Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:07

Melanie_B schreef:
Kirsten_S schreef:
De een is daar sneller mee dna de ander. Melanie moet ook nog veel leren denk ok en kan je niet vergelijken met een z ruiter die vele malen meer ervaring heb en een paard daar sneller in begeleid naar een hogere klasse.

Klopt :j. Er valt gewoon nog veel te leren voor mij, en daarnaast willen we het ook rustig aan doen omdat het nu gewoon lekker loopt.

Daarom, ookal zou die het kunnen, je moet het zelf ook kunnen, ook mentaal.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:08

Broccoli schreef:
Je hoeft niet 7 dagen in de week :D Hahaha. Genoeg bijrijders te vinden :D :D

Klopt, die zijn er genoeg hoor ;)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:09

Sabinee__ schreef:
Ja maar als je een dergelijk potentieel goed paard hebt, zou ik hem dus niet door een niet kundig genoeg amazone laten rijden als ik de keuze had.
Helemaal op een handelstal, waar je met paarden geld wilt verdienen.. Hoger niveau is hogere prijs klasse.. Denk ik dan.

Dit bedoel ik trouwens meer in het algemeen hoor

Gelukkig heb ik een potentieel goed paard en ben ik kundig genoeg om haar
te rijden, uiteraard hoort hier goede begeleiding bij. :j

Hoger niveau is vaak idd hogere prijsklasse. Maar een jong paard, met goede afstamming, wat goed springt mag je ook wel wat voor vragen. Tja, het ligt
er maar net.. verschilt gewoon heel veel.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:09

gina2003 schreef:
Dat is ook wel zo, maar mensen moeten het natuurlijk ook leren om op dat niveau te komen, en nu krijgt ze daar ook de kans voor.

Denk dat je als handelstal minder bezig bent met de kansen voor andere mensen.. Eerder met je eigen inkomen en handelen :D .
En daarnaast.. Had het er laatst ook over.. Dat je paard Z gelopen heeft wilt niet zeggen dat je er zelf enkel nog op hoeft te zitten he..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:10

Broccoli schreef:

Neee nee dan wil ik het ook zelf doen hahah. Samen groeien en samen fouten maken, en weten wat er die dag ervoor met het paard is gedaan. Nee ik zou dat niet snel kunnen :P

Nadine_S

Re: Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:11

Dat laatste, Sabine, mag wel dikgedrukt, want ik ben het daar echt 100% mee eens!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:12

Kirsten_S schreef:
Daarom, ookal zou die het kunnen, je moet het zelf ook kunnen, ook mentaal.

Klopt. En we kunnen het ook wel, maar het heeft allemaal niet zo'n haast.

Nadine_S

Kirsten_S schreef:
Broccoli schreef:

Neee nee dan wil ik het ook zelf doen hahah. Samen groeien en samen fouten maken, en weten wat er die dag ervoor met het paard is gedaan. Nee ik zou dat niet snel kunnen :P

Dat zei ik ook altijd. Maar als je, je paard wat langer hebt ben je blij als je ook een keer niet hoeft!

gina2003

Kirsten_S schreef:
Broccoli schreef:

Dat doe je in het begin, dat deed ik ook, maar op een gegeven moment wil je ook wel weer eens wat tijd voor jezelf (of als je samenwoont voor je vriend of zo)

Melanie_B

Kirsten_S schreef:
Broccoli schreef:

Amen. Ik ook niet..

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:13

Broccoli schreef:
Dat laatste, Sabine, mag wel dikgedrukt, want ik ben het daar echt 100% mee eens!

Dat is ook zeker zo!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:14

Ik heb Wonderboy nu zo'n 2.5 jaar en zou echt niet moeten denken aan een bijrijder..
Ik heb wel iemand die hem wil longeren/rijden als ik ziek ben.. maar dat is dan maar voor
1 keer in de zoveel tijd... zou het niet voor vast willen.. Ben veel te blij met alle dagen dat
ik bij 'm ben..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:15

Sabinee__ schreef:
Denk dat je als handelstal minder bezig bent met de kansen voor andere mensen.. Eerder met je eigen inkomen en handelen :D .
En daarnaast.. Had het er laatst ook over.. Dat je paard Z gelopen heeft wilt niet zeggen dat je er zelf enkel nog op hoeft te zitten he..

Dat klopt zeker! Maar in sommige dingen kan het wel makkelijker zijn. :j

gina2003

Maar jij doet het ook voor je werk toch?
Ik ben wel blij hoor als ik een dagje niet hoef.
Ze staat ook niet naast de deur, al zou ik dat graag willen, denk dat dat ook wel scheelt.

