege de enorm grote belangstelling vandaag waren er veel minder lesssen als normaal. Er was om 10 uur een les, om 11 uur en dan in de middag en in de kleine bak nog wat. Maar het was echt uitgestorven, ondanks dat toch tot ongeveer half 4 gebleven.
Het rijden ging eigenlijk best lekker in het begin, met een vrij losjes contact zocht NL toch mijn hand lekker op. Uiteindelijk toch wat meer aan gaan rijden en wat meer gaan doen. Dit ging ook redelijk, alleen op een gegeven moment was ze het zat. Dus trekken aan mijn handen, huppelen als een hete wipkip en 1001 manieren om onder de oefeningen uit te komen. Ook J. die les gaf zag dat ze zo moeilijk werd en gaf de tip om even een tandje terug te schakelen. Nou dat was DE gouden tip. Pling Teugels een fractie langer, neusje er nog wat meer uit en nog wat beter over de rug en daar liep ze prinsheerlijk te sjouwen. Zo'n heerlijk gevoel. Overgangen waarbij je eerst achter helemaal eronder voelt schuiven en dan met volle kracht vooruit maar niet wegrennen en netjes onder me blijven draven. Cool Was dus weer helemaal happy. Go jij! Go jij! Hyper! *LOL*

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:47

Gisteren inderdaad een rustig dagje. Op één na hoefden de paarden ieder maar 1 uur te lopen dus dat was wel lekker voor ze.
Op de lijst stond ik op NN ingedeeld en kim ook op NN. Hmmm tsja 2 NN-en Verward daar wisten wij niets van af. Dus wilden we op de geschreven lijst gaan kijken of daar meer duidelijk uit werd, maar toen bleek dat de kantine nog op slot zat. Even naar K. gelopen zodat de kantine werd opengemaakt. Kim mocht op die pony van de mensen die eerst Boy hadden. Valentino heet het diertje, echt een super mooie pony.
Ik mocht op de nieuwe bruine merrie, altijd leuk natuurlijk. Snel op stal gaan spieken welk dier voor 'bruine merrie' doorging. Ik verwachtte een maatje 1.70 ofzo richting Paris, maar vond een kleine, lange E-pony in de NN-stal Haha!. Gepoetst gezadeld en naar de bak gelopen. Daar hoorde ik al dat het een heel braaf diertje was, alleen erg scheef. Nou hup opgestegen en dan maar zien waar het schip strand.
Was even wennen maar ik was al snel verkocht: wat een ontzettend leuk dier Go jij! Go jij!. Oké zodra je even je linkerbeen er niet bijhebt gooit ze haar achterhand naar links en zit je in een perfect uitgevoerde travers waar je niet om gevraagd hebt. En haar bouw is al helemaal niet om over naar huis te schrijven. Maar ze is zó lief, heeft een superleuk karakter en super fijne gangen Lovers . Bovendien kun die scheefheid redelijk makkelijk corrigeren (ik vind dat zelf heel moeilijk maar het lukte bij dit diertje in 99% van de tijd erg goed). Heb de hele les met een dikke smile rondgereden Haha! .
Hopelijk weegt de braafheid op tegen de scheefheid of nemen ze in ieder geval een zeer lange bedenktijd want ik ben helemaal weg van deze merrie Bloos. Kijk al weer helemaal uit naar volgende week, hopelijk mag ik dan weer een uurtje op haar rijden Hyper!.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:37

hey hier berichtje van uit zeeland.die nieuwe is een leuk beestje. Heb ik een tijd gereden bij w. Maar is wel een paard. Was in t begin een beetje lastig maar nu wel braaf.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:38

sjaslique schreef:
En hoe is je vakantie geweest J.??

ja die was lekker.. t heeft bij ons alleen donderdag goed hard geregend (en wij natuurlijk de ramen van de caravan open laten staan Schijnheilig en om 12 uur weggegaan en om 11 uur pas thuis komen)
maar we hebben lekker zon gehad was zondag goed verbrand en dat is nu allemaal aan t jeuken..
lekker op stap geweest, lekker uitgeslapen, lekker gegeten en verder wat winkeltjes bezocht Lachen morgen weer aan t werk, maar ach nog 4 weken en dan weer aan de studie

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:47

zo daar ben ik weer eens.
Afgelopen week geen gelegenheid gehad (hele vervelende week achter de rug).
Heb zelf de hele week nauwelijks gereden maar gelukkig heeft Sanne me heel goed vervangen.
Vanavond lesgegeven op de manege, een uurtje naar buiten geweest op Bontfire, die gelukkig super braaf was. Maar een simpel rondje gedaan (weet de weg niet zo goed meer daar was lang geleden dat ik buiten geweest ben), door regelmatig te draven viel het met de beestjes wel mee.
Joyce heel veel succes maandag bij de DA.