Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:53

Ik wil ook wel met je buiten hobbelen hoor.
Alleen kost je dat idd ook een trailerritje.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:05

Annetje, ik begreep van Claudia (van Bergemo) dat jij vanmiddag wat paardjes zou komen kijken? Ben je geweest en zo ja, zat er iets voor je bij?
(sorry, ben nu eenmaal nieuwsgierig Bloos )

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:06

Hihi Haha! Ik ben gaan kijken ja.
Ik vond een van de tweede bruine te zwaar. Hij was écht koudbloed, te breed gebouwd. De zwarte hebben ze voorgereden, maar die was voor mij nog veel te kriebelig. Hij schoot weg met opstappen, galopeerde steeds aan en was erg voorwaarts. Over een half jaar zou het een leuke zijn voor me, maar nu niet.
De derde, die bruine met de witte haren op het hoofd, vond ik in de stal al het leukste. Is ook degene die op marktplaats staat me de foto's erbij. Heel lief, aanhankelijk en heerlijk rustig. Met het rijden nog wat té rustig, maar dat komt wel goed denk ik. Ik heb er twee rondjes opgezeten, maar hij was al wat moe. Ik kom nog een keertje terug om deze uit te proberen. Lachen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:45

Ben benieuwd!
Aan Bernie heb je je niet meer gewaagd?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:53

Nee, die vond ik toch ook wel wat groot toen ik ernaast stond Bloos

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:45

Had die laatste al gelopen dat hij moe was? Ik hoop dat het wat voor je wordt Anne. Zou wel heel erg leuk zijn. Waar ga je eventueel toekomstig paardje stallen?

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:39

Hi,

Leuk dat je bent wezen kijken. Het bruine mannetje waar jij op hebt gereden (met de paar witte haartjes), is ook het meest aanhankelijke van de drie. Afgelopen zomer in de wei was hij de enige die niet bij je weg te slaan was. Overal liep hij je achterna en het liefst kwam hij bij je op schoot zitten kroelen. Echt een grote knuffel.
Ze zijn inderdaad al heel snel moe, ze hebben nog totaal geen conditie en daarbij zitten ze in wintervacht..

Heel verstandig trouwens om nog een keertje terug te gaan kijken. Kun je zien of je hem dan nog steeds zo leuk vindt....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:56

Het meisje dat ze normaal ook rijdt, had ze voorgereden. Zij reed normaal zo'n 15 minuten en dan om de dag. Nu had ze denk ik al een 10 minuten voor gereden, terwijl hij daarvoor al even moest laten zien hoe goed hij los kon bewegen. Daarna Claudia er nog even opgeweest (ik durfde er niet meteen op omdat Claudia even leuk vermeldde dat het vaste rijdmeisje de enige was die er nog opgezeten had Bloos ) en toen ik zag dat dat goed ging, ben ik erop gegaan.
Er moet nog heeeeeel wat aan gewerkt worden. Onder andere de conditie, maar dat komt vanzelf wel als hij vaker gereden gaat worden. Het voorwaartse moet er ook vooral in. Je moet érg consequent zijn, want het is een paard met veel whoooooooo. En dat houd ik van Haha!

Wendy hij komt voorlopig op de manege gestald. Dan heb ik dus lekker een binnenbak, kan zo met de groep het bos in, de buitenbak gebruiken, hij kan met de groep de wei in en ik kan makkelijk les krijgen. Gaat alles goed en kan ik ergens weidegrond vinden waar nog meer paardjes staan en er nog eentje bij mogen, dan komt hij daar te staan.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 00:35

@ Annetje: spannend hoor, paardje kopen. Haha! Ik voorlopig niet meer maar ik vind het erg leuk voor je.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:25

Hallo! Ik vraag me toch al een tijdje af of Ferre nog steeds op de manege staat? Ik ga van de zomer een weekendje limburg doen en wilde hem dan wel graag opzoeken Ja

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:31

Hai Marriet,

Jazeker staat Ferre er nog....

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:24

Die staat al lang in de verkoop toch?

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:46

Wouw dat die er nog steeds is zeg! Ik dacht dat ze zo graag van hem af wilde. Wat super Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:53

Volgens mij is die al twee á drie jaar lang te koop. Maar geloof dat ze nu ook niet meer actief aan het verkopen zijn, ik zie hem nergens op internet te koop staan in elk geval. Er zal dus wel niet zoveel haast bij zitten, anders ben je zo'n beest echt wel snel kwijt.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:58

Neej, Ferre mag lekker blijven. Hij doet het heel goed bij de beginnersbosritten en, nu bijna alle shires weg zijn, worden Ferre en Silvermoon vaak voor de huifkarren gebruikt!

Neemt overigens niet weg dat, mocht er een geïnteresseerde koper zijn, verkoop wel bespreekbaar is Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:05

Ohja! Hercules en die andere twee die in dit topic genoemd werden, zijn helemaal niet te koop Knipoog Heb het nog gevraagd.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:34

Annetje... tja, dat is weer een ander verhaal. Vorige maand waren ze nog wel (actief) te koop, nu zijn ze weer van gedachten veranderd Verward
Hercules bijvoorbeeld is een maand geleden nog te koop aangeboden (men had de keus tussen Pino en Hercules). Die mensen hebben toen Pino gekozen.
Ik weet overigens zeker dat, als er iemand voor Harry komt, Harry ook met een 'nieuwe' eigenaar mee zou mogen Tong uitsteken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:44

Ik denk dat iedereen die een leuk bedrag biedt op welk paard dan ook hem mee mag nemen Schijnheilig Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:57

Tja, als je écht een heel erg leuk bedrag bied wel ja...
Ik ga van de week nog een keer naar Flant, dit keer met iemand die wat meer verstand van paarden heeft en ook bij de andere paarden met mij mee was geweest. Ik ben benieuwd wat ze er van vindt en of ik het paard nog steeds zo leuk vind Tong uitsteken

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:49

Spannend!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:51

Zeker spannend. Wat een rare naam trouwens. Waar komt dat vandaan? Veel plezier.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:53

Oja, nog iets...ik zit erover te denken om mee te gaan rijden in de springles op maandagavond bij ons op stal. Dat gaat wel een stukje hoger dan ik gewoonlijk ga dus....ik kan wat aanmoedigingen gebruiken.
Knipoog
Paard kan het makkelijk, daar ligt het niet aan. Ik ben een beetje schijterig geworden. (Is al beter dan eerst maar toch.)

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:56

Ik heb me al opgegeven voor ponykamp samen met Watch_me hier op bokt en nog een meisje, en misschien nog een.
We gaan in de week van 6 juli Lachen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:58

^ mischien dat ik jullie daar dan wel zie op vrijdag. Veel plezier met de voorpret alvast Knipoog
@ Marie; Go jij! Go jij!

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:41

vientijntje schreef:
Ferre en Silvermoon vaak voor de huifkarren gebruikt!

Aahh, Silly! Heb ik heel wat uurtjes in het bos mee rondgereden! De lieverd. Bloos Net als Harry trouwens. Dat waren toch wel m'n twee favorietjes om voorop mee het bos in te nemen denk. Zo braaf, ideaal als je op die kleine kindjes moet passen.

Anke, is die ene fjord er trouwens nog. Weet even niet meer hoe ie heet Clown Stond eerst altijd met die twee Konik pony'tjes in een loopstal. Was in ieder geval echt een leuk ding.

Edit: Volgens mij heet ie Hook, toch? Haha!