Sabinee__

Hmm.. Ik weet het nog niet met een bijrijder.. Zoveel zijn gewoon niet te vertrouwen..
En daarnaast.. Ik zou echt enkel bewust voor een paard gaan wanneer ik hem optimale
huisvesting kan bieden ( dus liefst 24/7 buiten en anders enkel 's nachts in de winter naar binnen.. Minimaal 12 uur buiten)
zodat ik me minder schuldig voel als ik een dag niet kom..
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 23-10-11 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:15

Ja daarom kies ik niet voor een paard op dit moment. En als ik hem of haar heb wil ik het dichtbij of aan huis want anders is effe naar het paard indd iets voor een bijrijder. En ik rijd vaak toch niet elke dag, dus dan zijn die momenten wel kostbaar.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:16

Melanie_B schreef:
Sabinee__ schreef:

Dat klopt zeker! Maar in sommige dingen kan het wel makkelijker zijn. :j

Ik heb juist het tegenovergestelde ervaren .. :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:17

Ik had een geweldige bijrijder :D En ik was zooo blij dat zij er was!!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:17

gina2003 schreef:
Maar jij doet het ook voor je werk toch?
Ik ben wel blij hoor als ik een dagje niet hoef.
Ze staat ook niet naast de deur, al zou ik dat graag willen, denk dat dat ook wel scheelt.

Ik heb er idd 2 gereden voor werk. Maar momenteel doe ik die even niet meer omdat ik in mijn laatste schooljaar zit en daarnaast 2 paarden heb staan zeg maar.. En anders zou ik er 4 hebben en dat is gewoon niet te doen..

Ik voel me schuldig als ik een dagje niet ga.. :o Tuurlijk komen die wel eens
voor die dagen, maar niet vaak..

Dat scheelt zeker denk ik! Ik heb Wonderboy op 2 minuten afstand staan (als ik door me raam kijk kan ik hem bewijs van spreken zien) en dan ben je ook geneigd om er eerder heen te gaan.. )

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:18

Qua bijrijders is het idd zo, je met het wel treffen, gelukkig heb ik dat wel.
Zocht ook nooit iemand voor even zeg maar, wilde wel iemand die het voor langere tijd, het liefst vast, zou doen.
Maar dat heb je niet altijd in de hand, en ik heb natuurlijk een haflinger, dan zit je snel in de catogerie van de tieners, en dat is nou net niet wat gina nodig heeft, dus dan is het zo en zo moeilijk een geschikt iemand te vinden.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:18

Melanie_B schreef:
Ik heb Wonderboy nu zo'n 2.5 jaar en zou echt niet moeten denken aan een bijrijder..
Ik heb wel iemand die hem wil longeren/rijden als ik ziek ben.. maar dat is dan maar voor
1 keer in de zoveel tijd... zou het niet voor vast willen.. Ben veel te blij met alle dagen dat
ik bij 'm ben..

Dat heb ik ook. Maar als het elke dag rijden word zou het voor het paard en mij ook niet leuk meer zijn. Dan word het een verplichting.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:18

Overigens wist ik wel wat ze met mijn paard had gedaan hoor :+ Hoe kom je erbij dat je dat niet zou weten? Je hebt contact met je bijrijder hoor :P
Enne, je bent zelf ook een bijrijder :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:19

Sabinee__ schreef:
Hmm.. Ik weet het nog niet met een bijrijder.. Zoveel zijn gewoon niet te vertrouwen..
En daarnaast.. Ik zou echt enkel bewust voor een paard gaan wanneer ik hem optimale
huisvesting kan bieden ( dus liefst 24/7 buiten en anders enkel 's nachts in de winter naar binnen.. Minimaal 12 uur buiten)
zodat ik me minder schuldig voel als ik een dag niet kom..

Ja klopt das ook altijd wel lastig: is ze te vertrouwen?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:19

Broccoli schreef:
Ik had een geweldige bijrijder :D En ik was zooo blij dat zij er was!!

Samen het geluk delen is ook heel mooi indd, zeker als je ook nog goede vriendinnen bent.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:19

Ik wil ooit ook nog dat mijn paard heel dicht bij huis komt staan, dan nog zou ik Eva graag willen houden als bijrijdster hoor, maar dat zou ik echt geweldig vinden, om er heel vaak naartoe te gaan.
Helaas staat ze nu een stuk verder weg