Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lied

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:55

Musicals zijn super!! Haha! En we konden het idd vet mooi zien! Haha! Ik las net in Harmonie boekje dat Doe Maar Musical en Fame Musical komen!!! Haha! Haha! Niceeee!

Wil je niet Aranka kopen Judith? Tong uitsteken

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:42

Opzich wil ik wel een paard met zo'n karakter, maar dan eentje die niet 6 jaar manege lessen heeft gelopen met alle gevolgen van dien (aka, gezond Tong uitsteken)

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:52

Ja, dat is misschien wel waar... Maar ik zou zo Big Ben of Kai kopen hoor! Tong uitsteken Ik vind het juist wel een uitdaging. Je weet gewoon dat die paardjes zoooo fijn kunnen lopen als ze gewoon constant bereden worden. En je weet wat voor paard je koopt (qua karakter en gebreken enz). Maarja... voor mij duurt het nog wel even voor dat eigen paard er is Tong uitsteken

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:47

Het gaat me ook niet zozeer om de tijdelijk problemen, maar meer om die je er nooit meer uit krijgt : versleten botten, etc. Dan heb je constant ergernis en verdriet omdat je paard niet goed is en je er niets aan kan doen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:36

Het is heel lastig om een keuze daarin te maken. Maar er zijn genoeg paarden met karakters die erop lijken. Denk dat je vast wel tegen een leuk beestje aanloopt op een gegeven moment.
Wil je zelf blijven zoeken, of ook Wilfred om hulp vragen?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:04

Jippie! Ik heb Nadine's Anky Lake Blue (bijna) gekocht!!
Ben er nu al blij mee :"D

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:32

Whoeeeee!!! ben gisteren naar Justin Timberlake geweest, ben nog nooit naar zon cool concert geweest! Justin ROCKS!! haha GEWELDIG!

Vanmiddag Oneta weer rijden, ben benieuwd Lachen

Ben ook verslaafd aan marktplaats paarden te koop kijken No Cheer

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:23

Ja, dat is ook zo... Manegepaarden hebben wel gebreken.. Maar ik vind het ook weer fijn om ze een goed huis te geven.. maar er zijn natuurlijk ook genoeg andere paarden, dus wil je wel als je eindelijk een eigen paard hebt, ook eentje waar je idd geen verdriet om hebt enz.. Het blijft moeilijk!

Was het vet Juul??? Haha! Mooi zo! Ik heb naar je gezwaait hoor! Tong uitsteken

@Rianne: Die anky lake blue is moooooi!!! Sence, waarom verkoop je die? Staat Kai echt veeeet mooi Haha! (maar natuurlijk wel beter voor rianne Knipoog )

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:20

Ja, natuurlijk zou ik het liefste Aranka kopen. Fysio, kraker, DA er bij voor een complete check en alle botten & spieren weer lekker los maken. Bloedproeven om er achter te komen waarom ze met droog weer zo raar schud met haar hoofd. Nieuw perfect passend zadel, elke week priveles en zo haar weer helemaal goed krijgen. Helaas is mijn geldboom niet zo groot Haha!
Ik ben bang dat ik dan al snel moet zeggen 'sorry meisje, maar ik kan dit simpelweg niet betalen dus je zal maar pijn moeten lijden' en dat kan ik gewoonweg niet. Dan kan ik er beter voor kiezen haar niet te kopen en hopen dat iemand anders die wel zo'n zak geld heeft dat doet Lachen (Is de kans natuurlijk niet zo heel groot op, maar goed...). Een paard dat al gezond is en dat hele circus niet hoeft (hopen we dan hea Knipoog) kan ik wel betalen. Gewone kosten lukken me wel, maar duizenden euro's aan al die extra's Nagelbijten / Gniffelen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:10

Je hebt helemaal gelijk hoor Judtih. Maar je zit nog maar halverwege het Leasen dus kan je nog lang genoeg van haar genieten. Denk dat het idd wel een paardje is waar een kraker bij zou kunnen helpen.

Goed dat je vandaag niet mee was, want we konden toch niet rijden. Libjes linkerachter gewricht was wel een keer zo dik als normaal. Iets warmer en vol met vocht. Heb dus meteen alle plannen van de baan geschoven voor haar.
Haar eerst aan de hand op het harde laten stappen, deed ze alles goed, toen nog even met de rest laten rennen, ging ook perfect en toen aan de longeerlijn, rechtsom uit laten stappen. Daarna nog een keer buitenom en toen afspoelen. Het was al niet meer zo'n ei als het was, maar nog wel lelijk dik. Denk dat ze hem wat verrekt heeft oid op het land met die regen en zo'n gevoelig been wordt dan sneller dik... Boos!

Maar het was erg leuk vandaag, lekkere fotoshoot gedaan van de paarden en toen Melissa nog even gelongeerd. Annelies was mee en die er nog even op... en die is er ook afgevallen.. Tong uitsteken

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:28

Ben benieuwd naar de foto's rianne! Jammer dat je nu niet met liberty verder kan, maar ze moet eerst maar weer goed zijn! Anky's zijn mooi, ik wil de Anky Jade, voor bij mn bodywarmer Tong uitsteken haha ERG!

Moeilijke kwestie idd, een paard kopen van de manege. Wil je zo een echt weer goed krijgen dan moet je een zak met geld hebben en een paard is een aanschaf voor de langere termijn, dus je kan beter een hebben die wat jonger is en 100 % gezond is, dat is vaak 'goedkoper' dan een paard waar die DA vaak bij moet komen etc.

Heb net Oneta H weer gereden, ga nu officieel haar rijden! Het is een 11-jarige stermerrie, Houston X Zuidhorn X Planeet! Rechtsom loopt ze superfijn, alleen links pakt ze erg het bit vast op de buitenkant en heb je weinig te vertellen! Ze is zo fijn op je zit te rijden en met je ademhaling alleen al kan je zoveel doen, wel veel energie vraagt het, je moet 100% gefocussed zijn, want ben je even afgeleid dan is zij dat ook! We gaan flink aan de slag Knipoog Binnenkort wel wat foto's!

Ik zag je nog zwaaien Lied! Filmpjes van Justin staan op mn hyves! Het was ZO VET!!! I love him hahaha lijk wel een puber Tong uitsteken

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:04

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:59

Wat een skeetje is die Dalia! Die blingbling-halsband maakt het helemaal af! En dat je ook met dr kan wandelen! Ik wil ook een wandel-lama! Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:51

Ja ze is gaaf ja Haha!
Leuk trouwens dat je nu Oneta H gaat doen. Zo te horen nog wel een hoop werk nodig, maar dat maakt het een uitdaging toch? Klinkt echt super gaaf! Heel veel plezier met haar, maar dat lukt wel toch?

Owh en mn fotoshoot staat hier: viewtopic.php?f=53&t=790188&hilit=

Iemkje staat er schitterend op, Rikst ook natuurlijk Tong uitsteken en Donja was erg moeilijk om haar wat leuk te laten kijken.. die wou alleen maar gras eten. Alsof ze anders niets krijgt...

En hahaha een wandel-lama!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:34

Lied schreef:
Ja, dat is ook zo... Manegepaarden hebben wel gebreken.. Maar ik vind het ook weer fijn om ze een goed huis te geven.. maar er zijn natuurlijk ook genoeg andere paarden, dus wil je wel als je eindelijk een eigen paard hebt, ook eentje waar je idd geen verdriet om hebt enz.. Het blijft moeilijk!

Was het vet Juul??? Haha! Mooi zo! Ik heb naar je gezwaait hoor! Tong uitsteken

@Rianne: Die anky lake blue is moooooi!!! Sence, waarom verkoop je die? Staat Kai echt veeeet mooi Haha! (maar natuurlijk wel beter voor rianne Knipoog )

Omdat ik zóveel geld aan hem heb uitgegeven, en ik wil nu wel weer es wat voor mijzelf kopen. En ik had al zoveel dekjes, doe ik doe een heleboel weg, en hou een leuke simpele!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:52

Ooooh, dus je houd nog leukere dan de Lake blue ? Tong uitsteken Haha... naja.. hij stond kai in ieder geval erg mooi! Lachen Maar denk op zich dat ie zwarte Rikst ook heeeeel mooi gaat staan Rianne Tong uitsteken

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:22

Foutje gemaakt! Ik heb alle dekjes en pad weg, en heb 1 leuke simpele goedkope gekocht!

Afbeelding

Geen idee of jullie 'm mooi vinden, maar vind ik wel in ieder geval Haha!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:42

Nou dat is het belangrijkste toch! Haha! Wel verstandig om niet honderd dekjes te houden, doe je toch nooit allemaal op.. je houd altijd favorieten.. Maar ik vond zelf de lake blue mooier Tong uitsteken

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:09

Ik had persoonlijk ook de Anky gehouden! Maar dat moet je natuurlijk zelf weten! Vind je dat niet zonde dat alles nu weg is? Je had best veel voor Kai gekocht toch? maar je moet jezelf ook wel eens verwennen met iets nieuws Knipoog

Ik ga ook niet meer geld uitgeven aan dekjes etc! Heb voor Black sindsdien ook van alles gekocht, dekjes,hoofdstel, halster en nu rij ik Oneta waarbij dat niet past, dus best zonde dan. Maar goed kan ik wel verkopen of houden voor mn verzameling Tong uitsteken

Ik koop een mooie anky+bontje binnenkort en daar ga ik altijd mee rijden, en dan heb ik nog wel 2 reserve. Tis best duur, snap soms niet dat lui hier wel 15 anky's hebben... wat je met dat geld wel niet allemaal kan doen!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:38

Woehie! Ik heb een wiki-paard Tong uitsteken

Het dekje is echt heel erg mooi, weet zeker dat het Rikst super zal gaan staan. Maar nu kan ik niet meer in mn rode polo rijden.... Dat matched natuurlijk helemaal niet.
Ik ga hem eerst wassen, of nouja, mn moeder, en dan moet die nog drogen en dan kan ik foto's maken.. Wordt denk ik dan zondag.

Ik vind die rode ook erg leuk hoor Nadine. Margo heeft zo eentje voor Rikst gekocht. Staat vast heel sjiek onder je dresuurzadel.
Whaha jullie springen was echt grappig Haha!:D

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:45

Het is misschien wel zonde, om het weg te doen, maar goed. Ik hou m'n hoofdstel en zadel + bontje voorlopig sowieso Haha!

Het springen was erg leuk, vooral die oxer, haha! Kai vond het ook erg leuk. Alleen nu zijn de splinternieuwe peesjes helemaal vies Clown Het rijden ging niet super, Rianne snap je nu wat ik bedoel dat ik liever niet van Ria les heb? Dit is echt geen prettige manier voor mij en Kai, vind ik. Ze wil nu ook dat ik met zweep ga rijden, omdat ie meer voorwaarts moet lopen (wat ik wel begrijp) maar ik wil niet met zweep. Heb geen zin om weer te vliegen door de bak, hij reageert er alleen op die manier op en het word er niet beter op!!!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:57

Jammer nadine, van je les! Is er niemand anders die je les kan geven? Moeilijk hoor... en als je uitlegt aan Ria hoe jij erover denkt? Ze moet wel openstaan voor een ruiter haar mening vind ik! Succes! Leuk dat kai spring ook leuk vind, heb ook wel op hem gesprongen, was erg leuk! Vooral nadat hij wat meer vertrouwen had!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:50

Ja ik snap wel wat je bedoeld. Maar aan de andere kant snap ik haar ook wel weer, van die zweep. Want wat ze eigenlijk wil is dat hij wat actiever aan het been wordt, je moest nogal hard drijven. Maar wanneer hij te veel reageerd op je zweep moet je die er niet bijpakken, zelfde als met Rikst, dan is er alleen maar teveel spanning.

Zag trouwens wel dat hij na die hardere galop beter werd, denk dat dat goed is om vaker te doen, lekker voluit te gaan.
Verder vond ik het wel nogal naar beneden rijden. Moest ik ook doen bij haar toen, maar ben bang dat het voor sommigen om gaat slaan in zagen... ( wat ik ook af en toe we zag) Maar in principe bedoelde ze het wel goed, alleen denk dat er meer aandacht mag besteed worden aan het voorwaarts neerwaarts rijden dan aan het kneden zelf... Maarja ik doe het haar niet na hoor Knipoog

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:08

Wat je eventueel wel kan doen is even voor 2 rondjes die zweep vast houden (niets mee doen!), en daarna weer weggooien als hij goed reageerd op je been. Het enige wat je immers wilt is reactie, en als je die anders niet krijgt heb je (vrees ik) weinig keus.

Ik heb ook wat nieuws geleerd vandaag Clown
Aranka
Derived from the Latin word Aurelia meaning Golden.
Also the the Hungarian word for gold.

Een gouden paardje dus? Haha!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:39